Ongelma on seuraava:
DPF poltto lähtee päälle käytännössä heti kun auto lämpenee. Polton päättymisen jälkeen ehkä puolen minuutin päästä alkaa uusi poltto ja tätä jatkuu ja jatkuu. Työmatka on n. 45 min yhteen suuntaan , että auto lämpenee varmasti. Jäähdytysneste lämpenee 80 asteeseen.
Autoon on vaihdettu pcm- moduuli, DPF-loukku, paineanturin letkut, egr-venttiili. Silti homma jatkuu samana. PCM vaihdetttu tosin romutetusta autosta, muut osat uusia.
Paineanturi näyttää kelvollisia lukemia, moottori sammuksissa 0, tyhjäkäynnillä n. 0.4 kpa, täyskiihdytys ~20 kpa.
Öljyn sekaan menee tietty dieseliä ja kulutus pari litraa normaalia korkeampi.
Tiedän että ohjelmoimalla DPF poltto pois ongelma ratkeaa, mutta onhan joku syy oltava miksi auto ei toimi oikein?
Tällä foorumilla oli juttua autoista, joissa polttoväli tihenee ja joissa ratkaisuksi tuli dpf poisto ja ohjelmointi.
Kellään samanlaisia kokemuksia ja vinkkiä ongelman ratkaisuun?
Focus 2006 2,0tdci dpf poltto päällä lähes jatkuva
magelitos
2
234
Vastaukset
- Ocu1.8TSI.132kWWebasto
VAG areenalta löytyy lukuisia ongelmatapauksia juuri samaan vikaan. eipä ole tainnut kukaan ratkaista sielläkään tuota tyyppivikaa. taitaa olla vain saksalaisten autojen vikoja nuo.. ja kun vag yhtiön autoista mainitaan niin vikoja on enemmän kuin kaikissa muissa autoissa yhteensä.
- kakkasuodin
Onko wiimasuoja käytössä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1282210Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3451820- 391504
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii291305Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941173- 541133
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua281035Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul327877Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles104810Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53722