Mulle iski tänään into käyttää kinkunjämät uusioruokiin. Kinkkua oli kilon verran niin tein kinkkukiusausta jot tuli kuusi puolen litran rasiaa pakkaseen. Nam. Innostuin nyt isompien ruokien teosta. Mitähän voisi tehsä isompia annoksia pakkaseen. Tietenki lihapullat makaronilaatikko, mitäs vielä?
Jouluruokien uusiokäyttö :)
78
2486
Vastaukset
- rokkamimmi
Hernekeitto paranee pakkasessa, teen aina 9 litran satsin kerrallaan.
siilenämää kirjoitti:
Mites lanttulaatikko? Voiskos siitä tehdä jotai lanttukukkoa?
Ei voi, lanttukukossa on lanttu palasina.
Minulla ei jäänyt jouluruokia tähteeksi paljonkaan. Tyttärelle tein jouluksi perunakukon syystä että heillä oli mukana englantilainen, halusi jotain eksoottista tarjota. Oli tietenkin jouluruokiakin tarjolla.
Oli huono onni koko poppoo sairastui, ei minun perunakukostani, vaan toivat tullessaan ärhäkän mahataudin, siihenm liittyi myös flunssan oierita ja kuumetta.- tiedämitäteet
siilenämää kirjoitti:
Mites lanttulaatikko? Voiskos siitä tehdä jotai lanttukukkoa?
Siitähän saa hyvää sosekeittoa kun lisäät siihen vaikka porkkana-, bataatti- ym sosetta makusi mukaan....ja tietenkin kermaa:)
- Vähällävaivallapaljon
Aika kauan viivyttelit ennen kuin jatkojalostit kinkunjämäsi.
Karjalanpaisti vaatii pitkän hauduttamisen, siksi teen sitä samalla vaivalla isomman erän kuin yhden hengen talous edellyttää.
Ihan kelvollista pakastettunakin.
Ja tuo hernekeitto, se todellakin kestää pakastuksen.Se kinkunjämäni (joka ei alunpitäen ollut minun), oli pakkasessa ja otin sen nyt vasta sulamaan :).
Karjalanpaisia aion seuraavaksi laittaa haudutuskattilaan hittaalle haudutukselle. Pitää vaan makkarakaupasta hakea hyvät lihat sitä varten.- eskimoo
siilenämää kirjoitti:
Se kinkunjämäni (joka ei alunpitäen ollut minun), oli pakkasessa ja otin sen nyt vasta sulamaan :).
Karjalanpaisia aion seuraavaksi laittaa haudutuskattilaan hittaalle haudutukselle. Pitää vaan makkarakaupasta hakea hyvät lihat sitä varten.Niinkun että otit pakastetun kinkun muokkasit sitä ja nyt pakastit sen taas?
Voikos niitä ruokia noin moneen kertaan pakastaa. Itse olen aina pitänyt ohjenuorana sitä että ruuat pakastetaan vaan kertaalleen. eskimoo kirjoitti:
Niinkun että otit pakastetun kinkun muokkasit sitä ja nyt pakastit sen taas?
Voikos niitä ruokia noin moneen kertaan pakastaa. Itse olen aina pitänyt ohjenuorana sitä että ruuat pakastetaan vaan kertaalleen.Tehdäänhän pakastetusta lihastakin jotain valmista ruokaa ja sen sitten voi pakastaa. Raakaa tuotetta ei saa pakastaa kahteen kertaan.
siilenämää kirjoitti:
Tehdäänhän pakastetusta lihastakin jotain valmista ruokaa ja sen sitten voi pakastaa. Raakaa tuotetta ei saa pakastaa kahteen kertaan.
Ja minun ostamani joulukinkku ainakin oli pakastettu. Kun sen paistoin kypsäksi, sen voi sitten kypsänä laittaa uudelleen pakkaseen odottamaan uusiokäyttöä :).
- eskimoo
siilenämää kirjoitti:
Ja minun ostamani joulukinkku ainakin oli pakastettu. Kun sen paistoin kypsäksi, sen voi sitten kypsänä laittaa uudelleen pakkaseen odottamaan uusiokäyttöä :).
Ajattelin vaan kun puhuit kinkunjämästä että se oli alunperin ollut pakastettu kinkku, sitten paistettu ja jämä laitettu pakkaseen ja nyt sitten taas sulatettu , valmistettu laatikoksi ja taas pakastettu.
No, sama se . Hyvää ruokahalua vaan. eskimoo kirjoitti:
Ajattelin vaan kun puhuit kinkunjämästä että se oli alunperin ollut pakastettu kinkku, sitten paistettu ja jämä laitettu pakkaseen ja nyt sitten taas sulatettu , valmistettu laatikoksi ja taas pakastettu.
No, sama se . Hyvää ruokahalua vaan.Se oli valmiiksi paistettu tuore, ei pakastettu ennen minun pakastamistani. Kun siitä tehdään ruokaa ja sekoitetaan muihin ainesosiin, eikös sitä valmista voi uudelleen pakastaa? Jos raaka liha esimerkiksi on pakastettu ja siitä tehdään sulatuksen jälkeen ruoka, sitäkö ei voi pakastaa?
siilenämää kirjoitti:
Se oli valmiiksi paistettu tuore, ei pakastettu ennen minun pakastamistani. Kun siitä tehdään ruokaa ja sekoitetaan muihin ainesosiin, eikös sitä valmista voi uudelleen pakastaa? Jos raaka liha esimerkiksi on pakastettu ja siitä tehdään sulatuksen jälkeen ruoka, sitäkö ei voi pakastaa?
Siis minä voin ja syön ihan hyvällä ruokahalulla :DD.
siilenämää kirjoitti:
Se oli valmiiksi paistettu tuore, ei pakastettu ennen minun pakastamistani. Kun siitä tehdään ruokaa ja sekoitetaan muihin ainesosiin, eikös sitä valmista voi uudelleen pakastaa? Jos raaka liha esimerkiksi on pakastettu ja siitä tehdään sulatuksen jälkeen ruoka, sitäkö ei voi pakastaa?
minä olen siinä käsityksessä, että raakaa pakastettua ei saa raakana uudelleen pakastaa, mutta kypsennetty ruoka kestää uudelleen pakastamisenkin, siis vaikka olisi ensin raakana pakastettu, joten ihan hyvin tehty.
- tiedämitäteet
eskimoo kirjoitti:
Niinkun että otit pakastetun kinkun muokkasit sitä ja nyt pakastit sen taas?
Voikos niitä ruokia noin moneen kertaan pakastaa. Itse olen aina pitänyt ohjenuorana sitä että ruuat pakastetaan vaan kertaalleen.Jos pakkasesta sulatettu ruoka-aine / ruoka kuumennetaan kunnolla sulatuksen jälkeen sen voi pakastaa uudelleen , joten jos sulatetusta kinkusta teet kiusausta ja paiston jälkeen jäähdytät ja pakastat niin ei mitään hätää. t. keittiöalan ammattilainen
- gourmettia
tiedämitäteet kirjoitti:
Jos pakkasesta sulatettu ruoka-aine / ruoka kuumennetaan kunnolla sulatuksen jälkeen sen voi pakastaa uudelleen , joten jos sulatetusta kinkusta teet kiusausta ja paiston jälkeen jäähdytät ja pakastat niin ei mitään hätää. t. keittiöalan ammattilainen
Ja maku sen kun paranee mitä useammin sulattaa ja pakastaa. Vai? ;)))
gourmettia kirjoitti:
Ja maku sen kun paranee mitä useammin sulattaa ja pakastaa. Vai? ;)))
Ainakin lämmitettäessä joillekin ruoille käy noin.
tiedämitäteet kirjoitti:
Jos pakkasesta sulatettu ruoka-aine / ruoka kuumennetaan kunnolla sulatuksen jälkeen sen voi pakastaa uudelleen , joten jos sulatetusta kinkusta teet kiusausta ja paiston jälkeen jäähdytät ja pakastat niin ei mitään hätää. t. keittiöalan ammattilainen
Noin minäkin luulin vaikken mikään keittöalan ammattilainen olekaan.
Joku kehui tehneensä karjalanpiirakoiden täytettä porkkanalaatikosta.
- piirukoita
olen tehnyt myös lanttulaatikosta, hyviä tuli
- vähällävaivallapaljon
Ja kun hetki sitten asioin pakastimella, niin käsiini osui kaalilaatikko, sitä teen aina enemmän yhdellä kertaa.
