Kyselen teiltä

hyvät ikätoverit, ja nörtit..semmoista asiaa että voiko esim.Google tilin salasanan vaihto sijainti olla Helsinki, niinkuin äsken oli tai Kouvola, ja miksi minä olin muka Kuopiossa yhtaikaa puhelimenikanssa, koska lGoogle ohjelma ilmoitti, että tili on auki Kuopiossa!?

Mitä minä teen , kenelle minävien puhelimeni tarkastettavaksi?
1
Ilmoita

Sijainti tahtoo näytellä paikkoja missä olet puhelimesi kanssa reissannut

Avaa Google-asetukset (laitteestasi riippuen)
valitsemalla Asetukset Asetukset-sovellus ja sitten Google
avaamalla erillinen Google-asetukset-sovellus Google-asetukset.
Valitse haluamasi tilin kohdalla Sijainti ja sitten Googlen sijaintihistoria.
Ota sijaintihistoria käyttöön tai poista se käytöstä tililläsi tai laitteillasi:
Jos haluat ottaa sijaintihistorian käyttöön tai poistaa sen käytöstä koko tililläsi ja kaikilla siihen yhdistetyillä laitteilla, kytke Sijainti päälle tai pois päältä.
Jos haluat määrittää sijaintihistorian käytön vain tietyllä laitteella, ota kyseisen laitteen sijaintihistoria käyttöön tai poista se käytöstä.
6 VASTAUSTA:
Ei tarvitse edes reissailla missään, kotona ollessakin väittävät mun olleen satojen kilsojen päässä.
Ei.se.mua.haittaa kirjoitti:
Ei tarvitse edes reissailla missään, kotona ollessakin väittävät mun olleen satojen kilsojen päässä.
Sinut. On. Kaapattu. Joku muu-kin käyttää tiliäsi ja sen reissut näkyvät laitteellasi. Esim Google.
(Voi olla että asia onkin henkimaailman juttuja).

Puhelin on pidettävä vain puhelimena.

Navikaattori navigaattorina.

Tietokone tietokoneena vain yhdellä yhteydellä.

Läppäri läppärinä omilla asetuksilla.

Tabletti tablettina maksimissaan mobiili sim-kortilla. Salattuna.
Ei.se.mua.haittaa kirjoitti:
Kirjoittaja itse väittää, tuskin kukaan muu.
Kaikki temput on tehty, mutta puhelimeni tai läppärini kanssa en ole käynyt esim.24 päivä joulukuuta Helsingissä, enkä missään muissakaan tilin väittämissä paikoissa, enkä Indonesiassa ta Thaimaassa kele!

P.s kiitos Henry
ölämälöö kirjoitti:
Kirjoittaja itse väittää, tuskin kukaan muu.
Mänehän muualle sieltä märisemästä, olen lukutaitoinen ja osaan jotain tietokoneistakin, vai ...hmm?
pirremiinapa kirjoitti:
Mänehän muualle sieltä märisemästä, olen lukutaitoinen ja osaan jotain tietokoneistakin, vai ...hmm?
Lähde pois savosta. Se on kiero yhdyskunta, sekoittaa puhelimetkin. Laittaa Puijontornin tilalle Stadionintornin.
+Lisää kommentti
Minulla Qupzilla-selaimella Gmail näyttää, että toinen on samaan aikaan yhteydessä.
IP-osoite on kuitenkin molemmissa sama. En tiedä mistä johtuu.
Samaa ei esiinny mm. Foxilla.

Onko sinulla yhteyksillä eri ip-osoitteet vai sama, mutta näyttääkö paikantamistieto yhtenä hetkenä jotain ja sitten taas muuta? Ts. miten sait tiedon, että joku Kuopiossa on mukana? Tuliko varoitustaulu vai miten?

Mikä on lGoogle?
3 VASTAUSTA:
Ei tullut realiajassa mitään ilmoituksia, vain tietoturva takistuksen historiaa lukiessa näin tuon maininnan, että puhelin oli auki samaan aikaan Kuopiossa, ja että puhelimella tunnistautuminen päällä.
Tuolla ne näkyy kaikki olevan tallessa, tarkistin äsken laite historian .
Vaihdan aina Google tilini salasanankin, ja silti näimä jatkuu..jatkunu 2012 lähtien, eli sen jälkeen kun muutin Kiteelle kerrostaloon..
Olin kutsunut Kerimäkeläisen tietokone osaajankin kotiini tuolloin, mutta jotenkin hän eksyi matkalla ja häntä ei kuulunut koskaan osoitteeseeni ja myöhemmin en päässyt sinne puhelimellanikaan.
Olen ajatellut pistäytyä kys.liikkeessä joku kerta henk.kohtaisesti ja kysyn mihin se huolto/tarkistus käynti että torppasi, ei tästä niinpitkä matka ole.

Ja nyt en pääse.kirjautaan suomi24 profiiliini, väittää vain että väärä salasana ja ei varmana ole väärä, tuntuu turh s uttavalta jo..:(
pirremiinapa kirjoitti:
Ei tullut realiajassa mitään ilmoituksia, vain tietoturva takistuksen historiaa lukiessa näin tuon maininnan, että puhelin oli auki samaan aikaan Kuopiossa, ja että puhelimella tunnistautuminen päällä.
Tuolla ne näkyy kaikki olevan tallessa, tarkistin äsken laite historian .
Vaihdan aina Google tilini salasanankin, ja silti näimä jatkuu..jatkunu 2012 lähtien, eli sen jälkeen kun muutin Kiteelle kerrostaloon..
Olin kutsunut Kerimäkeläisen tietokone osaajankin kotiini tuolloin, mutta jotenkin hän eksyi matkalla ja häntä ei kuulunut koskaan osoitteeseeni ja myöhemmin en päässyt sinne puhelimellanikaan.
Olen ajatellut pistäytyä kys.liikkeessä joku kerta henk.kohtaisesti ja kysyn mihin se huolto/tarkistus käynti että torppasi, ei tästä niinpitkä matka ole.

