Ensimmäinen ihastus naiseen

ihastunutnainen

Mulla on sellainen hämmentävä tilanne, että olen ihastunut ensimmäisen kerran elämässä naiseen. Olen siis itse ihan reilusti aikuinen nainen. Siis en mikään teini tai kaksikymppinen. Olen suurimman osan elämää ajatellut että olen perushetero. Vasta muutama vuosi sitten tajusin kiihottuvani naisen muodoista. Silti meni pitkä aika ennen kuin ihastuin sekä romanttisella että seksuaalisella tasolla naiseen.

En ole puhunut kenellekään näistä ajatuksista tai tuntemuksista. Jotenkin aika hämmentävää, kun kaikki ystävätkin pitävät mua täysheterona. Haaveilen elämästä tämän naisen kanssa, johon olen ihastunut. Ja ajatuksissani se tuntuisi ihanalta. Myös seksi naisen kanssa on paljon houkuttelevampi ajatus kuin miehen kanssa. Vaikka siitä ei olekaan kokemusta. Minulla ei itse asiassa jotenkin enää haluta olla miehen kanssa. Voi tietysti liittyä siihen, että olen ihastunut juuri naiseen.

En vaan tiedä nyt, mitä oikein tehdä.

88

12426

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • girlgirl

Siitä vaan kerrot tunteesi. Kerran täällä vain eletään!!

• Itsekinihastunut

Itsensä voi löytää koska ja minkä ikäisenä tahansa. Elämä on liian lyhyt haikailuun ja vatvomiseen. Katso rohkeasti mitä voisi tulla. Ehkä ihastuksen tunteet ovat molemminpuoliset!

• RakkausOnIhanaa

No ensinnäkin, sehän on yksi ja sama mitä ystäväsi ajattelevat sinun olevan. Ja luonnollista että pitävät sinua heterona, koska niinhän itsekin pitkään ajattelit.

Voisitko jutella aiheesta jonkun ystäväsi kanssa? Voisi helpottaa selkeyttämään ajatuksiasi sen sijaan että hämmentyneenä pyörittelet asioita itseksesi.

Mites tämä ihastuksesi kohde? Oletteko miten paljon tekemisissä? Tunnette ilmeisesti jo suht hyvin jos haaveilet elämästä hänen kanssaan? Tiedätkö hänen mieltymyksistään?

Rohkaisen sinua menemään haaveitasi kohti. Elämä on tosiaan lyhyt ja jos sydäntään seuraa, se ei voi olla kuin oikein. Toki ensimmäinen naisihastus hämmentää, mutta jos asiaa tarkemmin miettii, ei siinä ole mitään ihmeellistä. Vapauta itsesi omasta laatikosta ja ole rohkea <3

Ja ymmärrettävää ettei miehet (ja tuskin toiset naisetkaan) tällä hetkellä kiinnosta, jos on ihastus kovasti mielessä :)

Toivottavasti tilanteesi on sellainen että voit lähestyä tätä ihastustasi ja tutustua häneen paremmin! Tsemppiä!

• Ihanaaseonkunuskoo

Aloittaja luehan ylläoleva kommentti! Miten hienon vastauksen oletkaan saanut. Ja kommentoijalle (RakkausOnIhanaa) kiitos; ilo lukea ajatuksiasi.

• Ihastunutnainen

Siis toisaalta on aivan ihanaa olla ihastunut naiseen. Tuntuu kuin kokonaan uusi maailma olisi auennut mulle. En ole tuntenut tällaisia tuntemuksia suhteessa mieheen. Olen enemmän pyörällä päästäni. Ja ajatus seksistä houkuttaa paljon enemmän kuin aiemmin.

Sitten toisaalta on se puoli, että yritin puhua läheisen ystäväni kanssa asiasta vähän varovasti kuulostellen. Hänen mielestä ajatusta tällaisista lesbosuhteista ja esim pussailusta on ällöttävä. Ja tämä ystävä on mun ystävistä avarakatseisesta päästä. Niin vaikea jotenkin sitten heidän kanssaan puhua ja jakaa näitä fiiliksiä.

• RakkausOnIhanaa

Sitten on täysin ymmärrettävää ettei asiasta avautuminen ystäville houkuttele, jos heidän ajatuksensa on tuolla tasolla.

Mites tämä ihastuksesi, onko hän lähestyttävissä? ettei sinun tarvitsisi jäädä tunteidesi kanssa vain haaveiluasteelle?

Hienoa, että osaat itse nauttia näistä uusista tuntemuksista sillä asiahan on ennenkaikkea ja ainoastaan positiivista :)

• RakkausOnIhanaa
        Ihanaaseonkunuskoo kirjoitti:

Aloittaja luehan ylläoleva kommentti! Miten hienon vastauksen oletkaan saanut. Ja kommentoijalle (RakkausOnIhanaa) kiitos; ilo lukea ajatuksiasi.

Voi kiitos! :)

• Ihastunutnainen

Tämä on tosiaan ollut ihan oma suloinen salaisuuteni. Vaikka epäilen että tunteeni alkavat näkyä jo muillekin ja ihastukselle myös. Ihastukseni on naisiinpäin. Hänen kauttaan itseasiassa oivalsin sen ettei naisten välisessä rakkaudessa voi olla mitään väärää. Vaan se on kaunis asia.

• RakkausOnIhanaa

Mitä ajattelit naisten välisestä rakkaudesta tätä ennen?

Ja tuossahan saattaa olla ihan realistista saumaakin jos hän on naisiin päin, eikä esim varattu perheellinen heteronainen ;)

Kauan tuo tilanteesi on jatkunut? Onko hänen suunnaltaan tullut mitään signaaleja?

Ja edelleen, ota ilo irti äläkä tyydy pelkkään haaveiluun. Elämä on elämistä varten ❤️

• ihastunutnainen

Ajattelin naisten välistä rakkautta joskus aiemmin epäluonnollisena. Muutaman viime vuotta olen pitänyt naisten rakastelua ajatuksena hyvin kiihottavana, mutta olen silti hävennyt ajatuksiani.
        Kun tapasin tämän naisen, häpeä haihtui. Tajusin, että rakkaus naisten kesken on vain ja ainoastaan ihanaa.

• Itsekinihastunut

Kuinka usein näette ihastuksesi kanssa? Vai onko kyseessä ns. kaukoihastus? Miten hän käyttäytyy seurassasi? Voihan hyvinkin olla mahdollista, että myös hän pitää sinusta.. Omaan vaistoon ja intuitioon kannattaa luottaa. Jos hän viettää kanssasi aikaa, pitää hän sinua vähintään hyvänä tyyppinä ja siitä on hyvä lähteä!

• ihastunutnainen

Nähdään joka viikko. Luulen että hän pitää minusta. Sen verran voin intuitiooni luottaa. Tunnen myös sähköä meidän välillä, mutta en ole varma onko se vain oma kokemukseni ja toiveajattelua. Ihastuminen laittaa joskus nämä intuitiot vähän vinksalleen.

• Itsekinihastunut

Voisiko olla, että intuitiosi osuvat oikeaan. Hänellä voi hyvinkin olla kiinnostuksen tunteita sinua kohtaan, mutta saattaa olettaa muiden tavoin sinun olevan täysin hetero. Upeaa että olet ihastunut, se on ihana tunne! Toivottavasti tilanteesi etenee toivomallasi tavalla.

