Ladattava Prius Plug-In oli ainut aito hybridi...

Prius_oli_ainut

...Tuulilasi-lehden vertailussa numerossa 1/2018. Muut autot eivät toimineet hybrideinä sillä tavalla kuin hybridien tulisi toimia. Autoille annettiin käytännössä sama pistemäärä eli vain 0,1 pistein eroilla. Hybridinä toimimiselle annettu mitään painoa vaikka kyseessä oli ladattavien hybridien vertailu.

Toyotan kulutus oli vain 4,2 l/100 km loppusyksyn kylmyydessä sekä kaupunki- että maantieajossa, kun muut kuluttivat yhtä paljon kuin pelkällä polttomoottorilla varustetut autot. Eivät sellaiset ole mitään ympäristöystävällisiä vähän polttoainetta kuluttavia hybridejä. Hybridi nimenomaan kehitettiin pienen kulutuksen ja ympäristöystävällisyyden vuoksi. Lisäksi on huomattava, että tässä on kyseessä ladattavat hybridit.

Testi myös osoittaa, että Toyotan hybridi säästää myös maantieajossa, koska kulutus maantiellä on sama kuin kaupungissa. Lisäksi tämä on osoitus siitä, että Toyotan uusin hybridijärjestelmä on todella upea ja toimiva.

Alla olevastalinkistä aukeavassa tekstissä voidaan lukea, että Kia Nirosta ei ole ladattavaksi hybridiksi Suomessa:

"Itse jättäisin Kia Niro -lataushybridin suosiolla vielä kauppaan ja jäisin odottelemaan tekniikan seuraavaa askelta."”

http://www.kaleva.fi/teemat/moottori/suomen-talvi-pilaa-lataushybridin-saastotavoitteet-ken-paljon-odottaa-se-kaiken-kadottaa/780673/

Myös tuulilasi-lehti kirjoittaa Hyundaista ja Kiasta:

”Loppusyksyn viileät kelit nostivat esiin seikan, joka voi tulla yllätyksenä Hyundain ja Kian ostajalle. Niiden hybridijärjestelmät pakottavat polttomoottorin käynnistymään jäähdytysnesteen lämmitystalkoisiin, vaikka ajotilaksi olisikin valittu EV-sähköajotila ja korkeajänniteakuissa olisi riittävästi energiaa.”

Prius tuottaa sisätilan lämmityksen ilmalämpöpumpulla joko latauksella ollessa tai ilman latauksessa oloa.

http://www.tuulilasi.fi/uutiset/vertailussa-lataushybridit-kia-niro-hyundai-ioniq-toyota-prius-vw-golf-gte-tuulilasi-118

28

277

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toyotan hybridi on ainoa oikea hybridi! Kaikki muut on epämääräisiä harjoitelmia vailla oikeaa päämäärää!

    • eikö.aito.kelpaa

      Miksi sen myynti oli vain 3 % Suomessa myydyistä ladattavista hybrideistä vuonna 2017?

      • Muut.vain.kaupunkiajoon

        Ehkä siksi että ihmiset ovat ottaneet Toyotan täyshybridit omakseen eivätkä ole tajunneet että ladattavassa Priuksessa eivät akut tyhjene ajossa koskaan ja että ajo jatkuu taloudellisena samaan malliin kuin perinteisessä hybridissä senkin jälkeen kun pelkästään sähköllä ajettu n. 60-70 km matka on tyhjentänyt ladattavan Priuksen akut tyhjiksi. Muilla merkeillä polttoaineen kulutus nousee tässä vaiheessa ankarasti , jonnekin 7-9 litran välille.


      • EisaatuSuomeen

        Koska se ehti olla markkinoilla vain puoli vuotta kun tuotantokapasiteetin puutteesta johtuen autot myytiin muualle maailmaan. Siksi kun se oli alkuvuoden 2017 myydyin sähköauto maailmassa ja tuotiin vasta kesäksi Suomen markkinoille.


    • Paras.auto.voitti

      Nyt et taida ymmärtää mistä puhut. Puhut kulutuksesta tilanteessa jossa ladattu sähkö on jo kokonaan käytetty. Sillähän on vain pieni merkitys kun puhutaan plugin-auton kokonaiskulutuksesta, koska plugin-auton koko idea on käyttää mahdollisimman paljon verkosta ladattua sähköä, ei ajaa pelkän bensan voimin.
      Plugin kannattaa ostaa jos päivittäinen ajo 100km tai alle. Silloin mennään suurimmalta osin sähköllä ja mainitsemallasi ajomoodilla (100% bensalla) ei ole juurikaan merkitystä ja siten sen ajomoodin merkitys arvostelussa on perustellusti pieni. Ei missään nimessä ratkaiseva ominaisuus, sellainen painotus olisi suurta typeryyttä.

      Eikä kulutus 100prossan bensa-moodissa ole kuin yksi kulutuksen osa-alue. Kymmenien tuhansien kilometrien kokemukset tavallisilta kansalaisilta osoittavat että Golf GTE ja Prius vievät oikeassa elämässä melkein täsmälleen saman määrän bensaa eli noin 4,0 litraa. Kokonaiskulutus on kuitenkin se jonka kuluttaja pussistaan maksaa.

      https://www.spritmonitor.de/en/overview/50-Volkswagen/452-Golf.html?exactmodel=Gte&powerunit=2

      https://www.spritmonitor.de/en/overview/49-Toyota/439-Prius.html?fueltype=6&powerunit=2

      Etevyys yhdellä pienellä osa-alueella ei riitä jos tulee kuokkaan kaikilla muilla sektoreilla. Golf GTEn voitto oli täysin ansaittu ja takertuminen yhden vähemmän käytetyn ajomoodin bensankulutukseen takertuminen on selkeästi tarkoitushakuista lillukanvarsissa pyöriskelyä. Jos autolla ajaa niin paljon että plugi-sähkö ei riitä kattamaan suurta osaa ajosta niin silloin kannattaa ostaa jokatapauksessa diesel, ei minkäänmerkkistä plugin-autoa.

      Paras voitti ja pulinat pois.

      • Otto_Kähränen

        Siis Toyota kuluttaa tuon testin mukaan 4,2 l /100 km hybridiajotilassa. Sähköajotilassa se kuluttaa nollakelillä 0,9 l/100 km. Kesällä sähköajotilassa polttoainetta ei ei kulu lainkaan.

        Hybridiajotilassa on käytössä sama asia kuin perushybridissäkin eli sähkö ja polttoaine. Sähköajotilassa on käytössä vain sähkö, mutta kylmällä rajusti kiihdytettäessä polttomoottori voi käynnistyä herkemmin kuin kesäkelillä.

        Tämä on Toyotan Priuksen polttoaineen kulutuksen totuus. Tiedäntämän asian omasta kokemuksestani. Lukemat ovat samat kuin käytössäni olevassa autossa. Totuus on tämä.

        Edellisen kirjoittajan nimimerkin Paras.auto.voitti teksti on aivan outo.

        Nuo muiden automerkkien lukemat ovat aivan uskomattomia.


      • RusinaKalle

        Aloittaja eikä kukaan muukkaan kirjoittanut kulutuksesta tilanteessa jossa ladattu sähkö on jo kokonaan käytetty.

        Aloittaja kirjoitti Kulutuksesta hybridiajotilassa.

        Eikö tämä mene perille:

        "Siis Toyota kuluttaa tuon testin mukaan 4,2 l /100 km hybridiajotilassa. Sähköajotilassa se kuluttaa nollakelillä 0,9 l/100 km. Kesällä sähköajotilassa polttoainetta ei ei kulu lainkaan."

        Muut muka-hybridit kuluttivat kuin pelkällä polttomottorilla varustettu auto. Niistä ei ole hybrideiksi. Menkää ja koeajakaa.


      • perusteltu.voittaja
        Otto_Kähränen kirjoitti:

        Siis Toyota kuluttaa tuon testin mukaan 4,2 l /100 km hybridiajotilassa. Sähköajotilassa se kuluttaa nollakelillä 0,9 l/100 km. Kesällä sähköajotilassa polttoainetta ei ei kulu lainkaan.

        Hybridiajotilassa on käytössä sama asia kuin perushybridissäkin eli sähkö ja polttoaine. Sähköajotilassa on käytössä vain sähkö, mutta kylmällä rajusti kiihdytettäessä polttomoottori voi käynnistyä herkemmin kuin kesäkelillä.

        Tämä on Toyotan Priuksen polttoaineen kulutuksen totuus. Tiedäntämän asian omasta kokemuksestani. Lukemat ovat samat kuin käytössäni olevassa autossa. Totuus on tämä.