Ja nyt en pääse.kirjautaan suomi24 profiiliini, väittää vain että väärä salasana ja ei varmana ole väärä, tuntuu turh s uttavalta jo..:(
Lisään vielä että kiteeläisessä kerrostalossa asuu joka kerroksessa näitä itänaapureita. Liekö jotain tekemistä tuollakys.seikalla...
pirremiinapa kirjoitti:
Lisään vielä että kiteeläisessä kerrostalossa asuu joka kerroksessa näitä itänaapureita. Liekö jotain tekemistä tuollakys.seikalla...
Itänaapureiden nave olisi tosiaan ihan järkeenkäypä selitys.
+Lisää kommentti
Tiedän sen, että esim. kännykän avulla voidaan yksittäisiä ihmisiä vakoilla, puhetta kuunnella jne. Eli kännykkä pois tilasta, jossa keskustellaan arkaluonteisia asioita.
Ilmoita
Eikö tieto-kone-nörtiksi itseään main-ostava pappa-rainen voisi nyt hieman väläy-tellä bril-janttia tietä-mystään?
1 VASTAUS:
Tai-ta-vat pap-pa-rai-sen tie-dot ol-la van-hen-tu-neet, ei pys-ty aut-ta-maan.
+Lisää kommentti
Minä en ole asiantuntija, miniäni sen sijaan on alan ammattilainen, testaus ja laadunvalvonta johtaja, häneltä saan apua tarvittaessa, ja olen joutunut neuvoa kysymäänkin monta kertaa.

Omasta älykännykästäni olen ottanut pois kaikki sähköpostini, en koskaan käytä niitä sen avulla. Lisäksi kyllästyin siihen alituiseen piippaamiseen. Mene sen operaattorin myymälään, mistä sinulla on nettiyhteys hankittuna. He osaavat auttaa ja panevat puhelimeesi tarvittavat asetukset. Puhelimestani ei ole poistettu ominaisuuksia, joiden avulla minut voi löytää jos katoan vaikka metsään tai suurkaupunkiin.

Tietokoneeni ole suojannut F-Securen Freedomin avulla, se turvaa tietoliikenteeni. Kävinpä juuri katsomassa tilastot siinä ohjelmassa: 4023 Estettyä haitallista sivustoa, 294 802 Estettyä saurantayritystä. Tuolla maailmalla reissatessani on tärkeää suojata mm. pankkiasioimiseni.
Nuo estetyt seurantayritykset tulevat varmaan pääosin siitä, että mainostajat eivät tietokoneeni sijainnin perusteella pääse kimppuuni. Joten tietokoneeni sijainnin voin itse päättää.

En tiedä, oliko tästä mitään apua.
1
Ilmoita
Vaikea saada kiinni oikein mistään, kun kerrontasi on huitasemalla tehtyä.
Auto ei liiku. Missä vika?

Mene nyt ensin gmail-tilillesi. Millä laitteella?
Kelaa siellä sivun alalaitaan "viimeinen toiminto tjsp" vieressä linkki "tietoja"/"lisätietoja".
Näyttääkö se, että yhteyksiä on samaan aikaan useampi auki?

Siinä on n. 10 viime yhteyttä. Näyttääkö mikään niistä olevan samaan aikaan kahdesta eri laitteesta?

Ota kaikki ip-osoitteet kopioiden itsellesi ylös ( minulla näköjään ipv6- osoite vaihtuu päivittäin vaikka samalla laitteella ja vain yksin minä tililleni menen ).
Ipv4 alkaa esim. 255.xx....
Ipv6 alkaa 2001:...
Älä kirjoita tänne niitä.

Käytätkö jotain postin hakijaa, esim. Thunderbirdiä?
Silloin osoitetiedossa voi olla Googlen ip-osoite ja se voi olla minkä palvelimen kautta tahansa maailmassa. Aikaisemmin sanoit sijainniksi näytti Lontoo, Thaimaa tai jotain.

Ja, jos käytät Gmailia puhelimella tai tabletilla, tiedoissa saatetaan näyttää internetpalvelusi tai mobiilioperaattorisi sijainti. Tämä sijainti voi olla kaukana omasta sijainnistasi. Tiedot ovat kunnossa, jos operaattorin nimi vastaa omaa operaattoriasi. Esim. puhelinyhtiösi saattaa sijaita Kuopiossa.

On mahdollista, että jollakin lähialueellasi on tukiasemakaappari. Se "näyttelee" tukiasemaa ja kaikki puhelimella tehtävä liikenne menee "väärin" sen kautta ja sitä voidaan salakuunnella.
Kiinalainen laite maksaa jotain 3-400 euroa.

Olet aivan rajanpinnassa. Puhelimesi saattaa ottaa yhteydet venäläisen operaattorin kautta mikäli sen kenttä sattuu toimimaan paremmin. Puhelimen tietoturva voi näyttää silloinkin erilaisia sijainteja. Puhelimen voi lukita hakemaan pelkästään oma operaattori tai "autom", jolloin hakee parhaimman.

Käytätkö tietokonettasi langattomassa verkossa vai kaapelilla? Oletko laittanut oman, hyvän salasanan?

