Olen 20 vuotias poika asun äidin/pikkusiskon kanssa (kumpikaan ei päässyt jatko-opintoihin).Pikkusisko 18.Äiti masentunut ei hae apua,ei käy töissä,ei jaksa/viitsi kiinnostua juuri mistään,systeri vaan lukkiutuu huoneeseensa purkamaan pahaa oloa someen.Rahaa ei juuri ole.Ei voida muuttaa omiin koteihin enkä kyllä vois hylätä äitiä muutenkaan.Hoidan kotiamme siivoamalla,tekemällä ruokaa kun äiti jaksa,ja yritän säästää toimeentulotukeani laskuja varten,sosiaalinen elämäni olematonta.Tahtoisin meille kaikille hyvän elämän systerille ja mulle omat kämpät,ja äidin elämän raiteilleen.Mutta sitten iskee ajatus ei se kumminkaan onnistu,ei ole rahaa,miks yrittäisinkään,ketä kiinnostaa? yms.Ainut suuri vaihtelu oli armeija pari vuotta sitten ja silloinkin murehdin jatkuvasti miten kotona menee.
Onko jotain keinoa katkaista tämä noidankehä?
Vaikea koti
4
<50
Vastaukset
- tttra
Voisitko ottaa yhteyttä kuntasi etsivä nuorisotyöhön tai sosiaalitoimeen?
- Toivoton-97
Olen miettinyt sitä mutten rohkene kun mietin että ne laittaa äidin pakkohoitoon ja systerin ja mut jonnekin nuorisokotiin tms.
- tttra
Ei teitä täysi-ikäisiä nuoria aikuisia sijoiteta mihinkään. Sen sijaan koulupaikan tai muun aktivointitoimenpiteen saannissa voidaan auttaa.
Pakkohoitoonkaan ei noin vain laiteta vakavissaan tapauksia, mutta jonkinlaisen avun piiriin voisi päästä.
Etsivä nuorisotyöhön voit ainakin hyvin ottaa yhteyttä! Osaa varmaan hänkin auttaa eteenpäin tai ohjata oikealle taholle. Kyynikkona sanoisin, että pakene, kun vielä voit. Muutoin uhreja on kolme.
Netitse tuota ongelmaa ei voida ratkaista, joten tuo jo suositeltu nuorisotyöjuttu voisi olla hyvä alku. Sillä tavoin muutkin perheessäsi voivat päästä avun piiriin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ehkäpä tunnet sinuun kohdistuvan rakkauden
Mutta tunnetko tuskani siitä sinuun kohdistuvasta suuresta ikävästä ja toteutumattomasta läheisyydestä? Vaistoatko kun i641208Harris vai Trump - ketä kiinnostaa?
Ärsyttää suunnattomasti, kun meillä Suomessa ovat mediat täynnä USA:n presidentin vaalikampanjaa. Meillä ei ole siellä1631015- 61868
Juuri nyt: Ei soraääniä, Kunnanhallitus esitti sittenkin kivitipun ostoa.
Kunnanhallitus esittää valtuustolle, että kunta ostaisi Kivitipun 170 000 euron kauppahinnalla. https://ilkkapohjalaine67767Venäjän vuonna 2022 Ukrainalle tarjoama "rauhansopimus"
on tällainen: Ukraina julistaa puolueettomuutensa. Ukraina vähentää armeijan 50 tuhanteen ihmiseen, mukaan lukien puol269766Iida Vainio tilittää Farmista - Paljastaa yllätyshaaveen Archie-rakkaan kanssa: "Me ei..."
Iida Vainio ja Archie Cruz eli Arttu Kuosmanen ovat kihloissa ja odottavat ensimmäistä yhteistä lastaan. Lue Iidan haas6731- 65711
Joko Niinistökin hiukan ymmärtää että oli huono veto Suomelta tässä ajassa alkaa härnäämään Venäjää?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000010801464.html "Niinistö varoitti Venäjän ja Naton yhteenotosta – näin hän komment180679Älä epäile itseäsi
äläkä epäile minua. En ole menossa mihinkään - ellet pyydä minua poistumaan. 🧡31655- 29648