Vain Toyota valmistaa ja myy hybridiautoja

KaarleOlof

Mikä on hybridiautojen kehittämisen ja olemassa olemisen AINUT syy?

Vastaus: Pieni polttoaineen kulutus.

Tänään, 4.1.2017 ilmestyneessä Tuulilasi-lehdessä oleva ladattavien hybridiautojen TESTI OSOITTAA, ETTÄ VAIN TOYOTA MYY JA VALMISTAA HYBRIDIAUTOJA.

Lehden sivulta 30 voimme todeta, että Priusin polttoaineenkulutus on aivan omalla pienellä tasollaan muihin verrattuna. Prius kulutti molemmilla maantie- ja kaupunkikulutuslenkeillä vain 4,2 litraa/100 km.

Miksi Volkswagen on hybridi, kun sen kulutus on maantieajossa 6,3 litraa ja kaupunkiajossa peräti 6,9 litraa /100 km. Kaiken lisäksi tämä auto julistetaan voittajaksi. Lehden sivulla 35 kerrotaan, että kulutukselle ei annettu sen suurempaa arvoa kuin pelkän polttomoottorin sisältävien autojen testissä. Miettivät kuitenkin asiaa.

Kulutukselle ei kai voitu antaa hybridien testissä tärkeää suurempaa painoa, sillä silloin Toyota olisi voittanut. Ero voittajaanhan oli vain 0,3 pistettä.

Lehti kirjoittaa myös Hyundaista ja Kiasta:

”Loppusyksyn viileät kelit nostivat esiin seikan, joka voi tulla yllätyksenä Hyundain ja Kian ostajalle. Niiden hybridijärjestelmät pakottavat polttomoottorin käynnistymään jäähdytysnesteen lämmitystalkoisiin, vaikka ajotilaksi olisikin valittu EV-sähköajotila ja korkeajänniteakuissa olisi riittävästi energiaa.”

Prius tuottaa sisätilan lämmityksen ilmalämpöpumpulla.

EI OLISI PITÄNYT UNOHTAA MIKSI HYBRIDI ON OLEMASSA JA MIKSI SE ON KEHITETTY.

63

605

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Että_sellainen_hybridi

      Volkswagen on näköjään tehnyt hyvin erikoisen hybridin ja vieläpä lataushybrikin, kun se kuluttaa polttoainetta enemmän kuin pelkällä polttomoottorilla varustettu auto. Se on sitä saksalaista osaamista.

    • plugin-kulutus

      Plugi-hybridien kohdalla on täysin perusteltua jättää kulutusluvut hyvin pienelle painoarvolle. Yksittäisen kuluttajan todellinen kulutus määräytyy melkein täysin sen mukaan kuinka paljon hän pystyy ajamaan täysin sähköllä. On aivan eri asia ajaako pluginilla päivittäin 50km vai 200km ja onko mahdollisuuksia ladata autoaan duunissa ilmaiseksi. Siksi yhden kulutuslukeman antaminen ja pisteytys sen perusteella olisi harhaanjohtavaa.

      Muutenkin olisi outoa verrata 7,5 sek GTE:tä ja 12,5 sek Priusta kulutuksen osalta. Myös tiloiltaan Golf on selkeästi isompi auto kuin Prius joten nämä autot painivat eri sarjassa.

      • On_siinä_hybridi

        On täysin järjetöntä valmistaa tuollaista bensiinin ja myös sähkön syöppöä hybridiksi. Isoista akuita huolimatta sähköllä ajamisen matka jäi lyhyimmäksi eli 29 kilometriin. Kaupunkiajossa auto kulutti 28,4 kWh/100 km sähköä. Akkujen koko oli kuitenkin sama kuin toyotassa eli 8,8 kwh. Toyotalla pääsi ajamaan kuitenkin talven kylmyydessä 39 km.


    • No.kansa.tietää

      Mikä helvetin höpöttäjä tää on.vittu mikä pelle.ettei vaan se skeida sivun sönkkö..yhtään säälittävää laadutonta vigavagginetta ei voi verrata toyotaa.ja mee pelle käymään koeajolla auriksella tai priuksella..jää vokkelo tiloiltaankin toiseksi.

      JA VOI VITTU NOITA TM.N TESTEJÄ..SÄÄLITTÄVÄÄ TEATTERIA..

      Miksi Volkswagen on hybridi, kun sen kulutus on maantieajossa 6,3 litraa ja kaupunkiajossa peräti 6,9 litraa /100 km. Kaiken lisäksi tämä auto julistetaan voittajaksi. Lehden sivulla 35 kerrotaan, että kulutukselle ei annettu sen suurempaa arvoa kuin pelkän polttomoottorin sisältävien autojen testissä. Miettivät kuitenkin asiaa.

