TUI matkahaun hinnat

Matkaarpajaiset

Kun hakee TUIn nettisivuilta matkaa ja systeemi ilmoittaa sille hinnan (esim. 1200).
Kuitenkin kun klikkaa tuosta eteenpäin, niin hinta onkin yhtääkkiä esim. 1500 ja sama homma hintaerittyssä. Mitään lisämaksua ei näy erittelyssä.
Yleensä suurempi, jossain harvemmassa tapauksessa taas pienempi.

Mikähän on homman nimi?
Ei tuolla mitään voi hakea, kun loppupelissä kaikki on klikattava auki ja katsottava mitä se seuraavassa askeleessa oikeasti pyytää.

22

4779

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onnistumisia

      Ota joku kaveriksi joka osaa käyttää nettiä. Kun valitset esim. eri pv kuin haussa aiemmin on ollut hinta todellakin päivittyy siihen lähtöön. Matkan pituus tietty ja hotelli pitää olla oikein valittuina

      • Äänestinjaloilla

        Ihan itse osaan käyttää nettiä ja varannut niin lomia kuin lentoja ihan riittävästi.
        Systeemi vain teki sellaista että hinta nousee satoja euroja, kun meni eteenpäin muuttamatta ja lisäämättä yhtään mitään ja päivämäärä,matkan pituus, lennot ja hotelli ym. oli koko ajan sama.

        Mutta ei se mitään, ostin matkat siltä luotettavammalta matkajärjestäjältä jolla varaussysteemit toimii ja hinnat on luvatut.


    • rahat.hukkaan

      Miksi pitää käyttää noita TUI valmismatkoja, kun saman matkan saa paljon halvemmalla ostamalla lennot ja hotellin erikseen. Lentokenttäkuljetuskin on kalliimpi kuin paikallinen taksi.

      • monionmutkainen

        Ei ole noin yksinkertaista. Riippuu esim. matkan kestosta ja kuinka sille ajankohdalle osuu yöpaikan hinnat ja tietysti onko sesonkiaika. Samoin taksin hintakin riippuu aivan siitä missä ollaan. No vertaa jokin vaikkapa viikon tai kahden matka ensi kesälle ja kerro tulokset.


      • mihintarviittuita
        monionmutkainen kirjoitti:

        Ei ole noin yksinkertaista. Riippuu esim. matkan kestosta ja kuinka sille ajankohdalle osuu yöpaikan hinnat ja tietysti onko sesonkiaika. Samoin taksin hintakin riippuu aivan siitä missä ollaan. No vertaa jokin vaikkapa viikon tai kahden matka ensi kesälle ja kerro tulokset.

        Ja höpö höpö sun kanssasi! Ostat vaan lennot ja majoitukset ihan itse, mihin tarvitset matkatoimistoa. Lopetin itse yli 25 vuotta sitten matkatoimistojen käyttämisen. Monen valmismatkan hinnalla tekee kolme omatoimimatkaa tai jopa viisi matkaa, jos kyse Aasiasta!
        Ja taksin hinta on aika epäoleellinen monessakin maassa, taksilla jaa muutamalla eurolla vaikka kuinka, jos ei ihan silmät ummessa tai tolkuttomassa humalassa mene taksiin.
        Esim. tuolla 1200€ hinnalla kaksi henkilöä on useamman viikon Aasiassa omatoisella matkalla, siis lennot majoitus, mitkä saa valmismatkankin mukana, kaiken muunhan joutuu yleensä valmismatkoissakin itse maksamaan. Ollaan oltu koko perheen (5 henkilöä) Intiassa n. 3000€:lla koko sakki pari - kolme viikkoa, siis kaikki kulut tuo n. 3000€ (ei toki rokotuksia)


      • oikeaaikaisuus

        Hinta muodostuu hyvin paljon kysynnästä ! Me varattiin matka tammikuulle kesäkuussa, nyt samaan hotelliin matkat monta sataa kalliimmat - kysyntää ? Hinnat vaihtelee todella paljon, meidän varaamamme matka nyt paljon kalliimpi "äkkilähtönä".
        NO, ei ole mikään "yleispätevä" neuvo, kuljetuskaan. Monilla toimistoilla kuljetus hotellille halpa (20e/henk/edestakainen matka) .


