Moi kaikille Opel miehille ja naisille. Olen ostamassa edullista käytettyä Opelia 2.2L bensiinimoottorilla. Olen koeajanu monia merkkejä ja ite olen tykästyny Opelin ajo-ominaisuuksiin. Kauhukseni kuitenkin huomasin täällä netissä, että uutena melkoinen riesa korkeapainepumppu on ollu vectra directionissa. Siksi kysynkin teiltä Opelin omistajat mikä on tämän hetken tilanne korkeapainepimppujen suhteen? Onko niihin tullu parannusta? Ei mitään järkeä ole ostaa 500-600€ korkeapainepumppua 1500€ autoon jos sellainen särkyy. Mun nykyisellä autolla on ajettu 400 000km ja ei yhtään korkeapainepumppua ole särkyny ja tämä auto ei ole Opel.
Opel vectra 2.2 directionin korkeapainepumppu
22
6567
Vastaukset
- Dirrection
Jatkoa edelliseen viestiin. Kaikille automerkeillehän tapahtuu kun uutta kehitetään että joskus jokin osa ei kestä toivotulla tavalla. Autotehtaat pyrkii vähin äänin kehittään heikkoa osaa ja asiakkaat saa sit paremman osan joka kestää toivotun iän. Jopa samaa osaa saa eri merkkisenä vanhemmiten.
- Surkeapumppu
Pumppu on edelleen susi ja omaani juuri toistamiseen Deltassa vaihdettu. Pumppu oli heillä hyllytavaraa koska niitä menee useasti. Pihalla oli Vectra jossa oli sama vika eli tullut pumpun vaihtoon. Huoltomyyjä käytti sanoja; aivan paska, kun kuvaili pumpun laatua.
- dirrection
Surkeapumppu kirjoitti:
Pumppu on edelleen susi ja omaani juuri toistamiseen Deltassa vaihdettu. Pumppu oli heillä hyllytavaraa koska niitä menee useasti. Pihalla oli Vectra jossa oli sama vika eli tullut pumpun vaihtoon. Huoltomyyjä käytti sanoja; aivan paska, kun kuvaili pumpun laatua.
Kiitos tiedosta. Täytyy sit unohtaa Opelin kaksilitrainen. Miten on 1.8 laita. Onko siinä perinteinen ruiskutus ilman korkeapainepumppua? Sääli sillee kun kaksi litraisessa olis ollu tehoa seutuvilleen saman verran kuin mun dieselissä. No kai sitä tottuu vähempään hevosvoima määrään kun auto muuten on mieleinen.
- ulalaa
Opel Vectra C:n 1.8 moottorista on pari versiota Z18xe 122/125 hp ja Z18xer 140 hp molemmat perinteisiä ruiskukoneita, molempia on käytetty monissa eri Opel malleissa ja esim. Zafirat näyttää vanhemmilla menneen 300-400tkm ja vielä myydään.
Jakohihnan vaihtoväli on tiuha 60 tkm, mutta merkkiliikkeessä edullinen vaihdattaa 299 euroa jäähdytinnesteet. Venttiilikopantiiviste vuotaa usein öljyä ja sytytyspuola voi "väsähtää"
Xer moottorista tässä; https://opelclubfinland.fi/viewtopic.php?t=238958
- dirrection
Kiitos tiedoista. Kovasti kiinnostaa nyt tuo Opelin 1.8l 140hv moottorilla. Tuo hihnan vaihto on pieni murhe verrattuna korkeapainepumppuun. Hihnan voin itsekin vaihtaa ja se ei paljoa maksa. Ketjumoottori muuten kiinnostais kun ei sellaista ole ollu mulla koskaan. Miten on Opel miehet sen 147hv 2.2l bensakoneen kanssa onko siinä sama ruisku systeemi kuin 155hv versiossa?
- dirretion
Huomenta Opeleista tietävät miehet. Kovasti olen nettiä selannu ja saanut sellaisen käsityksen että 2.2l 147hv moottori on ketjukone ja ihan eri ruiskutusjärjestelmällä ja ehkä ei sit mahdollisesti ole ollenkaan sitä korkeapainepumppua???
- Eivälimerkkejä
Taidat olla ihan oikeilla jäljillä. Tuo 147 hv versio on tietääkseni ihan "tavallinen ruisku". Korkeapainepumpullisen versionhan tunnistaa jo suoraan moottorin nimestä (2.2 Direct) tai tehosta (155hv).
Tuosta 2.2 Directistä puhuttaessa kannattaa muuten huomioida se että 95E10 bensiini EI sovellu tuolle kyseiselle moottorille.
- 0293
Tapahtui minulle - tosin jo 10 vuotta sitten.
Silloin uutena ostetun 40.000 km ajetun face-lift 2.2 directin ketju hyppäsi
hampaan ylitse pihalla autoa käynnistettäessä. Venttiilit ottivat siis mäntiin,
joten se oli siinä. No, meni takuuseen ja auto samalla vaihtoon. En tiedä,
onko tämä vika vuosien varrella ollut yleinen, sillä samoja vikoja ei kaikkiin
yksilöihin tule.
Yhden tapahtuman vuoksi ei tietenkään voi mollata koko autoa.
Muuten harmi, koska olin ostaessa ajatellut, että valitsenpa ketjukoneen,
koska jakohihnat ovat Opeleissa olleet heikkoja.
Muistan kyllä Vectra C aikanaan olleen hyvä ajettava, mutta jos sellaisen
hinta nyt on vain 1.500,- niin eipä paljoa kannata suurempiin korjauksiin satsata.- turborotta
Vika on tavallinen jos autossa on vanhan mallinen ketjunkiristin. Tuota samaa moottoria on Alfa 159 ja Fiat Cromassa joissa ketjuongelmat on tuttuja. 2.0 turbon kiristin on uusissa sarjoissa vakiona ja tuota 2.0 turboa löytyy Saab 9-3 ja joistain Opelin malleista.
- guutamo
Niin sen korkeapainepensapumpun voi itse vaihtaa , paljon helponpi kuin jakohihna.n. 90000km välein se menee.
- dirrection
Moi taas kaikille Opelista tietäville. Tuon jakoketju jutun jo tiesinkin tuttu asia. Kun vaihtaa turbo moottorin kiristimen niin ei mitään murheita jakopään kanssa. Helppo kuulemma vaihtaa se kiristin itekkin ja maksaa 70€. Eniten mietityttää korkeapainepumpun kesto kun se maksaa aika paljon. Ei mietityttäis yhtään jos sen sais 100-200€.
- Jumppanenhumppanen
Saksan Ebaystä niitä löytää, osta varastoon yksi.
- Luse
Tuo 2.2 147 hv on ihan perinteinen ruiskukone: siinä ei vielä ole tuota surullisen kuuluisaa pumppuvikaa ( direct)joka on vielä rikkoo monasti jakopäänkin hajoessaan..suureen osaan on jo vaihdettu tuo parempi turbonkiristin takuuaikana eli kuten ainakin v.2002- v2004 perinteisiin 2.2 ( se 22 ze ) niin on ollu ongelmaton kuten itsellänikin. Hyvät öljyt tärvii olla ketjukoneissa niin kestävät paremmin. Tuo konetyyppi on ollu huoltomiestenkin kuulemani mukaan paljon lujempi kuin tuo direkt versio. Plussaa ollu teho suht. kulutukseen.
- Sirpa
Onko kellään myydä korkeapainepumppu Opel Vectra c-station wagon 2004
- joksa12
Voin korjata rajoitetusti 2.2 direct korkeapainepumppuja hintaan 250€. Itselläni on samanlainen auto ja testaan korjaamani pumput autossa paikallaan, takuutyö. Yhteydnotto email [email protected]
- Anonyymi
Olisi ylinmääräinen viallinen pumppu onko tarvetta?
- sorahiekka
Alkuperäinen polttoainepumppu on suunnitteluvikainen. Jos ostaa uuden samanlaisen ei se auta kuin vähäksi aikaa. KAIKKI ongelmat hävisi autosta kun osti polttoainesäätimen, paineensäätimen ja polttoainepumpun täältä:
http://www.shop.f5r.co.uk/?en_opel-vauxhall-22-direct,20
ikinä ei ole ollut näin hyvä vääntö ja teho autossa ja kulutus putosi kohdalleen. Ennen meni helposti 10L/100km keskikulutus, nyt putosi 8,5 luokkaan ja matka-ajossa vielä alemmas.
Tässä uudessa pumpussa ei ole kalvoja, jotka ei kestä etanolia, eikä hydrauliöljyä, joka karkaa pois, jonka vuoksi pumppu lakkaa toimimasta. Express-toimitus kestää noin viikon. Porukka vastaa hyvin emaileihin.- Anonyymi
Kiitos tästä 👍🏻
- Anonyymi
Löytyy uusia kestäviä korvausmalleja huonon alkuperäisen tilalle:
https://www.tori.fi/pirkanmaa/Opel_z22yh_polttoainepumppu_54473461.htm?ma=1
Näiden kanssa ei tarvi paineensäädintä vaihtaa uuteen, toimii alkuperäisellä. - Anonyymi
Moro, olisko kellään myynnissä tuollaista korkeapainepumppua?
- Anonyymi
Vanha ketju, mutta koska näitä Opel Vectra direct malleja vieläkin on liikenteessä niin kerron tarinan. Varokaa sitten jos ostatte noita alkuperäisisiä pumppuja "korjattuna" että aina ei pidä paikkaansa että on korjattu oikein. Meillä kävi niin että erehdyimme sellaisen ostamaan ja pari viikkoa kesti ja se oli siinä. Pumppu avattiin itse ja todettiin että oli kasattu rikkinäisellä laakerilla ja leikannut melkein kiinni. Laakerin kuulapidikkeestä puuttui puolet eikä siitä löytynyt yhtään osaa pumpun sisältä. Kalvot rikki ja näyttii ihan kun olisi jäteöljyllä kasattu. Myyjä ei tuntenut sellaista vaihtoehtoa, että hän olisi tehnyt mitään väärin. Onneksi Puolasta löytyi tuo aijemmin mainuttu mäntä mallinen pumppu jota saa siis uutena samaan hintaan kun mitä tämä "korjattu" maksoi.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1147467- 515609
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa633135Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän72613Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101608Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2011467Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931129Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3271097Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?2461075Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä30946