Sanoin joskus aikaisemmin, että puhelin pitäisi palauttaa tehdasasetuksille ettei siinä ole haittaohjelmaa. Ottanut ensin talteen kaikki omat kuvat&tekstit ja siirtänyt numerotiedot sim-korttiin ja varmistanut, että saat tietoturvan asennettua uudelleen.
Oletko tehnyt sen?
10 VASTAUSTA:
Olipa selkeä ja hyvä selostus, papukaijamerkki!
Tukiasema kaappari, mutta mites se saadaan todennettua ja kuka ja etenkin missä sellainen sijaitsee, onko se joku laite,vaikka tuossa naapurissa ja n akyyko se jossain koneen asetuksissa? Joskus tullu mieleen etta onko koneeni jotenkin USB een kautta kopioitavissa kun nayttaa etta kun lataan koneen sahkoverkossa, niin koneeseen ilmaanttuu asetuksia joita tassa ei alunperin ole, niinkuin ezim. jodenkin ohjaimien ika on 2006 tai jonkun USB laitteen sijainti on tuntematon jne..nakyy laitehakllinnan asetujksista, ja sitten kun,.en muista nyt kyla mista asetusten muutosta oli kysymys,.mutta kun yritin muuttaa asetujksia tuli kielto, etta virtuaalisti ei asetusta voi muuttaa etta asetukset on organisaation hallussa, minka hiton organisaation muka:(?
Tuo tukiasemakaapparimenisi jarkeeni kun olen ihmetellyt miksi minua seurataan asuinpaikasta toiseen..jotain haikkaa tassa systeemissa.nyt on.

Eilenkin taas en paassyt muka Microsoft tilillani kirjautumaan koneelleni, vaikka.olin sen edellisena paivana niin asetuksissa muuttanut, tuli vaan aina vastaus, etta salasana vaara, ja ei takkuulla.ollu vaara kun tarkistaen sen salasanaa kirjoittaessanimonta kertaa ja edellisena.paivana se.oli toiminut, MUTTA konepa oli yon ladattavana, saatiinko niinollen taas muutettua jotain kirjautumis tietoihin..?!
Ja tietysti viedaan tiedot Venajan rajan taa ettei tekijoita saada kiinni, kun joku edes ottaisi todesta, siis it puolen ammattilainen, mutta tuntuu ettei he usko tai sitten joku viela estaa kotiin tilatun ammattilaisen tulon..

Ja yhta asiaa mie ihmettelen, mita.hittoa ne seuraajani on ruvenneet kulettamaan perakarreissa, onko heilla niissa akut vai agrekaatit, joilla paina at virtaa ...no en osaa sanoa.miten ja mihin, mutta joku ihan jarellinen syy pitaa olla, tarviiko ne lisavirtaa isojen tiedostojen siirtoon tai jopa.kuvien siirtoon..

Tama on ollut yhta perkeletta pari vuotta, etta alkaa tosissaan hituttamaan kun ainoana suomalaisenako minulla ei ole tietosuojaa..perustuslain takaamaa tietosuojaa ja yksitulyisyyden suojaa..!!

Ja mika ihmeen sirina se alkaa kuulua, kun avaan taman kannykan datan, kuinmiljoona heinasirkkaa sirisisi korvissa, se haviaa kun laitan mbiilidatan pois paalta ja suljen google tilini ja gromen, joku hiivatin hairinta.yritys kai, vai luuleeko he etta.miut saa hulluksi, sita saavat kylla yrittaa. Puhelimen kirjoitus kielikin nakyy muuttui..
Laitanko koneeni ja kannykkani suoraan viestintaviranomaisille vai minne, ei tama voi jatkua.nain.
Olen palauttanut sen sata kertaa puhelimeni tehdas asetuksiin ja jopa poistanut sisaizen muistinkin...ei auta pitkaan.
Olen jo niin k y l l a s t y n y t, ettei tosikaan, ja.kun mina viela.tiedan lketka tassa on takana,.mutteb pysty todistamaan, kun vien puhelimeni toimii tietenkin siella ja koneeni myos, pitaisi saada joku tai jotkut tanne paikanpaalle, jotka seuraisi ja mittaisi ezim.signaalit ja infra aani tason..mutta minulla ei ole enaa rahaa palkata asian tuntijoita.
Sori virheet, tama on kurja kirjoitus alusta, tama kannykka..
pirremiinapa kirjoitti:
Olen palauttanut sen sata kertaa puhelimeni tehdas asetuksiin ja jopa poistanut sisaizen muistinkin...ei auta pitkaan.
Olen jo niin k y l l a s t y n y t, ettei tosikaan, ja.kun mina viela.tiedan lketka tassa on takana,.mutteb pysty todistamaan, kun vien puhelimeni toimii tietenkin siella ja koneeni myos, pitaisi saada joku tai jotkut tanne paikanpaalle, jotka seuraisi ja mittaisi ezim.signaalit ja infra aani tason..mutta minulla ei ole enaa rahaa palkata asian tuntijoita.
Niin paljon ongelmia ja ”ongelmia” etten ehdi paneutua ja kirjoittaa.

Valetukiaseman pystyy käsittääkseni vain operaattori selvittämään tulemalla alueelle omine mittareineen. Se vaatii jo vahvat perusteet.

”””Olen palauttanut sen sata kertaa puhelimeni tehdas asetuksiin ja jopa poistanut sisaizen muistinkin...ei auta pitkaan.”””

