Suomi on joutilaiden maa

lokauaa

Suomi on joutilaiden maa sosiaaltukia maksetaan sohvalla makoilusta, te toimistossa on työhakijana työttömiä jotka ovat olleet vuosikymmeniä työttömiä eli valtion maksamilla tuilla elänyt työttömyysturva, asumistuet ja perustoimeentulotuki. minun mielestä kaikki tuet vastikkeeliseksi kannatan aktiivimallia työttömyysturva olisi pitänyt leikkautua pysyvästi ja aktiivimalli olisi lisää leikannut. Osa työttömistä on rilluttelemasa kaljalla eikä hae työpaikkaa rilluttelu on saatava loppumaan. kannatan vartiaisen aktiivimallia ja tiukennuksia lisää että joka työ kelpaa. työttömät eivät muuta työnperässä kun maksetaan asumistuet siitä pitää huolen sosiaalituva järjestelmä. sosiaalturvan alas ajoa tarvitaan

10

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sanohäntä

1950 -luvun kahtapuolen, olin siinä iässä, että piti mennä töihin elääkseen, koska silloin ei olut mitään sossuja riesana eikä houkuttimena. Töitä haettiin niin kaukaa, että löytyi. Ei silloin arasteltu lähteä pois kotinurkista. Eipä sillä, kyllä niitä on nykyäänkin sellaisia nuoria, jotka lähtevät vaikka rajojen ulkopuolelle työn perässä. Joku voisanoa, ettei niitä töitä löydy, mutta tiedän monta henkilöä, jotka ovat esim. lähteneet summanmutikassa esim. vaikka Ruotsiin ja aina on työpaikka löytynyt.
      Meillä pitäisi saada kasvatettua sitä amerikkalaista asennetta,, että jos ei kanala kannata, niin perustetaan jokin muu yritys tai haetaan jokin muu työ.
      Kun ihminen laitetaan tosiasioiden eteen omin ehdoin, niin aina tapahtuu jotain myönteistä. Nykyinen sosiaaliturva vetoaa liiaksi ihmisen toimimattomuuteen ja on siten haitallista kaikkinaisen itse yrittämisen suhteen.
      Jos luettelisin kaikki ne eri ammattialat, joissa olen työskennelly 65 vuoden aikana, ei sitä kukaan uskoisi.

• laatukskaka

Minukin sedät ja tädit muuttivat 60 luvulla osa meni ruotsiin loput etelä- suomeen itäsuomesta muutettiin työnperässä. minä olen itse kuusikymppinen sosiaaliturva järjestelmä on houkuttava jäädä kotiin lorvimaan ei töihin tarvitse vaivautua kun tulee valmista rahaa ilmaiseksi vielä 70-luvulla oli piiat rengit tekivät pitkää työpäivää oli ruoka huone käytössä ja pieneen palkkaa piti tyytyä ja oli työttömyysturvaa huonompi piikatyössä. perustoimeentulotuki kokonaan vastikkeeliseksi eikä jakaa ilmaiseksi tämäkin houkuttaa makoilemaan ei viitsi hakea työtä mistään

• huutistajuntille

Moro PETTERI LEINO! Joko kaduttaa twiittailu ja kansalaisaloitteen tekijän maalittaminen?

• keskitasontyöllinen

Sinä olet täysin oikeassa.

Esim. virossa 3 kuukauden jälkeen ei saa mistään yhtään rahaa, se on pakko mennä töihin tai sitten on oman perheen elätti.

Minä käyn töissä, olen koko elämäni käynyt, pienellä palkalla, samalla kun naapurit, useat heistä täällä maalla eivät ole ikänä elämässään tehneet yhtään päivää töitä.

Elämisen taso ei juurikaan heillä eroa minun elämisen tasostani.

Miten voi herranjumala olla tällainen mahdollista.

Voiko se syy olla suomen vahva AY-liike? He itseasiassa omaavat eniten varallisuutta nykysuomessa eivätkä maksa mitään veroja.

Eikö juuri AY-liikkeen tulisi nyt avat nyöriään ja avustaa työttömiä köyhiä rahoillaan, ettei heidän tarvitsisi mennä edes töihin.

• poismenneestä

Kyllä lait Suomessa laatii Eduskunta ja puolueet, joten syyttävä sormi passivoivasta lainsäädännöstä on osoitettava sinne. Onneksi Suomikin on ottamassa mallia muusta maailmasta ja muuttamassa sosiaaliturvaa aktivoivaan suuntaan.

• Kokoomus-Botti
        poismenneestä kirjoitti:

Kyllä lait Suomessa laatii Eduskunta ja puolueet, joten syyttävä sormi passivoivasta lainsäädännöstä on osoitettava sinne. Onneksi Suomikin on ottamassa mallia muusta maailmasta ja muuttamassa sosiaaliturvaa aktivoivaan suuntaan.

Jahas. Kokoomus- ja Persu-BOTIT ovat löytäneet palstalle. Huutonaurua porvareiden rakkikoirille ja yrittäjien omille pikku aivopesijöille.

• JuissiNiinistö

Moi Petteri Leino!

• omaelämäjärjestykseen
        Kokoomus-Botti kirjoitti:

Jahas. Kokoomus- ja Persu-BOTIT ovat löytäneet palstalle. Huutonaurua porvareiden rakkikoirille ja yrittäjien omille pikku aivopesijöille.

Niin, toki me Kokoomuslaiset porvarit puolustamme ay-liikettä ja kritisoimme Eduskuntaa ja puolueita, heh heh. Ei se kiukuttelu ja asioiden yksinkertaistaminen sinua mitenkään auta.

• taasnäitä

On se kummallista kun näissä typerissä muutoissa mikään kaveri ei sitten tule vaan koskaan auttamaan. Mistä kotoa tuokin apu aina pitäisi tulla kun se ei pelkästään näytä tyhmältä vaan myös tuntuu tyhmältä. Sillehän sinä urpå kun et mahda mitään.

• haisepahalle

Käyttäkee kortonkia niin ei tule lisää työttömiä .

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      290
      5459
    2. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      70
      5046
    3. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      48
      4146
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3840
    5. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      42
      3483
    6. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      88
      3126
    7. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      69
      2972
    8. Mitä tapahtuu

Sitten keväällä ja kesällä
      Ikävä
      41
      2168
    9. Voitko sanoa jotain

Hellää?
      Ikävä
      49
      2116
    10. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      27
      2078
    Aihe