      Kulutukselle ei kai voitu antaa hybridien testissä tärkeää suurempaa painoa, sillä silloin Toyota olisi voittanut. Ero voittajaanhan oli vain 0,3 pistettä.

      • TM.tietää

        Voi vittu, kun häviö ottaa taas sinulle lujille.


      • TM on täys propakanda lehti! Toimittajat saa varmaan ilmaset autot Pokswaagenilta.


      • japanialainen.ei.osaa
        Toyota_hybrid kirjoitti:

        TM on täys propakanda lehti! Toimittajat saa varmaan ilmaset autot Pokswaagenilta.

        Mitäs TM ja sen propaganda tähän plugin-vertailuun liittyy?
        Toki Toyota on jäänyt viimeiseksi useassa TM vertailussa, mutta nyt oli kyseessä Tuulilasi. Mutta eipä se ole lehdestä tai maasta kiinni, aina tojo on viimeisenä.
        Tojo on vähän kuin Japani futiksen MM-kisoissa. Se on kisoissa mukana joukon jatkeena ja säälistä, Saksa ottaa aina mestaruuden.


    • ÄlykkyysLaskenut

      Pitää miettiä millaisen auton haluaa. Sellaisen jolla on hyvä ja mukava ajaa ja tehoa on riittävästi, vai sellaisen jolla ajaminen on kurjaa tuskaa, eikä tahdo pysyä liikenteen tahdissa. Pienet kulutuserot ei paranna kenenkään taloutta ja mikä hauskinta, Toyota ostetaan pienen kulutuksen takia, mutta niillä ajetaan kaikkein vähiten. Melko tyhmiä nuo Terot.

    • Huono_homma

      Kyllä tuo Volkswagenin kyhäelmä on tässä valossa nyt pelkkä harjoitustyö. Ei pitäisi yrittää tehdä hybridiä, jos siitä ei kerran hybridiä tule. Miiksi sitten tehdä hybridiä, kun vastaavan voi tehdä ilman hybridiäkin. vai onnistuuko se sekään Volkswagenilta. Ei taida onnistua.

      Ei auta, että siinä on myös jatain hyvää jos polttoaineenkulutuslukemat ja sähkönkulutus ovat tuollaisia. Kysymyksessä on sentään muka hybridi. Ihmetyttää tuollaisen lattaminen voittajaksi.

      Todella huono hybridien markkinaosuuksien tasaamisyritys.

      • Jartsef

        Jokuhan täällä peräänkuulutti ladattavien hybridien kulutustestiä. Siinä se sitten on. Testin peräänkuuluttaja tiesi, että hybridin valmistaminen ei vieltä muilta kuin Toyotalta onnistu.


      • Kaikilla.käyttövoimilla

        Näin vaan volsu taas näytti tojolle närhenvärkit hy ridinäkin tällä harjoitustyöllään. Golf on perusteiltaan niin kova luu että sillä on täysin lyömätön värisuora. Vertailuvoittoja niin perusversiona, hybridinä kuin sähköautonakin.


      • Kokemus_puhuu

        Kulutuksenkin sietäisi jos auto olisi sellainen jolla mennään ilman suuria harmeja pitkälle. Mutta Volkswagen-hybridi ei ole sellainen auto. Ajatelkaa nyt itsekin: TDI DSG Vw-hybridiharjoitelma= varma tekninen katastrofi. Kun mikään noista ei pysy kunnossa edes yksinään niin kuinka ne sitten kestäisivät peräkkäin voimalinjana. Ei mitään mahdollisuuksia.


    • toinenkinsyy

      Toinen syy hybridiautojen kehitykseen on matalan polttoaineen kulutuksen lisäksi myös vähäisemmät pakokaasupäästöt. Hybridiautolla voi ajaa kaupungissa hetken aikaa pelkällä sähköllä silloin kun auto on lämmennyt ja akuissa on hyvin virtaa. Tällöin ei auton pakoputkesta tule yhtään pakokaasuja.

      Suurinosa oikeista automiehistä valitsee mieluummin hybridin kuin täyssähköauton.

    • paha.tajuta

      Mitä järkeä noissa on, kun tavallisella 1.6 bensaturbolla pääsee vuotuiseen 6,2 litran keskikulutukseen, jos ei koko ajan ajele pelkkää kaupunkiajoa. Hintaero yli 10000 euroa, eikä painokaan rasita tiestöä tai kuluta renkaita yhtä paljon

    • Väliaikainen.ratkaisu

      "Hybridiautolla voi ajaa kaupungissa hetken aikaa pelkällä sähköllä.........Tällöin ei auton pakoputkesta tule yhtään pakokaasuja"

      Sähköautolla voi aja satoja kilometrejä sähköllä eikä niissä edes ole pakoputkea. Tässä pelissä sähköauto on lyömätön.
      Onhan plugin selkeästi filsumpi kuin tojon mukanhybridit, mutta silti ne ovat vain välvaiheita ja koneptina vajavaisia. On hölmöä rakentaa kahta voimalinjaa yhteen autoon. Ylimääräisiä komponentteja, kustannuksia ja painoa. Yksinkertaisempi ja kevyempi on aina parempi ratkaisu kun puhutaan autoista. Ja tekniikassa yleensäkin.
      En usko että VW kehittää pluginejaan enää muuten kuin taskurahalla. Sähköauto ja superpihit bensaturbot KERSillä ovat päälinjat.

      • dfdfsdafsd

        Tässä on nyt kysymyt saksalaisesta ladattavasta romuautosta. Keskitytään siihen.


      • Hybridin.kuningas
        dfdfsdafsd kirjoitti:

        Tässä on nyt kysymyt saksalaisesta ladattavasta romuautosta. Keskitytään siihen.

        Tarkoitat Golfia joka jälleen kerran pieksi tojon vertailussa. Tällä kertaa plugin hybridinä. Olkoon versio mikä tahansa niin lopputulos on aina sama. Golf pieksee kaikki tojot mennentullen.
        Tojolle hybridit ovat päälaji, volsulle vain sivulaji. Silti volsu voitti.


      • Vekkuli.kansaninhokki

        Saksalainen sähköauto alkaa olla yleinen vitsailun kohde. Yli 300 km ei pääse käytännössä millään mallilla ja esim. Smart ja Vw Up-sähköautolla päästiin n. 70 km eli eihän niillä pääse ajamaan lataamatta edes Helsingin läpi ja takaisin. Golfilla pääsi sentään yli 200 km eli sillä voi käydä Porvoossa asti lataamatta muttei Lahdessa mikäli ei ota riskiä virran loppumisesta. Ei riitä, ei vielä alkuunkaan.


      • väliaikainenko

        Mutta täyssähköautosta jos akut kuolevat tai akut pääsevät vahingossa tyhjäksi, niin matka katkeaa siihen paikkaan.

        Hybridiautossa jos hybridijärjestelmän akut kuolevat niin matka jatkuu polttomoottorin voimin. Jos tapahtuu toisiin päin, eli polttoaine loppuu vahingossa, niin pelkällä sähköllä voi körötellä lähimmälle polttoaineasemalle.

        Osa ihmisistä käyvät esim. mökillä joissa ei ole sähköjä, eikä myöskään pistorasioita. Joten eipä onnistu täyssähköauton akkujen lataaminen mökillä.


      • Eikaikille

        "Osa ihmisistä käyvät esim. mökillä joissa ei ole sähköjä, eikä myöskään pistorasioita. Joten eipä onnistu täyssähköauton akkujen lataaminen mökil"

        Se Osa ihmisistä ei siis osta sähköautoa. Muu osa ihmisistä ostaa.


    • aika jännää että vw hybrid tekele vai mikä se nyt onkaan niin polttomoottori pyörii koko ajan, olivathan nuo oulussa senkin asian testanneet, vw hybrid kuluttaa polttoainetta enemmän kuin pelkkä polttomoottori versio, että semmoinen "hybrid" on volkkarilla, onkohan nyt jotakin mennyt pieleen tuossa volkkarin "hybridissä"....... :D ei ne vaan osaa!

      • Kokonaisuus.ratkaisee

        Amatöörien kommentteja. Ammattilaiset rankkasivat Golfin ykköseksi. Polttoainetta menee enemmän kuin Priusissa, mutta onhan kulkukin toiselta planeetalta. Puhumattakaan siitä että golf on täysikokoinen perheauto, ei nelipaikkainen kajakki.
        Kulutus on vain yksi osa-alue, vertailua ei voi voittaa jos on muuten paska.
        Golf on jälleen kerran kokonaisuutena paras.