Tuosta voisi päätellä jotain.
Muistia et voi poistaa. Se on sisäänrakennettu perusohjelma.
Muistin sisältämää dataa voit poistaa. Se on sinun siihen lisäämääsi ja sinun hallinnassa.

”””ei auta pitkaan”””

–- Se ehkä auttaa siihen asti kunnes sinä alat vaikuttamaan puhelimen toimintoihin. ---

Et vastannut simppeliin kysymykseeni g-mailin tilillä näkyvistä käyttäjistä ja ip-numeroista.
Miten sinun kanssa voisi päästä eteenpäin?

Voin tarjota yksityisopetusta 80 eur/tunti. Laita näkyviin sähköpostiosoitteesi ( ”sotketussa” muodossa ettei konelukija tunnista sitä ), jos kiinnostaa.
pirremiinapa kirjoitti:
Oletko ihan varma ettei kysymyksessä ole oma vainoharhaisuus?
vaikuttaaoudolta kirjoitti:
Oletko ihan varma ettei kysymyksessä ole oma vainoharhaisuus?
Painu veehen vainoharhones, kai minä osaan salasanat kirjoittaa ja olen saanut ne myös pysymään ennen itänaapurin valtaamaan taloon muuttoani.
mnbvcmnbv kirjoitti:
Niin paljon ongelmia ja ”ongelmia” etten ehdi paneutua ja kirjoittaa.

Valetukiaseman pystyy käsittääkseni vain operaattori selvittämään tulemalla alueelle omine mittareineen. Se vaatii jo vahvat perusteet.

”””Olen palauttanut sen sata kertaa puhelimeni tehdas asetuksiin ja jopa poistanut sisaizen muistinkin...ei auta pitkaan.”””

Tuosta voisi päätellä jotain.
Muistia et voi poistaa. Se on sisäänrakennettu perusohjelma.
Muistin sisältämää dataa voit poistaa. Se on sinun siihen lisäämääsi ja sinun hallinnassa.

”””ei auta pitkaan”””

–- Se ehkä auttaa siihen asti kunnes sinä alat vaikuttamaan puhelimen toimintoihin. ---

Et vastannut simppeliin kysymykseeni g-mailin tilillä näkyvistä käyttäjistä ja ip-numeroista.
Miten sinun kanssa voisi päästä eteenpäin?

Voin tarjota yksityisopetusta 80 eur/tunti. Laita näkyviin sähköpostiosoitteesi ( ”sotketussa” muodossa ettei konelukija tunnista sitä ), jos kiinnostaa.
Vai vahvat perusteet, kuka ne perusteet heille vakuuttelee, yksityisen mummon kertomus hahhaaa..kyllä siihen tarvittaisiin ennakkoluuloton tutkinta ilmoituksen perusteella. Ja mie voin viedä asiantuntijan ihan perille, tulee vaan mittareineen tänne..

Minä jo koen ettei Suoman valtiota, yhteiskuntaa kiinnosta yksilön tietoturva, ja kaikki ollaan viemässä nettiin. Pitääkö hävitä pankkitili että joku taho kiinnostuisi tosissaan tutkimaan asian, vaikka tili on tyhjä niin siltikin..

Sanopa miksi en saanut salasanojani vaihdettua jos latasin koneeni asuntomme sähkössä..ja sitten se onnistui kun ryhdyin lataamaan koneeni vapaa ajan akulla, inventterin kautta, ei ole unta..eikä pontikan huumaa, vaan totisinta totta.

Minulla ei ole varaa tilata ketään maksullista ihmistä enää tarkistelemaan mitään, eikä sitäpaitsi ole järkeäkään tilata yksityistä ihan outoa ihmistä kotiinsa, pitää olla rekisteröity yritys kyseessä, ja laulun sanoin "minulla ei ole rahaa"...

Elisan ns.gurut on liian kalliita, ja tämä ongelma pitäisi selvittää pitemmällä ajalla ja niin ettei yhteydenotot tule puhelimeni eikä sähköpostini kautta., muuten se on turhaa rahan ja ajan haaskausta. Siihen kun pölähtää tatuoitu mies, niin vikaa ei löydy..se on nähty.

Muuten miksi kun minulla on koneessa sellainen asetus päällä, että anna äänimerkki kun infrapuna on lähellä, niin miksi se piippaa..autossa, huoneistossa jne...onko se unta vai pontikan huumaa..vai mikä se ne hälytykset aiheuttaa..kaukosäädin ei hälytä...autossa.
pirremiinapa kirjoitti:
Vai vahvat perusteet, kuka ne perusteet heille vakuuttelee, yksityisen mummon kertomus hahhaaa..kyllä siihen tarvittaisiin ennakkoluuloton tutkinta ilmoituksen perusteella. Ja mie voin viedä asiantuntijan ihan perille, tulee vaan mittareineen tänne..

Minä jo koen ettei Suoman valtiota, yhteiskuntaa kiinnosta yksilön tietoturva, ja kaikki ollaan viemässä nettiin. Pitääkö hävitä pankkitili että joku taho kiinnostuisi tosissaan tutkimaan asian, vaikka tili on tyhjä niin siltikin..

Sanopa miksi en saanut salasanojani vaihdettua jos latasin koneeni asuntomme sähkössä..ja sitten se onnistui kun ryhdyin lataamaan koneeni vapaa ajan akulla, inventterin kautta, ei ole unta..eikä pontikan huumaa, vaan totisinta totta.

Minulla ei ole varaa tilata ketään maksullista ihmistä enää tarkistelemaan mitään, eikä sitäpaitsi ole järkeäkään tilata yksityistä ihan outoa ihmistä kotiinsa, pitää olla rekisteröity yritys kyseessä, ja laulun sanoin "minulla ei ole rahaa"...

