Pankin palvelumaksut perukirjassa

Kysyin tänään verottajan neuvontapuhelimesta, voiko perukirjaan sisällyttää vainajan velkoihin ne pankin palvelumaksut, jotka pankki perii jokaisesta laskusta.

Kuolinpesän tilille kun ei saa verkkopankkitunnuksia.

Neuvova asiantuntija ei osannut heti vastata ja lähti kysymään kollegalta.

Lopputulos oli, että nuo maksutapahtumaan liittyvät palvelumaksut voi sisällyttää perukirjan velkapuolelle, mutta on parempi haudata ne kustannusten sekaan eikä erittele omalle rivilleen, koska neuvojat eivät muistaneet koskaan nähneensä sellaista ja se voisi olla hämmentävää.

Taitaa olla lopulta aika väljää, mitä sinne perukirjaan laittaa, kunhan on siisti käsiala…

3

1955

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KaikkiPaperille

Kyllä laskut toimenpidemaksuineen voi laittaa "pesän velat" -osastoon.

• heisunheijalle

Kyllä nuo pankin kulut on joskus merkitty omana eränäänkin. Eli niinkin siis toimitaan.

Jos ei ole eritelty tai selitetty, joku osakkaista voi ihmetellä, miksi kuolinpesän tililtä on mennyt esim. 155 euroa, vaikka laskun loppusumma on 150 euroa.

• kunhanvaansanon

Kun perunkirjoitus on pidetty kuolinpesän tilille saa pankkitunnukset, mikäli kaikki osakkaat antavat valtakirjan jollekin henkilölle pankkiasioiden hoitoon siten, että hänellä on oikeus hankkia tiliin pankkitunnukset. Siitäkin on siis erikseen mainittava eli käytännössä raksittava ruutu pankin omaan valtakirjaan oikeaan kohtaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      172
      1137
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      132
      857
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      84
      793
    4. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      738
    5. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      549
    6. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      37
      541
    7. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      296
      538
    8. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      215
      489
    9. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      45
      482
    10. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      49
      477
    Aihe