sää & muutakin

Anna

Ainoa mahdollinen ajankohta tehdä pitempi reissu on kesä- tai heinäkuu. Millainen sää Malesiassa silloin on? Sataako paljon vai kuiva kausi? Lämmintä nyt kuitenkin lienee aina. Omatoimireissulle lähdössä ja suunnitelmissa tällä hetkellä Malesia, Singapore, Thaimaa, Vietnam... Kaikki vinkit hyvistä reppupaikoista ja kulkuneuvoista otetaan ilolla vastaan. Tarkoitus selvitä mahdollisimman halvalla!

7

1458

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaukoitä

      Malesiassa on silloin hieman kosteampi jakso, mutta ei vettä tule aamusta iltaan jos näin luulet. Oltiin viime kesänä langkawilla elo-syyskuun vaihteessa ja hyvät kelit oli silloin. Langkawilla kannattaa käydä ja malesian redang saarta suosittelen. Thaimaassa Koh Chang voisi olla sellainen mieleenpainuva aito thaimaalainen paikka missä ottaa irti arjesta. Eikä varmaan samuikaan mikään huono kohde ole thaimaassa. Lämpöä piisaa siinä 29-35 asteen tietämissä koko ajan tuona ajan jaksona. Että eiku reissuun vaan, itse lentäisin kaukoitään joko Malesian tai Thaimaan lentoyhtiöillä.

    • Matkuri

      Malesiassa ainakin on ihan tukahduttavan kuuma meni sinne milloin tahansa. Tietysti jos on vähän hikoileva tai muuten vaan tykkää kuumuudesta, niin ei kai se varmaan haittaa menoa. Itse en kuitenkaan lähtisi sinne enää.

      • tosiaan

        Päiväntasaajalla voi tosiaan olla kuumaa.


    • nauttimaan

      Mikä on aikataulunne? Kaikki maat tuolla niin mukavia että vähintään 1 kk menee joka maassa ennen kuin edes huomaakaan.

      Paras reissu tulee kun ottaa suoraan kokonaisen välivuoden ja vetää viisumit täyteen joka maassa, Singapore 1 kk, Malesia 3 kk, Thaimaa 3 kk, Vietnam 1 kk tai max 3 kk multiple entry mutta max 1 kk per entry, Kamputsea 1 kk, Laos 1 kk.

      Majapaikat löydät Lonely Planetista yms. ja paikan päältä.

      Sateita ei kannata pelätä sataa vain kuuro pari päivässä ja runsas pilvipeite vain viilentää lämpötiloja mikä on mukava asia.

      • Anna

        haittaa yhtään. Olin joskus Floridassa kuukauden elokuussa ja satoihan sielläkin joka päivä ku saavista kaataen hetken aikaa ja sitten taas aurinko paistoi täydeltä terältä.

        Aikaa on maksimissaan 2 kuukautta, mutta rahaa ei edes siksi ajaksi. Tarkoitus on selvitä minimibudjetilla ja mielellään allekin. Meitä on siis vain minä, kolmikymppinen nainen, lähdössä, ainakin vielä toistaiseksi, kun en seuraa ole edes yrittänyt saada. Tästä johtuen luulen, että ensimmäisellä kerralla pysyttelen aika lailla sellaisissa tutummissa ja ehkä turvallisemmissa paikoissa. Saapi nähdä sitten...


      • kolmekymppinen nainen
        Anna kirjoitti:

        haittaa yhtään. Olin joskus Floridassa kuukauden elokuussa ja satoihan sielläkin joka päivä ku saavista kaataen hetken aikaa ja sitten taas aurinko paistoi täydeltä terältä.

        Aikaa on maksimissaan 2 kuukautta, mutta rahaa ei edes siksi ajaksi. Tarkoitus on selvitä minimibudjetilla ja mielellään allekin. Meitä on siis vain minä, kolmikymppinen nainen, lähdössä, ainakin vielä toistaiseksi, kun en seuraa ole edes yrittänyt saada. Tästä johtuen luulen, että ensimmäisellä kerralla pysyttelen aika lailla sellaisissa tutummissa ja ehkä turvallisemmissa paikoissa. Saapi nähdä sitten...

        tässä omat lomakuviot meni täysin sekaisin ja kova halu olis reppumatkalle, mutta ei ihan yksin viittis lähtee...onko teitä siis lähdössä pari kolmekymppistä naista?


      • Anna
        kolmekymppinen nainen kirjoitti:

        tässä omat lomakuviot meni täysin sekaisin ja kova halu olis reppumatkalle, mutta ei ihan yksin viittis lähtee...onko teitä siis lähdössä pari kolmekymppistä naista?

        En ole aikoihin käynyt täällä ennen kuin nyt matkasuunnitelmien hiukan nytkähdettyä eteenpäin. Ostin siis hulluilta päiviltä Bangkokin lennot. Lähtö on 15.6. ja paluu 6.7. Matkaseura edelleen hakusessa, mutta vastauksia on muutama tullut (miehiltä). Arvoin ja arvoin, että lähteäkö vai ei aikani, mutta lopulta ajattelin, että pakko se on nyt lähteä vaikka yksin sitten.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      140
      4295
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      125
      1681
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1497
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1422
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1304
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      51
      1207
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1141
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1126
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1091
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      66
      1083
    Aihe