Elisan ns.gurut on liian kalliita, ja tämä ongelma pitäisi selvittää pitemmällä ajalla ja niin ettei yhteydenotot tule puhelimeni eikä sähköpostini kautta., muuten se on turhaa rahan ja ajan haaskausta. Siihen kun pölähtää tatuoitu mies, niin vikaa ei löydy..se on nähty.

Muuten miksi kun minulla on koneessa sellainen asetus päällä, että anna äänimerkki kun infrapuna on lähellä, niin miksi se piippaa..autossa, huoneistossa jne...onko se unta vai pontikan huumaa..vai mikä se ne hälytykset aiheuttaa..kaukosäädin ei hälytä...autossa.
Lisään, latasin äsken Grome -selaimen ja kirjauduin sen kautta google tililleni, nyt tuli ilmoitus, "Kirjaudu ulos muista jne..", ja koneeni käyttämä IP -osoite, sekä mobiilin IP - ja yksi ylimääräinen IP, en ole terkistanut vielä missä tämä ylimääräinen IP sijaitsee.
pirremiinapa kirjoitti:
Lisään, latasin äsken Grome -selaimen ja kirjauduin sen kautta google tililleni, nyt tuli ilmoitus, "Kirjaudu ulos muista jne..", ja koneeni käyttämä IP -osoite, sekä mobiilin IP - ja yksi ylimääräinen IP, en ole terkistanut vielä missä tämä ylimääräinen IP sijaitsee.
Täällä on varmaan monia, joilla on mm. Chrome ja Gmail, joten heiltä löytynee neuvoja.

Jään tästä nyt sivuun. Tsemppiä
Kiitos miielenkiinnosta ja anteeksi että lisään erään jutun vaikka pistitkin rukkaset naulaan.
Kun olen utelias tai tiedonhaluinen eri ohjelmien sisällöistä, latasin puheöimeeni n.vuosi sitte CellMapperin ja kirjauduin ohjelmaan samalla sähköpostilla jolla olen kirjautunut Goocleen ja Gromeen, mutta kun yritin sitten seuraavan kerran kirjautua ojhjelmaan, eipä taaskaan salasana kelvannut ja se jäi sitten sinne ohjelmaan sisään, kun poistin jonkun ajan päästä koko CellMapperin puhelimestani.
Sehän on sellainen ohjelma joka seuraa joka liikkeesi, ja antaa koordinaatit tukiasemille. Tukiaseman nimellä ohjelma "puhuu" näitä koodeista, jotka se antaa käyttäjälle.
Voiko kys.ohjelma tai sen omistus tavallaan siirtyä mahdolliselle kirjautumis sähköpostiin murtautuneelle, sillä tämä samainen sähköposti on minulla juuri se Googlen gmaili, jossa olen nähnyt vieraan kirjautuneena se Kazakka..?

Kiitos jos vastaat, ja kiitos kuitenkin.
+Lisää kommentti
Yleensä tai ainakin mulle tuli varoitus puhelimeen
kun yritin tietokoneen kautta kirjautua g mailiin enkä
varmistanut sitä
Salasanan vaihto pitäisi auttaa, tai poistaa koko tili, ja avata uusi.
Vanhoista puhelimista, kun ostaa uuden pitää tili poistaa, tehdasatuksilla, muuten
ne jää sinne auki
3 VASTAUSTA:
Meille, minulle sattui sellainenkin ihme juttu, kun kesäpaikalmme yhdestä huoneesta (makuuhuoneemme) ei saatu katkaistua virtaa pääkytkimestä, huomasin sen sattumalta kun huomeessa sattui olemaan valo päällä ja se ei sammunut. Kutsuin mieheni työkaverin (sähköasentaja) ihmettelemään asiaa. Hän aukaisi etäluettavan mittarin kannen auki ja sieltähän se "vika" löytyi. Mittarin sisällä oli tehty ihme tyryksiä, eli ohiteltu sellaisilla väärän värisillä johdoilla jotain, sanon jotain kun en tiedä sulakkeita vai mitä oli ohiteltu, soitin PKS llle, no eihän he enää muka omista eikä vastaa mittareista. Kehoitettiin tilaamaan sähkö alan yritys katsomaan mittaria. Niinpä teinkin.

Hän puuhasteli mittarilla ja poisti tyrysteltyjä asennuksia ja asia tuöi kuntoon, virta katkesi makuuhuoneestakin. No eipä siinä sen kummempaa, vaain laskua taas tuli kivasti :(. Kuka oli ollut mittarilla,naapuri sanoi kyllä että pihassa oli pyörinyt vierasta väkeä..joo..tämmönen tappaus silloin.