      • nothai

        Ei välttämättä nämä trivagot ja muut toimijat saa halvempaan yhtään mitään nyt kun kymmeniä kertoja on kanarialle matkustanut olen sen tutkinut ja tuo Tuin sivuilla on joskus hintapiikkiä jossakin ei niin perushotelleissa ja matkoissa eli olin 2017 haeskellut kotitietokoneella porukalle esille pari ehdotusta kohteista ja hinta oli joku tietty .
        Muutamavuosi sitten se meni kustannuksiltaa fifty-fifty lento suoraan kohteeseen ja hotelli jostakin hausta kun haluaa säästää kaikesta mutta tiedän ihmisiä joilla on aikaa lentää koska vain pääsevät todella halvalla ja suoraan hotelliin ilman mitään momondoo, rantapalloon jne. olen pettynyt välikäsiin.

        Mutta kun tätä matkaa haettiin toisesta teitokoneesta toisella paikkakunnalla ei Tuin sivuilla edes oltu aiemmin vierailtu hinta oli halvempi sama hotelli, sama lähtö ja kaikki, kun minun monta kertaa Tuin sivuilla kantiksena käyneenä koneella hinta oli satasen kaksi kalliimpi, no aikataulut ei sopinut siihen mutta tälläistä.


      • keljutti

        No, enpä olisi niin varma tuosta "omatoimimatkailun" edullisuudesta kaikissa tapauksissa. Varsinkin jos olet matkalla josta poistuloa et ennakkoon tiedä, joten tilaat kun olet lähdössä.
        Olin tulossa 6kk reissulta pois gooalta, 394e oli paluun hinta (kallis sekin) kun oli alkamassa maksamaan hinta nousi 1097e !!! ELI melkeen 3X hinta, no piti odottaa edullisempaa. Joten jos mahdollista ottakaa meno-paluu


      • Auringonystävä
        mihintarviittuita kirjoitti:

        Ja höpö höpö sun kanssasi! Ostat vaan lennot ja majoitukset ihan itse, mihin tarvitset matkatoimistoa. Lopetin itse yli 25 vuotta sitten matkatoimistojen käyttämisen. Monen valmismatkan hinnalla tekee kolme omatoimimatkaa tai jopa viisi matkaa, jos kyse Aasiasta!
        Ja taksin hinta on aika epäoleellinen monessakin maassa, taksilla jaa muutamalla eurolla vaikka kuinka, jos ei ihan silmät ummessa tai tolkuttomassa humalassa mene taksiin.
        Esim. tuolla 1200€ hinnalla kaksi henkilöä on useamman viikon Aasiassa omatoisella matkalla, siis lennot majoitus, mitkä saa valmismatkankin mukana, kaiken muunhan joutuu yleensä valmismatkoissakin itse maksamaan. Ollaan oltu koko perheen (5 henkilöä) Intiassa n. 3000€:lla koko sakki pari - kolme viikkoa, siis kaikki kulut tuo n. 3000€ (ei toki rokotuksia)