        Edellisen kirjoittajan nimimerkin Paras.auto.voitti teksti on aivan outo.

        Nuo muiden automerkkien lukemat ovat aivan uskomattomia.

        Jos jättää teoriat sikseen ja katsoo oikean elämän mitattuja kulutuksia joissa yhdistyy kaikkien ajomoodien yhteistulos niin Priusin ja GTEn kulutusero on vain 0,01 litraa sataselle. Tämä näkyy ylempänä olevien linkkien takaa.
        Kun tietää kuinka paljon parempi Golf on autona Priusiin verrattuna (Tilat, ajettavuus, kuljettajan ergonomia, suorituskyky...) niin on aivan selvää että Prius jäi viimeiseksi ja Golf otti ykkössijan. On totta että Prius vie vähemmän bensaa kun ajetaan ilman ladattua sähköä, mutta se on vain yksi pieni osa-alue eikä yksi osakilpailuvoitto riitä läheskään mestruuteen.


      • Se_on_upea
        perusteltu.voittaja kirjoitti:

        Jos jättää teoriat sikseen ja katsoo oikean elämän mitattuja kulutuksia joissa yhdistyy kaikkien ajomoodien yhteistulos niin Priusin ja GTEn kulutusero on vain 0,01 litraa sataselle. Tämä näkyy ylempänä olevien linkkien takaa.
        Kun tietää kuinka paljon parempi Golf on autona Priusiin verrattuna (Tilat, ajettavuus, kuljettajan ergonomia, suorituskyky...) niin on aivan selvää että Prius jäi viimeiseksi ja Golf otti ykkössijan. On totta että Prius vie vähemmän bensaa kun ajetaan ilman ladattua sähköä, mutta se on vain yksi pieni osa-alue eikä yksi osakilpailuvoitto riitä läheskään mestruuteen.

        Ei ole kysymys teorioista vaan tien päällä saadyista lukemista, joita sinun lukemasi eivät edusta. Lue testejä aidosta elämästä. Niistä löytyy totuus. Älä sönkkää. Muista automerkeistä kuin Priuksesta ei ole hybrideiksi. Se on osoitettu totuus ja sillä selvä.

        Lukekaa testi huolellisesti niin asiat näkyvät sieltä. Älkää uskoko sönkköä. KOEAJAKAA JA TUNTEKAA PRIUSIN UPEA HILJAISUUS JA HIENOSTUNEISUUS.


    • Ruostekuplat.puhkee

      Miksi vw edes markkinoi moista keskeneräistä tekelettä.
      KULUTUS 7 L SATASELLA

      Vituiks meni taas..
      Kaukana ns.hybrideistä.

    • EI.SAASTE.KIPOILLE
    • TERVETULOA.TOYOTA.FI

      Moniongelmaisten öljyä polttavien saaste vaggineiden omistajat myyvät autojaan kilvan korjattaviksi korvaus vaateiden pelossa.
      Pakko kun autoliikkeetkään ei ota noita tsi tdi ja dsg autpja vaihdossakaan..

      Ostavat sitten laadukkaan luotettavan toyota hybridin.

    • Poistakaa.tuskaa

      Näin se vaan on.pirun kateellisia tuntuvat olevan..

    • Kateellisia.rassukoita

      Kyllähän se harmittaa jos omistaa moniongelmaisen öljysyöpön saaste kipan eikä pääse siitä eroon

    • Plugin.voittaja

      Turhaan tero vetää itkupotkuraivareita. Trafin tilastot ovat kiistamattomia ja yhtä ladattavaa tojoa kohden ostetaan viisi VW:n ladattavaa autoa. VW on aivan ylivoimainen tiennäyttäjä ladattavien hybridien maailmassa.
      Tojon mukahybridit ovat täysin tojo oma juttu, mitään muuta autonvalmistajaa ei tuollainen kuoleva teknologia kiinnosta. Samaan lopputulokseen kokonaistaloudellisuuden kannalta pääsee ilman kalliita sähköhärpäkkeitäkin.

    • RuostuvaLeluPrius

      Tero, eli ZkodaKyykmanHolisti panikoivat ja jutut sen mukaisia. Mahtaa yläkotelo käydä kierroksilla ja ahdistus kasvaa uuteen ennätykseen.

    • Neeivaanosaa

      Niin siis tätäkään testiä ei Toyota voittanut.

      • kerro.kun.tiedät

        Paljonko pitää päässä heittää, että tuollaisia postailee päivästä toiseen.


    • mikääneioleilmaista

      "Prius tuottaa sisätilan lämmityksen ilmalämpöpumpulla joko latauksella ollessa tai ilman latauksessa oloa." no ei toi ilmalämpöpumppu omillaan toimi, energiaa sekin kuluttaa toimiessaan.

    • Kyllä.kansa.tietää

      "Muista automerkeistä kuin Priuksesta ei ole hybrideiksi. Se on osoitettu totuus ja sillä selvä."

      Eipä tuo väite ole uponnut kovin hyvin ostavaan yleisöön. Ladattavaa Priusta on ostettu noin 200 kpl ja oikeuttaa sijaan ynnämuut. Muut osaava tämän lajin paljon paremmin kuten Trafin tilastot osoittavat.

    • öljynpolttimoita

      yhdistelmä VAG DSG/TSI/TDI kuuluvat Suomessa sarjaan vältä.

      Tietenkin jos alla on työsuhdeauto jota vaihdetaan uuteen kahden vuoden välein ja ajomäärä jää pariin kymmeneen tuhanteen vuodessa, niin silloin edellinenkin yhdistelmä lienee ihan toimiva valinta kun pommi ei ehdi itsellä laueta jos sattuisikin laukeamaan niin se korjataan tehtaan takuuseen.

      tästä voi jokainen isse todeta miten rajusti tsi dsg skodien hinta on pudonnut ja putoo lisää kokoajan

      idän premium

      http://www.autokaupat.net/uusi/tulos.php?searchtype=VA&makechoice[]=Skoda&modelchoice[]=Superb

    • KeskikaupunginKalle

      Totuus on totuus. Vain Toyota osaa tehdä sekä ladatavat että perushybridit. Se on nyt todistettu.

    • fdfdfdsfdsa

      Talven lähestyessä tärkeää asiaa.

      • kuolaaville.Teroilleko

        Kenelle, kun tuota Tojoa ei kukaan osta.


    • KaarloImmanuel
    • Anonyymi

      Prius on edelleen se ainut oikea ladattava hybridi.

      • Anonyymi

        Väittäisin että RV4 PHEV on aivan yhtä oikea ja on niitä muitakin.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään

      Kaikkosen erityis­avustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po
      Maailman menoa
      120
      5699
    2. Halaisin sua mies

      Jos voisin 💗
      Ikävä
      29
      2080
    3. Onkohan meillä kummallakin joku pakkomielle toisiimme

      Vähän luulen että on..
      Ikävä
      177
      1912
    4. Ei monet elä kuin alle 60 v, mikä vaikuttaa?

      gulp, gulp.. Juice Leskinen eli 56 vuotta. Matti Nykänen eli 55 vuotta. Topi Sorsakoski eli 58 vuotta.
      Maailman menoa
      65
      1080
    5. Mitä tämä on

      Ajatella, olen viimeksi nähnyt sinua melkein vuosi sitten ohimennen. Ja silloinkin sinä välttelit minua. En ole kuullut
      Tunteet
      10
      1063
    6. Hyvää yötä kaivatulleni

      En pysty tekemään kokemaan mitään sielussa tuntuvaa, syvää, vaikuttavaa, ilman että rinnastan sen sinuun. Niin kävi tänä
      Tunteet
      24
      977
    7. Olen valmis

      Kohtaamaan sinut tänä kesänä, jos sellainen sattuma osuu kohdalleni.
      Ikävä
      73
      957
    8. Tilinpäätösvaltuusto 27.5

      Samalla viimeinen kokous ennen uudenvaltuustokauden alkamista. Vanhat antavat itselleen erinomaiset arvosanat, ja siirty
      Pyhäjärvi
      42
      887
    9. Nyt on konstit vähänä.

      Nimittäin tuulivoiman vastustajilla, kun pitää perättömiä ilmiantoja tehdä. Alkaa olla koko vastustajien sakki leimattu,
      Kiuruvesi
      24
      882
    10. Hevoset ajoteillä Karhulanvaaralla

      Minkä ihmeen takia osaamattomat ihmiset tuovat hevosia ajoteille ja pyöräteille? Eilen oli kolari lähellä tämän takia. I
      Suomussalmi
      12
      745
    Aihe