No kerrostalo osakkeessa pärähti makkarin pistorasian , se sisällä oleva, onko se posliinia vai jotain kittiä, mutta kummiskin se hajosi muruiksi, kamala pamaus ja pistorasian kuori työntyi paikaltaan n.0'5 senttiä, käytin taas tutun sähkärin ihmettelemässä tapausta, muttei hänkään ymmärtänyt mikä pamauksen aiheutti, oliko joku viisas kopeloinu pääsulakkeita tai jotain..tai yhistelly jotan, sanon jotain kun en ole sähköalan asiantuntija, mutta tapaus ei ollut mielikuvitusta, eikä muutakaan, vaurio oli todistettavasti näkyvillä ja todettu paikan päällä.j

Kuka senkin talon tunareita pitää silmällä, ei kukaan, hallituksen kokoonpano koostuu juuri näistä ed.mainituista kansallisuuksista.
pirremiinapa kirjoitti:
Meille, minulle sattui sellainenkin ihme juttu, kun kesäpaikalmme yhdestä huoneesta (makuuhuoneemme) ei saatu katkaistua virtaa pääkytkimestä, huomasin sen sattumalta kun huomeessa sattui olemaan valo päällä ja se ei sammunut. Kutsuin mieheni työkaverin (sähköasentaja) ihmettelemään asiaa. Hän aukaisi etäluettavan mittarin kannen auki ja sieltähän se "vika" löytyi. Mittarin sisällä oli tehty ihme tyryksiä, eli ohiteltu sellaisilla väärän värisillä johdoilla jotain, sanon jotain kun en tiedä sulakkeita vai mitä oli ohiteltu, soitin PKS llle, no eihän he enää muka omista eikä vastaa mittareista. Kehoitettiin tilaamaan sähkö alan yritys katsomaan mittaria. Niinpä teinkin.

Hän puuhasteli mittarilla ja poisti tyrysteltyjä asennuksia ja asia tuöi kuntoon, virta katkesi makuuhuoneestakin. No eipä siinä sen kummempaa, vaain laskua taas tuli kivasti :(. Kuka oli ollut mittarilla,naapuri sanoi kyllä että pihassa oli pyörinyt vierasta väkeä..joo..tämmönen tappaus silloin.

No kerrostalo osakkeessa pärähti makkarin pistorasian , se sisällä oleva, onko se posliinia vai jotain kittiä, mutta kummiskin se hajosi muruiksi, kamala pamaus ja pistorasian kuori työntyi paikaltaan n.0'5 senttiä, käytin taas tutun sähkärin ihmettelemässä tapausta, muttei hänkään ymmärtänyt mikä pamauksen aiheutti, oliko joku viisas kopeloinu pääsulakkeita tai jotain..tai yhistelly jotan, sanon jotain kun en ole sähköalan asiantuntija, mutta tapaus ei ollut mielikuvitusta, eikä muutakaan, vaurio oli todistettavasti näkyvillä ja todettu paikan päällä.j

Kuka senkin talon tunareita pitää silmällä, ei kukaan, hallituksen kokoonpano koostuu juuri näistä ed.mainituista kansallisuuksista.
Sun kannattaisi käydä lääkärille puhumassa näistä sun vainoajista, ehkä sieltä tulisi paras apu ongelmiisi.
lukijan-neuvo kirjoitti:
Sun kannattaisi käydä lääkärille puhumassa näistä sun vainoajista, ehkä sieltä tulisi paras apu ongelmiisi.
Minähän kerroin että en ollut yksin kun mittarista katsottiin sinne tehdyt kummalliset asennukset, aivan ammatti ihminen oli ja todella asiansa osaava.
Samoin pistorasia juttua oli katsomassa sama sähkö alalla koko ikänsä toiminut ihminen, ei nämä minun keksimiä juttuja ole, vai pitäisikö minun viedä tämä mieheni entinen työkaveri lääkäriin myös? :)
+Lisää kommentti
Jossain oli juttua että esm mv-lehti ja liekö muutkin
- tehneet bitcoin- kauppaa lukijoidensa tileillä
- vaikka mainokset sillei houkuttelevia ja räväköitä - ilmatteeks ei ilmmeisesti saa mennä lehtiä ja uutisiakaan lukemaan ilman seuraamuksia
- onko se rehellistä kaupankäyntiä - jos juorut ihmisiä kiinnostaa enempi kin kuin tavisten arki?
Nettiviidakko lie todella semmoinen missä nopeat syövät hitaat kuten oikeassa petojen maailmassakin.
Semmoista asiaa kuin sosiaalinen oikeudenmu
kaisuus - ei liene olemassakaan.
Nuoret kuulemma syvästi häpeävät vanhempien ihmisten osaamattomuutta ja typeryyttä nettimaailmassa.
5 VASTAUSTA:
"""- tehneet bitcoin- kauppaa lukijoidensa tileillä"""
"""ilmatteeks ei ilmmeisesti saa mennä lehtiä ja uutisiakaan lukemaan ilman seuraamuksia"""

Vitsiä näköjään pukkaa...
MV-lehti teki lyhyen kokeilun, jossa MV käytti sivustolla kävijän oman koneen prosessorin tehoa pyörittääkseen bitcoin-kauppaa muiden kanssa. Sillä kaupankäynnillä ei ole mitään tekemistä sivustolla kävijän tilien kanssa tai, että käynnistä veloitetaan.
Kaupankäynnillä lehti pyrki rahoittamaan toimintansa.

