Minulla on muutamia B12-vitamiinin puutoksen oireita. Mitattu vitamiinitaso oli 140 ,eli ihan alarajalla.
Olen syönyt 2-3 vuotta B12 1 mg/vrk. Onko näin alhainen mitattu B12-vitamiinitaso nyt oire siitä,että purkkivitamiini ei imeydy? Pitääkö B12-vitamiinin imeytymiseen ola jokin muu vitamiini rinnalla.
Itselläni on autoimmuunisairaus,enkä ole kasvissyöjä. Punaista lihaa syön melko harvoin,muuten ruokavalioni on monipuolinen.
B12-vitamiinitaso alhainen
2
72
Vastaukset
- Pillerit_Karkkilasta
Pilleristä B12 vitamiini imeytyy huonommin ja sen vuoksi yleensä niissä on vahvuus rajusti yli vuorokaustarpeen. Itse käytän tuollaista 3 mg halpaa pilleriä ja monivitamiinipilleristä täydennystä n. 1 mg. Tällä olen saanut tason pysymään niukin-naukin ohjearvoissa (käytän metformiinia joka kuluttaa B12 vitamiinia).
Ellei pillereillä saada pidettyä B12 vitamiinitasoa riittävänä, se voidaan antaa ruiskeena muutaman kuukauden välein. - jesjes1112
B12-vitamiinin saa imeytettyä paremmin myös suihkeena. Ei tarvitse piikkejäkään silloin enää eikä miettiä jos on suolistossa ongelmia. Imeytyy suun limakalvoilta suoraan verenkiertoon.
https://www.ruohonjuuri.fi/b12-vitamiinisuihke-better-96032893 tossa olisi vielä sopivasti alessakin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882