Jos kaalikääryleitä väsäilisin, niin samoin varmaan, paljon kerralla. Pakastetusta riisipuurosta voi tehdä riisivelliä :). Ja laittaa sen myös täytteeksi erilaisiin piirakoihin.
Minä tykkään karjalanpaistin lopusta tehdä lihakeittoa, hyvää ku mikä!
Kaupan pakasteesta voi katsoa vihjeitä mitä vois tehdä.
Mihin voisi käyttää juustojen loput. Jäljelä on aurajuustosta lähtein. Aurajuustoperunat? Pizza?
- O-Orvokki
Aurajuusto maistuu hyvältä paksujen piprkakkujen välissä.
O-Orvokki kirjoitti:
Aurajuusto maistuu hyvältä paksujen piprkakkujen välissä.
Niin tekee, koettu on.
- utaret
Juustot kestää hyvin pakastamista, myös homejuustot ja siitä saa mitä herkullisimman kiusauksen punajuuren kanssa, jonka maku on vähän lattea sellaisenaan.
Isompia annoksia pakkaseen? Hankkimalla isomman kinkun;)
Itellä ei jouluruokien uusiokäytölle tarvetta, viimeset kinkkusiivut meni leivän päällä tapaninpäivän jälkeisenä keskiviikkona. Laatikoita ei tule liikaa ostettua ja graavilohi on se suurin herkku, jota ei pääse yli joulun jäämään.- vähällävaivallapaljon
Ja jos sattuisi graavia jäämään, niin siitä saa maanmainion kalalaatikon tai vaikka piiraan.
Joskus on ollut ylitarjontaa savukalasta. Sitäkin olen pakastanut ja laittanut myöhemmin kalakeittoon. Antaa hyvän savuisan maun.
Parasta kuitenkin olisi oppia arvioimaan jouluruokien menekki jo etukäteen.
Haaskuun ei kuitenkaan kannata mitään heittää, paitsi tietysti jo parhaat päivänsä ylittäneet tuotteet. Meidän kylmäsavustetusta lohesta meni ne vihoviimeiset riekaleet biojätteisiin, samoin graavisiiasta. Meillä oli vain lanttulaatikkoa ja sitä on yksi rasia neljästä vielä pakkasessa. Jospa karjalanpaistin kanssa sitten vielä sen herkuttelisi.
siilenämää kirjoitti:
Meidän kylmäsavustetusta lohesta meni ne vihoviimeiset riekaleet biojätteisiin, samoin graavisiiasta. Meillä oli vain lanttulaatikkoa ja sitä on yksi rasia neljästä vielä pakkasessa. Jospa karjalanpaistin kanssa sitten vielä sen herkuttelisi.
Kalaa voi pakastaa, aluksi sa pakkaseen, ei tarte viskata roskiin. Teen iin kun on yhden hengen talous ja koko siika on liian iso syötäväksi kun muutakin sörsseliä on.
Juustoista helpoin päästä eroon laittamalla pitsaan.säppi kirjoitti:
Kalaa voi pakastaa, aluksi sa pakkaseen, ei tarte viskata roskiin. Teen iin kun on yhden hengen talous ja koko siika on liian iso syötäväksi kun muutakin sörsseliä on.
Juustoista helpoin päästä eroon laittamalla pitsaan.Meillä on niin vähän noita kalantähteitä että oei ollut pakastaa asti. Pari hullua riekaletta.
- vinkerpori
Miksi ette laita ruokaa vain sen verran kuin mitä syötte?
Miksi ostaa esimerkiksi monen kilon kinkku, jos syöjiä on vain muutama?
Ensin syödään itsensä ähkyksi ja sitten luetaan lehdistä laihdutusohjeita. Ei jouluna kroppa kuluta yhtään sen enempää kuin muinakaan päivinä.Meidän oma kinkku li kolme kiloa ja se tuli syödylsi jouluna. Tämä viimeisin kinkku ajautui meille ihan muualta. Siis jouduttiin adoptoimaan. Toki se piti käyttää :).
- Kaikki.käyttöön
Kinkku oli kaksi kertaa pöydässä kokonaisena. Sen jälkeen leikkasin koko kinkun viipaleiksi, osan jätin syömisiksi, osan pakkasin pussiin, niin että saan pari viipaletta irti kerralla (voipaperia väliin). Luun irrotin heti kohta ja jyrsin lihat ympäriltä.