Samaa on harrastanut myös esim. Pirate Bay.
Hesarissa
https://www.hs.fi/teknologia/art-2000005514693.html
Hesari kertoo, että MV teki salaisesti, mutta tietääkseni ( ja olen nähnyt ) sivustolla olevaa selostelinkkiä piti kävijän klikata ja antaa suostumuksensa, jos halusi antaa tehoja käyttöön, joten salaisesta ei ollut kyse.
Eikös jostain voi tarkistaa, onko muita "isäntiä". Ylläpitotiedoissa on polku.
Käytätkö reititintä ja onko s e suojattu. Minulla oli ensin Elisan mötikkä, mitä ei oltu suojattu. Naapurin kaveri löysi nopean yhteyteni ja kirjautui isännäksi.
Tuli poliisille asiaa. Silloin laki oli ankara.
Hankin Buffalon ja laitatin salaukset ja noin katosi ongelma eli naapurini.
Kaappaus vaikutti nopeuteen ja kirjautumiseen. Paloi pelihousut.
Pidin pienen puhuttelun toki. Ei kissoja verajästä. Käytössäni oli tuolloin läppäri.
Bengalitikku kirjoitti:
Eikös jostain voi tarkistaa, onko muita "isäntiä". Ylläpitotiedoissa on polku.
Käytätkö reititintä ja onko s e suojattu. Minulla oli ensin Elisan mötikkä, mitä ei oltu suojattu. Naapurin kaveri löysi nopean yhteyteni ja kirjautui isännäksi.
Tuli poliisille asiaa. Silloin laki oli ankara.
Hankin Buffalon ja laitatin salaukset ja noin katosi ongelma eli naapurini.
Kaappaus vaikutti nopeuteen ja kirjautumiseen. Paloi pelihousut.
Pidin pienen puhuttelun toki. Ei kissoja verajästä. Käytössäni oli tuolloin läppäri.
Läppäri on minullakin, nyt taas..., ja olen käyttänyt kännykkääni ennen kuin sain taas tämän läppärin käyttööni.

Olen ihan varma ihmisistä ketkä tämän aiheuttavat, nähtävästi myös Facepook -tilini ongelmat ovat heistä lähtöisin, en saa pois ylimääräisiä tilejäni, koska olen kirjautunut niihin puhelimellani ja kuinkas kun vahvistus koodin pitäisi tulla tekstiviestinä..se katoaa..ei tule koskaan niin että pääsisin koodilla tilieni sisään (ylimääräisten).

Mikä on Buffalo?
mnbvcmnbv kirjoitti:
"""- tehneet bitcoin- kauppaa lukijoidensa tileillä"""
"""ilmatteeks ei ilmmeisesti saa mennä lehtiä ja uutisiakaan lukemaan ilman seuraamuksia"""

Vitsiä näköjään pukkaa...
MV-lehti teki lyhyen kokeilun, jossa MV käytti sivustolla kävijän oman koneen prosessorin tehoa pyörittääkseen bitcoin-kauppaa muiden kanssa. Sillä kaupankäynnillä ei ole mitään tekemistä sivustolla kävijän tilien kanssa tai, että käynnistä veloitetaan.
Kaupankäynnillä lehti pyrki rahoittamaan toimintansa.

Samaa on harrastanut myös esim. Pirate Bay.
Hesarissa
https://www.hs.fi/teknologia/art-2000005514693.html
Hesari kertoo, että MV teki salaisesti, mutta tietääkseni ( ja olen nähnyt ) sivustolla olevaa selostelinkkiä piti kävijän klikata ja antaa suostumuksensa, jos halusi antaa tehoja käyttöön, joten salaisesta ei ollut kyse.
Rosvoja riittää.
pirremiinapa kirjoitti:
Rosvoja riittää.
Kotiryssä korkeintaan. Riittävän kauan kun jauhat, poliisi käy tsekkaamassa.
+Lisää kommentti
Miksi pitää olla Google-tili?
1 VASTAUS:
No, KVG
+Lisää kommentti
Ihme ongelmia teillä, mullaki gmail.com tili ollu hirveen kauan..postia tulee ja menee eikä kuunapäivänä mittää vikkaa vikkaaa.
1 VASTAUS:
Onni yksillä ryssä toisilla
+Lisää kommentti
Multa alkoi hävitä kirjautuminen tästä. Monta kertaa laittanut ja aina painanut , pysy kirjautuneena-ruutua. Ei vaan pysy.
Eilen laitoin viestiä palstan pitäjälle, eivät viitsi edes vastata.
3 VASTAUSTA:
Mitäpä ne sellaisesta palautteesta vastaamaan ehkä monelle sadalle palautteen antajalle, joilla oli sama häiriö. Senkun korjasivat vian ja nythän se taas näkyy kirjautuminen pysyvänkin.
Tellukka kirjoitti:
Mitäpä ne sellaisesta palautteesta vastaamaan ehkä monelle sadalle palautteen antajalle, joilla oli sama häiriö. Senkun korjasivat vian ja nythän se taas näkyy kirjautuminen pysyvänkin.
Ei pysynyt, kun vähän aikaa.
Kun ei huomaa ja kirjottaa kommentin ja sitten tuleekin robottijuttu eteen, ei saa edes omaa nikkiään. Siihen jää sen kommentin laitto.
eppu2 kirjoitti:
Ei pysynyt, kun vähän aikaa.
Kun ei huomaa ja kirjottaa kommentin ja sitten tuleekin robottijuttu eteen, ei saa edes omaa nikkiään. Siihen jää sen kommentin laitto.
Ei se kommentin laitto siihen tarvitse jäädä.
Minä avaan ketjun uuteen ikkunaan (jos en ehdi huomata kirjautumisen hävinneen), kirjaudun uudestaan ja kopioin kommenttini toisesta ikkunasta siihen uuteen.
Onhan tässä aikaa leikkiä.
+Lisää kommentti
Tyhmiä kyselen taas seuraavaksi, MIksi laitehallinnassa näkyy otsikko Vanha laite, ja kun katselen samaiselta laitehallinta läpyskältä, niin esim. Yhdistelmäväyläluetteloija on ohjain vuodelta 2006 ja Sijainti tuntematon, näitä "sijainti tuntematon" tekstejä on monella laitteella, miksi?
2 VASTAUSTA:
Lisään vielä että sain noille Laitehallinnan Näytä: Yhteyden mukaan -osiosta, ja siinä on pitkä rimpsu niitä "sijainti tuntematon " mainintoja, esim vielä Plug and Play -ohjelmiston laiteluettelointi. Pääotsikkona kys. Laitteet yhteyden mukaan on , (onko tuo edes miun kone )DESKTOP-DCCRV26, en tiedä kannattiko tuota laittaa tänne näkyviin, mutta siinä se nyt on.