        Itse olen myös todella paljon vertaillut eri matkatoimiston hintoja ja myös niin että ottaisi erikseen lennot ja hotellin. Lentoja saisi ihan johtuu hintaan (varaan ensi talvelle Thaimaahan), mutta mieluisia hotelleja ei löydy edullisesti esim. Bookingin tai agodan kautta tai edes hotellien omilta sivuilta . Matka tulee kalliimmaksi itse räätälöitynä. TUI n ongelma on just tuo että jos katselet samoja kohteita usein, niin hinnat pomppaa jatkuvasti ylöspäin ja päälle tulee vielä kaikki muut maksut, matkatavarat, ruokailut lennon aikana jne. Lisäksi tosi ahtaasti joutuu nelihenkinen perhe majoittumaan kahden hengen huoneissa. Aurinkomatkoilla taas sitten moninkertaiset hinnat.
        En tällä halua dissata yhtään matkanjärjestäjä tai kenenkään tyyliä, harmittelen vain kun 4000€ in vaikea löytää hyvää reissua meidän perheelle. 5000€ irtoaa jo jonkinlainen reissu Thaimaahan.
        Olemme olleet ennen esim. Karonilla, rawailla ja patongilla. Nyt khao lak tai krabi kiinnostaisi .
        Mitä mietteitä? Enkä halua kuulla ; et osaa käyttää nettiä ja hakuja: kyllä osaan! Tai ; pysy kotona. En pysy :D


    • Hintasakkaukset

      Olen tehnyt saman havainnon noista hintojen sahailuista. Mistähän johtunee sekin, että esim Rodoksen matkat keväällä ovat nousseet älyttömiin hintoihin ?

      • vaihteleekovasti

        En tiedä Aasian matkoista, mutta esim Rodokselle pelkät lentoliput saattavat maksaa 350,- - 400,- siihen sitten vielä matkalaukku hotelli suunnilleen saman verran, eli ei säästöjä pääse syntymään, kun valmismatkan saa noin 500,-
        Ja juuri katselin erästä Kreikan kohdetta, johon taksi maksaisi kentältä edestakaisin noin 200,-, eli matkatoimiston järjestämällä kuljetuksella pääsisi paljon halvemmalla


      • ikirou
        vaihteleekovasti kirjoitti:

        En tiedä Aasian matkoista, mutta esim Rodokselle pelkät lentoliput saattavat maksaa 350,- - 400,- siihen sitten vielä matkalaukku hotelli suunnilleen saman verran, eli ei säästöjä pääse syntymään, kun valmismatkan saa noin 500,-
        Ja juuri katselin erästä Kreikan kohdetta, johon taksi maksaisi kentältä edestakaisin noin 200,-, eli matkatoimiston järjestämällä kuljetuksella pääsisi paljon halvemmalla

        Kaukana on kohde lentokentästä jos taksilla maksaa 100 euroa sivu.
        Te valmismatkalaiset olette vain niin uusavuttomia.Ei kielitaitoa,ei uskallusta kysellä,ei seikkailumieltä.
        Pääasia on että pääsee Rodokselle tai Alaniaan.


    • Järki.turvallisuus

      Miksi kukaan edes katselee TUI:n matkoja?! Ei sen epävarmempaa yhtiötä ole olemassa. Rikkinäiset koneet seisovat lentokentillä vuorokausi tolkulla ja maksaville asiakkaille ei vaivauduta ilmoittamaan milloin päästään matkaan. Operoiva lenoyhtiö on joku Jet time tai Jet star...Ei kuulosta hyvältä.
      En ikinä....toistan....En ikinä tule matkustamaan TUI:lla

    • Kirsti1980

      Ollan monet matkat jo Tui:lla varaneet ja aina kaikki meni erinomaisesti. Kerran olimme hotelliin tyytymättömiä paikan päällä niin vahto onnistuu helposti korvausta vastaaan ja jälkenpäin saimme reklamaatiolla nämäkin kulut takaisin. Varasimme noin kaksi viikkola sitten matkan ja matkan hinta on tässä ajassa noussut tasan 1 000 eur. Imeisesti kysynnän ja tarjonnan mukaan hinnatkin elää Itsellä on jo tapana jos tiedän että olemme esim kesällä menossa vaikka Rhodokselle niin heti kuin kesämatkat tulevat myyntiin niin selailen melkein päivittäin ja kyllä sieltä joskus pomppaa sellainen hinta mitä ei voi ohittaa. (tänä vuonna aloitin kesäkuussa ja lokakuussa napattiin allinclusive 4 tähden hotelli kahdeksi viikoksi neljälle 3400 eur) Aina puhutaan että äkkilähdöt tai omatoimimatkat ovat edullisemmat, mutta omalla kohdalla matkatoimiston kautta on ollut aina kannattavampi varata etukäteen ja toki kärsivälisyyttää. En voi muutaa kui suositella Tui matkatoimistoa, tosiaan esm. tjareborgilla on muutosturva edullisempi ja joustavampi.

      • vsta1987

        Taidat olla töissä matkatoimistossa, tuskin muuten olisit huolissasi työpaikan puolesta... Lopetin itse 25 vuotta sitten matkatoimistojen valmismatkojen käyttämisen, ellei kyseessä ole todella edullinen äkkilähtö. Miksi maksaa järjettömiä hintoja, kun suoraan varaamalla lennot ja majoitukset saat matkan paljon halvemmalla.
        Ja tuohon matkan hinnan nousuun... muutama päivä ennen omankin matkasi lähtöä sitä samaa matkaa myydään todella halvalla, pääset käytännössä verojen hinnalla.


    • kannattaaa

      Joo. Pitää osata vertailla hintoja. Käytän sitä, mikä kulloinkin tulee kokonaisedullisemmaksi. Seuraava omatoimimatka Splitiin Finnairilla edestakaiset lennot179e/hlö. Oma villa 4 hengelle 900e/10vrk Trogirista. Eli n. 400e/hlö. taksi on. 60e kenttäkuljetukset edestakaisin koko porukalla. Tässä tapauksessa kannatti omatoimisuus, mutta varattava ajoissa!! Hinnat nousee..

    • lentäjäitsekin

      Katsokaahan https://lentobotti.fi sieltä löytyy aina halvimmat suorat lennot eri kohteisiin. Hotellit sitten vaikka Trivagosta tai Hotels.com. Verratkaapa huvikseen vaikka matkatoimistojen hintohin niin voitte yllättyä!

      • bottimikäbotti

        Eipä löytynyt ainuttakaan lentoa Rodokselle ensi keväänä


      • höpöti

        Ei yllätä! Trivago ja Hotels ovat kalleimmat ja vähemmän valikoimaa verrattuna esim. Booking.n. Tuo bottihöpö ei todellakaan auta mihinkään. Rodos esim. Norwegianilla noin 100 100 euroa-löytyykö bottihöpöltä?


    • Lomaliisa

      Eilen illalla Tui kautta katsottu pakettimatka alennuksessa 2600, normi hinta 3580. Tänään aamulla täysin sama matka alennuksessa 3580, normihinta 4200. Mitä hittoa!!? Asiakaspalvelu ruuhkautunut, chat ruuhkautunut...
      Tämän jälkeen päätettiin katsoa mitä näyttää hinnaksi kun katsotaan se sama matka samaan aikaan tietokoneella... Yllättäen koneelta näyttää hinnaksi eilisen hintaa 2600 ja kännykällä 3580.

      • Auringonystävä

        Lomaliisa
        Olen huomannut täsmälleen saman!
        Hinnat vaihtelee ihan älyttömästi!


    • Anonyymi

      Myyvät matkoja Suomen kielisinä , mutta ei kuitenkaan Suomenkielistä opasta näy kokomatkalla. Muutenkaan mikään ei pelaa TUi:lla. Viimeinen tuin matka oli tämä.
      EN SUOSITTELE KENELLEKKÄÄN. Ryssän olikargin osaomistuksessa muuten tuo TUI

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      290
      3244
    2. 202
      2908
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      71
      2494
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      223
      1958
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      15
      1398
    6. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1371
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1327
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      24
      1298
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1267
    10. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      162
      1231
    Aihe