Eilen illalla otin jääkaappiin sulamaan pari siivua ja aamulla söin leivän päällä. Hyvää! - Amerikanmalliin
Mul on loorat avaamattomina pakkasessa, kun ei kukaan tykänny niistä. Lohet samaten. Kinkkua jäi, siitä ehkä teen hernekeiton, joka unohtuu pakastimeen.
Ensi jouluna tilaan vain pitsaa, sipsejä ja kokistaMeilläkin oli laatikoista vain lanttua. Kukaan ei välitä porkkana- tai uista perunalaatikoista jouluna-
- Saga.Kabinetti
Ei ollut omia jouluruokia. Ei kyllä nykyisellään voi pakastimen koolla kehuakaan, että sinne muka suurempia satseja pakastaisi. Kolmen päivän annoksia nyt ja vastaisuudessa vain teen. Säilyvät jääkaapissa.
Sinihomejuustosta tekisin täytettyjä herkkusieniä pekoniin käärittynä. Jos ei olisi kolesteroliongelmaa.- Saga.Kabinetti
siilenämää kirjoitti:
Meillä on viisitoista vuotta vanha arkkupakastin, sinne mahtuu :).
Kokemusta on arkkupakastimesta. Jos jonkinlaista pussinnyssäkkää ja pakasterasiaa oli. Annoin jossain vaiheessa pakastimen lahjoituksena sisältöineen kaikkineen veljelleni. Heillä taitaa vieläkin olla se pakastin. Toivottavasti sisältö on vaihtunut :)
Saga.Kabinetti kirjoitti:
Kokemusta on arkkupakastimesta. Jos jonkinlaista pussinnyssäkkää ja pakasterasiaa oli. Annoin jossain vaiheessa pakastimen lahjoituksena sisältöineen kaikkineen veljelleni. Heillä taitaa vieläkin olla se pakastin. Toivottavasti sisältö on vaihtunut :)
Arkkupakastin on siinä mielessä huono kun koskaan et voi muistaa mitä siellä alimmaisena on😂.
- Töpöjalka
Niin, ja pää edellä sinne saa sukeltaa, kun sitä siivoaa :)
Paha homma, kun ei ole pituudella pilattu.
- pirremiinapa
Ruoka kannattaa käyttää tarkasti, ja harmihan se on viskata hyvää ruokaa bioastiaan.
Minulla jäi kinkkua, ja graavilohta yli, mutta kyllä ne on tässä pikkuhiljaa huvenneet, kinkku jo loppui ja ajattelin kohta tehdä hieman iltapalaa eli lohivoileivän-
Ei enää tarvitse ostaa 12 kilon kinkkua kuin muinoin, riitti vajaa kaksi kiloinen, ja siitäkin jäi-- - hmpffft
Tein kinkusta pizzaa, yrttinen tomaattikastike, kinkkua, jalopenoa, juustonloput kaapista. Varsinkin mieto sinihomejuusto sopi hyvin.
Rosollista tein pihvejä, sauvasekoittimella muussiksi muna jauhoja, oli vähän vaikea paistaa mutta oli erittäin hyviä.
Jäljelle jääneistä laatikoista tuli kasvispihvejä. Muna vaan joukkoon sitomaan. Niistä tuli erittäin hyviä. Muuta ei jäänytkään. Kaik on syäty.- hmpffft
Niin siis, noista laatikoista, sekoitin kaikki peruna-, prrrkkana- ja lanttulaatikot yhdeksi taikinaksi. Pihvit oli niin hyviä, että harkitsin kaupan ale-laarissa käymistä. En mennyt kuitenkaan. 0,50 EUR/laatikko olisi maksanut, aika halpaa ruokaa....
hmpffft kirjoitti:
Niin siis, noista laatikoista, sekoitin kaikki peruna-, prrrkkana- ja lanttulaatikot yhdeksi taikinaksi. Pihvit oli niin hyviä, että harkitsin kaupan ale-laarissa käymistä. En mennyt kuitenkaan. 0,50 EUR/laatikko olisi maksanut, aika halpaa ruokaa....
Minulla ei ole kuin lanttulaatikkoa ja sen syön kernaasti sellaisenaan. :)
- mimmimum-..mi
Voi että....miksen minä ole tuota hoksannut....tehdä kasvis pihvejä lanttu-porkkana-peruna-bataattilaatikoista....kiitti vihjeestä...
"Yksin-kertaisesti sitten:
Apetit pakaste-vihannekset ja kasvikset, sekä Kukka-Kaali.
300gr. ja 250gr. X 2.SF 300gr. X 1 SF.
10-12 kpl. Kariniemen Kukon-Pojan paisti-leikkeitä 800gr.SF
Vaihto-ehtona tar-tar leikattua laatu-naudan lihaa 2% 850gr.SF
Leipinä Täysjyvä Ruis ja Vehnä 1 X 2vpl.SF
Juustoportti Luomu-Kirnu-Voi SF
Juustoportti Luomu-viili 6kpl.SF
Valio Maito 3ltr. luomu rasvaton SF
Viikon eväs.
Maksaa mitä maksaa"
-
Höyryttäessä TODELLA paljon Valko-Sipuli-jauhetta Vihannes-kerrosten väliin.
-
Satunnaisesti Äitien Maksa-Laatikkoa vitamiinien vuoksi.
-
1 Rahkosen iso Omena SF
1 Mandariini IL
- Karkeasti rouhittu Smoothie-sekoittimessa
1pss. 250gr. Pakaste-Mustikoita SF
1pss. 500gr. Pakaste-Mansikoita SF
1 Lohko Vesi-Meloni isoiksi suu-paloiksi leikattu IL
- Kun pakasteet ovat sulaneet ja liemistyneet, sekoitetaan kaikki keskenään kauhalla kulhoon.
Maksaa mitä maksaa.
-
Jouluna Ruokani lisääntyy Kinkulla ja Sillillä.
Juomiini tulee Puna-Viiniä.
-
Aina jää eläkkeestä kuukausittain runsaasti säästöön.
H.siilenämää kirjoitti:
Aiiiina tuota samaa.
Olen maininnut Kaali-Kääryleistä.
Onhan tämä ruoka-jankutus taas, onhan?
H.hunksz kirjoitti:
Olen maininnut Kaali-Kääryleistä.
Onhan tämä ruoka-jankutus taas, onhan?
H.Pitääkö minun sinulle se varmistella?
Ajattelin, että jos pakkaseen tarjouksella kinkun ostas, ja sen talvella paistais. Mutta nyt tuntuu, että se kinkku on Joulunruoka, ja vähän hölmönnäköistä, jos kinkku kainalossa loppiaisena kävelee.
Vai olet innostunut tekemään pakasteeseen ruokia. Voi tuo nam muuttua irvistykseksi.
Lihapullat ja makaroonilaatikko varmaan sopii huonoiten pakastettavaksi. Jos oikein äklön ruuan haluat, niin makkarakeitto . Sen kun pakastaa, niin pitää olla tosi nälkä, jos hyväksi kehuu.
Sama pistää kattila kylmään, ja syödä se tyhjäksi, ennen kun alkaa pakastamaan.
Kuitenkin vuoden päästä löydät ne ilmaantuneet lihapullat ja makunsamenettäneet makaroonikaatikot pakastimen pohjalta. Eikä niitä syö enää sikakaan huutamatta.Voi olla näinkin ja voi olla että pakasteeseentekoinnostus kestää vain päivän pari :). Yleensä teen niitä kaapista löytyy -ruoan ja sitä ei pakasteta. Oikeastaan iso pakastin on turhake.
siilenämää kirjoitti:
Voi olla näinkin ja voi olla että pakasteeseentekoinnostus kestää vain päivän pari :). Yleensä teen niitä kaapista löytyy -ruoan ja sitä ei pakasteta. Oikeastaan iso pakastin on turhake.
Ei ole turhake, minulla on kolme pakastinta, ja siellä on satoja litroja marjoja.
Leivo pullaa, äläkä paista sitä kuivaksi, säilyy hyvin.
Leipä silyy pari viikkoa, lihaakin voi ostaa vähän enemmän.
Mutta lihapullat ja makaroonilaatikko, huh huh, Hyvää ruokahalua sitten muutaman viikon päästä.- pirremiinapa
k-kotton kirjoitti:
Ei ole turhake, minulla on kolme pakastinta, ja siellä on satoja litroja marjoja.
Leivo pullaa, äläkä paista sitä kuivaksi, säilyy hyvin.
Leipä silyy pari viikkoa, lihaakin voi ostaa vähän enemmän.
Mutta lihapullat ja makaroonilaatikko, huh huh, Hyvää ruokahalua sitten muutaman viikon päästä.Mihin ne kaikki marjat sopii?
pirremiinapa kirjoitti:
Mihin ne kaikki marjat sopii?
Niissä kolmessa pakastimessa on yhteensä tuhat litraa pakastetilaa, kyllä sinne muutama sata litraa marjoja sopii.
Eilen keitin mansikkasopan ja pistin vähän puolukkaa makua antamaan.
Nyt lähden hakemaan maailman parhaita karjalanpiirakoita 50 kpl. Ne on puolivalmiita.Panen ne neljään pussiin, pussista tulee pellillinen, sitten paistaa rasautan ne 220 asteessa ruskeareunaiseksi, niin on ne hyviä:).- pirremiinapa
k-kotton kirjoitti:
Niissä kolmessa pakastimessa on yhteensä tuhat litraa pakastetilaa, kyllä sinne muutama sata litraa marjoja sopii.
Eilen keitin mansikkasopan ja pistin vähän puolukkaa makua antamaan.
Nyt lähden hakemaan maailman parhaita karjalanpiirakoita 50 kpl. Ne on puolivalmiita.Panen ne neljään pussiin, pussista tulee pellillinen, sitten paistaa rasautan ne 220 asteessa ruskeareunaiseksi, niin on ne hyviä:).On minunkin pakkasessa karjalanpiirakoita, muutamia vielä joululta jäi..otan ne ylihuomenna käsittelyyn nam..huomenna on kutsu ruokailemaan ja piirakat säilyy seuraavaan päivään he..
Mutta, just..piirakat pitää olla hyvin paistettuja, mieluummin vähän palaneet kuin liian vaaleat.
Mutta palaan vielä noihin marjoihisi, saatko yhden vuoden aikana kaikki käytettyä, vaikka eihän ne kyllä miksikään mene muutamaan vuoteenkaan , mutta entäs pulmaa jos seuraava kesä on marjarikas..mihis sitten ?
p.s. mulle kelpais :) pirremiinapa kirjoitti:
On minunkin pakkasessa karjalanpiirakoita, muutamia vielä joululta jäi..otan ne ylihuomenna käsittelyyn nam..huomenna on kutsu ruokailemaan ja piirakat säilyy seuraavaan päivään he..
Mutta, just..piirakat pitää olla hyvin paistettuja, mieluummin vähän palaneet kuin liian vaaleat.
Mutta palaan vielä noihin marjoihisi, saatko yhden vuoden aikana kaikki käytettyä, vaikka eihän ne kyllä miksikään mene muutamaan vuoteenkaan , mutta entäs pulmaa jos seuraava kesä on marjarikas..mihis sitten ?
p.s. mulle kelpais :)Onhan syksyyn vielä pitkä aika. Mansikoita saa jo heinäkuussa, mutta niitä ei ollut kun 50 litraa.
Siellä pakastimessa on viinimarjatkin, ei tarvii säilöntäainetta, kun sitä mukaa mehustaa kun tarvii, ja mulla on uusi mehumaija.
Nuo karjalanpiirakat on muuten Valion tekemiä. Nyt katsoin laatikosta, vaikka olen ostanut niitä monena vuotena.
Ihme porukkaa ne karjalaiset, pilaavat hyvät karjalanpiirakkansa sillä munavoilla.
Tuskanhiki nousee jo ajatuksesta, kun kyläpaikassa emännät tunkee sen munavoikupin eteen, siitä pitäisi kaivella onnettomalla kihvelillä siihen piirakan päälle, eikä se siinä pysy, varmaan tarkoituskin, että niitä ei paljon syötäs.
Parasta, kun hivauttaa voimariinia vähän lämpimän piirakan päälle.- tahtoo.maistaa
k-kotton kirjoitti:
Onhan syksyyn vielä pitkä aika. Mansikoita saa jo heinäkuussa, mutta niitä ei ollut kun 50 litraa.
Siellä pakastimessa on viinimarjatkin, ei tarvii säilöntäainetta, kun sitä mukaa mehustaa kun tarvii, ja mulla on uusi mehumaija.
Nuo karjalanpiirakat on muuten Valion tekemiä. Nyt katsoin laatikosta, vaikka olen ostanut niitä monena vuotena.
Ihme porukkaa ne karjalaiset, pilaavat hyvät karjalanpiirakkansa sillä munavoilla.
Tuskanhiki nousee jo ajatuksesta, kun kyläpaikassa emännät tunkee sen munavoikupin eteen, siitä pitäisi kaivella onnettomalla kihvelillä siihen piirakan päälle, eikä se siinä pysy, varmaan tarkoituskin, että niitä ei paljon syötäs.
Parasta, kun hivauttaa voimariinia vähän lämpimän piirakan päälle.Missähän noita Valion karjalanpiirakoita myytäisiin? Valion sivuilta ei ainakaan tuotekysely tunnistanut koko piirakoita.
tahtoo.maistaa kirjoitti:
Missähän noita Valion karjalanpiirakoita myytäisiin? Valion sivuilta ei ainakaan tuotekysely tunnistanut koko piirakoita.
Oisko tämä, riisipiirakka.
https://www.valio.fi/ammattilaiset/tuotteet/valio-riisipiirakka-laktoositon/- tahtoo.maistaa
siilenämää kirjoitti:
Oisko tämä, riisipiirakka.
https://www.valio.fi/ammattilaiset/tuotteet/valio-riisipiirakka-laktoositon/No tattis. Sehän olikin sitten riisipiirakka. Pitääpä noita katsella kauppareissuilla.
tahtoo.maistaa kirjoitti:
Missähän noita Valion karjalanpiirakoita myytäisiin? Valion sivuilta ei ainakaan tuotekysely tunnistanut koko piirakoita.
Katso netistä lähin Valion/meijerinmyymälä, mitä niitä on.Pohjolanmaito, itämaito ym. Sieltä ne kantaa kaikki, minäkin ajoin 40 km/sivu, no on minulla muutenkin 25 km lähimpään kauppaan.
Voi olla, ettei herrasväenkaupoissa tuollaisia "kuution" laatikoita ole, ja mitäpä niitä pienempään pakkaamaan, eihän ne sitten riitä mihinkään.
Yksi pellillinen on pian jo mennyt.
Muista paistaa sitten reunoilta ruskeaksi.tahtoo.maistaa kirjoitti:
No tattis. Sehän olikin sitten riisipiirakka. Pitääpä noita katsella kauppareissuilla.
Löytyy myös perinteisenä karjalanpiirakkana valion ammattilaisten sivulta.
- näintäällä
Yksin asuvana laitan vain sellaisia ruokia mitä voi tehdä isomman saatsin ja pakastaa annoksina.......kiusaukset, makaroni- ym pastalaatikot, lihakastikkeet, padat......muusinkin teen aina koko pussillisesta perunoita, mutta laitan siihen vain voita, en nestettä, niin ei tule sulatettaessa liian löysää......uunijuureksiakin niin että pilkon juurekset pieniksi kuutioiksi (1-2cm), kypsennän ja pakastan annoksina.....sosekeittoja ym. Ohra-kasvislisäkekin on hyvää ja lohifileestäkin saa monen päivän ruuan....itse teen yleensä puolet kiusaukseen tai pastaan / laatikkoon ja loput saatan paistaa sellaisenaan tai hauduttaa kermassa ja jaan annoksiin...... Vain mielikuvitus rajana.....Jotkut on sitä mieltä että että ei saisi mikrossa lämmittää, mutta olen niin tehnyt jo vuosia kun ei todellakaan kannata yhtä annosta alkaa joka päivä kokkaamaan........Silloin kun jäin yksin ja laitoin ruuanlaiton uusiks niin sähkölaskukin putosi puoleen kun ei hella / uuni ole edes viikottain käytössä.......mulla yleensä 2-3 viikon ruuat valmiina pakkasessa annoksissa ja voin laittaa mitä haluan kun vain itselle laitan....
- näintäällä
siilenämää kirjoitti:
Tohon pitäis pyrkiä.
Pakastin tosi hyvä siinäkin että voi hyödyntää kauppojen tarjouksia ja laittaa sitten ruuaksi vaikka myöhemmin.......en ole ostanut normaalihintaista lihaakaan moneen vuoteen kun aina tarjouksesta kun kohdalle osuu ja jos en heti ennätä laittaa ruuaksi niin pakkaseen ja kokkaan sitten kun kerkeen
näintäällä kirjoitti:
Pakastin tosi hyvä siinäkin että voi hyödyntää kauppojen tarjouksia ja laittaa sitten ruuaksi vaikka myöhemmin.......en ole ostanut normaalihintaista lihaakaan moneen vuoteen kun aina tarjouksesta kun kohdalle osuu ja jos en heti ennätä laittaa ruuaksi niin pakkaseen ja kokkaan sitten kun kerkeen
Totta. Arkkumalli on epäkäytännöllinen. Keittiörempan yhteydessä vaihdan kaappimalliin. Ovat helpommin saatavilla.
- näintäällä
siilenämää kirjoitti:
Totta. Arkkumalli on epäkäytännöllinen. Keittiörempan yhteydessä vaihdan kaappimalliin. Ovat helpommin saatavilla.
Kaappimalli todellakin kätevämpi, saa eri tuotteet omille hyllyilleen/koreihin ja on helpompi katsoa mitä missäkin on.....sulatuskin helpompaa kun korit voi ottaa sellaisenaan ja pinota peitteiden alle sulatuksen ajaksi......toki jos on kovin vajaat korit niin sitten yhdistelee sulatuksen ajaksi, mutta muuten ei tarvitse plarata tavaroita ees taas.......Valmiit ruuat mulla jää-/pakastin yhdistelmän pakastimessa ja muut pakasteet sitten isossa pakastinkaapissa
- KasKaskummaa
Ja minä luulin että kerran syöty kinkku otettiin uudelleen käyttöön .
- Saga.Kabinetti
Tuohon k-kottonin juttuun kinkun ostaamisen kehtaamisesta viittaan.
Ah, olimme ison porukan kanssa vierailemassa veljeni perheen luona viime heinäkuussa. Tuli kinkusta puhe ja sen hyvyydestä. Veljeni vaimo nappasi pakastimesta kinkun sulamaan. Parin päivän päästä söimme kinkkua keskikesällä. Ei huaano. Puutarhasta salaatti-ainekset ja uudet perunat kinkun kaveriksi. Nam!
Kiitos S&R :) Saga.Kabinetti kirjoitti:
Tuohon k-kottonin juttuun kinkun ostaamisen kehtaamisesta viittaan.
Ah, olimme ison porukan kanssa vierailemassa veljeni perheen luona viime heinäkuussa. Tuli kinkusta puhe ja sen hyvyydestä. Veljeni vaimo nappasi pakastimesta kinkun sulamaan. Parin päivän päästä söimme kinkkua keskikesällä. Ei huaano. Puutarhasta salaatti-ainekset ja uudet perunat kinkun kaveriksi. Nam!
Kiitos S&R :)Minun lähipiirissäni on henkilö joka vihaa joulua ja kaikkee siihen liittyvää, syystä tai toisesta.Vaati myös muita olemaan ilman jouluruokia ja koristeluja. Kuusta ei missään nimessä heille saanut viedä. Kinkun osti itse mutta paistoi sen omien hygieniakäsitystensä mukaan puolitoista viikkoa ennen joulua ja sitten suuttui kun se ei muille "kelvannut".
- PskaPuhettaEiRuokaa
Ruoan uusiokäyttö ei ole mahdollista kuin kompostin kautta!
Kuka kummassa kerran syötyä haluaisi uudelleen syödä. Puheena se voisi käydä muttei syötävänä. Yök!Saattaahan joku halutakin jos ei muuta ole tarjolla. Kyllä meidän koirulille ainakin pupunpapanat kelpaa.
- henrjii
porkkanalaatikosta tulee hyviä kasvispihvejä, kun laittaa
sekaan munaa ja juustoa - Per-kel
Lanttu varmaan kuistilla paleltunut, kinkkua vielä jokunen siivu ja graavilohta avaamaton paketti,ja puolikas savuankerias.- Voi meitä yltäkylläisiä :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k532375Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖271592Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt651271Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me2021186Aavistatko että moni tietää
Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut871136- 1051053
Yritin saada
Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.13970vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos23928- 68923
Kronikat..
Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu11913