Kun nyt on ollut vähän väliä raskaita lepikossa. Ei, se ei ole mikään ihme ja kumma kun muistaa miten kesällä töhötettiin menemään mistään välittämättä. Ei se sama tyyli välttämättä toimi talvella kun saattaa olla lunta ja jäätä tiellä. Ennen sitä kutsuttiin normaaliksi talvikeliksi ja ajonopeus sekä tapa sovitettiin sen mukaan.
On se kumma... Vai onko?
5
182
Vastaukset
- Tosi-Asia
Älypuhelin kaataa paljon rekkoja
- MolemmatOjassa
Armeijasta juuri rekkakortin saaneita pemaripellejä tullut paljon rekkakuskeiksi. Siitä se vaan johtuu.
- enihmettele
tapana on että ajetaan vak.nop.säädin päällä, oli keli mikä hyvänsä, kyllä kuulemma luistonesto hoitaa
- kelisvikka
Halvalla saa hyviä kuskeja ja vakuutuksesta uutta kalustoa alle!Mutta korvienvälissä ei vikkaa löydy kelissä kylläkin ja tienhoidossa!
- EnteriittiGastroilija
Liikenne on muuttunut.Liikenteessä käyttäytyminen on muuttunut.
Suolauksen takia niitä varmaan sinne joutuukin, ei oikein näe edes onko se liukas vai ei.
Jos ajaa vaikka helsingistä ouluun, on siinä välissä suolattua pitävää tietä ja suolattua tasaista uudelleen jäätynyttä tietä.
Tienhoitohan on ollut pitkään huonossa kunnossa, tiessä on pikkunissanin meneviä aukkoja ja liukkautta vaan ei saa millään pois. Ei ne autoista perittävät verorahat oikein toimi...on liukasta ja ilmastonmuutos ei ole vieläkään pysähtynyt. Joillain on uskomus että jos veroja perii tuplasti, myös ilmastonmutos hidastuu.Tulee mieleen vanha dna:n mainos..."mihin raha katoaa".
On joillekkin autoilijoille todella kamalaa ajaa rekan perässä joka päästelee 80:n kilometrin rajoitusalueella 78/kmh. Ohihan siitä on päästävä tai muuten elämä mene pilalle eikä siitä selviä. Ohi on päästävä vaikka henki menisi, ja liian usein se meneekin. Ohi on päästävä sitten vaikka päätiestä erkanevalla sivutien osuudella vaikka joutuisi pysähtymään sadan metrin päästä risteykseen.
Kuinkahan moni ymmärtää että 80km/h merkki tarkoittaa suurinta sallittua nopeutta, ei pakollista.
Tietä, siltoja ja katuja ei ole tehty raskaalle liikenteelle. Esim tulet T-risteykseen kolmion takaa ja aikomuksesi on kääntyä oikealle. Paitsi että joudut odottamaan vasemmalta tulevat, joudut odottamaan myös oikealta tulevat autolijat koska joudut koukkaamaan puoliksi vastaantulijoiden kaistalta. 90% risteyksistä on näitä.
Maantiet joissa liikkuu pientareella jalankulkijoita ja pyöräilijöitä, on piennar tehty kouluviivoittimella säästösyistä pieneksi. Moottoriteillä taas piennar on hyvin leveä, mutta siellä ei saa taas kävellä tai pyöräillä. Jos normaalin ajotien reuna olisi yhtä leveä kuin moottoritiellä, jopa mopoautot eivät aiheuttaisi niin paljoa tuskanhikikarpaloita. Pahimpia tapauksia ovat nämä 2 rekkaa ja pyöräilijä kohtaamiset, ja varsinkin näkymättömät ja heijastimettomat ovat vaarassa.
Nyt sitten suunnitellaan kynnetön pystyssä vielä korkeampia rekkoja vaikka ei meinaa mahtua nykyistenkään siltojen alta, tällöin niistä tulee vielä kiikkerämpiä ja herkempiä kaatumaan.
Kuskien on pidettävä helkatinmoista kiirettä koska aikataulut on tehty powerpointilla yrityksen neukkarissa, eikä olla tietoisia siitä että rekka ei liiku koko aikaa sitä 80 km/h (keskituntinopeus on noin 60-70 km/h) johtuen monista seikoista. Ja jotta kuskeilla ei olisi liian vähän stressiä, tehdään työtä 3-vuorossa. Jos yhdellä kuskilla venähtää pitkäksi itsestä riippuvasta tai riippumattomasta syystä, niin sekä pomo että seuraava kuski antaa sellaisia emmerdalen "kuole pois"-katseita.
Piirturiakin digitoitiin monta hemmetin vuotta, sitten siitä saatiin sellainen että ei ole erillisiä tauolle/työlle/ajolle/levolle painikkeita, vaan täytyy valikkoviidakossa pyöriä hieman. Ajoneuvo kyllä ilmoittelee koska tulee ajoaika täyteen, muuta se ei sitten paljoa ilmoittelekaan. Aivan sama onko se turvallinen tauonpitopaikka sadan metrin päässä vai 20:n kilometrin päässä,s e on pidettävä tai tulee virkavalta ja olet suurinpiirtein murhaajan syytteissä. Minuuttiakaan et saa anteeksi, jos valtio tienaa.
Nykyään kyllä on joihinkin piirtureihin saatavilla palikoita jolla sen saa kytkettyä älypuhelimen kanssa, ne vissiinkin hieman ilmoittelee jo viikkolevoistakin.
Kuitenkin....
-Raskaan ajoneuvon kuljettajat eivät tahallaan aja rajoitinta vasten tai kenenkään päälle.
-Kun olet bussipysäkillä paikallasi,turvavälisi seuraavaan on varmasti yli 7 metriä.Kun ajat liikenteessä 80km/h, turvavälisi on alle sen.Outoa,eikö vain.
-Ajat sata lasissa lähikauppaan säästääksesi aikaa. Sitten hyllyjen luona mietit 20 minuuttia sitä että otatko sen voipaketin missä on 8% rasvaa, vai sen missä on 10%.
-Luulet että olet aiemmin perillä jos ajat sekunnin turvallisuusvälillä, kuin että olisit 4:n sekunnin turvavälillä.
-Painat kaasua liikenneympyrässä jos joku tulee häiritsemään koskemattomuuttasi, koska olithan siellä ekana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nasima löi Jussille luun kurkkuun
Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse5168808Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"
jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r1556086Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?
Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos3555122Siviilipalvelusmies Halla-aho normalisoi rasismin perussuomalaisissa
SMP:n tuhkille perustettu puolue ei ollut ihmisiä vastaan, vaan instituutiokriittinen. "Missä EU - siellä ongelma", oli664729Suomalaisilta vaaditaan valtavasti suvaitsevaisuutta - miksi sitä ei vaadita muslimeilta
Suomalaisilta vaaditaan kaikkea, pitää olla suvaitsevainen ja hyväksyä vieraiden tavat, rasisti ei saa olla jne. Miksi s984321Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun
ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta1664033SDP:n kansanedustaja Marko Asell: Suomen myönnettävä maahanmuuton ongelmat
Hänen mielestään Suomen pitää pyrkiä rajoittamaan jyrkästi turvapaikanhakijoiden pääsyä maahan ja hän arvioi, että maaha1843902- 911828
- 1031384
- 47949