• RakkausOnIhanaa

Kyllä intuitio on yleensä oikeassa. Ei tuollaisia asioita kuvittele.
        Toinen asia on tietenkin se että ns. tosipaikan tullen toiselle saattaa tulla pupu pöksyyn ja kieltääkin kaiken, siitä huolimatta että kaikki oli molemminpuoleista. Mutta se onkin sitten jo toinen tarina ja tätä hetkeä kannattaa tietenkin elää.

• Höpsööntynyt__

Alkuperäiseltä, ja miksei muiltakin, tahtoisin kysyä, että mitä ja millaista olisi se "elämä naisen kanssa". Siis kai se olisi muutakin kuin muodoista kiihottumista ja seksiä 😉 En osaa asettaa sanojani paremmin, mutta mistään provosaatiosta tässä ei ole kyse. Lähinnä pohdin, varsinkin kun on ensimmäinen naisihastus kyseessä, että millaisia ajatuksia yhteiselämästä mielessänne on.

• RakkausOnIhanaa

Romanttiseen ihastumiseen liittyy yleensä hyvin paljon muutakin kuin seksi ja kiihottuminen.

Itselle elämä ihastukseni kanssa olisi elämän jakamista rakastamani naisen kanssa, nukahtaa ja herätä vierellään joka päivä. Tehdä hänelle aamupalaa, nauraa yhdessä, itkeä yhdessä, keskustella maailman menosta, kävellä käsi kädessä, käydä joskus karaokessa, aloittaa kuntokuuri yhdessä, matkustellaan, juodaan shampanjaa, riidellään, lepytellään, pusutellaan, pidetään netflix-maratonpäiviä, suunnitellaan ensi kesää, käydään sukulaisissa, tavataan kavereita, haaveillaan lämmöstä, tehdään pizzaa...

Ihan vaan alkajaisksi vaikka jotain tällaista, ja tämän lisäks myös paljon muuta.

• Purejoy

Naulan kantaan :) Oon ollut elämäni ekassa naissuhteessa noin puoli vuotta ja tätähän se suhde sisältää. Ihmissuhde siinä missä mikä tahansa muukin.

• ihastunutnainen

Tuo aiempi on hyvä vastaus. Elämä naisen kanssa olisi elämän kokonaisuuden jakamista sen ihmisen kanssa jota rakastaa. Tällä hetkellä ajatus minkä tahansa asian tekemisestä yhdessä tuntuu hyvältä. Elämä yhdessä olisi hellyyttä, toisen huomioimista, hyviä keskusteluja, huumoria ja leikkisyyttä, musiikin kuuntelua makoillen, liikunnallisia menoja, harrastuksia ja kaverisuhteita. Välillä omaa aikaa, etäisyyttä, töitä ja kotihommia. Joskus riitoja, pahaa mieltäkin. Sitten paluuta lähelle nauttimaan toisesta.

• Höpsööntynyt__

Kiitos kahdelle vastaajalle, että vastasitte kysymykseeni. Täytyy todeta sen verran, että minulla on kokemuksia seurustelusuhteista, jotka ovat olleet aika vinoutuneita - ainakin minun näkökulmasta.

• Tsemppihali
        Höpsööntynyt__ kirjoitti:

Kiitos kahdelle vastaajalle, että vastasitte kysymykseeni. Täytyy todeta sen verran, että minulla on kokemuksia seurustelusuhteista, jotka ovat olleet aika vinoutuneita - ainakin minun näkökulmasta.

Sepä harmillista sinun kannaltasi. Vinoutuneita suhteita on niin heteroilla, kuin lesboillakin. Ei onneksi riipu siitä onko kyse naisten välisestä vai naisen ja miehen välisestä suhteesta. Itselläni ainoastaan ihania kokemuksia naisten välisestä ihastumisesta ja suhteista. Eihän tämä elämä aina ole yksinkertaista, mutta kuten aiemmin sanottu, kun seuraa sydäntään niin usein asiat saadaan toimimaan. Rakkaus on kaunista ja ihanaa. Tsemppiä aloittajalle! Seuraa sydäntäsi.

• Harmillisuussentään

Kuulkaapas, niin minäkin luulin että ystävätterelleni kävi. Olen itse avoimesti bi ja me lähennyimme, olimme lähekkäin ja pussailimme paljon siis aina kun nähtiin, kännissä sopersikin tunteitaan. Noh, lopputulos olikin se ettei tunne yhtään mitään minua kohtaan eikä naisia ylipäätään.
      Älä ainakaan toimi noin!

• Chcha

Niin, miten edetään tilanteessa, jossa ollaan tutustuttu yhä paremmin ja sähköä on, ainakin omasta mielestäni, mutta toisen käytös on myös kovin aktiivista...Tiedän että hän pitää minusta, mutta en voi olla täysin varma millä tavalla. Tunteiden tunnustaminen tässä vaiheessa tuntuu liian pelottavalta, mutta aika kuluu koko ajan.

• Ihanaihastus

Hiljaa (muttei liian hiljaa) hyvä tulee... Chcha kuinka usein tapaatte ja millaisessa ympäristössä? Olisiko mahdollista suunnitella jotain ohjelmaa kahden kesken mitä voisit ehdottaa myös kaveripohjalta? Esimerkiksi pyydä häntä luoksesi istumaan iltaa, elokuviin, lenkille, harrastukseen, kulttuuritapahtumaan... Pienet fyysiset eleet voivat olla jäänmurtajia, katso miten hän reagoi pieniin kosketuksiin, hipaisuihin, halauksiin, kädestä hetken kiinni pitämiseen... Mikä vain tuntuu teidän kesken luontevalta tai tilanteeseen sopivalta. Pidä huoli että hän tietää että nautit hänen seurastaan ja näytä että sinua kiinnostaa hänen elämänsä... Itse luotan siihen että se tapahtuu mikä on tapahtuakseen, tottakai tietyt tekijät voivat hidastaa asioita ja huonoimmassa tapauksessa saada kaiken hiipumaan.. Siksi pieni rohkeus ei koskaan ole huono juttu..

• ItsekinIhastunut

"sähköä on, ainakin omasta mielestäni, mutta toisen käytös on myös kovin aktiivista..."

mitä tämä tarkoittaa, eikös se ole hyvä asia että on aktiivinen vai liian aktiivinen tai väärällä tavalla vai miksi tuo mutta?

• Chcha

Tuon mutta-sanan tilalla olisi voinut olla paremminkin "ja" :) Olen siis onnellinen, että hänkin on aktiivinen, toivon että tilanne näin pysyisikin. Kiitos hyvistä ideoista, miten tilanteessa voisi lähestyä häntä! En näe häntä kovin usein ja yleensä paikalla on muitakin ihmisiä, mutta muuten olemme kuitenkin yhteyksissä hyvin paljon, jopa päivittäin. Mitä ajattelit itse, kun kirjoitit, ettet tiedä oikein mitä nyt tehdä? Eli ko. nainen ei varmasti kuitenkaan vielä tiedä tunteistasi?

• Kyllätiedät

Oma tilanne muistuttaa paljon ap:n tilannetta... Ihastus kestänyt jo hyvän aikaa tähän erääseen naiseen jota en vain saa mielestäni vaikka välillä yritän. En tiedä haluankokaan. Koen että hän voisi olla kiinnostunut, pitää minusta ainakin. Hänellä on taustalla tiettyjä asioita joiden takia en uskalla tehdä seuraavaa askelta saatika kertoa ajatuksistani häntä kohtaan. Hän kyllä tietää että olen naisiin päin. :)

• Enkyllätiedä

Kuvitellaan tilanne, jossa hän olisi kiinnostunut. Miten koet, että hän pystyisi päättelemään/olemaan päättelemättä sinun ajatuksistasi ja tunteistasi?

Kyselen, koska jäi mietityttämään tuo mainitsemasi epävarmuus/pelko. Voisin siis kysyä myös, kumman luulet hänen ennemmin huomaavan sinusta, ihastuksen vai epävarmuuden/pelon? Ja kumman tahtoisit hänen sinusta huomaavan/olisitko valmis kertomaan omista ajatuksistasi ja tunteistasi, jos hän tekisi niin ensin?

Kyselyikä näköjään menossa minulla :)

• Kyllätiedät
        Enkyllätiedä kirjoitti:

Kuvitellaan tilanne, jossa hän olisi kiinnostunut. Miten koet, että hän pystyisi päättelemään/olemaan päättelemättä sinun ajatuksistasi ja tunteistasi?

Kyselen, koska jäi mietityttämään tuo mainitsemasi epävarmuus/pelko. Voisin siis kysyä myös, kumman luulet hänen ennemmin huomaavan sinusta, ihastuksen vai epävarmuuden/pelon? Ja kumman tahtoisit hänen sinusta huomaavan/olisitko valmis kertomaan omista ajatuksistasi ja tunteistasi, jos hän tekisi niin ensin?

Kyselyikä näköjään menossa minulla :)

Niin, ehkä kuvittelen vain itse olevani helposti luettava. Ehkä hän ei ole päätellyt yhtään mitään ja luulen vain että kiinnostuksen huomaisi...

Ihastumisesta huolimatta olen mielestäni rentoutunut ja oma itseni hänen seurassaan, toki jännitän (hyvällä tavalla) enemmän kuin muiden seurassa. En kuitenkaan ajattele että persoonani muuttuisi hänen kanssaan. En siis oikeastaan koe minkäänlaista pelkoa minkään muun asian suhteen kuin sen, että voisin kertoa hänelle olevani ihastunut... Siispä toivon että hän huomaisi minussa tämän kiinnostuksen, eikä ainakaan ajattelisi että olen jollain tapaa epävarma. Vastaisin rehellisesti omista tuntemuksistani jos kävisi ilmi että hän pitää myös minusta enemmän kuin ystävänä.

• Ihastunutnainen

Kuinka kauan ihastuksesi on kestänyt, Kyllätiedät? Mitä tarkoitat noilla taustalla olevilla asioilla, miksi et tee aloitetta?

• Kyllätiedät
        Ihastunutnainen kirjoitti:

Kuinka kauan ihastuksesi on kestänyt, Kyllätiedät? Mitä tarkoitat noilla taustalla olevilla asioilla, miksi et tee aloitetta?

En osaa määritellä tarkkaan kuinka kauan, alkoi huomaamatta ja yllättäen.. Olen tuntenut hänet reilusti yli vuoden. En lähde avaamaan taustoja sen enempää täällä. En tee aloitetta koska en tahdo menettää ystävyyttä enkä asettaa häntä vaivaannuttavaan asemaan, mikäli hänellä ei mitään syvällisempiä ajatuksia minusta. Tilanne on sellainen, jossa koen että olen altavastaajan asemassa ja ehkä hän minulle joskus sen osoittaa jos on kiinnostunut. Niin toivon. Miksi sinä et Ihastunutnainen tee itse aloitetta oman ihastuksesi suhteen?

• Minunvaloni

Hei. Olen hiukan vastaavassa tilanteessa minäkin. Sillä erotuksella tosin, että olen itse tehnyt aloitteen ihastukseni suuntaan ja kertonut hänelle, että olen suunnattoman ihastunut jäneen.

Otin sen askeleen siksi, koska tahdoin kertoa hänelle tunteistani, ja jos en olisi kertonut, tunteeni jäävät häneltä ikiajoitsi tietämättä.

Kerroin hänelle myös, että kertomiseni ei sisällä minulta mitään vaadetta hänelle, ei mitään minulla ei ole mitään omaa itsekästä tarvetta hänestä.!Kerroin myös, että olen sillä lailla ehkä omituinen ihminen, että minun maailmassani minä itse en ole ollenkaan etusijalla, en ole pelaamassa mitään, olen täysin vakava ja tosissani tunteissani häntä kohtaan.

Minä ole se, joka olen omista tunteistani vastuussa, ei hän. Jos hän ei ole kiinnostunut tai on vaivaantunut, se ovat tämän toisen osapuolen oikeus, aivan kuten oma ihastuksenikin on minun. Hän on vastuussa omista tunteistan aivan kuten minäkin.
        . Tämä tunteitteni hänelle kertominen ei sisältänyt mitään vaadetta hänelle minun suuntaani. Kerroin olevani suunnattoman viehättynyt ja äärettämön ihastunut, ja tunsin niin, että hänellä on tavallaan jopa oikeus tietää tunteistani, koska liittyvät häneen. Tietenkin.
        No, sitten kerroin, ja ihastukseni oli hyvin iloinen, suorastaan säteilevä ja ilahtunut rohkeudestani. Muutamia , hyvin henkilökohtaisia viestejä lähetämme, tapaamma aika usein, toistaiseksi vain ”työpaikalla” mutta juttelemme siellä ja lähennymme.
        Jos tunteitten näyttämisen este on pelko pakkien saamisesta, ja jos ne saa, niin on tosiaan otettava huomioon, että saa nenilleen, mutta niinhän sitä toista ihmistä löhestyessään pitä ottaakin se riski, käy hyvin tai huonosti.
        Oman ihastuksei kannsa eten vähitellen mutta me ainakin tiedämme, mitä tunnemme, ilman rivien väljeä ja tulkintoja. Meille on käynyt hyvin; minua ei torjuttu ja ihastukseni lähestyy minua pikkuhiljaa oman vauhtinsa mukaan, muttä nyt olemme toisillemme merkityksellisiä, se yksi tuhansien joukoista, hän, joka on minun sydämeni sulattanut, ja puolin ja toisin.
        Onnea matkaan, teille kaikille.

• Höpsööntynyt__
        Minunvaloni kirjoitti:

Hei. Olen hiukan vastaavassa tilanteessa minäkin. Sillä erotuksella tosin, että olen itse tehnyt aloitteen ihastukseni suuntaan ja kertonut hänelle, että olen suunnattoman ihastunut jäneen.

Otin sen askeleen siksi, koska tahdoin kertoa hänelle tunteistani, ja jos en olisi kertonut, tunteeni jäävät häneltä ikiajoitsi tietämättä.

Kerroin hänelle myös, että kertomiseni ei sisällä minulta mitään vaadetta hänelle, ei mitään minulla ei ole mitään omaa itsekästä tarvetta hänestä.!Kerroin myös, että olen sillä lailla ehkä omituinen ihminen, että minun maailmassani minä itse en ole ollenkaan etusijalla, en ole pelaamassa mitään, olen täysin vakava ja tosissani tunteissani häntä kohtaan.

Minä ole se, joka olen omista tunteistani vastuussa, ei hän. Jos hän ei ole kiinnostunut tai on vaivaantunut, se ovat tämän toisen osapuolen oikeus, aivan kuten oma ihastuksenikin on minun. Hän on vastuussa omista tunteistan aivan kuten minäkin.
        . Tämä tunteitteni hänelle kertominen ei sisältänyt mitään vaadetta hänelle minun suuntaani. Kerroin olevani suunnattoman viehättynyt ja äärettämön ihastunut, ja tunsin niin, että hänellä on tavallaan jopa oikeus tietää tunteistani, koska liittyvät häneen. Tietenkin.
        No, sitten kerroin, ja ihastukseni oli hyvin iloinen, suorastaan säteilevä ja ilahtunut rohkeudestani. Muutamia , hyvin henkilökohtaisia viestejä lähetämme, tapaamma aika usein, toistaiseksi vain ”työpaikalla” mutta juttelemme siellä ja lähennymme.
        Jos tunteitten näyttämisen este on pelko pakkien saamisesta, ja jos ne saa, niin on tosiaan otettava huomioon, että saa nenilleen, mutta niinhän sitä toista ihmistä löhestyessään pitä ottaakin se riski, käy hyvin tai huonosti.
        Oman ihastuksei kannsa eten vähitellen mutta me ainakin tiedämme, mitä tunnemme, ilman rivien väljeä ja tulkintoja. Meille on käynyt hyvin; minua ei torjuttu ja ihastukseni lähestyy minua pikkuhiljaa oman vauhtinsa mukaan, muttä nyt olemme toisillemme merkityksellisiä, se yksi tuhansien joukoista, hän, joka on minun sydämeni sulattanut, ja puolin ja toisin.
        Onnea matkaan, teille kaikille.

Kuulostaapa ihanalta! Minusta on hienoa, että annat ihastuksellesi aikaa. Oli rohkeaa, että kerroit hänelle tunteistasi ja suhtaudut hienosti hänen tarpeisiinsa. Toivon teidän suhteen etenevän ihanaksi rakkaussuhteeksi 💕 Pidän peukkuja!

• Sinämunmielessä

Hei ap! Kiinnostaisi tietää mitä sinulle/tilanteellesi kuuluu? Vai oletko kadonnut palstalta kokonaan. Tämä oli mielenkiintoinen ja hyvä keskustelu täällä pitkään aikaan. :)

• Mietteliäs__

Täälläkin vähän saman tyyppistä hommaa menossa. En puhuisi ehkä ihastumisesta suoranaisesti, ehkä enemmänkin fyysisestä vetovoimasta. On sellainen olo että haluaisi vain halata kyseistä naista vaikka koko päivän pitää kädestä ja olla sillai lähekkäin ..eikä olis mitään seksiäkään vastaan.
      Aika pihalla tässä kieltämättä ollaan.

• hämmennystå

Kiva että löysin tämän keskustelun. Olen jo keski-ikää lähestyvä nainen. Aikanani olen ollut naimisissa, eronnut aikaa sitten. On ollut eron jälkeen miesten kanssa pitkiäkin seksi suhteita, muttei aikoihin oikeaa seurustelua. Nyt jo kohta pari vuotta, olen ollut vaihtelevasti ihastunut itseäni nuorempaan naiseen. Ei hän mikään teini ole, mutta nuorempi. Olen täysin hämmentynyt. Jotenkin välillä tuntuu, että hänkin on jotenkin kiinnostunut; katsoo pitkään, hymyilee tulee juttelemaan. Välillä sitten taas tuntuu, että hän välttelee ja ettei kumpikaan sano mitään. Joskus huomaan, että hän katsoo perään, kuten tietysti minäkin.
      Tilanne on ihana ja hankala. Näemme tilanteessa, jossa hän tavallaan on minun esimies. Ei siis kummankaan varsinaisessa työssä, mutta.. En siis osaa kuvitellankaan, että ottaisin asian puheeksi, monestakin syystä, joita on tuo esimiesrooli, ikäero ja varsinkin se, etten tiedä yhtään, mitä oikeastaan itse haluan? Olisinko oikeasti valmis suhteeseen naisen kanssa ja uskaltaisinko ottaa siitä selvää? Ja silti, hän saa sykkeeni nousemaan, ajatukseni sekaisin ja haluaisin kertoa, miten hän hämmentää mieltäni ja miten seksikäs hän on. Sormusta hänellä ei ole, mutta saattaahan hänellä olla mies- tai naisystävä kotona.
      Ja tosiaan, en osaa tätä asiaa kenenkään kanssa jakaa, koska olen omista ajatuksistani niin sekaisin, etten osaa edes ajatella puhuvani niistä vaikka ystävieni tai läheisten kanssa. Joten kärvistelen asiaa yksikseni, paitsi nyt jaoin tämän teidän kanssa. Ideoita, miten saan edes itse tolkkua tunteistani ja siitä, mitä elämältä haluan ja mitä etsin.

• Anonyymi

Kumpikaan ei uskalla enempää. Katse etsii juuri sitä ihmistä, jota sydän tavoittelee - jos te katsotte toistenne jälkeen asia on selkeä.

• Anonyymi

Löysin tämän vanhan keskustelun. Löytyykö täältä vielä aikaisempia kirjoittajia? Mitä teille kuuluu nyt? Olen samanlaisessa tilanteessa ollut jo pitkän aikaa eli ihastunut erääseen naiseen, jota en voi olla ajattelematta. Välillä tuntuu, että kiinnostus olisi molemminpuolista. Olemme ystäviä ja en tiedä miten tässä toimisi vai teenkö asian eteen mitään. Löytyykö muita, joilla samanlaisia tunteita tai ajatuksia?

• Anonyymi

En ole aikaisempi kirjoittaja, mutta samanlaisessa tilanteessa - ihastunut ystävään. Tiedän että hän on naisiinpäin, minä taas en ole sanonut mitään kun en aiemmin ole naiseen ihastunut. Välillä tuntuu että hän on mustasukkainen, jos puhun tai vietän aikaa muiden kanssa. En ole uskaltanut puhua asiasta kenellekään, vaikka olisi ihana vaihtaa ajatuksia jonkun kanssa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole aikaisempi kirjoittaja, mutta samanlaisessa tilanteessa - ihastunut ystävään. Tiedän että hän on naisiinpäin, minä taas en ole sanonut mitään kun en aiemmin ole naiseen ihastunut. Välillä tuntuu että hän on mustasukkainen, jos puhun tai vietän aikaa muiden kanssa. En ole uskaltanut puhua asiasta kenellekään, vaikka olisi ihana vaihtaa ajatuksia jonkun kanssa.

No.. ainakin ystävälläsi on jonkinlaisia tunteita. Tietysti myös ystävät voivat olla mustasukkaisia toisilleen muiden tapaamisesta. Olen huomannut ihastuksessani sekä itsessäni myös samoja piirteitä, pieni harmitus/välinpitämättömyyden esittäminen saattaa paistaa läpi kun toinen viettää aikaa muiden kanssa. Vaikkakin aikuisia ihmisiä ollaan ja itsekin sen yritän peittää. Välillä ärsyynnyn itsekin omista reaktioistani. Toisaalta ihanaa huomata, että toinen välittää..

• Anonyymi

Jos se tuntuu molemmin puoliselta niin suosittelen hienovaraista etenemistä tai ainahan voi suoraankin kertoa tunteistaan. Vihjailu on hieman turhauttavaa kun se tosiaan on vain vihjailua johon toisen on vaikea tarttua.

Miten paljon ja miten vietätte aikaa keskenänne, miten molemmin puoliset tunteet näkyvät?

• Anonyymi

Itse en ehkä osaa/uskalla vihjailla tarpeeksi selkeästi. Pitkiä katseita, katsoo minua vaikka varsinaisesti puhuu jollekin muulle. Muilta on tullut pientä kuittailua meidän yhdessäolosta. Välillä katsoo pitkään perään, jos liikun jonkun muun kanssa. Uskaltaisi vaan sanoa suoraan.

• Anonyymi

Ehkä toinen odottaa juuri sinulta jostain tietystä syystä johtuen sitä rohkeampaa lähestymistä tai vihjettä. Näin mulla, vaikka yleensä olisin varmasti jo toiminut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ehkä toinen odottaa juuri sinulta jostain tietystä syystä johtuen sitä rohkeampaa lähestymistä tai vihjettä. Näin mulla, vaikka yleensä olisin varmasti jo toiminut.

Ottakaa huomioon että kaikki eivät tajua merkkejä ja vihjeitä tai itsekään tee niitä. Epämääräiset pienet vihjeet voi mennä helposti ohi jos ei ole tottunut sellaiseen tai on vähän yksioikoinen, yllättävän moni on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ottakaa huomioon että kaikki eivät tajua merkkejä ja vihjeitä tai itsekään tee niitä. Epämääräiset pienet vihjeet voi mennä helposti ohi jos ei ole tottunut sellaiseen tai on vähän yksioikoinen, yllättävän moni on.

Tämä on kyllä totta. Itsekin kuvittelen olevani ilmiselvä vihjailujeni kanssa mutta toinen ei välttämättä ymmärrä ollenkaan mistä on kyse.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä on kyllä totta. Itsekin kuvittelen olevani ilmiselvä vihjailujeni kanssa mutta toinen ei välttämättä ymmärrä ollenkaan mistä on kyse.

Mun mielestä parhaiten vihjailuja ja merkkejä tulkitsee ihmiset jotka on tottuneet olemaan paljon sosiaalisissa tilanteissa ja jotka on herkkiä huomaamaan kaikkea muutakin. Myös se vaikuttaa mun mielestä jos on tottunut olemaan huomion kohteena ja osaa odottaa toisten kiinnostusta itseen. Jos ihastuksen kohde ei ole tota lajia niin saattaa mennä vihjeet ohi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mun mielestä parhaiten vihjailuja ja merkkejä tulkitsee ihmiset jotka on tottuneet olemaan paljon sosiaalisissa tilanteissa ja jotka on herkkiä huomaamaan kaikkea muutakin. Myös se vaikuttaa mun mielestä jos on tottunut olemaan huomion kohteena ja osaa odottaa toisten kiinnostusta itseen. Jos ihastuksen kohde ei ole tota lajia niin saattaa mennä vihjeet ohi.

Ei katso sosiaalisuuteenkaan, joillakin vain on herkät tuntosarvet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totta tuo. Jos saa paljon yleisesti kiinnostusta osakseen niin helpommin varmaan osaa tulkita vihjeet kiinnostukseksi.
        Toisaalta, tarkemmin ajateltuna, vihjaillu on aika syvältä. Se on vain vihjailua, jossa pallo ikään kuin heitetään toiselle kun itse ei uskalla kuin vihjailla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totta tuo. Jos saa paljon yleisesti kiinnostusta osakseen niin helpommin varmaan osaa tulkita vihjeet kiinnostukseksi.
        Toisaalta, tarkemmin ajateltuna, vihjaillu on aika syvältä. Se on vain vihjailua, jossa pallo ikään kuin heitetään toiselle kun itse ei uskalla kuin vihjailla.

Vihjailusta, itse olen sitä mieltä, että pelkkä vihjailu eli flirttailu on hauskaa jonkin aikaa. Kuitenkin haluan puhua avoimesti tunteista ja muusta asiaan liittyvästä aika nopeasti, eikä se tarkoita että flirttailu pitäisi lopettaa. Jos ainoastaan vihjailee, se ei voi johtaa mihinkään syvempään tutustumiseen tai suhteeseen. En myöskään ota mitään "palloja" vastaan, ajattelen että se aloittaa keskustelun, jolla on asiaa.

• Anonyymi

Löytyy ja monta. Itse olin samantapaisesa tilanteessa kuin aloittaja reilut kaksi vuotta sitten. Tänä kesänä olen ensimmäistä kertaa lopulta seurustellut naisen kanssa kaiken sen haikailun jälkeen. Valitettavasti meillä meni sukset ristiin ja nyt opetellaan olemaan ystäviä. En silti todellakaan kadu mitään. Suhde häneen oli läheinen ja kiihkeä ja vertaansa vailla, rakastuin aivan tosissani. Eikä se tunne ole mihinkään edes vielä haipunut, toivottavasti ajan kanssa.
      Viime viikolla kävin "Entiset heterot" kirjan kirjoittajan vetämässä ns. myöhäänheränneiden keskustelupaneelissa. Oli ihanaa ja väkeä oli paljon. Etenkin naisia.

• Anonyymi

Miksi pitää alkaa lesboilemaan ja kokeilemaan, voihan olla ystäviä ja pitää toisistaan, rakastaa ja tehdä asioita yhdessä. Tänä aikana on mielessä vaan seksi ja kaiken maailman kaapista tulot, jotka ovat koomisia. Ei elämä ole pelkkää seksiä ja pohtimista olenko Bi, lesbo, homo vai hetero

• Anonyymi

No mitä jos vaan ajattelee ja haaveilee toisesta 24/7 ja toinen saa pään ja ajatukset sekaisin eikä haluaisi mitään muuta kuin olla hänen seurassaan, sillä hän on ihaninta mitä olet ikinä tavannut ja pelkkä ajatuskin vaikka hänen katseestaan ottaa vatsan pohjasta. Ja tällä tai hymy häneltä saa sinut hymyilemään moneksi päiväksi. Ja tällä ei ole edes mitään tekemistä seksin kanssa.

• Anonyymi

”Miksi alkaa lesboilemaan” miksi alkaa kirjoittelemaan tällaisia viestejä lesbopalstalle? Ystävyys ja kaverillinen läheisyys/lämpö ovat ihanaa ja antavat tietysti iloa elämään. Vaan siinä vaiheessa kun tunteet ovat myös vähän enemmän niin on asia erikseen. Yhtä luonnollista etenemistä kuin heterosuhteissa. Sehän on selvää, että kaveri ja oma rakas ovat kaksi täysin eri asiaa. Eli viestin kirjoittaja nauttikoon itse kaverisuhteistaan.

• Anonyymi

Nämä asiat mietityttää kun ei tiedä onko lesbo vai ei. Joskus on voinut kiintyä johonkin naiseen, olla hänestä mustasukkainen kun hän on löytänyt mieskaverin ja jäädä kaipaamaan.
      Sitten taas välillä tuntuu että kaikki homous on tehtyä asian itsensä vuoksi, kun sellainen seksi tuntuu iljettävältä.

• Anonyymi

Ei se kyllä sitä ole, jos kerran tykkää toisesta ja haluaa koskettaenkin päästä lähelle. Veikkaan lesboseksi olevan ylipäänsä hyväilevämpää kuin heteroseksi, joten mitä iljettävää siinä on. Tosin tämä on yhden ihmisen kokemuksen perusteella.

• Anonyymi

Minulla on samanlainen tilanne. Olen ihastunut itseäni vanhempaan naiseen, enkä saa häntä mielestäni. Tutustuimme töiden kautta ja olemme käyneet yhdessä kahvilla, tosin kavereina. Mutta tähän se taitaa jäädä, en uskalla kertoa tunteistani, koska en ole varma onko hän naisiinpäin. Ollaan molemmat heterosuhteessa tahoillamme ja hän on ensimmäinen naisihastukseni. Minusta tuntuu, että hän on myös ihastunut minuun, mutta toisaalta pelkään että olen väärässä ja ehkä vain tulkinnut hänen kehonkieltäänn omien toiveideni mukaisesti. Olen ollut ihastunut häneen jo reilustu yli vuoden ja haaveilen hänestä päivittäin. Olen harkinnut eroa miehestäni. Vinkkejä miten edetä varovasti, ja vihjata toiselle ihastuksesta?

• Anonyymi

Kannattaa varmaan alkaa vaan tekemään enemmän tuttavuutta hänen kanssaan? Pyydä kahville, elokuviin yms., tutustumisesta se lähtee ja siinä sitten saat tunteillesikin enemmän varmuutta ja voit samalla kuuullostella voisiko olla molemminpuolista. Ja niin kuin sinunkin kohdallasi, voisithan sinäkin olla hänen ensimmäinen naisihastus. Eli ei se aina edellytä sitä, että toinen on jo valmiiksi naisiin päin. Sama pätee myös tunteisiin, vaikka hänellä ei niitä juuri nyt olisikaan, niin ei se poissulje sitä etteikö niitä voisi tulla.

• Anonyymi

Ystävään ihastuminen on kyllä aika paha nim.merkillä kokemusta on😑 vaikka ihastuminen/rakastuminen on kauneinta mitä voi tapahtua,oikeastaan mä olen niin kiitollinen että juuri hän herätti minussa nämä tunteet♥️ne oli vuosia piilossa,suljettuna häkkiin, kunnes rupesin tekemään töitä itseni kanssa,halusin sen häkin oven auki.Halusin oppia rakastamaan ja luottamaan,aluksi itseeni,siitähän se lähtee,teen työtä vieläkin ja nälkä kasvaa😅♥️olen kovasti miettinyt tunteitteni tarkoitusta häneen,että mitä ihmettä tämä ihminen kulkee mukanani kokoajan,se tuntuu koko kropassa lämpönä,ei pelkästään vatsan seudulla😉ja,joo,tätä on jatkunut vuoden,siitä kun hoksasin tunteet.Aluksi mietin että pariviikoa niin tulee uusia ihastuksia..just joo ylivuoden verran paininut kun pikku kakara!!hitto mä olen 40 nainen että pitäisiköhän oikeesti ruveta ottaa härkää sarvista ja lopettaa tälläinen itsensä kiusaaminen😅♥️huh,saimpas tähän purettua ainekin🤣😤😌

• Anonyymi

Mä niin tunnen, niin kuin edellinen kirjoitti.. Se tunne mikä ihastuneena kulkee mukana. Mä olen itse nyt vuoden ajan ollut ihastunut yhteen naiseen ja välillä musta jopa tuntuu, että siinä on jotain yliluonnollista, koska niin se on mun pääni sekoittanut ja mun elämääni juurtunut, mutta hänellä itsellään ei näytä olevan mitään käryä, siitä miten vahvasti minuun on vaikuttanut.
        Olis kiva kuulla, jos jollain on käynyt niin, että nää ihastumiset eivät olisikaan olleet yksi puolisia, että joku olisi oikeasti löytänyt oman puolikkaansa ja se vastapuoli olisi tuntenut samoin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mä niin tunnen, niin kuin edellinen kirjoitti.. Se tunne mikä ihastuneena kulkee mukana. Mä olen itse nyt vuoden ajan ollut ihastunut yhteen naiseen ja välillä musta jopa tuntuu, että siinä on jotain yliluonnollista, koska niin se on mun pääni sekoittanut ja mun elämääni juurtunut, mutta hänellä itsellään ei näytä olevan mitään käryä, siitä miten vahvasti minuun on vaikuttanut.
        Olis kiva kuulla, jos jollain on käynyt niin, että nää ihastumiset eivät olisikaan olleet yksi puolisia, että joku olisi oikeasti löytänyt oman puolikkaansa ja se vastapuoli olisi tuntenut samoin.

Joku taisi joskus näillä sivuilla mainita aika hienosti että kun se tunne on niin valtava,se rakastetun läsnäolo,että puhutaan yhteydestä,niinkuin esim.kaksoisisaruksilla ilmenee.Miksi ei olisi mahdollista että kahdella täysin vieraalla..ja vieläpä eri ikäisellä olisi vastaavanlainen yhteys ♥️♥️suorastaan lottovoitto ja mikä rikkaus,kasvaa yhteen♥️♥️😯kylläpä huomaa että täysi kuu😅

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joku taisi joskus näillä sivuilla mainita aika hienosti että kun se tunne on niin valtava,se rakastetun läsnäolo,että puhutaan yhteydestä,niinkuin esim.kaksoisisaruksilla ilmenee.Miksi ei olisi mahdollista että kahdella täysin vieraalla..ja vieläpä eri ikäisellä olisi vastaavanlainen yhteys ♥️♥️suorastaan lottovoitto ja mikä rikkaus,kasvaa yhteen♥️♥️😯kylläpä huomaa että täysi kuu😅

Upea tilanne ystävien kesken, siinähän on hyvä mahdollisuus onnistua, kun vertaa vaikka työpaikkaromansseihin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Upea tilanne ystävien kesken, siinähän on hyvä mahdollisuus onnistua, kun vertaa vaikka työpaikkaromansseihin.

No todellakin,että kahden ihmisen kohtaaminen tapahtuisi uudelta ja puhtaalta kankaalta,kaikki menneet on kohdattu ja ei olisi mitää ns.karmallisia..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pakko kommentoida.
        Olin /olen myös yli vuoden todella ihastunut erääseen naiseen. Vaikka emme paljon olleet tekemisissä niin olin aistivinani jotain hyvin erityistä välillämme. Olin täysin varma että tunne on ainakin osittain molemminpuolinen, sellainen väreily oli välillämme ja tunsin sen hänen katseestaan, ja tunnelma oli joskus suorastaan yliluonnollinen.
        Asetelma oli hieman tai aika paljonkin haastava, mutta koska luotin siihen tunteeseen niin en pelännyt näyttää tykkäämistäni hänelle. En kuitenkaan mistään tunteista puhunut enkä käyttäytynyt sopimattomasti tms. Mutta sitten iski kylmä suihku päin kasvoja, ja hän on nykyään lähes tyly tai sanotaan ettei ainakaan enää väreile yhtään mikään.

En tiedä sekoittiko tunteet pääni ja sumensi hieman arviointikykyäni vai mitä ihmettä tapahtui.

Silti olen edelleen sitä mieltä että jotain erityistä välillämme oli hetken, jonka sitten mitä ilmeisimmin pilasin. Mutta en osaa katuakaan, jos sydäntään on vaan kuunnellut ja sen mukaan toiminut.

Olosuhteet tiedostaen, en edes havitellut hänestä mitään muuta kuin iloitsin että hän oli edes sen verran elämässäni ja jotenkin sen halusin hänelle myös osoittaa.
        Mutta siis se siitä yliluonnollisuudesta.

• Anonyymi

Täällä myös yksi nainen, joka tajusi omaavansa tunteita naista kohtaan. Alussa luulin sen olevan vain kaveruutta. Sitten melko pian huomasin että se onkin jotain syvempää. Toinen tuntuu liiankin tutulta ja yhdessä viihtyy liiankin hyvin. Pelottaa, ajatukset harhailee, ihastuneen mieli on sekaisin. En halua paljastaa tunteitani, koska valitettavasti tiedän ettei se johtaisi tällä hetkellä mihinkään. Tiedän kuitenkin sen että hänkin pitää minusta. Sen on nyt vain riitettävä.

• Anonyymi

Surullista,kumpa voisit antaa rakkaudelle mahdollisuuden?mikä sinua pelottaa?

• Anonyymi

Aiempi kommentoija kuvasi juuri niitä tunteita ja ajatuksia mitä myös mulla on. Tunnen aivan ihanan naisen ja olen onnellinen kun saan jakaa edes pieniä pieniä hetkiä hänen kanssaan. Ihastumisen tunne ei mene ohi vaikka kuinka ajattelisi kaverillisesti. Mitään ei ole siis tapahtunut eikä tunteista puhuttu mutta jotenkin tiedän: hänkin pitää minusta. Hän on tärkeä ja olen todellakin ihastunut. Itse taidan olla se ”heikompi” meistä ja olisin valmis muuhunkin kuin ystävyyteen, mutta kunnioitan häntä ja tyydyn tilanteeseen mikäli hän ei osoita tahtovansa enempää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aiempi kommentoija kuvasi juuri niitä tunteita ja ajatuksia mitä myös mulla on. Tunnen aivan ihanan naisen ja olen onnellinen kun saan jakaa edes pieniä pieniä hetkiä hänen kanssaan. Ihastumisen tunne ei mene ohi vaikka kuinka ajattelisi kaverillisesti. Mitään ei ole siis tapahtunut eikä tunteista puhuttu mutta jotenkin tiedän: hänkin pitää minusta. Hän on tärkeä ja olen todellakin ihastunut. Itse taidan olla se ”heikompi” meistä ja olisin valmis muuhunkin kuin ystävyyteen, mutta kunnioitan häntä ja tyydyn tilanteeseen mikäli hän ei osoita tahtovansa enempää.

Ihanaa kuitenkin että voit olla hänen ystävänsä. Eikä koskaan voi tietää millaisia käänteitä elämän varrella tulee.

• Anonyymi

Miten olet saanut tietää että hän pitää sinusta? Oletteko puhuneet avoimesti?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Surullista,kumpa voisit antaa rakkaudelle mahdollisuuden?mikä sinua pelottaa?

Omat tunteeni pelottaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten olet saanut tietää että hän pitää sinusta? Oletteko puhuneet avoimesti?

Kyllä, olemme puhuneet.

• Anonyymi

Mitä niitä täällä jatkuvasti mouruat. Naimaan vaan, niin tuska helpottaa jospa tussu kävis lopulta tongittavaksi.

• Anonyymi

Just samat fiilikset itellä... Omassa päässä mietin asiaa kokoajan mut en saa kerrottua kenellekkään. Piti kyllä itelläki sulatella tuota naiseen ihastumista jonku aikaa ja kokoajan vahvistuu että haluan tuon ihastumiseni elämääni...
      Etäsuhde aluks tulis mut ei haittaa. Hän vaan on niin kaunis ja lämmin ihminen.

• Anonyymi

Voisitko puhua asiasta vaikka jollekin ystävällesi? Monasti asiat selkiintyy omassa päässä paremmin, kun saa ne sanalliseen muotoon ja ystävä voi muutenkin tukea prosessissa. Helpompi sitten kertoa ihastuksen kohteellekin tunteistaan, jos on jo löytänyt sanat siihen ja sanonut ne jollekin ääneen.

• Anonyymi

Miksi et saa kerrottua kenellekään? Kun itse ekaa kertaa ihastuin naiseen, kerroin melkein saman tien kaikille läheisille. En kokenut että asiaa olisi tarvinnut mitenkään sulatella, ymmärsin heti ettei kyse ollut ystävyydentunteesta vaan ihastumisesta. Muistan ihan hyvin, vaikka aikaa on kulunut jo kymmeniä vuosia. Mutta ehkä jotkut myöhäisheränneet tarvitsevat aikaa omien tunteidensa tunnistamiseen, jos ensin ajattelee tunteen olevan ystävyyttä kun on tottunut olemaan naisten kanssa vain ystävänä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi et saa kerrottua kenellekään? Kun itse ekaa kertaa ihastuin naiseen, kerroin melkein saman tien kaikille läheisille. En kokenut että asiaa olisi tarvinnut mitenkään sulatella, ymmärsin heti ettei kyse ollut ystävyydentunteesta vaan ihastumisesta. Muistan ihan hyvin, vaikka aikaa on kulunut jo kymmeniä vuosia. Mutta ehkä jotkut myöhäisheränneet tarvitsevat aikaa omien tunteidensa tunnistamiseen, jos ensin ajattelee tunteen olevan ystävyyttä kun on tottunut olemaan naisten kanssa vain ystävänä.

Siis ymmärrän että myöhäisheränneen voi olla vaikeampi tunnistaa tunteitaan naisia kohtaan, kun on jo valmiiksi kehittynyt identiteetti ja ne tunteet ovat sille ristiriitaisia.

Ehkä näihin ei pitäisi kommentoida ollenkaan kun ei itse ole myöhäisherännyt, eikä voi siksi täysin ymmärtää miltä se tuntuu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis ymmärrän että myöhäisheränneen voi olla vaikeampi tunnistaa tunteitaan naisia kohtaan, kun on jo valmiiksi kehittynyt identiteetti ja ne tunteet ovat sille ristiriitaisia.

Ehkä näihin ei pitäisi kommentoida ollenkaan kun ei itse ole myöhäisherännyt, eikä voi siksi täysin ymmärtää miltä se tuntuu.

Monilla myöhäänheränneillä taitaa alussa mennä ystävyys ja rakkaus sekaisin. Siitä se sitten alkaa vähitellen selkiintymään, kenellä menee pitempään, kenelle avautuu nopeammin.

Sulatteluvaiheessa tuskin kannattaa ketään lähestyä, ettei tule väärinkäsityksiä. Aina välillä kuulee näitä "pidin sitä ystävänä ja olikin koko ajan ajatellut muuta, en voi enää luottaa".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Monilla myöhäänheränneillä taitaa alussa mennä ystävyys ja rakkaus sekaisin. Siitä se sitten alkaa vähitellen selkiintymään, kenellä menee pitempään, kenelle avautuu nopeammin.

Sulatteluvaiheessa tuskin kannattaa ketään lähestyä, ettei tule väärinkäsityksiä. Aina välillä kuulee näitä "pidin sitä ystävänä ja olikin koko ajan ajatellut muuta, en voi enää luottaa".

Pakko sanoa, että kyllä minäkin kokisin oloni vähän petetyksi, jos yhtäkkiä kävisi ilmi että joku jota olen pitänyt ystävänä, olisikin ajatellut ihan muuta ilmaisematta sitä mitenkään. Toisaalta sille ei tietenkään voi mitään, jos rakastuu ystäväänsä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pakko sanoa, että kyllä minäkin kokisin oloni vähän petetyksi, jos yhtäkkiä kävisi ilmi että joku jota olen pitänyt ystävänä, olisikin ajatellut ihan muuta ilmaisematta sitä mitenkään. Toisaalta sille ei tietenkään voi mitään, jos rakastuu ystäväänsä.

Vaikea juttu toi ystävään rakastuminen. Siinä pitää tehdä päätös joko reilusti kertoa heti alkuvaiheessa tai olla kertomatta/ilmaisematta ikinä. Pahinta on joku epämääräinen vihjailu kaveruuden varjolla. Ystävän kanssa pitää voida puhua asioistaan ilman, että joutuu epäilemään toisen vaikuttimia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tunnistan tämän itsestäni. Sen että tunnen näin naista kohtaan on ollut todella vaikeaa tunnistaa ja myöntää itselleni. Tietoisesti tunsin seksuaalista vetoa yhteen naiseen ensimmäisen kerran vuosiin neljä vuotta sitten. En tehnyt asialle mitään, sillä tällä naisella oli toinen nainen. Hän ei muutenkaan jakanut samantyylistä maailmankuvaa kanssani, joten ihastus meni ohi. Sen jälkeen ihastuin vielä pariin mieheen. Puolitoista vuotta sitten tapasin uudelleen ihastukseni menneisyydestäni. En tunnistanut häntä samaksi naiseksi. Olin aivan kummissani tunteistani, ja uushenkisissä piireissä pyörineenä en osannut tunnistaa tätä ekstaattista tunnetta heti ihastukseksi häntä kohtaan. Tapasin hänet uudelleen vuosi sitten syksyllä ja oman seksuaalisuuteni todellinen laita alkoi paljastumaan minulle rytinällä. Olin aivan sekaisin tunteistani häntä kohtaan ja siitä mikä oli totta nyt ja aiemmin. Oliko hän tämä sama henkilö? Tilanne oli haastava monella tavalla. En osannut vastata hänen lähestymiseensä oikein. En ymmärtänyt mitä hän milläkin tarkoitti ja tilanne monimutkaistui. On niin monta asiaa, mitä haluaisin muuttaa..

• Anonyymi

Olisipa kiinnostava kuulla onko tämän ketjun vanhoista tarinoista kehittynyt mitään ajan kanssa vai ovatko jääneet vain haaveilun tasolle. Näiltä palstoilta saa lukea kaikenlaisia alkuja, mutta ei kerrota myöhempiä vaiheita.

• Anonyymi

Mahtaisiko tuo johtua siitä, ettei niistä tainnut tulla yhtään mitään. Iso osa täällä kerrotuista tarinoista on vain yksipuolista kirjoittajan spekulointia ja omien tunteiden setvimistä.

• Anonyymi

En ole ap, mutta, aiemmin kommentoinut. En ole edistänyt asiaa, koska minusta se ei ole sopivaa. Eilen näin häntä pitkästä aikaa ja juteltiin työn lomassa. Yhä hän on mukava ja houkutteleva. Ja eilen kiinnitin huomiota hänen pohkeisiin, wow. Mutta edelleenkään en voi lähestyä häntä, enkä mitenkään kurjaa haikaie, se olisi elämän hukkaan heittämistä.

• Anonyymi

Samantyyppistä täälläkin. Toki tämä on jo vanha ketju. En kyllä tiedä yhtään mitä tehdä, kun olemme samassa työpaikassa töissä. Ja tiedän hänen olevan naisiin päin. Ahdistaa, kun on pää ihan pyörällä ja en todellakaan tiedä toisen osapuolen ajatuksista. Ja sitten vielä se, että suutelua pidemmälle en ole naisen kanssa koskaan mennyt. Entä jos olisinkin vain joku biseksuaaliksi itseään luuleva hetero, joka satuttaisi toista viemällä asiaa eteenpäin?

• Anonyymi

Tee rohkeasti jonkinlainen aloite. Itselläni hieman samanlainen tilanne, mutta luulen ettei hän ole naisiin päin. Työpäivät kuluvat mukavasti kun pikkuisen perhosia lentelee mahan pohjassa aina kun törmätään :) Älä mieti liikaa sitä mitä itse mahdat olla, se selviää kyllä ajan kanssa, anna tunteen viedä, se on ihanaa! :)

• Anonyymi

Kiva kulla että on muitakin. Täällä myös ihan samanlainen tilanne ja tietysti samassa työpaikassa ollaan 🤦‍♀️ Vaikka olisinkin biseksuaaliksi itseäni luuleva hetero, niin aion kyllä nyt vaan nauttia tunteesta. Ihanaa vastapainoa raskaalle työlle, ottaisin sut ihan koska vaan 😊

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiva kulla että on muitakin. Täällä myös ihan samanlainen tilanne ja tietysti samassa työpaikassa ollaan 🤦‍♀️ Vaikka olisinkin biseksuaaliksi itseäni luuleva hetero, niin aion kyllä nyt vaan nauttia tunteesta. Ihanaa vastapainoa raskaalle työlle, ottaisin sut ihan koska vaan 😊

Niin on, työkin tuntuu kevyemmältä kun leijailee välillä pilvissä 😁🥰 mihin päin suomea tämä menee? Minäkin ottaisin sut heti jos tekisit jonkinlaisen liikun itseäni kohtaan, sitä haaveillessa... 😊 ja näin susta tänään unta! 😍

• Anonyymi

Et häntä varmasti satuttaisi kohtuuttomasti jos olet rehellinen tuntemuksistasi mikäli juttunne etenisi. Eri asia lupailla kuut taivaalta ja vasta sitten tehdä itsetutkistelua, että kiinnostaako naiset ylipäätään.
        Ja eihän missään parisuhteissa voi antaa 100% takeita itsestään. Tai voi, mutta se ei ole realistista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin on, työkin tuntuu kevyemmältä kun leijailee välillä pilvissä 😁🥰 mihin päin suomea tämä menee? Minäkin ottaisin sut heti jos tekisit jonkinlaisen liikun itseäni kohtaan, sitä haaveillessa... 😊 ja näin susta tänään unta! 😍

Just näin. En tiedä uskallanko paljastaa mihin päin (mitäköhän pelkään?) mutta fyysisesti ei siis olla ainakaan tällä hetkellä samalla toimistolla. Katsellaan ruutujen välityksellä vaan 😊

• Anonyymi

Kertoisin ehdottomasti:). On ollut monta kertaa ihailija työpaikalla ja moni on kertonu tai näyttänyt tunteensa. Parin kanssa edettykin loppuun asti. Olen kyllä helposti lähestyttävä ja selvä tapaus muutenkin, niin ehkä sekin auttaa.

Ketjusta on poistettu 19 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      139
      7820
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      41
      2009
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1940
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1653
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      180
      1585
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      107
      1040
    7. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      5
      989
    8. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      50
      945
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      830
    10. Muistatko hänen

Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      34
      822
    Aihe