Laitteeni on HP jne, onko se sama kuin tuo ed,mainittu?
pirremiinapa kirjoitti:
Lisään vielä että sain noille Laitehallinnan Näytä: Yhteyden mukaan -osiosta, ja siinä on pitkä rimpsu niitä "sijainti tuntematon " mainintoja, esim vielä Plug and Play -ohjelmiston laiteluettelointi. Pääotsikkona kys. Laitteet yhteyden mukaan on , (onko tuo edes miun kone )DESKTOP-DCCRV26, en tiedä kannattiko tuota laittaa tänne näkyviin, mutta siinä se nyt on.

Laitteeni on HP jne, onko se sama kuin tuo ed,mainittu?
tsekkaa myös: https://www.is.fi/digitoday/tietoturva/art-2000005423942.html
+Lisää kommentti
Hei Pirremiinapa!
Et ole tuossa asiassa ainoa. Olen itse täysin samassa tilanteessa. Puhelintani seurataan ja muutoinkin stalkataan missä menen. Meillä on Suomessa näkymätön joukko, jotka jostain syystä seuraavat tiettyjä ihmisiä. Voit olla joko itse mielenkiinnon, seurattava kohde, tai jonkun sellaisen tyypin kaveri. Näin se menee.
Suosittelen että jätät kännykän kotiin ja liikut julkisilla (auton seuranta toinen) ja maksat käteisellä ellet halua jonkun tietävän missä vietät aikaasi.
Helppo laittaa hulluuden piikkiin, mutta Suomessa vaan valvotaan sitä sun tätä ja salaisesti. Ahdistavaa se on normaali ihmiselle.
Antivakoilulaitteita on tarjolla netissä, (paljastavat vakoilulaitteet), mutta mikä niistä toimii ja mikä ei. Otan osaa..
Samassa veneessä.
4 VASTAUSTA:
En näistä aparaateista ymmärrä, mutta kuvittelen, ettei asiassa ole sen kummempaa vakoilua kuin markkinatutkimukseen liittyvä asuinpaikan kysely.

Itse kävin yhteen aikaan kaupungin toisella laidalla olevassa halpakaupassa ja siellä useammankin kerran kassa kysäisi maksaessani myös postinumeroni. He halusivat tietää mistä kaukaa asiakkaat tulevat, miten laajalle kannattaa mainoksia lähetellä.
Eli tässä on vain samasta asiasta kyse, että voivat heti sinulle mainostaa, mainostaa ja mainostaa, saada sinut näin kaupan verkostoon.
Säteilisikö jollain palstalaisella linkkien ansiosta, kun kyselen mistähän johtuu pirunmoinen esim, selkääni kohdistuva polttaminen, jota ei tunnu muualla kuin kotona ollessani?
Justiisa tänään kävin naapurissa kylässä ja siellä ei tätä ilmiötä ollut.

Olenko elävä mobiililinkki vai mitä tämä on, tunnistustako vai?

http://wiki.otavanopisto.fi/index.php/Ionisoimaton_säteily

http://www.tml.tkk.fi/Studies/Tik-110.300/1999/Wireless/security_3.htmlhttp://koudata.fi/node/603

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Optinen_tiedonsiirto_vapaassa_tilassa

http://paasykoemaraton.blogspot.fi/2014/08/fysiikka-1-luku-7-sateily.html
pirremiinapa kirjoitti:
Säteilisikö jollain palstalaisella linkkien ansiosta, kun kyselen mistähän johtuu pirunmoinen esim, selkääni kohdistuva polttaminen, jota ei tunnu muualla kuin kotona ollessani?
Justiisa tänään kävin naapurissa kylässä ja siellä ei tätä ilmiötä ollut.

Olenko elävä mobiililinkki vai mitä tämä on, tunnistustako vai?

http://wiki.otavanopisto.fi/index.php/Ionisoimaton_säteily

http://www.tml.tkk.fi/Studies/Tik-110.300/1999/Wireless/security_3.htmlhttp://koudata.fi/node/603

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Optinen_tiedonsiirto_vapaassa_tilassa

http://paasykoemaraton.blogspot.fi/2014/08/fysiikka-1-luku-7-sateily.html
Käy viemässä virtsanäyte laboratorioon, siitä saattaa selitä syy näihin kaikkiin kummallisuuksiin https://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/04/01/salakavala-pissiitti-sekoittaa-vanhukset
itse-ei-aina-ymmärrä kirjoitti:
Käy viemässä virtsanäyte laboratorioon, siitä saattaa selitä syy näihin kaikkiin kummallisuuksiin https://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/04/01/salakavala-pissiitti-sekoittaa-vanhukset
Ei ole mitään pissavaivoja, ja munuaiset ei sijaitse lapojen korkeudella.
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Kyselen teiltä

hyvät ikätoverit, ja nörtit..semmoista asiaa että voiko esim.Google tilin salasanan vaihto sijainti olla Helsinki, niinkuin äsken oli tai Kouvola, ja miksi minä olin muka Kuopiossa yhtaikaa puhelimenikanssa, koska lGoogle ohjelma ilmoitti, että tili on auki Kuopiossa!?

Mitä minä teen , kenelle minävien puhelimeni tarkastettavaksi?

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta