Ohjeita ripariin menijöille

T..Mirka

Näitä neuvoja kun noudatat niin et uskistu riparissa

-Ajattele selkeästi, siten että varmasti ymmärrät. Älä jätä mitää pelkän epäilyn varaan.
-Keskity todella ajattelemaan aihetta.
-Ajattele ongelmaa tai asiaa mahdollisimman kokonaisvaltaisesti eri näkökulmat huomioiden.
-Ajattele erilaisia vaihtoehtoja.
-Pyri huomioimaan kaikki tieto, mitä aiheesta tai ongelmasta on saatavilla.
-Ole tietoinen omista ennakkoluuloistasi, odotuksistasi ja aiheeseen liittyvistä käsityksestäsi - älä anna niiden vaikuttaa liikaa johtopäätöksiisi.
-Älä tee päätelmiä, jos et voi olla varma.
-Ole avoin uusille ehdotuksille ja näkökulmille.
-Muodosta mielipiteesi tai päätelmäsi vasta, kun voit perustella sen hyvin.
-Ole rehellinen itsellesi ja muille.
-Vastusta kaikenlaista johdattelua ja manipulointia.
-Kysyy paljon kysymyksiä lisäinformaation saamiseksi.
-Perusta johtopäätöksesi todisteisiin.
-Ole älyllisesti itsenäinen.

20

1180

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hassujamuksuja

      Juuri näin tunnustava kristitty tekee.
      Ja uskoo Jeesukseen joka kärsi meidän syntiemme tähden ja ON Jumalan poika!🙂

      • T..Mirka

        Et noudattanut ohjetta ja siksi uskistuit.
        -Perusta johtopäätöksesi todisteisiin.


      • vpap

        -Ole avoin uusille ehdotuksille ja näkökulmille.
        Tuo on jotenkin mielenkiintoinen listalla, joka hakee tavoitetta "niin et uskistu".
        Hyviä ohjeita yleisesti oman maailmankatsomuksen tutkimiseen kyllä.


      • T..Mirka
        vpap kirjoitti:

        -Ole avoin uusille ehdotuksille ja näkökulmille.
        Tuo on jotenkin mielenkiintoinen listalla, joka hakee tavoitetta "niin et uskistu".
        Hyviä ohjeita yleisesti oman maailmankatsomuksen tutkimiseen kyllä.

        ""Ole avoin uusille ehdotuksille ja näkökulmille"" Tämä on ihan ok, kunhan muistaa että päätös perustuu todisteisiin.


      • T..Mirka kirjoitti:

        ""Ole avoin uusille ehdotuksille ja näkökulmille"" Tämä on ihan ok, kunhan muistaa että päätös perustuu todisteisiin.

        Jeesus nyt vain sattuu olemaan historiallinen henkilö, ihmeteot ovat toinen asia.


      • T..Mirka
        yuggis_ kirjoitti:

        Jeesus nyt vain sattuu olemaan historiallinen henkilö, ihmeteot ovat toinen asia.

        Jeesus ei ole historiallinen henkilö. Todisteita jeesuksen historiallisuudesta ei ole. Jeesus on pelkkä fiktio.


      • yuggis_ kirjoitti:

        Jeesus nyt vain sattuu olemaan historiallinen henkilö, ihmeteot ovat toinen asia.

        Siinä tuli juuri oppikirjaesimerkki perustelemattomasta väitteestä. Näiden kanssa pitää riparilaisen olla tarkkana.

        Kukaan väitetyn jeesuksen aikalainen ei merkinnyt mitään muistiin väitetyistä ihmeteoista huolimatta.


      • he-ma kirjoitti:

        Siinä tuli juuri oppikirjaesimerkki perustelemattomasta väitteestä. Näiden kanssa pitää riparilaisen olla tarkkana.

        Kukaan väitetyn jeesuksen aikalainen ei merkinnyt mitään muistiin väitetyistä ihmeteoista huolimatta.

        Lue kommenttini uudestaan, hiitaasti.. en puhunut ihmeteoista mitään. https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Jeesuksen_historiallisuus


      • yuggis_ kirjoitti:

        Lue kommenttini uudestaan, hiitaasti.. en puhunut ihmeteoista mitään. https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Jeesuksen_historiallisuus

        Niin, siis myöhemmin väitetyt ihmeteot ovat selvästi sepitettä.

        Jos tuo jeesus olisi aikoinaan tehnyt ihmetekoja, olisi hänestä varmasti olemassa kirjallista materiaalia.

        Jos joku iesu sattui elelemään juudeassa vuoden 30 tienoilla, ei se tee kristinuskonepäjumalan pojasta historiallista henkilöä.

        Pitääkö sulle tavuttaa?


      • he-ma kirjoitti:

        Niin, siis myöhemmin väitetyt ihmeteot ovat selvästi sepitettä.

        Jos tuo jeesus olisi aikoinaan tehnyt ihmetekoja, olisi hänestä varmasti olemassa kirjallista materiaalia.

        Jos joku iesu sattui elelemään juudeassa vuoden 30 tienoilla, ei se tee kristinuskonepäjumalan pojasta historiallista henkilöä.

        Pitääkö sulle tavuttaa?

        Miten henkilön olemassaolo ei tee siitä olemassaollutta? Lue viestini vielä kerran.


      • yuggis_ kirjoitti:

        Miten henkilön olemassaolo ei tee siitä olemassaollutta? Lue viestini vielä kerran.

        Jos mainitset jeesuksen olleen historiallinen henkilö, luulee lukija sinun tarkoittavan sitä jumalan poikajeesusta. Siinä virheesi.


      • he-ma kirjoitti:

        Jos mainitset jeesuksen olleen historiallinen henkilö, luulee lukija sinun tarkoittavan sitä jumalan poikajeesusta. Siinä virheesi.

        Kas kun nyt et kiellä historiaa? Mitä tapahtui, onko Wikipedia todella niin vaikutusvaltainen? Anyway, lopetan tämän tähän, en jaksa käyttää enää energiaani sinuun.


    • OlenIsonen

      Hyviä ohjeita! Noin tekee meikäläinen (kristitty sekä isonen) ja noin kaikkien pitäis tehä, onko uskovainen tai ei. Viisaita sanoja. Respect!

    • Tunnustavakristitty

      Voi Mirka 😊, olen saanut ja näen todisteet!
      Lue vaikka Ilmestyskirja ja vertaa nykyaikaan.
      Mutta sinä puristat silmäsi kiinni ja jostain syystä tahdot ajaa muita kauaksi ainoasta totuudesta.
      Kun ihminen tulee uskoon, on kuin tulisi valot päälle.
      Ihminen ihmettelee miten ei oikein tajunnut olleensa pimeässä, katsoo mustelmiaan ja sanoo itsekseen: "eipä ihme että törmäilin kun en nähnyt mitään".
      Uskoon ei kukaan tule jos ei tahdo.
      Herra on antanut meille vapaan tahdon.
      Missiosi on siis täysin turha.
      Uskova kristitty voi olla kuulumatta kirkkoon, moni uskova eroaa kirkosta juuri uskonsa tähden.
      Etsii muun uskovien yhteisön sitten.

      • crazy-mad-insane

        Mä en ihan tuota näkemystä, että "valot tulevat päälle" oikein tue. Monilta ne vähäisimmätkin lamput on sammuneet kokonaan. Parempi vaan kantaa ne pienet kolhut ja mustelmat, kuin hakea apua olemattomasta.


    • Luese

      Mirka!
      Jos uskallat noudattaa tuota omaa listaasi ja lukea kirjan: "Kuka siirsi kiven?"
      Ryhmä skeptisiä asianajajia päätti yhdessä tutkia asiaa ja löytää todisteet kumotakseen Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen.
      Tuo kirja on tulos tuosta epätoivoisesta yrityksestä.
      Arvaa mihin tulokseen he tulivat?

      • Japp3rvokk1

        Jos heillä oli hallussaan edes perusteet tieteellisestä päättelystä, niin he ymmärsivät, että kenenkään ei tarvitse etsiä todisteita kumotakseen jonkin yliluonnollisen tapahtuman. Ihmeitä ei tapahdu, paitsi jos toisin todistetaan. Todisteita odotellessa...


      • Luesekirja

        Yli 500 ihmistä näki Hänet sen jälkeen kun Hän oli noussut kuolleista.
        Jokainen meistä on todiste, Jumalan suunnittelema.
        Usko on näkemistä, Jumalan lahja.


      • T..Mirka
        Luesekirja kirjoitti:

        Yli 500 ihmistä näki Hänet sen jälkeen kun Hän oli noussut kuolleista.
        Jokainen meistä on todiste, Jumalan suunnittelema.
        Usko on näkemistä, Jumalan lahja.

        Saduissa kaikki on mahdollista. HEH HEH HEH


      • Japp3rvokk1
        Luesekirja kirjoitti:

        Yli 500 ihmistä näki Hänet sen jälkeen kun Hän oli noussut kuolleista.
        Jokainen meistä on todiste, Jumalan suunnittelema.
        Usko on näkemistä, Jumalan lahja.

        Missä ovat noiden 500 ihmisen todistajanlausunnot? Eiköhän uskota heitä, jotka todella olivat paikalla ja heidän jälkeläisiään. Jos kristinusko olisi totta, niin miksi on edelleen juutalaisia? He tietävät, ettei Jeesus mikään messias ollut.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      122
      1320
    2. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      51
      1259
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1183
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      100
      879
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      325
      814
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe