Sitkeä kiusaaja
Luetuimpia
-
Kiusaaminen
Onko teitä kiusattu joskus tai oletko kiusannut itse? Itse voin sanoa, että minua on kiusattu mutta se on nyt ohi koska olen löytänyt ystäviä. Kiusaaminen alkoi miltei heti ekalla luokalla kun menin kouluun. Olin eskarissa ollut tosi paljon (tai itseasiassa melkein koko ajan) yhden tytön kanssa. Koulun alussa eräs luokamme tyttö alkoi olla hänen kanssaan ja he alkoivat syrjiä minua. Toinen tönäisi minut niin että polveni aukesi ja sen jälkeen vei kaverinsa kanssa minut terkkarille. Opettaja ei moittinut tyttöä ollenkaan koska en uskaltanut kertoa opettajalle tönimisestä ja tyttö valehteli mun kaatuneen itse. Äitini sanoi kiusaamisesta opettajalle, mutta meitä ei uskottu. Jostain syystä melkein koko luokka alkoi ns. "kiusata" minua. Minä tyhmänä olin kuitenkin joskus vapaa ajalla tämän kiusaajan kanssa. Aloin käydä psykologilla ja se oli yhtä he*vettiä. Tokaluokalla opettajani vaihtui, enkä enää käynyt psykologilla. Olin myös vähän muiden tyttöjen kanssa. Tähän väliin vain on jännä huomata, että en ollut nykyisten BFFien kanssa tekemisissä ollenkaan. Kolkilla opettaja vaihtui taas. Silloin olin tosi paljon luokan tyttöjen kanssa. En kuitenkaan toisen nykyisen parhaan kaverini kanssa. Ystävystyin lähellä asuvan luokkalaisen kanssa kunnolla ja meistö tuli kavereita. Vuonna 2016 olin kaikkien meidän luokan tyttöjen 10v synttäreillä. Neljännellä luokalla opettaja viimein pysyi samana. Eräänä päivänä tämä kiusaaja sanoi yhdelle meidän luokan pojalle että "tönäse toi kuraan" Sitten minä löysin itseni kurasta. Viidennellä luokalla opettaja oli yhä sama. Myös nykyisen BFFäni bestis muutti pois. Minä, hän ja kaksi muuta luokkalaistani tyttöä alettiin olla neljästään. Olemme vieläkin ystäviä kaikki. Anteeksi huonot henkilöselitykset 😂(jos ymmärrätte mitä ne ovat). Kertokaa omat kokemuksenne💖💖💖 T. 06 tyttö
-
Olin koulukiusaaja
Minä olin noin kuusi vuotta koulukiusaaja. Kiusaamiseni kohdistui näiden vuosien aikana pääasiassa kahteen ihmiseen, mutta hetkellisesti myös muutamiin muihin. Siinä samalla olin hetkittäin myös itse koulukiusattu, mutta en silti lopettanut omaa kiusaamistani. Nyt haluaisin että minulta voisi kysyä mitä tahansa kiusaamiseen liittyvää. Ihan vain siksi että haluaisin valottaa asian toistakin puolta, sitä kiusaajan puolta. Kaikkeen vastaan rehellisesti.
Novelle89 kirjoitti: Sun vaan ny pitää näyttää et kuka se vanhempi on ei se ny toimi et 13v sanoo tommosia sulle.
Nyproblem kirjoitti: Minä kerroin! Kerroin kiusaajan puhelinnumeron, nimen ja osoitteen. Poliisi tietää kuka on kyseessä! Mutta mitään ei oikein voi tehdä kun kyseessä on alaikäinen! Olen huolesta puolikuollut,en saa edes unta. Jos lapsi olisi "tavallinen kiusaaja" en stressaisi läheskään näin paljon mutta kun hän on häiriintynyt! Veljeni ansaitsee päästä tästä kiusaajasta jo eroon, eiväthän he edes käy samaa koulua enää. Veljeni ja äitini joutuvat pian muuttaamaan jos asiaan ei puututa, kiusaaja on hengenvaarallinen uhannut tappaa meidät kaikki! Veljeni rakastaa nykyistä koulua ja hänen sydämensä murtuisi jos hän saisi tietää että he joutuvat muuttamaan ja jättämään koulunsa henkensä uhalla. Poliisi ehdotti että asian voisi sovitella yhdessä kiusaajan ja tämän äidin kanssa muttakun kiusaaja ei usko eikä kunnioita ketään. Hänen äitinsä on fyysisesti sairas eikä pärjää lapselleen. Mitä h*mmettiä minä enää voin tehdä!
Nyproblem kirjoitti: Minä kerroin! Kerroin kiusaajan puhelinnumeron, nimen ja osoitteen. Poliisi tietää kuka on kyseessä! Mutta mitään ei oikein voi tehdä kun kyseessä on alaikäinen! Olen huolesta puolikuollut,en saa edes unta. Jos lapsi olisi "tavallinen kiusaaja" en stressaisi läheskään näin paljon mutta kun hän on häiriintynyt! Veljeni ansaitsee päästä tästä kiusaajasta jo eroon, eiväthän he edes käy samaa koulua enää. Veljeni ja äitini joutuvat pian muuttaamaan jos asiaan ei puututa, kiusaaja on hengenvaarallinen uhannut tappaa meidät kaikki! Veljeni rakastaa nykyistä koulua ja hänen sydämensä murtuisi jos hän saisi tietää että he joutuvat muuttamaan ja jättämään koulunsa henkensä uhalla. Poliisi ehdotti että asian voisi sovitella yhdessä kiusaajan ja tämän äidin kanssa muttakun kiusaaja ei usko eikä kunnioita ketään. Hänen äitinsä on fyysisesti sairas eikä pärjää lapselleen. Mitä h*mmettiä minä enää voin tehdä!
Tietysti totta on sekin, että halut kohdella muita väkivalloin saattavat vähentyä, jos sellaisella uhkailu johtaa selkäsaunaan. Mutta siinä tietysti turpaanvetäjä tekee laittomuuden, joten on syytä olla valmis kantamaan pienet seuraamukset.