Omalla nimellä keskusteleminen, vrt Facebook

AnttiExcel

Moro
Tuli vaan mieleen Facebook-vertailun vuoksi, että voisko nää Excel-keskustelut käydä ihan omalla nimellä eikä nimmareilla tai jollain lfvlijgljiik-sekasotkulla?
Molemmissa paikoissa, siis sekä täällä että Facebookissa, tapahtuu paljon todella hyvää tietojen vaihtoa, toisten auttamista.
Mutta jotenkin omalla nimellä toimiminen tuntuu kivemmalta.
Vai tuntuuko?
Antti

4

189

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lijöioj

Et sitten voinut kirjoittaa viestiäsi omalla (koko) nimelläsi?
      Mistä edes tiedämme, että nimesi on Antti?

Tosin Facessakin voi esiintyä vaikka millä salanimellä, jos tahtoo.

• Arvaustoimisto

Sillä ei varmaankaan vastausten kannalta ole merkitystä, esiintyykö nimimerkillä vai "omalla nimellä". Jos oikeasti haluttaisiin olla omalla nimellä liikkeellä, pitäisi henkilöllisyys vahvistaa jollain mobiilivarmenteella, henkilökortilla, pankkitunnuksilla. Muuten sen oman nimen mainitseminen on aivan turhaa.

• AnttiExcell

Nämä ovat varmaan makuasioita ja tässä asian alkuvaiheessa hävisin äänestyksen 0 - 2.
      Ette tiedäkään onko nimeni Antti vai ei. Itse laitan vain asiaa enkä törkyä Faceen, joten omalla nimellä mennään. Samoin tänne laitan vain asiaa enkä törkyä.

Keskusteluissa oman nimen merkitys:
      Jos juttelen pysäkillä säästä tai jossain pelissä tilanteista vieruskaverin kanssa, en kaipaa hänen nimeään.
      Mutta jos saan Exceliini suuren avun joltain ihmiseltä, haluaisin tietää hänen nimensä, samoin kuin Facessa esim. eri atk/opetus keskustelupalstoilla joku kirjoittaa hyvin, haluaisin ja saan tietää hänen nimensä.
      Olen siis tapauskohtaisesti eri mieltä kakkosvastaajan kanssa.
      Antti (vai olenko..... no olen)

• Arvaustoimisto

Ei ole minulla Facebook-tunnuksia kenenkään nimellä. Ei omalla nimellä eikä salanimellä. Suuren yleisön jakoon elämäni ei kuulu.

Siitä olen samaa mieltä, että asiallisiin kysymyksiin olisi hauska saada asiallisia vastauksia. Jos ei muuta sanottavaa löydy kuin "poista koko windows" tai "ulosta se ubuntu", niin sitten voisi olla hiljaa.

Jos täällä olisi pakko rekisteröityä, niin ehkä(?) se karsisi pahimmat häiriköt.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      48
      6268
    2. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      69
      4195
    3. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      44
      3481
    4. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      21
      3196
    5. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      197
      2960
    6. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      40
      2632
    7. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      13
      2509
    8. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      20
      2472
    9. Mitähän ne katseet merkitsee

Kun et saa sanaa suustasi.
      Ikävä
      153
      1516
    10. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      325
      1488
    Aihe