      • tätä.asiaa.ihmetellyt
        Kokonaisuus.ratkaisee kirjoitti:

        Amatöörien kommentteja. Ammattilaiset rankkasivat Golfin ykköseksi. Polttoainetta menee enemmän kuin Priusissa, mutta onhan kulkukin toiselta planeetalta. Puhumattakaan siitä että golf on täysikokoinen perheauto, ei nelipaikkainen kajakki.
        Kulutus on vain yksi osa-alue, vertailua ei voi voittaa jos on muuten paska.
        Golf on jälleen kerran kokonaisuutena paras.

        no kerrotko, miksi volkkarin hybrid polttomoottori sitten kuluttaa maantieajossa huimasti enemmän polttoainetta kuin toyotan hybrid autojen polttomoottorit? ajonopeus, ajo-olosuhteet ja ajomatka ovat tismalleen samat? saman verran auton polttomoottorit tuottavat hevosvoimia ja vääntöä samalla vauhdilla ajaessa. vain ilmanvastus merkitsee mutta ilmanvastus ei ole merkittävä vastus vielä 80km/h vauhdissa. tarkoittaako tuo käytännössä että toyotan Atkinson moottori olisi aivan huiman energiatehokas? jostain luinkin että toyotan 1.8 Atkinson työkierrolla oleva bensiinimoottori olisi tällä hetkellä maailman taloudellisin polttomoottori, ei edes dieselit pääse yhtä hyvään hyötysuhteeseen.


      • Kokonaisuus.ratkaisee

        Ei pitäisi olla kovin vaikeaa ymmärtää näiden kahden auton kulutuseroa. Toinen on 12,5 sekunnin lyllertävä kajakki kun toinen on 7,5 sekunnin tilava perheauto. Prius on suunniteltu jokaiselta osa-alueeltaan säästöpossuksi. GTEn prioriteetit ovat muualla.
        Tottakai säästöpossu on pihimpi kuin GT-henkinen auto. Mutta kuten sanottu, Golf vetää sen verran pidem,än korren muilla alueilla että kokonaisuudessaan se on paras tuossa ryhmässä.


    • Hurja_juttu

      Kävin hakemassa tuon lehden naapurissa olevasta ruokakaupasta. Onhan se erikoista, että testin mukaan autosta ei ole hybridiksi eikä ladattavaksi hybridiksi, mutta voitti testi silti. todella erikoista. Lehtikin suosittelee ostamaan mieluummin jonkun muun mallin kuin tuon, mutta voitti silti. Lehti kirjoittaa:

      "Golf-mallistosta löytyy järkevämpiäkin vaihtoehtoja"

      • Tarpeettoman.hauska

        Se että GTE on paras auto tuosta ryhmästä ei tarkoita sitä että GTE olisi paras tai järkevin Golfeista. Jos painottaa vihreitä arvoja niin silloin sisarmallista löytyy erittäin fiksu Ocu G-TEC.

        GTEtä ei osteta siksi että se olisi kaikkein järkevin, se on hauska ja suorituskykyinen monitoimikone jossa on ripaus vihreyttä. Joka tapauksessa vertailun paras.


      • EpäonnistunutAuto
        Tarpeettoman.hauska kirjoitti:

        Se että GTE on paras auto tuosta ryhmästä ei tarkoita sitä että GTE olisi paras tai järkevin Golfeista. Jos painottaa vihreitä arvoja niin silloin sisarmallista löytyy erittäin fiksu Ocu G-TEC.

        GTEtä ei osteta siksi että se olisi kaikkein järkevin, se on hauska ja suorituskykyinen monitoimikone jossa on ripaus vihreyttä. Joka tapauksessa vertailun paras.

        Noilla polttoaineen- ja sähkönkulutuslukemilla täysin epäonniostunut auto. Hybridi- ja varsinkaan ladattava hybridi ei saa kuluttaa polttoainetta ja sähköä tuollaisia määriä. Mikä hybridi ja varsinkin lataushybridi se sellainen on?


      • Kajakkikakkonen
        EpäonnistunutAuto kirjoitti:

        Noilla polttoaineen- ja sähkönkulutuslukemilla täysin epäonniostunut auto. Hybridi- ja varsinkaan ladattava hybridi ei saa kuluttaa polttoainetta ja sähköä tuollaisia määriä. Mikä hybridi ja varsinkin lataushybridi se sellainen on?

        Se parhaaksi valittu. Kaikille pelkkä bensanpihistely ei ole koko elämä.
        Mikä perheauto on sellainen johon ei mahdu kuin neljä ihmistä?


    • SamuliPyrstönpirhonen

      Jokaisen neljän auton välillä näkyy olevan eroa vain 0.1 pistettä eli pisteytyksellä ei ole mitään merkitystä. Kun lukee tuon jutun ja vähän ajattelee niin selviää että ainut hybridi ja nimenomaan ladattava hybridi on Toyota Prius. Auto, jossa on kaikki kohdallaan. Aika melutonkin vielä muihin verrattuna. Lisäksi auto sisältää Toyotan laadun ja luotettavuuden ja hybridien valmistuksesta 20 vuoden kokemuksen. Asiassa ei jää enää mitään epäselvää.

    • kumpi.kuluttaa

      Verratkaa GTE:n suorituskykyä ja kulutusta Toyota GT86 kanssa. Prius painii kevyessä sarjassa.

    • Ei.mitään.mutua

      "On muuten mielenkiintoista että joudut tukeutumaan aina pelkkiin testeihin. Eikö sinulla tosiaankan ole lainkaan kokemusta autoista "
      Omien kokemuksien jakaminen anonyymillä nettipalstalla on argumenttina arvotonta kirjoittamista. Tänne voi kuka vaan kirjoittaa mitä vaan. Ilman lähdeviitettä kukaan järkevä ihminen ei niille korvaansa lotkauta. Siksi käytän aina jotain tietolähdettä jolloin kirjoitukseni eivät ole mielipiteitä vaan perusteltuja väitteitä. Siinä on iso ero.

      Esimerkiksi kulutuksesta puhuttaessa tässä ketjussa on heitelty pelkkiä mutiuja, tässä tulee mitattua faktaa kuluttajilta.

      Golf GTE 3,96 L/100 KM
      Prius 3,95 L/100 KM

      https://www.spritmonitor.de/en/overview/50-Volkswagen/452-Golf.html?exactmodel=Gte&powerunit=2

      https://www.spritmonitor.de/en/overview/49-Toyota/439-Prius.html?fueltype=6&powerunit=2

      • VanhojaOvatLukemasi

      • Venkoilijalle

      • pistäkää.paremmaksi

        Täällä ei kukaan ole esittänyt mitään kulutusmittauksia TM:n testistä. Vaikeaa sellaisiin on uskoa tai olla uskomatta.

        Tuossa ADACin taulukossa ei ole Golf GTEtä lainkaan.

        Tämän ketjun tietolähteistä Priusin ja Golf GTE:n todellisen elämän kulutuseroista ei ole esitetty parempaa tietolähdettä kuin Spritmonitorin luvut. Heittäkää kehiin jos sellaisia löytyy.
        Ei mitään normikulutuksia, lyhyitä yksittäisiä testejä vaan useampi auto.

        Jään odottamaan.


      • 200km.totuus
        Venkoilijalle kirjoitti:

        Toimittaja äimistelee kuinka uusi ladattava Toyota Prius Plug_In kuluttaa jopa valmistajan ilmoittamaa määrää vähemmän:

        https://www.kauppalehti.fi/uutiset/autotoimittaja-testasi-paljonko-hybridi-oikeasti-kuluttaa---allistyttava-tulos/ugvk9ExT?ref=iltalehti:3879

        "Kaiken kaikkiaan Priuksella päästiin 200 kilometrin testilenkillä huomattavasti taloudellisempiin kulutuslukemiin, noin 3,5 l / 100 km. "

        Tuollaisilla 200km testipätkillä ei saada todellista kulutusta selville. Pässikin tietää sen. Miten sä edes vaivaudut postaamaan noin heikkoja argumentteja. Minua hävettäisi.


      • Hönölle.tiedoksi

        Akat ja homot uhoaa, miehet ei.


    • totuus.ei.muutu
    • Eihybridi
    • Eikannatasatsata

      Höpöhöpö. Vaikka tuon tohjon saisi kulkemaan 4,2 litralla niin maksat helposti kymppitonnin lisähintaa. Sillä rahalla saa enemmän bensaa kuin ehdot koskaan säästää. Toisekseen, jo akun valmistaminen aiheuttaa tuhansien kilojen hiilipäästöt. Mikään ympäristöystävällinen värkki tuo ei ole.

      • Niinnevaanovat

        "Saisi kulkemaan." Näkyyhän tuo kaikkialla sillä kulkevan.

        Muut näkyvät olevan pelkkiä harjoitelmia.


    • Tojo.hävisitaas

      "Sinun päälajisi on tunnetusti Toyotan solvaaminen ja Vw-konsernin mokailujen selitteleminen ja asioiden vääntäminen ylösalaisin"

      Tuulilasin vertailustahan tässä on puhuttu alunperin. Siinä autot ovat juuri oikeassa järjestyksessä eli VW ykkösenä. Minulla e ole mitään tarvetta kääntää sitä mihinkään päin.
      Sen sijaan tojotisteilla on ollut päällä se ainainen selittely miksi tojo ei oikeasti ole huonoin vaikka se aina häviääkin volsulle. Siinä sitä yritystä vääntää ylösalaisin.

      • EiKoskaanEnääTojoa

        Kyllä tojo on na viimeisenä. Mikä tahansa vertailu tai testi niin siellähän se kököttää omalla paikallaan. Hybriditestissäkin jaettu viimeinen sija.

        Ainot missä Toyota on ensimmäinen on jono.


    • Kesäautoja

      Mitkä hybridit ovatkaan nyt osoittautuneet muka-hybrideiksi. Minkään muun valmistajan hybridit eivät toimikaan niinkuin hybridien pitäisi vaan kuluttavat jumalattomasti polttoainetta. Jopa enemmän kuin pelkällä polttomoottorilla varustetut autot. Prius jätetään viiemiseksi vaikkakin 0,3 pisteen erolla voittajaan, vaikka on ainut asianmukaisesti toimiva hybridi.

      Prius on kuitenkin ainut hybridi ja Tuulilasikin kirjoittaa: "Se on tällä hetkellä markkinoiden taloudellisin hybridi ympärivuotiseen käyttöön" Muut ovat ilmeisesti kesäautoja kuten avoautot.

      Muiden valmistajien hybridit ovat osoittautuneet kesäautoiksi. Suomen talvi pilaa lataushybridin säästötavoitteet:

      http://www.kaleva.fi/teemat/moottori/suomen-talvi-pilaa-lataushybridin-saastotavoitteet-ken-paljon-odottaa-se-kaiken-kadottaa/780673/

      • oikea.auto.voitto

        Katkeraa näyttää olevan taas siellä viimeisellä sijalla olevan.
        Kuluttajien tosielämän mittaukset kymmeniltätuhansilta kilometreiltä osoittavat että Prius ja Golf GTE vievät molemmat aika tasan neljä litraa sataselle.

        Oikeastaan tärkeämpi juttu on se että edes tojohönö ei ole voinut kiistää Golfin etevämmyyttä kaikilla muilla alueilla kuin kulutuksessa. Uskon itsekin että Suomen olosuhteissa Prius kulkee vähemmälllä bensalla sen jälkeen kun akut tyhjenevät. Se on luonnollista kun ottaa huomioon suuren eron suorituskyvyssä.
        Mutta näin pienistä sivulauseista tojohönö joutuu tojon paremmuutta hakemaan, eikä pysty edes muuta yrittämään kun tietää että eväitä ei ole. Prius on pihimpi bensan suhteen kun akut ovat tyhjät, Golf parempi kaikessa muussa. Golf GTE:n vertailuvoitto on hyvinkin ansaittu.

        https://www.spritmonitor.de/en/overview/50-Volkswagen/452-Golf.html?exactmodel=Gte&powerunit=2

        https://www.spritmonitor.de/en/overview/49-Toyota/439-Prius.html?fueltype=6&powerunit=2


      • Mitättömiä
        oikea.auto.voitto kirjoitti:

        Katkeraa näyttää olevan taas siellä viimeisellä sijalla olevan.
        Kuluttajien tosielämän mittaukset kymmeniltätuhansilta kilometreiltä osoittavat että Prius ja Golf GTE vievät molemmat aika tasan neljä litraa sataselle.

        Oikeastaan tärkeämpi juttu on se että edes tojohönö ei ole voinut kiistää Golfin etevämmyyttä kaikilla muilla alueilla kuin kulutuksessa. Uskon itsekin että Suomen olosuhteissa Prius kulkee vähemmälllä bensalla sen jälkeen kun akut tyhjenevät. Se on luonnollista kun ottaa huomioon suuren eron suorituskyvyssä.
        Mutta näin pienistä sivulauseista tojohönö joutuu tojon paremmuutta hakemaan, eikä pysty edes muuta yrittämään kun tietää että eväitä ei ole. Prius on pihimpi bensan suhteen kun akut ovat tyhjät, Golf parempi kaikessa muussa. Golf GTE:n vertailuvoitto on hyvinkin ansaittu.

        https://www.spritmonitor.de/en/overview/50-Volkswagen/452-Golf.html?exactmodel=Gte&powerunit=2

        https://www.spritmonitor.de/en/overview/49-Toyota/439-Prius.html?fueltype=6&powerunit=2

        Viimeisellä sijalla 0,3 pisteen erolla ei ole ollenkaan katkeraa. Muiden kuin Priusin mitättömyys hybrideinä valkenee jokaiselle kun tuon jutun lukee.


      • mitätön.kategoria
        Mitättömiä kirjoitti:

        Viimeisellä sijalla 0,3 pisteen erolla ei ole ollenkaan katkeraa. Muiden kuin Priusin mitättömyys hybrideinä valkenee jokaiselle kun tuon jutun lukee.

        Mieluummin mitätön hybridinä kuin mitätön autona.
        Tojohönö on luonut täysin oman kategorian autojen arvosteluun "kuinka hyvä auto on hybridinä" ja pitää sitä maailman tärkeimpänä asiana. Muut kuin Toyota ei ole edes kiinnostunut tuollaisesta kategoriasta vaan katsovat autoa kokonaisuutena. Ja vertailuissa autot rankataan kokonaisuuden mukaan ja niin tekevät myös kuluttajat.

        Eipä auta vaikka olisi kuinka mestari tuossa kategoriassa kun muut pääsevät samaan polttoainetaloudellisuuteen omilla konsteillaan ilman että auto on täysi etana ja voimansiirto kuin kuminauhan ja spagetin yhdistelmä.


    • säälittäviäKippoja

      Muut eivät kehtaa tehdä niin huonoja ja tuhnuja hybridejä kuin Toyota. No meillä ne kelpaa kunhan vaan luvataan pientä kulutusta ja hieman yksinkertaiset asiakkaat menevät niin sanotusti halpaan. Halpa makkarahan on Suomessa aina hyvässä huudossa ja menekki taattu. <muualla sentään halutaan autolta muutakin kuin pientä kulutusta ja kurjuutta.

    • kertokaa.lukeneet

      Kehuttiinko Priuksen vessankalustejäljitelmiä vai oliko karvalakkimalli?

    • ei.osallistu.kisaan

      "Saksalainen sähköauto alkaa olla yleinen vitsailun kohde."

      Se on nyt kuitenkin niin että VW on tehnyt jotain jolla voi vitsailla. Tojolta joutuu odottamaan pitkälle ensi vuosikymmentä ennenkuin sieltä tulee ulos sähköautoa josta voi sanoa yhtään mitään.

      Tässä kohtaa tojo toteuttaa taktiikkaa jossa ei voi olla huonoin kun ei tee tuotetta ollenkaan.

    • JaakkimaKuusama

      Uskomaton tämä Toyotan osaaminen, laatu ja luotettavuus kaikilla autonvalmistuksen ja autojen kehittämisen rintamilla. Toyotan menestys kaikkessa on täysin käsittämätöntä. Nyt vielä tämäkin , että Toyotallaa on ainut ladattava hybridi ympärivuotiseen käyttöön. Toiset näköjään valmistaa hybridejä joilla ei ole hybrideinä mitään arvoa.

    • Samalla.viivalla

      Mikähän oli rengaskoon vaikutus kulutuksiin. Toisessa 195/65 -15, toisessa 225/45-17. Veikkaan yli 0,5 litraa.

      • VW.10-Tojo.1

        Toinen on 12,5 sek säästöpossu, toinen 7,5 sek GT.
        Ei pitäisi olla yllätys että säästöpossu vie vähemmän bensaa. Tuohon nähden on hämmästyttävää että kuluttajien käytännön mittaukset antavat molemmille autoille saman kulutuksen 4,0 litraa sataselle.
        Sanoisin että kova suoritus Golf GTE:ltä. Ei ihme että esim Ruotsissa myydään VW:n plugineja noin kymmenen kertaa enemmän kuin Tojon plugineja. Tojoja myytiin 2017 noin 1.000 kun VW vastaava luku oli 10.000 kpl.
        Terot hehkuttaa kuinka tojo on ainoa oikea plugin-hybridi, mutta onneksi ostavilla kuluttajilla on järki päässä ja he katsovat autoa kokonaisuutena ja silloin tojo jää aina viimeiseksi ja kauppaan pölyttymään.

        https://www.elbilsstatistik.se/elbilsstatistik


      • Sekopäitä
        VW.10-Tojo.1 kirjoitti:

        Toinen on 12,5 sek säästöpossu, toinen 7,5 sek GT.
        Ei pitäisi olla yllätys että säästöpossu vie vähemmän bensaa. Tuohon nähden on hämmästyttävää että kuluttajien käytännön mittaukset antavat molemmille autoille saman kulutuksen 4,0 litraa sataselle.
        Sanoisin että kova suoritus Golf GTE:ltä. Ei ihme että esim Ruotsissa myydään VW:n plugineja noin kymmenen kertaa enemmän kuin Tojon plugineja. Tojoja myytiin 2017 noin 1.000 kun VW vastaava luku oli 10.000 kpl.
        Terot hehkuttaa kuinka tojo on ainoa oikea plugin-hybridi, mutta onneksi ostavilla kuluttajilla on järki päässä ja he katsovat autoa kokonaisuutena ja silloin tojo jää aina viimeiseksi ja kauppaan pölyttymään.

        https://www.elbilsstatistik.se/elbilsstatistik

        Kirjaimet GTE kertovat autoilun historiasta ja eivät enää kiinnosta kuin jota kuta sekopäätä.


      • sano.sinä
        Sekopäitä kirjoitti:

        Kirjaimet GTE kertovat autoilun historiasta ja eivät enää kiinnosta kuin jota kuta sekopäätä.

        Mistä Touring Sports kertoo, jos auto on tuhnu?


    • selatkaaihanite

      Miksi tojotan hybridiin liittyvät epämiellyttävät asiat tulevatkin nyt tojofanaatikkojen suusta kysymyksinä volkkaria vastaan, kun volkkari on voittanut testin?
      Älkää vaan pakottako tekemään linkkejä edellisiin keskusteluihin, joita voitte itsekin vapaasti selailla.
      Esim kulutus.

      • Todellinen_voittaja

        Tuulilasi-lehden vertailu on todella surkea yritys hybridiautojen markkinaosuuksien tasaamiseksi. Toyotalla on 70 %:n markkinaosuus hybridien myynnissä. Lisäksi joka toinen ostettu Toyota oli viime vuonna hybridi. Rakensivat vertailun eroiksi autojen välille 0,1 pisteen erot ja laittoivat neljästä autosta Toyotan viimeiseksi 0,3 pisteen erolla "voittajaan" kun todellisuudessa Toyota olisi muutoin ollut voittaja.

        Kun tuon testin lukee niin huomaa, että Toyota on ylivoimainen voittaja ja nuo muut kolme autoa eivät edes sovi hybrideiksi.

        Toyotan kulutus oli vain 4,2 l/100 km sekä kaupunki- että maantieajossa, kun muut kuluttivat yhtä paljon kuin pelkällä polttomoottorilla varustetut autot. Ei sellaiset ole mitään ympäristöystävällisä vähän polttoainetta kuluttavia hybridejä. Hybridi nimenomaan kehitettin pienen kulutuksen vuoksi. Lisäksi on huomattava, että tässä on kyseessä ladattavat hybridit.

        Testi myös osoittaa, että Toyotan hybridi säästää myös maantieajossa, koska kulutus maantiellä on sama kuin kaupungissa. Lisäksi tämä on osoitus siitä, että Toyotan uusin hybridijärjestelmä on todella toimiva.


    • Jussi0171

      Onko tullut koskaan mieleen, että jollekin voi autovalintaan vaikuttaa muutkin asiat kuin vain pelkkä kulutus? Esim. suorituskyky, sisätilat, ajomukavuus...?

      • Kapean.sektorin.paras

    • Kalle1234511

      Hyundai Eco-mallisto
      Hyundai tuo markkinoille 14 uutta eco-mallia vuoteen 2020 mennessä: 5 hybridiä, 4 lataushybridiä, 4 sähköautoa ja yhden polttokenno-sähköauton. Hyundai investoi tulevaisuuden liikkumiskonsepteihin, kuten autonomiseen ajamiseen, yhteiskäyttökonsepteihin, yhteystoimintoihin.

      • EiSuomeen

        Toivottavasti eivät tuo Suomeen enenkuin kehittävät ensimmäisen kunnolla toimivan hybridin.


      • ajat.muuttuu
        EiSuomeen kirjoitti:

        Toivottavasti eivät tuo Suomeen enenkuin kehittävät ensimmäisen kunnolla toimivan hybridin.

        Pelkäätkö kaikilta muilta merkeiltä tulevan sähköautoja paljon ennen Tojoa. Kuminauhahybridiä ei tule ikinä enää muilta.


    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      56
      3141
    2. Vanhalle ukon rähjälle

      Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      47
      2901
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      124
      2699
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

      Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      354
      1807
    5. Mitä sanoisit

      Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1094
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

      Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      10
      1081
    7. Purra hermostui A-studiossa

      Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      193
      961
    8. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      44
      819
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      101
      812
    10. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      26
      810
    Aihe