Lumivaurio

untohontelo

Mäntytukkien latvukset poikki n.50 runkoa , mitä niille kannattaa tehdä?
Siis jättää metsään , korjuukustannukset ylittänevät arvon?

5

117

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hirsiäsorvannut

      Tuskin on mäntytukkia, joista latvukset ovat katkenneet... Vaan ihan aikuisten oikeesti, kannattaa korjata, kun pistät moton hakkaamaan sinne tukkileimikoa aukkona. Jos latvukset ovat vain poikki, niin tulee ainakin arvokkain tyvitukki niistä vaurioituneistakin, loppua kuitukasaan.
      Jos itsellä kalustoa, niin sait kummakseen sahapuuta, taikka hirttä sorvaukseen taikka pelkan tekemiseen.
      Itse olen monet lankut sahannut tuulenkaadoista ja tehnyt hirsimökkejäkin. Hyvän tilin tekee niilläkin.
      Latvuksista kannattaa kerätä kävyt talteen ainakin ja karistella niistä kylvösiementä omaan käyttöön.

      • Fil.maist

        Olipa hyvä neuvo kaupungin kerrostalossa asuvalle filosofian maisterille (nainen).


      • JärkivoittaaSuvakin
        Fil.maist kirjoitti:

        Olipa hyvä neuvo kaupungin kerrostalossa asuvalle filosofian maisterille (nainen).

        Hilaa se akateeminen suvakoitunut kermaperseahteri joskus alas sieltä kerroksista.


      • olisiinäohjetta
        Fil.maist kirjoitti:

        Olipa hyvä neuvo kaupungin kerrostalossa asuvalle filosofian maisterille (nainen).

        Olihan siinä hyvin ohjetta myös kaupungin kerrostalossa asuvalle filosofian maisterille (nainen).

        Eli moto sinne metsään tekemään aukkohakkuuta, niin samalla tulee korjattua ne tykkylumen katkomat tukkipuutkin. Käpyjä osaa kerätä sitten kerrostalossakin asuva, ei tee uutta persereikää filosofian maisterillekaan.

        Jos omistaa metsää, on nämä hommat oltava hanskassa, joten turhia kysellä mitä tehdä muutamalle rungolle!

        ps. aika epätodennäköistä on muuten, että KAUPUNGIN kerrostalossa asuva omistaa metsää missään, jos ei ole edes varaa asua omassa asunnossa, vaan vuokralla jossain kaupungin luukussa.


    • näreikköäharmiksiasti

      Erittäin paljon asuu metsänomistajia esim. Helsingissä. Olin eilen metsänomistajien veroillassa, ja kyllä siellä oli Porthanian auditoria täynnä väkeä. Kaikki halukkaat eivät edes mahtuneet tilaisuuteen. keski-ikä aviolta 70v. Metsäyhtiöt ovat paljolti menettäneet etenkin nuoria kaupunkilais metsänomistajat. Eipäs aliarvioida kyllä ne maisterit usein omistaa asunnon. Järkevämpi maksaa omaa kuin toisten asuntoa. Itselläni on kaksi poikaa, yksi on DI yksi on hammaslääkäri ja yksi KTM. Molemmat asuvat omissa asunnoissaan, eivät he kyllä niitä käteisellä maksaneet. Molemmat miniätkin sattumoisin ovat KTM. Mutta onhan se asia niinkin että voi lääkäri jättää siviilissä kertomattakin olevansa lääkäri.
      Itsetunto-ongelmaisia..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 121
      2803
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      73
      2576
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2121
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1747
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1489
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1449
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1413
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe