Nolla kertaa nolla on nolla

Nollanollanolla

Jos äiti tuntee itsensä nollaksi, siis ei miksikään, niin hänellä ensin on normaalia suuremmat odotukset lapsiaan kohtaan ja jos ne eivät toteudu, lapsetkin ovat nollia kuten hän itse. Odotukset nousevat korkealla alussa, mutta ne romahtavat yhtäkisti kuin tulivatkin. Kaikessa muussakin sama aaltoliike toistuu, ensin korkealla ja sitten ojanpohjalle. Heikkoitsetuntoisen ja tietämättömän äidin odotukset ovat aina joko aivan liian suuret tai aivan liian pienet. Äiti on siis ennakkoluuloinen lapsiaan kohtaan. Hän luulee että lapsi kohoaa korkeuksiin kuin raketti ja poksahtaa siellä äidin kunniaksi, mutta koska yleensä niin ei tapahdu vaan menestys, siis pienikin menestys asioissa, on työn tulosta, äiti pettyy ja ruttaa lapsensa kasaan. Ei siitä lapsesta mitään tullut. Menestyminen tapahtuu harvoin yksin, takana on yleensä joukko joka tukee, auttaa ja kannustaa. Tälläistä narsistinen nollaäiti ei osaa. Hän luulee että se kaikki työ kuuluu yksinomaan lapselle ja siinä sivussa lapsi vielä palvelee hänetkin. Hän odottaa lapselta ihmetekoja ja pettyy kun lapsi ei kykene niihin. Narsistiäidistä kaikki on niin suoraviivaista, menet vain ja menestyt, vaikka reppusi on tyhjä. Jos et menesty, olet nolla. Nollaäiti kertaa 10lapsi on edelleenkin vain pelkkä nolla.

7

54

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NollanPentu

No nyt tuli asiaa.

• Terve.vaanmenoa

Onpa sinulla ollut onneton äiti. Mene eteenpäin elämässäsi, äläkä vatvo vanhoja asioita. V*ttuako niistä hyödyt? Marttyyrin kruunuako tavoittelet?

• cdasdcdsf

Olet surkea kirjoittelija, terve.vaanmenoa. Mitä sa oikein tavoittelet? Trollikuninkaan titteliä?

• Terve.vaanmenoa

Totuus ei pala tulessakaan.

• Terve.vaanmenoa kirjoitti:

Totuus ei pala tulessakaan.

Niin, tuon lauseen oon monesti kuullut täällä aiemminkin.
        Olettekohan yksi ja sama henkilö ?

• vtuttaaniinettänaurattaa

Äidin ilkeily oli lapsesta asti alistamista, ilkeilyä, nöyryytystä. Ettei susta voi tulla mitään kun olet niin huono. Vanhemmat ei olisi missään tapauksessa halunnut että menen lukioon. Kun hekään ei olleet käyneet mitään kouluja. Menin kuitenkin.
      Minulla oli myös aina kirja käden ulottuvilla, koska halusin lukea. He eivät voineet sietää sitä. Tosin äiti on ottanut asian haltuun toteamalla että kyllä minä olen sairas, tyhmä ja hullu ja se on kirjojen syy.

• moniosaajanuhri

Vähän niinku sellasta, et turha koittaa kyllä äiti voittaa meininkiä. Ja aina oikeessa se oli olevinaan, vaikka oikeesti tietotaito oli niukkaa. Yhenlaista alistamista sekin, että vaan äiti osaa kaiken, ihan kädestäpitäen ottaa vaikka hillopurkin kädestä, kun sitä ei hänen mielestään kukaan muu osaa oikein jääkaappiin panna. Ja isä sitten samassa alistusnuorassa, ei ihme, et ratkesi ryyppäämään. Siksi lähdin tuosta ahdistavasta kodista pois heti, kun kykenin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      148
      3299
    2. Juniorivalmennus Jokereissa..

Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau
      Nuorten jääkiekko
      59
      2638
    3. Ammuskelua taas

Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.
      Kokkola
      30
      2080
    4. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      130
      1667
    5. Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?

Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?
      Ikävä
      83
      1514
    6. Päivämääriä

Minä päivämääränä näit kaivattusi viimeksi?
      Ikävä
      77
      1498
    7. Introverttinä osastolla

Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s
      365
      1445
    8. Kerro mulle mitä pitäs tehdä

Sun mielestä? Anna neuvo?
      Ikävä
      91
      1150
    9. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      1115
    10. On tullut aika lukita kaupunginjohtajan ovi, ja hlö pihalle

Ei kahta eikä yhtäkään selitystä, ylimielisyys on kääntyi varomattomuudeksi, ja kaupungin jo ennestään kuihtuva talou
      Pyhäjärvi
      195
      1086
    Aihe