Kiusaamistako?

AnnaMaria04

Mitä olette mieltä, onko kiusaamista vai ei?

Olen 7lk oleva tyttö.

Minulla ei ole yhtään ystävää täällä. Haukutaan melkeen joka päivä mm. "Ruma" "läski" "tapa ittes".. Olenko lihava, jos olen 150cm ja 30kg? Olenko ruma, jos en meikkaa? Tönitään käytävillä ja liikuntatunnilla minua ei haluta mukaan. Kerran rikkoivat kännykkäni, eikä se enää toiminut, äitini ei antanut uutta, joten kirjoitan tätä nyt tietokoneella. Nauretaan aina, kun en onnistu. Vaateitani revitään.. Olen keronut opettajalle, mutta hän ei tee asialle mitään :c.

9

3060

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei tietenkään ole kiusaamista! Mistä sait edes päähäsi, että tällainen leikkimielinen itsemurhaan kannustaminen ja kännykän rikkominen olisi kiusaamista? Tuohan kuulostaa kevyeltä kaverien kesken käytävältä naljailulta! Ei mitään syytä huolestua! Ps. Rupea syömään oikeesti, 30 kg on ton pitusel tytöl sairaalloine alipaino

      • Omaan pahaanoloon on mahdollista saada apua ja se tuntuu -lopulta- paremmalta kuin lyödä lyötyä. Siitä -ideaalitapauksessa - myös kognitiivinen virkistyminen saattaa tapahtua ja uusina ihmeinä tulee mm huumori ja jos löyly riittää niin ironian käsite.

        Jumalan kirjoittaa pienellä uskonnoista riippumatta pieni pikkuinen pienen omaava :D


    • kurikiusaajille

      Tuohan on törkeää kiusaamista!Vanhempien pitää puuttua tähän ja auttaa sinua.Reksille ilmoitus jos oma ope ei tee mitään.Kiusaajat saa korvata kännykän rikkomisen ja mitä muuta ovatkaan rikkoneet.Kouluun ei tarvi kiusattavaksi mennä asiat pitää selvittää tai jos ei muu auta vaihdat koko koulua missä ei kiusata.

    • PitääToimiaJaHeti

      KIUSAAMISTA!!! Seuraavalla keralla tönäse takas ja sano että oli vahinko, polttopallossa kiusaajia päin ja kovaa, naura mukana kun et onnistu ja naura niille takasin, pitää osoittaa kiusaajille kuka määrää mutta niin ettei joudu ongelmiin. TAI voi myös kertoa useasti opettajille ja vanhemmille
      (1 tapa voi toimia jos tekee sen hyvin ja 2 toimii mutta siinä kestää riippuen opettajista)
      Ps. En kannusta suoraan hakkaamaan mutta!
      Jos joku tulee nopeasti takaanpäin kyykisty, jos vaatteista revitään vedä niiltä housut alas

    • Marjoriittta

      Hei

      Toi on pahimmanlaatuista kiusaamista, ja ellei koulun henkilökunta (opettajat rehtorit ) toimi, niin oliskoi sitten parasta ilmoittaa asiasta koulutoimeen, tai poliisille. Älä ihmeessä jää hautomaan asiaa itseksesi, vaan hae apua., Varmasti saat sitä joltain taholta. Tekisi mieleni antaa sinulle yhteystietoni, että voisin jutella kanssasi, mutta se ei nyt tällä palstalla ole mahdollista.

    • iheminen

      Tämä on kiusaamista!

      Vaikka se kuulostaakin hävettävältä, niin silti puhu jollekin.
      Puhu vaikkapa koulukuraattorille tai muulle, joka voi auttaa sinua!
      Sä et saa jäädä tän asian kanssa yksin, ja sun ei tarvitse kestää kiusaamista!

      Hae apua!

      -kiusattu

    • Hei AnnaMaria04,

      Hyvä, että olet lähtenyt hakemaan ratkaisua tilanteeseesi. Ikävä kuulla, että olet joutunut kiusaamisen kohteeksi koulussa. Voisitko puhua asiasta esimerkiksi koulukuraattorille tai jollekin muulle aikuiselle? On tärkeää, että et jää näiden asioiden kanssa yksin vaan puhunut niistä. Joissakin tilanteissa kiusaaminen voi täyttää rikoksen tunnusmerkit ja asiasta tulisi olla tällöin yhteydessä esimerkiksi poliisiin. Alle 15-vuotias on korvausvelvollinen aiheuttamastaan vahingosta, joten kännykkäsi rikkominen tulisi viedä eteenpäin.

      Voit tulla juttelemaan asiasta myös Rikosuhripäivystyksen chattiin. RIKUchat on auki arkisin klo 9-15 ja maanantai-iltaisin klo 17-19.

      Ystävällisesti Rikosuhripäivystys

    • Rehtori ja Rikosuhripäivystys, aivan turhaa jäädä odottelemaan ihmeitä. Sinulla on oikeus olla rauhassa ja kiusaajat ovat väärässä, opettaja ei noudata viran tuomia velvollisuuksia. Maailma ei kaadu siihen että uskallat viedä asiaa eteenpäin, siitä se vasta alkaa. Sinulla on oikeus hyvään oloon! Olet rohkea että täällä kerroit asiasta! Tsemppiä :)

    • Toivottavasti olet jo saanut apua! Rikosuhripäivystys on sitten osoite jos ei ole tilanne muuttunut. Ja saa minultakin kysyä toki neuvoja. Ekana tietenkin pitäisi koulun reakoida ja jos ei niin itse panisin siihenkin vauhtia samalla ku kusipäitä perseniskaotteella isät mukana heittelisin aitojen yli :)

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      357
      4086
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1769
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1530
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1507
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1338
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1315
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1312
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      200
      1287
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1187
    Aihe