Hei, uskon että moni ei näistä mielellään haluaisi puhua mutta minkä laisista oireista saitte syöpänne selville?
Oireet syövässä :/
3
1392
Vastaukset
- Mrs.W
En mistään, ei tullut syöpä mieleenkään, varsinkaan rintasyöpä koska rintani ovat suht pienet ja ne on helppo itse tutkia. Ja tutkailinhan minä niitä joskus...
Koska en tykännyt kivun vuoksi käydä mammografiassa, niin gynegologi (yksityinen) ehdotti että tutkittaisiin rinnatkin ultrassa toisen tutkimuksen yhteydessä. Tarkka lääkäri huomasi toisessa rinnassa 'jotain mikä ei välttämättä ole mitään vakavaa' ja sain lähetteen tarkempiin tutkimuksiin keskussairaalaan. Sieltä tuli kutsu parin viikon sisällä, ja kuinka ollakaan, syöpähän se oli. Ei ollut ollut mitään tuntemuksia, epäilyksiä tms. Syöpäkasvainkin oli ns. laattamallinen, ei mikään nappula tai patti. Miten sellaisen itse rintoja tutkimalla edes huomaisikaan? Syöpä leikattiin, ja sittemmin myös kainalon imusolmukkeet. Sytostaatti- ja sädehoidot päättyivät noin vuosi sitten.
Tämä tuskin aloittajaa auttaa, mutta rintasyövän varalta kehoitus: Muistakaa käydä säännöllisesti mammografiassa, tai sitten ultrassa, vaikka sen joutuu tekemään yksityisellä puolella ja hintaakin on enemmän. Minulla on ikää sen verran että mammografiatkaan ei olleet enää ilmaisia :(
Anoppi kuoli aikoinaan paksunsuolensyöpään. Hänellä oli vatsaoireita ja oli käynyt lääkärissäkin, joka oli määrännyt voiteita tai jotain 'aluksi'. Tulla sitten uudestaan jos ei auta. No, ei auttanut. Kun sitten syöpä todettiin niin se oli levinnyt jo niin laajalle että leikkauksissa ei saatu sitä kokonaan poistettua. Sairasti vain muutaman kuukauden ja kuoli pois.
Ei siis kannata alkaa miettiä onkohan tämä vakavaa vai ei, eikä siirtää lääkäriin ja tutkimuksiin menoa. Yksityiselle puolelle pääsee nopeammin, ja asiat ehkä saavat paremmin vauhtia. Pelko on kauhea seuralainen, kannattaa varata tutkimusaika heti jos jokin terveydessä huolettaa. - Cfghjk
Ei mistään!
Psa verikoe näyttää asteikolla 4-10 välillä syövän laajuuden. 4 on hyvänlaatuinen ja 10 on ärhäkkä.
Kaikki oireet on yksilöllistä......
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä612079Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1661708Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701418Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2431389Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2371337Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421195- 811166
- 1281155
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3511109Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3261100