Aataminomenan höyläys yksityisellä?

Dingeridoo1

Hei

Osaisiko joku suositella hyvää yksityistä plastiikkakirurgia, joka tekisi aataminomenan höyläyksen? Hinta haaruukkaa olisi mukava myös kuulla. Pääkaupunkiseudulla tai Tallinnassa, kumpikin paikka kelpaa.

Ja juu, tiedän että saa sen odottamalla hamaan tulevaisuuteen lähes ilmaiseksi, mutta itse vien mieluummin prosessia eteenpäin omalla rahalla, kuin marmatan jokapaikassa hitaasta virallisesta prosessista. Virallinen prosessi voi minun puolesta viedä vaikka loppuelämän, ei vaikuta ihan hirveästi minuun.

32

1975

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • retugiugfugiuo

Kyseinen operaatio on poikkeuksellinen ja sen osaa hyvin käytännössä vain nämä kirurgit jotka tekevät sitä transprosessin osana.
      Riskinä on että jos leikkausta yrittää kirurgi jolla ei ole riittävää kokemusta, kurkunpää voi romahtaa ja jopa äänenmenetys saattaa olla uhkana. Muualla maailmassa on kyllä kirurgeja jotka osaavat tuon, mutta lieneekö Suomessa tai naapurimaissa parempia kuin HYKSissä.

Voihan tuosta tehdä kyselykierroksen plastiikkakirurgeilta, hyvä lääkäri osaa nostaa kädet pystyyn jos ei hallitse tekniikkaa ja kieltäytyy.

• Kysy_tilannetta

Kunhan saa diagnoosin, sen jälkeen ei tarvitse odottaa mahdottomia ennen kuin pääsee tuohon leikkaukseen. Lähete ehkä kirjoitetaan jopa ennen diagnoosin vahvistusta jos näyttää siltä että se on tulossa ja selvästi erottuva aataminomena voi haitata RLT:n onnistumista.

• Dingeridoo1

No mulla on nimi vaihtunut jo aikapäiviä sitten, hormonit reseptillä, laserin aloittanut ym ym. Seuraavaksi tuo aataminomena.

Ja tutkimukset ei siis ole vielä alkaneetkaan :) Oon kalenteriin merkannut, mutta en edes päivää muista, kun se ei hirveästi minun elämääni koske. Hetun muutosta en vaan rahalla saa, joten sen takia sinne polille on pakko mennä jonoa pidentämään ja juttelemaan tyhmiä.

Täytyy miettiä ja kysellä. Eihän se kummonen operaatio ole, tai siis pitkä, päiväkirurgiaa, joten voihan sitä vaikka lennähtää parin päivän lomalle jonnekin muualle. Pariisi tai Lontoo olisi kiva :)

San Francisco vielä kivempi, mutta ei tässä aivan miljonääri kuitenkaan ole :)

• MitenOnMadollista

että tutkimukset eivät vielä edes ole alkaneet ja olet jo saanut nimen vaihdettua ja hormooni reseptin?

• Ei_mitenkään_mahdotonta

Ainahan voi vaihtaa nimen sukupuolineutraaliksi ja jotkut lääkärit suostuu kirjoittamaan hormoonireseptejä ilman transdiagnosiakin. Laserkäsittelyt saa itse maksamalla (voi olla tehokkaampaakin).

• JohtopäätösOn
        Ei_mitenkään_mahdotonta kirjoitti:

Ainahan voi vaihtaa nimen sukupuolineutraaliksi ja jotkut lääkärit suostuu kirjoittamaan hormoonireseptejä ilman transdiagnosiakin. Laserkäsittelyt saa itse maksamalla (voi olla tehokkaampaakin).

siis sellainen, että tyypillä ei ole mitään takeita siitä, että saa koskaan mitään diagnoosia

• Kaveri_kiilasi_ohi
        JohtopäätösOn kirjoitti:

siis sellainen, että tyypillä ei ole mitään takeita siitä, että saa koskaan mitään diagnoosia

Miksi ei saisi? Varsinkin Tampereella on jopa lyhennetty tutkimusaikaa jos on jo elänyt uuden sukupuolen roolissa ennen tutkimusten alkua.

On sitten asia erikseen mikäli onkin wannabeetyyppi.

• Dingeridoo1

Sain vaihdettua nimeni käyttämällä tätä typerää suomalaista systeemiä hyväkseni. Kaivoin systeemistä porsaanreiän ja käytin sitä hyväkseni, maistraatin virkailijoiden pyöritellessä silmiään. Eivät edes vastanneet, että eikö heidän mielestään tämä ole typerää pelleilyä? Ja tähän laitetaan veroeuroja.

Ja Wikipedian mukaan nimeni on suomalainen naisennimi.

Ei mikään neutraali nimi.

Ja tosiaan, kun osaa asiansa esittää ja löytää sopivan lääkärin, niin kyllä ne hormonireseptit irtoavat.

Itse menen mieluummin tälläistä tietä. Helpompaa itselleni, kun ei tartte stressata tuosta polista pätkääkään.

Täytyy kysellä tota höyläystä. Ilmoittelen jos löydän pätevän kuuloisen paikan sen tekemään ja hinnan.

• Anonyymi

paskapuhetta koko viesti

• Anonyymi

Eli moraalittomia lääkäreitä metsästätte..
        Eikö kannattaisi hyväksyä tosiasiat ja elää niiden kanssa, mies pysyy miehenä vaikka mitä höylätään ja toppauksia pumpataan kehoon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli moraalittomia lääkäreitä metsästätte..
        Eikö kannattaisi hyväksyä tosiasiat ja elää niiden kanssa, mies pysyy miehenä vaikka mitä höylätään ja toppauksia pumpataan kehoon.

Jotkut kuitenkin elää elämänsä mieluiten omannäköisenä kuin kärsien ja siihen kuuluu se, ettei herätä ulkonäöllään huomiota ja kysymyksiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jotkut kuitenkin elää elämänsä mieluiten omannäköisenä kuin kärsien ja siihen kuuluu se, ettei herätä ulkonäöllään huomiota ja kysymyksiä.

Oman näköinen on omana itsenään, ei plastiikkakirurgian ja kemian rikkomana.
        Et tiedä tuletko katumaan, moni katuu.
        Et koskaan muutu naiseksi, miksi haluaisit elää esittäen jotain ja itse tietäen että huijaat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oman näköinen on omana itsenään, ei plastiikkakirurgian ja kemian rikkomana.
        Et tiedä tuletko katumaan, moni katuu.
        Et koskaan muutu naiseksi, miksi haluaisit elää esittäen jotain ja itse tietäen että huijaat.

Olenkin transmies, joten siinä olet oikeassa, etten koskaan muutu naiseksi. En ole koskaan ollut tyttö enkä nainen, joten vaikea siihen olisi palata tai katua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

paskapuhetta koko viesti

Ei tuo viesti ollut kokonaan paskapuhetta. Nyt on jo muutaman vuoden saanut vaihtaa etunimensä sukupuolesta riippumatta.

Aataminomen höylääjää ei tainnut löytyä ja jos aloittaja jaksoi edetä prosessissa, hän sai operaation Meilahdessa julkisella puolella, kuten myös hormoonit ym.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olenkin transmies, joten siinä olet oikeassa, etten koskaan muutu naiseksi. En ole koskaan ollut tyttö enkä nainen, joten vaikea siihen olisi palata tai katua.

Eikö kehon sukupuolella muka ole merkitystä?
        Koen että keho määrää ihmisen sukupuolen,synnynnäinen keho ilman muutoksia.
        Kummaa että tuntuu kuin teistä vain joillain mielikuvilla olisi merkitystä eikä fyysisellä todellisuudessa.
        Miksi mielikuva olisi fysiikkaa olennaisempi?
        Mielikuva on häilyvä, keho pysyy.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikö kehon sukupuolella muka ole merkitystä?
        Koen että keho määrää ihmisen sukupuolen,synnynnäinen keho ilman muutoksia.
        Kummaa että tuntuu kuin teistä vain joillain mielikuvilla olisi merkitystä eikä fyysisellä todellisuudessa.
        Miksi mielikuva olisi fysiikkaa olennaisempi?
        Mielikuva on häilyvä, keho pysyy.

Ei se siltä tunnu, kun olen tuntenut itseni pojaksi 80-luvulta ja suonissani virtaa testosteroni jo lähes 20. vuotta. Toki ymmärrän asenteesi, kun et ole asiaa itse kokenut. Kuvittele, että olisit murrosiässä paljastunut intersukupuoliseksi ja olisitkin kasvanut aikuiseksi eri sukupuolen edustajana - olisiko se todella ollut sinulle luontevaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei se siltä tunnu, kun olen tuntenut itseni pojaksi 80-luvulta ja suonissani virtaa testosteroni jo lähes 20. vuotta. Toki ymmärrän asenteesi, kun et ole asiaa itse kokenut. Kuvittele, että olisit murrosiässä paljastunut intersukupuoliseksi ja olisitkin kasvanut aikuiseksi eri sukupuolen edustajana - olisiko se todella ollut sinulle luontevaa?

Intersukupuolisuus on täysin eri asia,silloin kehossani olisi myös miehisiä osia naisellisten lisäksi, sinulla ei ollut mitään muuta miehistä kuin kuvitelma miehisyydestä.
        Sama miksi itsesi tunnet,tosiasia on kuitenkin että olet nainen.
        Jos kehoni olisi miehen,eläisin miehenä koska silloin minut olisi tarkoitettu mieheksi, mutta olen nainen ja tykkään elää omana itsenäni.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Intersukupuolisuus on täysin eri asia,silloin kehossani olisi myös miehisiä osia naisellisten lisäksi, sinulla ei ollut mitään muuta miehistä kuin kuvitelma miehisyydestä.
        Sama miksi itsesi tunnet,tosiasia on kuitenkin että olet nainen.
        Jos kehoni olisi miehen,eläisin miehenä koska silloin minut olisi tarkoitettu mieheksi, mutta olen nainen ja tykkään elää omana itsenäni.

Juu, toki olen, mutta kun tosiaan on vain se yksi elämä, elän sen mieluummin onnellisena, ystävyyssuhteisiin ja seksiin kykenevänä ja työssäkäyvänä. Miksi tämä häiritsee sinua?

• Anonyymi

Mistä minä olisin kateellinen?
        Jos olisin kohdussa kehittyessäni saanut pojan kehon,olisin silloin saanut myös pojan aivot ja pojan mielen, silloin eläisin poikana ja miehenä.
        Sain kuitenkin tytön kehon ja siksi myös tytön mielen ja olen siihen oikein tyytyväinen.
        Miksi kehon sukupuolen tärkeyttä väheksytään?
        Miksi aina keho on se joka yritetään muuttaa eikä yritetä hoitaa dysforiaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos olisin kohdussa kehittyessäni saanut pojan kehon,olisin silloin saanut myös pojan aivot ja pojan mielen, silloin eläisin poikana ja miehenä.
        Sain kuitenkin tytön kehon ja siksi myös tytön mielen ja olen siihen oikein tyytyväinen.

Koska mieltä ei voi muuttaa, yritetty kyllä on. Toisaalta olisi myös epäeettistä muuttaa toisen koko minuus, jos se olisikin mahdollista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vau, synnynnäiseen sukupuoli-identiteettiin uskova transvihaaja!!! Mahtavaa vaihtelua!

Tuota ylimielisyyttä katsellessani olen onnellinen kaikesta siitä kärsimyksestä, jota tämän asian takia olen käynyt läpi, koska se on ollut todella opettava kokemus. Muuten saattaisin olla samanlainen kuin nämä, jotka aidosti uskovat, etteivät olisi itse voineet syntyä transsukupuoliseksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vau, synnynnäiseen sukupuoli-identiteettiin uskova transvihaaja!!! Mahtavaa vaihtelua!

Tuota ylimielisyyttä katsellessani olen onnellinen kaikesta siitä kärsimyksestä, jota tämän asian takia olen käynyt läpi, koska se on ollut todella opettava kokemus. Muuten saattaisin olla samanlainen kuin nämä, jotka aidosti uskovat, etteivät olisi itse voineet syntyä transsukupuoliseksi.

Mitä pahaa siinä on etten usko että kukaan syntyy transsukupuoliseksi?
        Miksi se seikka kertoisi että vihaisin trans- ihmisiä?
        En vihaa teitä vaikken uskokaan transsukupuolisuuteen, en todellakaan.
        Miksi se loukkaa sinua että pidän sukupuolidysforiaa ulkoisten seikkojen aiheuttamana?
        Tottakai olisin voinut syntyä henkilöksi jolle kehittyy sukupuolidysforia, jos näin olisi toivoisin saavani apua sukupuoleni hyväksymiseen.
        Aivan samoin kuin kehodysforiasta kärsivät.
        Itseasiassa entisenä syömishäiriöisenä ymmärrän miltä tuntuu kun inhoaa kehoaan enkä lainkaan väheksy kokemaanne kärsimystä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Koska mieltä ei voi muuttaa, yritetty kyllä on. Toisaalta olisi myös epäeettistä muuttaa toisen koko minuus, jos se olisikin mahdollista.

Eikö ole epäeettisempää muuttaa toisen koko keho ja sukupuoli kuin kaipuu ja tarve olla toista sukupuolta kuin oma keho?
        Sitäpaitsi sukupuolidysforiaa on hoidettu onnistuneesti kunnes se lopetettiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikö ole epäeettisempää muuttaa toisen koko keho ja sukupuoli kuin kaipuu ja tarve olla toista sukupuolta kuin oma keho?

Hoidettiinko todella onnistuneesti? Miksi se sitten lopetettiin, jos siinä onnistuttiin?

Olen elänyt jo niin monta vuotta miehenä, etten jaksa enää lähteä tähän keskusteluun, varsinkin, kun tiedän, etten voi vaikuttaa mielipiteeseesi mitenkään, eikä minun tarvitsekaan. Vuodet ja vuosikymmenenet kuluvat, ja aikanaan todetaan transsukupuolisuuden olevan neurobiologinen tila, josta ei voi terapoida pois.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi se loukkaa sinua että pidän sukupuolidysforiaa ulkoisten seikkojen aiheuttamana?
        Tottakai olisin voinut syntyä henkilöksi jolle kehittyy sukupuolidysforia, jos näin olisi toivoisin saavani apua sukupuoleni hyväksymiseen.
        Itseasiassa entisenä syömishäiriöisenä ymmärrän miltä tuntuu kun inhoaa kehoaan enkä lainkaan väheksy kokemaanne kärsimystä.

Loukkaa siksi, että välität, ettei syvin minuuteni ole todellista.

Transsukupuolisuus, diagnoosi F64.0, tarkoittaa tilannetta, jossa henkilö on oman kertomansa mukaan kokenut samaistuvansa toiseen sukupuoleen vähintään kahden vuoden ajan ja kaksi eri sairaalan psykiatria on todennut, ettei kyseinen henkilö kärsi harhoista tms. Kyseessä on siis virallinen diagnoosi, sinun uskosi ei siinä hirveästi vaikuta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hoidettiinko todella onnistuneesti? Miksi se sitten lopetettiin, jos siinä onnistuttiin?

Olen elänyt jo niin monta vuotta miehenä, etten jaksa enää lähteä tähän keskusteluun, varsinkin, kun tiedän, etten voi vaikuttaa mielipiteeseesi mitenkään, eikä minun tarvitsekaan. Vuodet ja vuosikymmenenet kuluvat, ja aikanaan todetaan transsukupuolisuuden olevan neurobiologinen tila, josta ei voi terapoida pois.

Kumpikaan meistä ei näe tulevaisuuteen, aika näyttää mitä asiasta opitaan ja mitä halutaan oppia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"En vihaa teitä vaikken uskokaan transsukupuolisuuteen, en todellakaan."

Et siis pysty ymmärtämään sukupuoliristiriitaa. Tämä on tyypillistä tavalliselle cis-ihmiselle, jokin asia vaan menee yli ymmärryksen. Mutta miksi vaatia ettei ilmiötä saa olla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Sitäpaitsi sukupuolidysforiaa on hoidettu onnistuneesti kunnes se lopetettiin."

Hoito ei onnistunut viimevuosituhannen aikana ja 1900 luvun puolivälissä yrityksistä luovuttiin koska yritykset aiheutti vakavia psyykkisiä ongelmia. Mikäli on todettu että joku on "parantunut" sukupuolidysforiasta, se osoittaa ettei kyseinen henkilö ollut alunperinkään transsukupuolinen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"En vihaa teitä vaikken uskokaan transsukupuolisuuteen, en todellakaan."

Et siis pysty ymmärtämään sukupuoliristiriitaa. Tämä on tyypillistä tavalliselle cis-ihmiselle, jokin asia vaan menee yli ymmärryksen. Mutta miksi vaatia ettei ilmiötä saa olla.

Ymmärrän toki että voi kokea sukupuoliristiriitaa.
        Mutta että se olisi osoitus siitä että henkilö olisi sisäisesti oikeasti toista sukupuolta kuin kehonsa, no siihen en todellakaan usko.
        Eiköhän sukupuolidysforia ole samankaltainen ongelma kuin anoreksia tai muu kehodysforia, ja hoito pitäisi olla sen mukaista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Sitäpaitsi sukupuolidysforiaa on hoidettu onnistuneesti kunnes se lopetettiin."

Hoito ei onnistunut viimevuosituhannen aikana ja 1900 luvun puolivälissä yrityksistä luovuttiin koska yritykset aiheutti vakavia psyykkisiä ongelmia. Mikäli on todettu että joku on "parantunut" sukupuolidysforiasta, se osoittaa ettei kyseinen henkilö ollut alunperinkään transsukupuolinen.

Juupa juu,parantuneet ei tietenkään olleetkaan transseja.
        Niinkuin katujatkaan eivät olleet, oikeasti tuo on hyvin hyvin epätoivoinen ja epäuskottava selitys.
        Mitä haittaisi jos myöntäisitte että osa paranee ongelmasta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juupa juu,parantuneet ei tietenkään olleetkaan transseja.
        Niinkuin katujatkaan eivät olleet, oikeasti tuo on hyvin hyvin epätoivoinen ja epäuskottava selitys.
        Mitä haittaisi jos myöntäisitte että osa paranee ongelmasta?

Todellinen transsukupuolinen ei parane minkäänlaisella "eheytyksellä".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Todellinen transsukupuolinen ei parane minkäänlaisella "eheytyksellä".

Mistä sinä sen tiedät?
        Millä perusteella väität noin?
        Minusta uskottavampaa on se mitä parantuneet itse kertovat.

Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      44
      5269
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      24
      3450
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      299
      2850
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      57
      2672
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      172
      2338
    6. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      25
      2137
    7. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      127
      1889
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      366
      1855
    9. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1771
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      16
      1391
    Aihe