Moi! Ajattelin hankkia kanin niin mitä tarvitsisin? Tiedän osan tavaroista ja olen listannut ne ylös mutta olisiko joitain muutakin? Häkki löytyy ja ruokakuppi, vesipullo, purut, vessalaatikko. Olen 13 vuotias mutta vanhempani lupasivat auttaa minua kanin hoidossa. Minulla on myös hamsteri mutta se on niin vanha että kuolee varmaan ennen kanin tuloa :(. Tiedän myös mitä rotua haluan (kääpiöluppa) mutta onko väliä onko kani tyttö vai poika jos aikoo hankkia vain yhden kanin? Ja keneltä kasvattajalta voisi mennä kania ostamaan? Kani ei ole tulossa siis vähään aikaan :)
Kanin hankintaa
2
894
Vastaukset
- Minäpäminä000
Kania ei saa pitää yksin, joten ehdottomasti kanikaveri. Minun oma kani meni tosi huonoon kuntoon, mutta sitten kun hankittiin viereen toinen kani niin heti piristyi. Häkin pitää olla kääpiölupalle väh. 180 cm pitkä, joten mitään kaikki 1 metrin häkit voi suosiolla heittää menemään. Kani ei ole häkkieläin, eikä sitä saa lukita häkkiin! Kanin pitää saada olla väh. 12 h vapaana päivässä. 12 h on kuitenkin vain ehdoton alaraja! Yöksi kania ei saa teljetä häkkiin. Kanit ovat virkeimmillään illalla/yöllä, joten on hirveää jos kani joutuu sen ajan kököttämään häkissä. Tehdashäkeistä ei löydy kanille sopivaa häkkiä, joten ne ovat ihan turhia. Kani tarvii virikkeitä. Esim. Oksat, tunnelit ja ruokaan liittyvät virikkeet (esim. Herkkupallo) ovat tosi hyviä. Kaneja siis kaksi, kannattaa etsiä jo valmis kanipariskunta. Leikattu poika ja tyttö on yleensä hyvä yhdistelmä. Tytönkin olisi hyvä olla leikattu, mutta ei pakko. Tiedäthän kanien ruokinnasta? Heinää koko ajan saatavilla, heinä on paras tarjoilla lattialta. Kani ei saa joutua näkemään vaivaa heinän syönnistä. Vettä tietty, se pitää vaihtaa joka päivä. Kupit paljon parempia kuin pullot, koska pullosta juodessaan kani juo luonnottomasta asennosta. Tuoreruokaa myös ja pellettiä. Ei mitään siemeniä! Kani on täysi vegaani. Onnea kanista!
- tuttujuttu
Kani pärjää myös yksin mutta silloin sille täytyy pitää PALJON seuraa itse. Urokset ovat usein leppoisampia kuin naaraat. Uros kannattaa leikuuttaa viimeistään siinä vaiheessa kun alkaa armoton kusella merkkaaminen. Vähintään 120cm häkki ja paljon jaloittelua päivisin ja jos mahdollista niin häkki vain turvapaikkana ja vessana. Kanin tärkein ravinto on heinä. Pellettien antaminen ei ole pakollista ja eikä edes suositeltavaa,suurinosa kanien omistajista antavat liikaa pellettiä mikä johtaa ylipainoon ja siihen että kani ei syö tarpeeksi heinää. Pelkkä heinä ja vesi riittää. Itse annan pellettiä herkkuna.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 915876
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804762Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv933001Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p262770Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska252036Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191486Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3351047Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?851018Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚125940- 48744