Kumpi on Raamatullisenpaa

mitäarvelette

pyrkiä varjelemaan isien lapsellisia perinnäissääntöjä taikka pääsemään niistä erilleen ihan tietoisesti yksi hoopous kerrallaan, kuten nyt tämä ylänappi, kitara kravatti ja kukat ruksalla ym x 100!?

17

206

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kumpiseon

      No kauanko vielä mietitte!

    • KysyKysyKysy

      Et oikein näytä tietävän. Ettei kukat kitara eikä ylänappi ole perinnäis sääntö. Etkö tiedä mitäne ovat. Kysy kirkolt ja koisilt Mikä isäinsääntö on ettei muut saa jakaa ehtollista kuin ev lut papit. Vaikka raaamattu toisin todistaa.

      • Ruukkukukkanen

        On inhimillistä että kahden viimeisimmän polven on vaikea "snaijata" moniakin sellaisia käytäntöjä, mitkä -60 luvulla olivat itsestään selviä.


      • gudpainiille
        Ruukkukukkanen kirjoitti:

        On inhimillistä että kahden viimeisimmän polven on vaikea "snaijata" moniakin sellaisia käytäntöjä, mitkä -60 luvulla olivat itsestään selviä.

        kuuskytluku oli suurta pöljyyden aikaa ja kaikenmailman isien säännöt olivat mukamas raamatullisia vaikka mitään hengellistä merkitystä niillä ei ollut.

        eikö niistä ole jo aika luopua.


      • gudpainiille kirjoitti:

        kuuskytluku oli suurta pöljyyden aikaa ja kaikenmailman isien säännöt olivat mukamas raamatullisia vaikka mitään hengellistä merkitystä niillä ei ollut.

        eikö niistä ole jo aika luopua.

        Puhumattakaan ison hajaannuksen aikaan 1902 .
        oli monia tekosynti pelejä vallalla . . .
        -
        Ja kyllä niitä oli -50 luvullakin eikä vain -60 luvulla.
        -


      • Ruukkukukkanen kirjoitti:

        On inhimillistä että kahden viimeisimmän polven on vaikea "snaijata" moniakin sellaisia käytäntöjä, mitkä -60 luvulla olivat itsestään selviä.

        Kun LV:t tuli suomeen ja saarnasivat ruukkukukat synniksi,
        mistäpä ne löytyi ensiksi ? "Ruotsin kristittyin joukosta jotka
        niitä suosi"...
        -


      • padasjoenukko kirjoitti:

        Kun LV:t tuli suomeen ja saarnasivat ruukkukukat synniksi,
        mistäpä ne löytyi ensiksi ? "Ruotsin kristittyin joukosta jotka
        niitä suosi"...
        -

        Ei kukat ruksalla ole isompi synti kuin kotona ...
        jos on kotonakaan ? Mikään synti .
        -


      • HerääUnesta
        padasjoenukko kirjoitti:

        Ei kukat ruksalla ole isompi synti kuin kotona ...
        jos on kotonakaan ? Mikään synti .
        -

        Padasjoeneukolle

        Sepä oli silloin maailman tapa." älkää laittako itseämme maailman muodon jälkeen"
        Esikoille ei raamatunsana tietenkään koske, mutta kirkkolaki ihmissääntöineen on pyhä ja koskematon.


      • onihmesokeutta
        HerääUnesta kirjoitti:

        Padasjoeneukolle

        Sepä oli silloin maailman tapa." älkää laittako itseämme maailman muodon jälkeen"
        Esikoille ei raamatunsana tietenkään koske, mutta kirkkolaki ihmissääntöineen on pyhä ja koskematon.

        Molemmat ovat läpipöljiä näkemyksiä, Raamatussa ei kirkkolaista pahemmin puhuta sen enempää kuin naurettavista syntitekelsitä ja mukamailman muodon mukaan olosta.-.... kukka pihalle mutat parkkipaikat autoja täynnä, eikö kukaan herää koskaan.


      • HerääUnesta kirjoitti:

        Padasjoeneukolle

        Sepä oli silloin maailman tapa." älkää laittako itseämme maailman muodon jälkeen"
        Esikoille ei raamatunsana tietenkään koske, mutta kirkkolaki ihmissääntöineen on pyhä ja koskematon.

        Mistä Raamatusta löysit kukka kiellon. ?
        Taidat olla naivi teeskentelijä koko herää unesta..
        -


    • MilläMielelläTeet

      Kuules Teukka,se mieli, se mieli!

      • Sinulla on se maailman mieli , sinun pitää latistaa minua
        vaikka miten ,,,,, se on kuule kielletty palstalla voiko
        sefu poistaa sinun viestin.


      • teuta011
        padasjoenukko kirjoitti:

        Sinulla on se maailman mieli , sinun pitää latistaa minua
        vaikka miten ,,,,, se on kuule kielletty palstalla voiko
        sefu poistaa sinun viestin.

        Niin , ei sefu voinut poistaa.
        sen näkee kaikesta, kun alkaa
        saaman niin minulle myös...
        -


    • Hylkäsvät_Jeesuksen

      Esikoislestadiolaiset ry vapaakirkko vaipuu yhä syvempään kanveesiin johtajiensa kehittelemien sääntöjen kanssa.

      NMäin käy, kun evankeliumi vaihdetaan ihmisoppeihin muilta suljettuun piiriin kuuluvine "merkkeineen".

    • lukemaan

      Jeesus sanoi: "Jokainen istutus, jota minun taivaallinen Isäni ei ole istuttanut, on juurineen revittävä pois.” (Matt 15:13) tarkoittaen ihmistekoisia perinnäissääntöjä, joiden takia joutuikin paljon rettelöimään ajan kirjanoppineiden kanssa.
      Perusteluja sille, miksi perinnäissäännöistä kiinni pitäminen ei ole harmitonta eikä edes sovun säilyttämisen väärtiä, löytyy tuosta linkistä, jossa tinkimätöntä kannanottoa perinnäissäänöistä:

      http://linnunratakirkkonikattona.blogspot.fi/2017/05/perinnaissaannoista.html

      • Lukemaan "
        -
        oikein sanot , Myös 15:3-6 kohdassa santan Jeesuksen
        puhuneen heille heidän vääryydestä , ja siitä kuinka
        Hänen Isänsä ei kunnioita heitä. ( siis farisealaisia).
        -


    • Perinnäissääntöjen noudattamiselle keksitään jos jonkinlaisia asioita:
      - ettet pahenna lähimmäistäsi, niin ala tee sitä äläkä tätä vaikka se ei syntiä olisikaan
      - "älkää laittako itseämme maailman muodon jälkeen", onko lestadiolaissaarnaajien määriteltävissä mikä on maailman tapa, kuten esim. nuo kukat, tms?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      53
      1329
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1324
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1193
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1023
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      887
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      328
      820
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      724
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      629
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe