Saksan AutoBild viime perjantaina

kertoi että 200.000 eri Volkswagen mallia uhkaa rekisteristäpoisto koska eivät mene katsastuksesta läpi. Tämä siksi koska niihin ei ole tehty päästöhuijauksen poistopäivitystä. Ensimmäisenä ovat vaarassa Amarokit 2 litran Tdi:llä. Helmikuussa ensimmäiset Tiguanit, Caddyt, Golfit, Passatit kuten myös ne Audin A4, A5, Q5 ja A6 -mallit joissa on 2.0 Tdi moottori. Artikkelissa epäiltiin että päivitys aiheuttaa enemmän ja pahempia ongelmia autoissa kuin jos niille ei tehdä mitään. Nyt kuitenkin korjaamattomia autoja uhkaa hylky katsastuksessa. Siellä olisi nyt halpoja Saksan Volkkareita myytävänä jos vain pärjää Vw-konserniin vittuuntuneiden omistajien kanssa.
1
Ilmianna
Jaa

10 Vastausta



Ai niin, kuvioon kuuluu vielä ettei Vw ole virallisesti tunnustanut mitään saati tarjonnut takuuta päästöhuijauspäivitysten jälkiseurausten suhteen. Päivitys saattaa nimittäin vahingoittaa autojen moottoreita. Yksi huijattu Vw-asiakas on saanut voiton käräjillä jossa Vw tuomittiin lunastamaan auto takaisin ostohinnalla mutta Vw on tapojaan noudattaen valittanut ylempään oikeusistuimeen joten käytännön toteutus on vielä auki. Tässä saattaa olla se kamelin selän katkaiseva korsi, epäilen.
1
Ilmianna
Jaa
eihän vw ole edes vaihtanut viallisia turvatyynyjä uusiin vaikka takaisinkutsu on ollut jo kauan, vw on saanut jo monta huomautusta asiasta. ihme venkoilua ja väsytystaktiikkaa vw käyttää joka asiassa. vastuulliset autonvalmistajat vaihtoivat turvatyynyt heti välittömästi.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Toyota se vasta on venkoillut ja viivytellyt kaikkia takaisinkutsujaan, varsinkin turvatyynyjen. Vain 22 Yarista koskeva tappajaturvatyynyjen takaisinkutsu on valmistunut. Kymmenientuhansien muiden Toyotien sirpalepommien vaihdot ovat aloittamista vaille valmiit. Eikä ne koskaan valmistukaan, koska Takata on konkurssissa, eikä korvaavia Toyotiin sopivia turvatyynyjä saa mistään.
Volkswageneissa on äärimmäisen vähän noita Takatan tappajia. Vain kahden Tiguanin sivuturvatyynyissä on noita sirpalepommeja. Muut turvatyynyjärjestelmien takaisinkutsut ovat ihan jotain muuta kuin Toyotalla, eikä niitäkään ole kuin muutamissa autoissa.
Tuosta linkistä voi tutkailla Suomessa voimassa olevia turvatyyjäjestelmien takaisinkutsuja:
https://www.trafi.fi/takaisinkutsukampanjat?q=turvatyyny#vclass=&mark=&model=
Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa
tapasi_valehdella kirjoitti:
Toyota se vasta on venkoillut ja viivytellyt kaikkia takaisinkutsujaan, varsinkin turvatyynyjen. Vain 22 Yarista koskeva tappajaturvatyynyjen takaisinkutsu on valmistunut. Kymmenientuhansien muiden Toyotien sirpalepommien vaihdot ovat aloittamista vaille valmiit. Eikä ne koskaan valmistukaan, koska Takata on konkurssissa, eikä korvaavia Toyotiin sopivia turvatyynyjä saa mistään.
Volkswageneissa on äärimmäisen vähän noita Takatan tappajia. Vain kahden Tiguanin sivuturvatyynyissä on noita sirpalepommeja. Muut turvatyynyjärjestelmien takaisinkutsut ovat ihan jotain muuta kuin Toyotalla, eikä niitäkään ole kuin muutamissa autoissa.
Tuosta linkistä voi tutkailla Suomessa voimassa olevia turvatyyjäjestelmien takaisinkutsuja:
https://www.trafi.fi/takaisinkutsukampanjat?q=turvatyyny#vclass=&mark=&model=
Ei pidä turvatyynyongelmaa sekoittaa ollenkaan VW-päästöhuijaukseen. Turvatyynyongelmassa on kysymys alihankkijan valmistusvirheestä mutta VW- huijaus on suunniteltu petos ja suunniteltu rikos. Alihankkijan valmistusvirheestä ei tuomita lusimaan niinkuin törkeästä VW-petoksesta josta on jo tuomittu vuosiksi linnaan
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
vainvettäjaleipää kirjoitti:
Ei pidä turvatyynyongelmaa sekoittaa ollenkaan VW-päästöhuijaukseen. Turvatyynyongelmassa on kysymys alihankkijan valmistusvirheestä mutta VW- huijaus on suunniteltu petos ja suunniteltu rikos. Alihankkijan valmistusvirheestä ei tuomita lusimaan niinkuin törkeästä VW-petoksesta josta on jo tuomittu vuosiksi linnaan
Oletko vähän yksinkertainen?
Kommenttini oli osoitettu tuolle HOLISTI74.91-valehtelija-trollille, kuten kommenttien hierarkiasta näkee (jos ymmärrys riittää)!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Kyllä nyt harmittaa
Ilmianna
Jaa
200000 VW mallia?
ei ihme että vikaa riittää
tojolla on Suomessakin vain 14 myyntimallia
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Olen poistattanut tästä neljä viestiä joissa minulle selitettiin että katsastusongelma koskee Saksassa 200.000 autoa jotka ovat eri Vw ja Audi malleja. Kaikille tässä tapauksessa yhteistä Vw 2.0 TDI-moottori.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Ilmianna
Jaa

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Saksan AutoBild viime perjantaina

kertoi että 200.000 eri Volkswagen mallia uhkaa rekisteristäpoisto koska eivät mene katsastuksesta läpi. Tämä siksi koska niihin ei ole tehty päästöhuijauksen poistopäivitystä. Ensimmäisenä ovat vaarassa Amarokit 2 litran Tdi:llä. Helmikuussa ensimmäiset Tiguanit, Caddyt, Golfit, Passatit kuten myös ne Audin A4, A5, Q5 ja A6 -mallit joissa on 2.0 Tdi moottori. Artikkelissa epäiltiin että päivitys aiheuttaa enemmän ja pahempia ongelmia autoissa kuin jos niille ei tehdä mitään. Nyt kuitenkin korjaamattomia autoja uhkaa hylky katsastuksessa. Siellä olisi nyt halpoja Saksan Volkkareita myytävänä jos vain pärjää Vw-konserniin vittuuntuneiden omistajien kanssa.

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta