Mitä tarkoittaa kodin sisustaminen?

engoure

Sängyssä nukutaan, tuolissa istutaan, sohvalla maataan ja ruokapöydän ääressä tai ties missä syödään, suihkun alla pestään.

Minulle sisustaminen ei luultavasti merkkaa mitään positiivista koska silloin pitäisi varoa kaikkea kun on kotona.
Sisustaa voi ehkä silloin kun on omistusasunto; mieluummin omakotitalo koska osaketalostakin voi joutua pois ja silloin vaivannäkö on ollut turhaa.

Mielestäni sisustaminen on jotain ylellisyyttä johon minulla ei ole aikaa eikä varaa edes ajatustasolla.

51

619

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvinhän sinä olet ajatustesi tasolla.
      Ainakin sisustuksessa.
      Tuoli, pöytäkin, sänky...

      H.

    • Heikunkeikku

      Annahan ku selitän.

      Jos muutat asuntoon ja käveleskelet eri huoneissa ja vahtaat tyhjiä seiniä, tyhjiä lattiapintoja ja jos siinä kävelyn lomassa vatsasi ilmoittaa, että hei hoi näläkää pukkaa, niin ensteks varmaan tulee mieleen laittaa ruokaa, toiseks tulee mieleen, että missäs sitä ruokaa vedän naamaani. Lattialla istuskellenko.

      Kun ensimmäisen huonekalun viet tyhjään kämppään ja tuumit, että pistätkö sen tuohon tai tuohon, vai onkos tuo sopiva paikka, NIIN:
      Se on sisustamista.

      Sitä mukaa kun huonekaluja sisään tuot ja asettelet ne paikoilleen, niin taas sitä sisuskellaan.

      Joku (kuten minä) mietin aivan kamalan tarkkaan, että mihin mitäkin sijoitan. Huone tarttee olla tasapainossa, vaikka huonetta sihtais mistä nurkasta tahansa. Sisustaminen on mukavaa.

      Voihan sitä sisustaa niinkin, että ei pahemmin mietiskele, vaan pistelee tavarat nopeaan jonnekin jaloista klapajamasta. Eihän kaikkia ihmisiä huvita sisustaa hirvittävän tarkkaan.

      Sisustaminen menee heti ylellisyyden puolelle, kun ostat huiman kalliin ruokapöydän halvemman pöydän sijaan. Vähemmälläkin rahalla voi sisustella ihan viimesen päälle.

      Aattele, sinäkin oot ehtinyt elämäsi varrella sisustamaan jo vaikka mitä, etkä ole itse tiennyt sisustavasi. :)

      • "Heikunkeikku"

        Eipäs kopioida fiksunpia.

        H.


      • Heikunkeikku
        hunksz kirjoitti:

        "Heikunkeikku"

        Eipäs kopioida fiksunpia.

        H.

        Joo, se oli mun onneni, kun ehdit ensteks vastata tähän aloitukseen.
        Oli heevetin helppo lukasta sun muutamat sanat ja siitä kehitellä oma vastaus.
        Ilman sinua en toki olisi osannut vastata yhtään mitään.


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        Joo, se oli mun onneni, kun ehdit ensteks vastata tähän aloitukseen.
        Oli heevetin helppo lukasta sun muutamat sanat ja siitä kehitellä oma vastaus.
        Ilman sinua en toki olisi osannut vastata yhtään mitään.

        "Heikunkeikku"

        Niinpä kultaseni.
        Yksin-kertaiseen asiaan riittää sana tai pari.
        On tylsää alkaa vääntää siitä puoli sivua tarpeeton hunpuukia.
        Naisellista hupakointia.
        Sanoisinko jopa väen-väkinäistä huru-akka-huumoria.

        Puss

        H.


      • Heikunkeikku
        hunksz kirjoitti:

        "Heikunkeikku"

        Niinpä kultaseni.
        Yksin-kertaiseen asiaan riittää sana tai pari.
        On tylsää alkaa vääntää siitä puoli sivua tarpeeton hunpuukia.
        Naisellista hupakointia.
        Sanoisinko jopa väen-väkinäistä huru-akka-huumoria.

        Puss

        H.

        Noku...
        Joillakin on levottomat jalat, eikä ne sille mitään voi.
        Mulla on levottomat sormet, enkä minäkään sille mitään voi.

        Ihan sama heilutanko sormia koskettimien päällä vai näppäimistön päällä,
        ne sormet vaan menee menojaan.
        Mutta ei kuitenkaan holtittomuuteen asti. Aina ne jotenkin osaavat ittekseen luovia.


      • ainasitäsamaa
        hunksz kirjoitti:

        "Heikunkeikku"

        Niinpä kultaseni.
        Yksin-kertaiseen asiaan riittää sana tai pari.
        On tylsää alkaa vääntää siitä puoli sivua tarpeeton hunpuukia.
        Naisellista hupakointia.
        Sanoisinko jopa väen-väkinäistä huru-akka-huumoria.

        Puss

        H.

        Siinä taas hunksz antoi piiskaa ja porkkanaa ;) ettei kohteelle tuu paha mieli puss puss perään ;)


      • Kiitos Heikku hauskasta kirjoituksesta. Olet mainio sanaseppo.


      • Hälle-haistatan-pitkät
        hunksz kirjoitti:

        "Heikunkeikku"

        Niinpä kultaseni.
        Yksin-kertaiseen asiaan riittää sana tai pari.
        On tylsää alkaa vääntää siitä puoli sivua tarpeeton hunpuukia.
        Naisellista hupakointia.
        Sanoisinko jopa väen-väkinäistä huru-akka-huumoria.

        Puss

        H.

        Ja hunkszin jutut eivät kerro yleensä mitään kiinnostavaa. Vain hän itse voi kertoa tarinoita muutaman tavuviivoin ja muiden kirjoitusvirheiden koristamiata riveistään. Arvostella osaa hän, mutta omat kirjoitelmat ovat sitten ohan toinen juttu.


    • Viis.asumismuodosta

      Aloittaja ehkä luulee sisustamista kalliiksi. Sitä se ei ainakaan minulle ole. Voin ommella kankaista tyynynpäällisiä, verhoista pöytäliinoja, pyyheliinoja sävy sävyyn.
      Maalaan huonekaluja, peilin kehyksiä, kaapinovia, seiniä, niitä mitä osaan. Ja taas näyttää erilaiselta. Olen tori.fin käyttäjä. Myyn ja ostan tavaroita, tietenkin vain hyväkuntoisia. Se on harrastus.
      Kun menen esim. tyttäreni kotiin, jossa on avaraa, kaikki lähes samanväristä vaaleeta, tyhjän näköistä ja laitosmaista, tiedän etten viihtyisi. Mutta hän on sisustanut omalla maullaan ja näin kuuluu olla. Näen että se sisustaminen ei ole halpaa.

    • utaret

      Eläimetkin osaa rakentaa toiminnallisen pesän ja ihminen hakee sisustamisella pohjimmiltaan samaa, turvallisuutta. Nykyihmisen suurin ongelma on tavaran paljous johtuen alitajuisesta keräilyvietistä, joten sisustamisessa on pakko ottaa kantaa tähän puoleen, mutta moni sisustaja-keräilijä ajatuu ristiriitaan itsensä kanssa koettaessaan ratkaista tätä mahdotonta yhtälöä ja jättää sen vuoksi puolitiehen pyrkimyksessään.

    • Psykoterapeutitar

      Kaikki muu sisustus on muuttunut vuosikymmenien aikana, paitsi nukkekoti ja nuket. Ne pitää mahtua aina sisustukseen ja ovat mahtuneet.

    • Sisustus on sitä että omaan kotiin saa mieleisensä fengsuin. Ei tartte olla luxusta :).

      • Psykoterapeutitar

        Oli se niin säälittävää, kun viimeksi teetin remontin ja yksiön "sisustus" oli pikkuinen kasa ison kellaritilan nurkassa. Vähiin se menee ihmisen mieleinen fengsui!


      • Psykoterapeutitar kirjoitti:

        Oli se niin säälittävää, kun viimeksi teetin remontin ja yksiön "sisustus" oli pikkuinen kasa ison kellaritilan nurkassa. Vähiin se menee ihmisen mieleinen fengsui!

        Tarvitaessa niin joo. Vähempi on parempi :):


    • flegmaatti

      En piittaa puuttuvasta tyylistä tippaakaan!
      Huonekaluja on 7:ltä vuosikymmeneltä
      Jos seinäkello on osa sisustusta niin 12:sta vuosikymmeneltä.

      En puutu sistustamiseen muuten kuin siirtelemällä kaluja tarpeen mukaan.
      Onneksi vaimo ei ole mikään trendien myötäilijä ja on sisästänyt ajatuksen, että kotona on tarkoitus asua ja viihtyä joten siellä on asumisen merkkejä.

      Aktiiviajan 7 muuttoa, joista 5 oli paikkakunnan vaihtoja, piti mukana roijattavien kamojen määrän ja laadun tolkullisena.
      Viimeinen karsinta tapahtui kun muutimme 163m2:n rinnetalosta 74m2:n kerrostalokolmioon

      Vapaa-ajan asuntomme sisustus on kehittynyt käytännön tarpeiden mukaan. Kerran esoanjalaiset vuokralaiset tehostivat uusimista viemällä mukanaan mm. kaksi kolmen istuttavaa sohvaa muusta puhumattakaan.
      Liinavaatteet ja kylpypyyhkeet uusiutuivat samassa yhteydessä, kuten myös koriste-esineet joita vaimo voi valita tyhjille paikoille makunsa mukaan.
      Kalut eivät kuulune sisustukseen mutta Fiskarsin keittiövehkeille ja minun työkaluilleni oli etsittävä sijaisia.

    • Heikku kertoi jo oleellisimman, eli katsotaan mikä näistä (antiikki he) tuolin rohjakkeista kävisi tuohon ja olisiko pöytä parempi noin vai noin ja pitäisikö ostaakin uudet verhot,,,(ai niin ei ole rahaa), no olkoon, nuo entiset on ihan hyvät jne...

      Pirremiina

      • Uusi profiili, Pirre?
        Hyvä kuva ja uusi asu aina virkistää. :)


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Uusi profiili, Pirre?
        Hyvä kuva ja uusi asu aina virkistää. :)

        Kiitos, samoin Sinusta.
        Laitoin tuollaisen hämärämmän kuvan kun, .jne :)


    • Vain eläin asuu pesässään. kolossaan, luolassaan mitenkään sisustamatta. Ihminen sisustaa kotinsa prioriteeraten sitä sun tätä: estetiikkaa, fenshuita (harmoniaa), mukavuutta, käytännöllisyyttä, turvallisuutta varallisuutta....lista on loputon. Ei sisustaminen tarvi olla kallista ja sitten toisaalta siihen voi upottaa miten paljon rahaa haluaa. Minä viihdyn kauniiden, vanhojen tavaroiden parissa, perittyjen, huutokaupasta ja antiikkikaupoista tuotujen, kirppareista haalittujen, vähällä rahalla. Laadukasta maalaiselämää. Lantliv. (http://lantliv.com/) Ainoa mihin tässä huushollissa voi ajatella rahaa menneen on tietotekniikka.

      • engoure

        Minä olen eläin!


      • engoure kirjoitti:

        Minä olen eläin!

        Eläimetkin sisustaa...


    • korppis11

      Sain juuri anopin vanhan nojatuolin entisöityä uudella oranssilla kankaalla vain käsinompelut ja niittaukset puuttuvat Huilaan hiukan, sillä hiljaa hyvä tulee. Sisustan mielessäni. Oranssi nojatuoli sopii hyvin vaaleasävyiseen uuteen
      tilaani. Oranssi pöytälamppu ja samanvärinen iso tyyny kuuluvat joukkoon.

    • Sitä se tarkoittaa, että hankkii sellaisia tavaroita mitä tarvitsee ja mistä pitää.
      Asettelee ne niin, että tuntee viihtyvänsä ja voi sanoa kodikseen.

    • ö-Öö

      Kaikki sisustaa

      Oleellisin tullut aiemmissa kommenteissa oleellisimmissa komenteissa esiin. Tarvit jakkaran, ostat jakkaran. se on sitten fyrjendaalista kiinni, millanen se on. Kuitenkaan, ei pidä skoittaa fyrkkaa ja sisustamista aidosti keskenään. Jokainen valitsee myös tarpeidensa, mieltymyksiensä, halujensa mukaan, sopivaan hintaan olevista tuotteista mielusimman itelleen.

      Turhan paljon näkee livenäkin(ei pelkästään sisustusledissä" Enenpi rahalla, kuin maulla tehtyjä kämppiä. Ei hinta t mitään kamaa arvokkaaksi. Toisaalta, ei kehno laatukaan tee sitä.

      Siinä snadi ero mun mielestä, Laatu kuuluu sisustukseen, kuin kaikenlaisen muuhunin. Laatua saa varmemmin ehkä rahalla, ei välttämättä, Ikeakintai lundi toikii ihan hyvimn, aalto tms ei välttämättä toimi mitenkään koskaan.

      Ulkonäkö, hinta, tollaset niinkuin sivuseikkaa, tärkeintä itelle ok.

      No joo. Mun pitäis jossain vaiheessa "sisustaa", viel kerran.
      Toki paljon kamaa, mitä en poista, mutta jotain pitää uusia. Aloitten maaleista, lattiapinnoista, talotekniikastakin, värimaailmasta, tunnelmasta jne. En muuten ikinä ol sisustanut mitään kokonaan uusiksi ikinä, sellaista virittelemistä.

      Vaan ensin huonetila kondikseen, värit, valot, etenkin funktionaalisuus, värit, sellaista. Sitten sinne sopivaa tarvekalua, ei niinkään koriste-esineitä, ei järjettömän kalliita huonekaluja, ei sellaista.

      Mitä nyt kohopainetut kultatapetit, aidot empirehuonekalut ja aidot krstallikruunut, sekä kokoelma aaltovaaseja, Sekä tietenkin miljoonan pikelin telkkari, huippustereot, akvaario ja tiikrintaljamatot. :DDDD

      =DW=

      • Bengalitikku

        Komppaan tuon toiseksvikan kappaleen.
        Mukavuus. Kestävyys.
        Viimeinen kpl: hihhih. Oletko kuvatuttanut itsesi taljoilla?


    • engoure

      Eikö sisustaminen tarkoita sitä että ihmisen pitää siivota jälkiään koko ajan.

      • Puhtauspuoliruokaa

        Ei. Sisustaminen tarkoittaa kodin tekemistä sen näköiseksi kuin itselle parhaiten sopii, siis omansa näköiseksi. Sisustamisella luodaan viihtyisyyttä, sellaista tunnelmaa, että kotona on hyvä ja mukava olla. Siisteys tosin on pääasia, paskainen ja rojua täynnä oleva koti ei ole sellainen jossa voisin viihtyä.


      • flegmaatti
        Puhtauspuoliruokaa kirjoitti:

        Ei. Sisustaminen tarkoittaa kodin tekemistä sen näköiseksi kuin itselle parhaiten sopii, siis omansa näköiseksi. Sisustamisella luodaan viihtyisyyttä, sellaista tunnelmaa, että kotona on hyvä ja mukava olla. Siisteys tosin on pääasia, paskainen ja rojua täynnä oleva koti ei ole sellainen jossa voisin viihtyä.

        Steriili, valkea, paljon tyhjiä pintoja, varsinkin lattiaa sisältävä tiptop koti ei minusta ole kodikas.
        Paskaisuuden ja asumisen jälkien väli on suuri. Hallittu epäjärjestys luo kodikkuutta.


      • Kodikkuusonmakuasia

        Hallittua epäjärjestystä ei ole olemassakaan, oikeat sanat ovat totuttu ja tuttu sekasotku. Siivouspäivä on paaaljon helpompi kun joka paikka ei ole täynnä krääsää.


    • Totean.vain

      Pitääkö asunnossa ennemmän tavaraa kun tarvii, no ei tarvii , sänky on tärkein sillä pärjää pitkälle.

      • engoure

        Minusta paras sänkyni on ollut sohva jonka saattoi levittää sängyksi. Siinä ei ollut jalkoja lainkaan vaan se oli pelkkää vaahtomuovia ja kangas päällä.


      • 1eero

        Vietän suurimman osan vuorokaudesta vaaka-asennossa, uusi sohva pitäisi hankkia siinä on oltava reilusti syvyyttä ja tyynyjä on oltava reilusti, sohvan vieressä oltava matala pöytä kaikenlaisille tavaroille kuten naposteltaville juomille ym.joihin ylettää pienellä ranneliikkeellä ilman ylimääräistä vaivaa.öööö


      • 1eero kirjoitti:

        Vietän suurimman osan vuorokaudesta vaaka-asennossa, uusi sohva pitäisi hankkia siinä on oltava reilusti syvyyttä ja tyynyjä on oltava reilusti, sohvan vieressä oltava matala pöytä kaikenlaisille tavaroille kuten naposteltaville juomille ym.joihin ylettää pienellä ranneliikkeellä ilman ylimääräistä vaivaa.öööö

        Sussiaunakkoon. Onko verenkiertolääkitys kunnossa?


      • 1eero
        siilenämää kirjoitti:

        Sussiaunakkoon. Onko verenkiertolääkitys kunnossa?

        Mitennii, ihan ookoo olo, tännäin kävin lenkillä sitten kaupassa ja laittelin ruokaa mitä vielä pitäisi häh.


      • 1eero kirjoitti:

        Mitennii, ihan ookoo olo, tännäin kävin lenkillä sitten kaupassa ja laittelin ruokaa mitä vielä pitäisi häh.

        No ethän sinä sitte makaa suurinta osaa päivästä soffalla :).


      • 1eero
        siilenämää kirjoitti:

        No ethän sinä sitte makaa suurinta osaa päivästä soffalla :).

        En sohfalla aina, moottorisänky on paljon mukavampi siinä saa itsensä mieluiseen asentoon, sohvan vaihtoa oon kyllä aikonut.
        Se tämä talviaika on vähän typerää sisällä oloa.


      • 1eero kirjoitti:

        En sohfalla aina, moottorisänky on paljon mukavampi siinä saa itsensä mieluiseen asentoon, sohvan vaihtoa oon kyllä aikonut.
        Se tämä talviaika on vähän typerää sisällä oloa.

        No näin. Saahan sitä levähelläkin mutta ei pää-asiassa. Jos jää makkoomaan niin sieltä ei kohta pääse ylös ja veritulppa iskee.


      • Bengalitikku
        1eero kirjoitti:

        En sohfalla aina, moottorisänky on paljon mukavampi siinä saa itsensä mieluiseen asentoon, sohvan vaihtoa oon kyllä aikonut.
        Se tämä talviaika on vähän typerää sisällä oloa.

        En ikuna uskaltaisi ostaa motoroitua sänkyä.
        Taatusti jumittaisin itseni säädöllä pää ylös-jalat ylös puristuksiin patjojen kanssa. Entä, jos tulee sähkökatko? Rojahtaako silloin vaakaan?
        Mulla on lukiessa 3 - 4 tyynyä ja nukkuakseni viskelen niitä pois pimeyksissä.


      • 1eero
        Bengalitikku kirjoitti:

        En ikuna uskaltaisi ostaa motoroitua sänkyä.
        Taatusti jumittaisin itseni säädöllä pää ylös-jalat ylös puristuksiin patjojen kanssa. Entä, jos tulee sähkökatko? Rojahtaako silloin vaakaan?
        Mulla on lukiessa 3 - 4 tyynyä ja nukkuakseni viskelen niitä pois pimeyksissä.

        Jaa vielä ei ole tarvinnut soittaa 112 tai pelastuslaitokselle, olisi pitänyt ostaa 120 cm levyinen 90 cm sijasta.


      • Bengalitikku kirjoitti:

        En ikuna uskaltaisi ostaa motoroitua sänkyä.
        Taatusti jumittaisin itseni säädöllä pää ylös-jalat ylös puristuksiin patjojen kanssa. Entä, jos tulee sähkökatko? Rojahtaako silloin vaakaan?
        Mulla on lukiessa 3 - 4 tyynyä ja nukkuakseni viskelen niitä pois pimeyksissä.

        Miehelläni oli tuo moottoroitu sänky, ja sanoinkin aina et mitäs me tehdään jos sinä jäät sinne kuin hiiri litskuun ja sattuu sähköt menemään juuri parhaaksi poikki, - no onneksi niin ei käynyt, mutta monta kertaa hän sääteli niitä kaukosäätimen nappuloita ja sai milloin sängyn keskeltä ylös ja tai yläpuolen alas ja jalkopään ylös :))


      • Liinapii kirjoitti:

        Miehelläni oli tuo moottoroitu sänky, ja sanoinkin aina et mitäs me tehdään jos sinä jäät sinne kuin hiiri litskuun ja sattuu sähköt menemään juuri parhaaksi poikki, - no onneksi niin ei käynyt, mutta monta kertaa hän sääteli niitä kaukosäätimen nappuloita ja sai milloin sängyn keskeltä ylös ja tai yläpuolen alas ja jalkopään ylös :))

        lisään vielä että erittäin hyvä sänky nukkua, mutta hirveän painava siirrellä.


      • Bengalitikku kirjoitti:

        En ikuna uskaltaisi ostaa motoroitua sänkyä.
        Taatusti jumittaisin itseni säädöllä pää ylös-jalat ylös puristuksiin patjojen kanssa. Entä, jos tulee sähkökatko? Rojahtaako silloin vaakaan?
        Mulla on lukiessa 3 - 4 tyynyä ja nukkuakseni viskelen niitä pois pimeyksissä.

        Ei kai sitä sähkösänkyä edes saa siihen asentoon että sinne itse väliin jäisi?


    • siitäsealkoi

      APUVA..... asuisitko mieluiten sellissä? Sänky, pöytä ja tv?

      Kautta aikojen ihminen on halunnut tehdä jotain elinympäristölleen. Meidän naisten kannalta siinä suurin este ovat olleet miehet. Heille kun riitti jousipyssy, joku muu ase, tulisija, jolla valmistaa ruoka, jonkin eläimen talja ja nainen, jonka kanssa huolehtia suvun jatkamisesta, tai mahtoivatko ajatella edes niin pitkälle. Ja siinä se nainen sitten pyristeli, synnytti ja hoiti lapset, valmisti apetta katraalleen. Siitä se sitten lähti, kaikki tämä, jonka keskellä nyt kipuilemme.

    • vanhaa.pastellia

      Minulle kodin sisustus tarkoittaa sitä että laittelen tavaroita mahdollisesti eri paikkoihin kunnes silmälle näyttää hyvältä.Uusia ei ole tarvinnut ostaa koska olen vuosien varrella muuttanut aina vain pienempään.Joskin on joutunut vaihtamaan jonkun toisen kokoiseen,kiertelen kirppiksiä ja niistä tekee hyviä löytöjä.Uutta en enää osta ja luovun tarpeettomasta.
      Mutta kodin pitää olla kaunis,harmooninen,värit pehmeät,sopia toisiinsa.Kalusteeni ovat osa vanhoja,mukana kulkeneita,niillä on oma arvonsa vaikkeivat jalopuuta olekkaan.
      Jotkut lavoilta löytyneet olen jopa raapinut "antiikkiseksi" kuten kukkapöytä ja vanhat tuolit.

      JOskus harmittaa kun kiertelee ja kattelee,ettei enää oikeastaan voi ostaa kun ei tarvitse mitään.
      Mökkinikin aion kalustaa retrotyyliin,ei ole niin väliä säntillisyys ja samanlaisuus.

      Kotitalossani on kaikki samoilla paikoilla,ei saanut koskaan muuttaa,mökilläkin kaikki laitettiin aina samaan järjestykseen jos käydessäni vähän organisoin uuden näköiseksi. 45 vuotta .

    • engoure

      Ehkä tämä on uskon puutetta etten voi / osaa / pysty enkä ymmärrä sisustaa. Ihmiset jotka työkseen sisustavat... heillä täytyy olla luja usko kaikkeen.

    • hempppavvn

      "sohvalla maataan ja ..."
      eikös sohvalla istuta?

    • vahvuutta

      Sisustaminen on luovuutta parhaimmillaan. Luovuus on tervettä, kunhan se ei mene sairauden puolelle ja sisustuspalaset loksahtavat kohdilleen.

      Käyttömukavuus on tärkeää huonekalujen myötä ja hyvin väriyhdistelmin.

      • Bengalitikku

        Tämä nyt sivuaa sisustamista. Vaatehuoneen nurkassa on ruskea kassi. Kassissa on läppäri. Läppärissä on sisällä joku cd-levyn näköinen. Mulla on pantterikuvioinen pikkuvasara.
        Miten mä tuhoan läppärin, niin ettei kukaan pääse sen tietoihin. Ohjelmat olen poistanut aikoja sitten.
        Voinko nuijia läppärin tuhannen p:n päreeksi? Miten ja missä?
        Ettei käy kuin entiselle tytölle!


    • asus.läp

      bengalitikulle

      Miten sille entiselle tytölle kävi...;))
      Mutta naurattaa tuo sun kirjoituksesi sillä itsellä TÄMÄN läppärin kans on mooooooonta kertaa ollut sama tilanne,pudottaa parvekkeelta alas mutta kun asuu niin alhaalla -ei sekään onnistu. Jumittaa,pysähtyy,just kun on kirjoitusfiilis ja saat tauluun mahtavan jutun,hups heijaa...sinne taas hävisi bittiavaruuteen vaik en hipaissutkaan muuta kuin kirjaimia.
      Silloin raivostuttaa niin paljon etten kehtaa edes sanoa!

      • Bengalitikku

        No, eikös hänellä ruvennut tupa käryämään, kun salasi tietoja.
        Joku soitti palokunnan paikalle, kun käry kävi. Ja juuri siihen rynnistivät poliisit. Tietolähdesuojajuttuun viittasin.

        Muuten, eipä tästä ole uutisissa ollut mitään.

        P.S. minun koneeni on täysin palvellut. Se rupesi murisemaan pari joulua sitten. Huollatin sen. Mutta se vain ei enää toiminut odotetusta. Pakotettuna sitten ostin tabletin, johon totuin alkukankeuden jälkeen. Tämä on heti valmis,
        mistä tykkään. Lisään vielä, että kun on jonkinsortin konrkammo, niin tästä laitteesta pidän. Ja tämän voi ottaa reissuun mukaan, kun ei painakaan juuri mitään. Suosittelen, jos joku vielä epäröi. Ja sekin, että ei edellytä jotain tiettyä paikkaa, voidakseen käyttää.
        Jos tekisin jotain työtä kotoa käsin, niin oikea pöytäkone olisi se jokin ja kun se voi korvata television. Näppäimistö oli aluksi se, mihin piti tottua.
        Näpöttelyvirheitä tulee enemmän.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      71
      3240
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2832
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2648
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2608
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2486
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2325
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1783
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1727
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      37
      1600
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1446
    Aihe