Apua! En tiedä alkaakko minulla murrosikä ! Help!

Murros

Moikka!

Nyt en tiedä alkaako Mulla murrosikä! Täytän ihan just 11, ja minulla on alkanut jo kasvaa todella vaaleita Pikku karvoja ja rinnat on alkanut tekemään muotoaan. Minua pelottaa että minulla alkaa kuukautiset nyt lähi aikoina! Onko ketään joka tietää voiko minulla alkaa menkat nyt lähi aikoina? Minua myös ärsyttää vanhempani tuntuu että ne ei osaa muuta kun huutaa ja laittaa sääntöjä! Osaako kukaan auttaa ? Kysyin: Onko minulla murrosikä kun vanhemmat ärsyttää, Pikku karvat kasvaa, rinnat muotoutuu (jos jollain jäi epäselväksi niin olen menossa 5 lk syksyllä 😭 kiitos jos autat! Olen pulassa

11

1964

Vastaukset 11

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No kyllähän tuo murrosiän alulta kuulostaa. Varaudu siis menkkojen alkamisen lisäksi myös tunteiden vuoristorataan.

Vanhempiesi tärkeimpiä tehtäviä on asettaa rajoja ja sääntöjä. Se tuntuu ärsyttävältä, mutta vain siten sinusta saadaan kasvamaan ns. kunnon kansalainen.

• Anasvittu

Juu! Kuulostaa selvästi siltä eli varaudu mekkoihin ja kasvupyrähdyksiin ja tunneaaltoihin zemppiä!

• Mursunen05

Murrosiältä kuulostaa 👍Ittelläni alkoi menkat tänään ja oon 12 mut se riippuu et onko sun valkovuoto alkanu :-)

• Jos vanhemmat ärsyttää niin vastaus on kyllä.

• Sanna2006s

Mä oon ite vuoden vanhempi ja mulla on aik paljon jo murros ikään liittyviä juttuja mut jos ei oo alkanut valkovuokot nii ei ala menkatkaan ja mulla valkovuokot on kestänyt jo vuoden ja puol Ii loman menkkoi

• MirandaUusi

On. Aika pieni ja lyhyt vastaus, mutta on.

• Ikäsi on aivan tavallinen murrosiän alkamiseks, vaikkei se kaikilla vielä ala.. Onneksi olkoon, sinusta on tullut aikuinen. :)

• MirandaUusi

Ei 11 vuotiaasta tule silti vielä aikuista, vaan 18 vuotiaana alkaa aikuisuus. 11 vuotias on vileä teini.

• eeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

11v on vielä lapsi

• MirandaUusi

No sori ny vaa, wikipediassa lukee toista mitä sää sanot. Älä oo kiero valehtelija, oieeksti siis.

• Teinigirl

Onks sulla alkanu valkovuodot?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pyhäjärvi syvällä kusessa

Pyhäjärvi ei tule selviämään millään tästä alhosta. Ollaan aivan liian syvällä. https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/pyha
      Pyhäjärvi
      138
      1530
    2. Oivallus

Mitä olet oivaltanut viimeksi?
      Ikävä
      148
      1081
    3. Miten voi sinun

tunteet yhtäkkiä kuolla kuin napista painamalla? Et enää vilkaisekaan minuun päin vaan jos vahingossa näet minut käännät
      Ikävä
      69
      936
    4. Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?

Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi
      Sinkut
      276
      776
    5. 68
      733
    6. PYHÄJÄRVEN KAUPUNKI VALTIOVARAINMINESTERIÖN ARVIOINTIMENETTELYYN..TE

...siinä se nyt on, mitä tässä enää vikistään. Uutiset Yle, 14.8. Klo 20.30, ei tunnu mukavalta.
      Pyhäjärvi
      56
      723
    7. Rakastan sinua mies

Siksi haluankin vain sinun kanssa sitä.
      Ikävä
      37
      619
    8. Ernest Lawson rehellisenä vaikeasta TTK-tilanteesta: "Vain harvan ja valitun henkilön tiedossa"

Tanssii Tähtien Kanssa tulee syksyn iloksi ja tiedossa on suosikkisarjan 19. kausi. Tulevalla kaudella nähdään iso uudi
      Tanssii tähtien kanssa
      7
      581
    9. Väleistä

Minkälaiset välit sinulla on kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      60
      567
    10. Missä vaiheessa

Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et
      Ikävä
      33
      561
    Aihe