Moi kaikille Opel miehille ja naisille. Olen ostamassa edullista käytettyä Opelia 2.2L bensiinimoottorilla. Olen koeajanu monia merkkejä ja ite olen tykästyny Opelin ajo-ominaisuuksiin. Kauhukseni kuitenkin huomasin täällä netissä, että uutena melkoinen riesa korkeapainepumppu on ollu vectra directionissa. Siksi kysynkin teiltä Opelin omistajat mikä on tämän hetken tilanne korkeapainepimppujen suhteen? Onko niihin tullu parannusta? Ei mitään järkeä ole ostaa 500-600€ korkeapainepumppua 1500€ autoon jos sellainen särkyy. Mun nykyisellä autolla on ajettu 400 000km ja ei yhtään korkeapainepumppua ole särkyny ja tämä auto ei ole Opel.
Opel vectra 2.2 directionin korkeapainepumppu
24
6628
Vastaukset
- Dirrection
Jatkoa edelliseen viestiin. Kaikille automerkeillehän tapahtuu kun uutta kehitetään että joskus jokin osa ei kestä toivotulla tavalla. Autotehtaat pyrkii vähin äänin kehittään heikkoa osaa ja asiakkaat saa sit paremman osan joka kestää toivotun iän. Jopa samaa osaa saa eri merkkisenä vanhemmiten.
- Surkeapumppu
Pumppu on edelleen susi ja omaani juuri toistamiseen Deltassa vaihdettu. Pumppu oli heillä hyllytavaraa koska niitä menee useasti. Pihalla oli Vectra jossa oli sama vika eli tullut pumpun vaihtoon. Huoltomyyjä käytti sanoja; aivan paska, kun kuvaili pumpun laatua.
- dirrection
Surkeapumppu kirjoitti:
Pumppu on edelleen susi ja omaani juuri toistamiseen Deltassa vaihdettu. Pumppu oli heillä hyllytavaraa koska niitä menee useasti. Pihalla oli Vectra jossa oli sama vika eli tullut pumpun vaihtoon. Huoltomyyjä käytti sanoja; aivan paska, kun kuvaili pumpun laatua.
Kiitos tiedosta. Täytyy sit unohtaa Opelin kaksilitrainen. Miten on 1.8 laita. Onko siinä perinteinen ruiskutus ilman korkeapainepumppua? Sääli sillee kun kaksi litraisessa olis ollu tehoa seutuvilleen saman verran kuin mun dieselissä. No kai sitä tottuu vähempään hevosvoima määrään kun auto muuten on mieleinen.
- ulalaa
Opel Vectra C:n 1.8 moottorista on pari versiota Z18xe 122/125 hp ja Z18xer 140 hp molemmat perinteisiä ruiskukoneita, molempia on käytetty monissa eri Opel malleissa ja esim. Zafirat näyttää vanhemmilla menneen 300-400tkm ja vielä myydään.
Jakohihnan vaihtoväli on tiuha 60 tkm, mutta merkkiliikkeessä edullinen vaihdattaa 299 euroa jäähdytinnesteet. Venttiilikopantiiviste vuotaa usein öljyä ja sytytyspuola voi "väsähtää"
Xer moottorista tässä; https://opelclubfinland.fi/viewtopic.php?t=238958
- dirrection
Kiitos tiedoista. Kovasti kiinnostaa nyt tuo Opelin 1.8l 140hv moottorilla. Tuo hihnan vaihto on pieni murhe verrattuna korkeapainepumppuun. Hihnan voin itsekin vaihtaa ja se ei paljoa maksa. Ketjumoottori muuten kiinnostais kun ei sellaista ole ollu mulla koskaan. Miten on Opel miehet sen 147hv 2.2l bensakoneen kanssa onko siinä sama ruisku systeemi kuin 155hv versiossa?
- dirretion
Huomenta Opeleista tietävät miehet. Kovasti olen nettiä selannu ja saanut sellaisen käsityksen että 2.2l 147hv moottori on ketjukone ja ihan eri ruiskutusjärjestelmällä ja ehkä ei sit mahdollisesti ole ollenkaan sitä korkeapainepumppua???
- Eivälimerkkejä
Taidat olla ihan oikeilla jäljillä. Tuo 147 hv versio on tietääkseni ihan "tavallinen ruisku". Korkeapainepumpullisen versionhan tunnistaa jo suoraan moottorin nimestä (2.2 Direct) tai tehosta (155hv).
Tuosta 2.2 Directistä puhuttaessa kannattaa muuten huomioida se että 95E10 bensiini EI sovellu tuolle kyseiselle moottorille.
- 0293
Tapahtui minulle - tosin jo 10 vuotta sitten.
Silloin uutena ostetun 40.000 km ajetun face-lift 2.2 directin ketju hyppäsi
hampaan ylitse pihalla autoa käynnistettäessä. Venttiilit ottivat siis mäntiin,
joten se oli siinä. No, meni takuuseen ja auto samalla vaihtoon. En tiedä,
onko tämä vika vuosien varrella ollut yleinen, sillä samoja vikoja ei kaikkiin
yksilöihin tule.
Yhden tapahtuman vuoksi ei tietenkään voi mollata koko autoa.
Muuten harmi, koska olin ostaessa ajatellut, että valitsenpa ketjukoneen,
koska jakohihnat ovat Opeleissa olleet heikkoja.
Muistan kyllä Vectra C aikanaan olleen hyvä ajettava, mutta jos sellaisen
hinta nyt on vain 1.500,- niin eipä paljoa kannata suurempiin korjauksiin satsata.- turborotta
Vika on tavallinen jos autossa on vanhan mallinen ketjunkiristin. Tuota samaa moottoria on Alfa 159 ja Fiat Cromassa joissa ketjuongelmat on tuttuja. 2.0 turbon kiristin on uusissa sarjoissa vakiona ja tuota 2.0 turboa löytyy Saab 9-3 ja joistain Opelin malleista.
- Anonyymi
Selailin vanhoja kirjoituksia ja huomasin aivan vahingossa, että olin kirjoittanut tämän 0293-tunnuksella olevan 8 vuotta sitten.
Jos vielä kiinnostaa, minulla olisi siihen lisäys.
6V-manuaaliauto.
Auton käynnistys ei ehkä tapahtunut ihanneolosuhteissa.
-Vaihde pakilla pienessä alamäessä.
Siis pientä vääntöä väärään suuntaan!
Liekö todella tämän takia hypännyt ylitse?!
Juu tai ei, tällaisesta ei mitenkään yleisesti ainakaan valiteta! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Selailin vanhoja kirjoituksia ja huomasin aivan vahingossa, että olin kirjoittanut tämän 0293-tunnuksella olevan 8 vuotta sitten.
Jos vielä kiinnostaa, minulla olisi siihen lisäys.
6V-manuaaliauto.
Auton käynnistys ei ehkä tapahtunut ihanneolosuhteissa.
-Vaihde pakilla pienessä alamäessä.
Siis pientä vääntöä väärään suuntaan!
Liekö todella tämän takia hypännyt ylitse?!
Juu tai ei, tällaisesta ei mitenkään yleisesti ainakaan valiteta!Jos vielä ketjunkiristin laskee paineet pikkuhiljaa pois seisonnassa niin ketju on löysällä ja tuo skenaario mitä sanoit, on aivan mahdollinen.
- guutamo
Niin sen korkeapainepensapumpun voi itse vaihtaa , paljon helponpi kuin jakohihna.n. 90000km välein se menee.
- dirrection
Moi taas kaikille Opelista tietäville. Tuon jakoketju jutun jo tiesinkin tuttu asia. Kun vaihtaa turbo moottorin kiristimen niin ei mitään murheita jakopään kanssa. Helppo kuulemma vaihtaa se kiristin itekkin ja maksaa 70€. Eniten mietityttää korkeapainepumpun kesto kun se maksaa aika paljon. Ei mietityttäis yhtään jos sen sais 100-200€.
- Jumppanenhumppanen
Saksan Ebaystä niitä löytää, osta varastoon yksi.
- Luse
Tuo 2.2 147 hv on ihan perinteinen ruiskukone: siinä ei vielä ole tuota surullisen kuuluisaa pumppuvikaa ( direct)joka on vielä rikkoo monasti jakopäänkin hajoessaan..suureen osaan on jo vaihdettu tuo parempi turbonkiristin takuuaikana eli kuten ainakin v.2002- v2004 perinteisiin 2.2 ( se 22 ze ) niin on ollu ongelmaton kuten itsellänikin. Hyvät öljyt tärvii olla ketjukoneissa niin kestävät paremmin. Tuo konetyyppi on ollu huoltomiestenkin kuulemani mukaan paljon lujempi kuin tuo direkt versio. Plussaa ollu teho suht. kulutukseen.
- Sirpa
Onko kellään myydä korkeapainepumppu Opel Vectra c-station wagon 2004
- joksa12
Voin korjata rajoitetusti 2.2 direct korkeapainepumppuja hintaan 250€. Itselläni on samanlainen auto ja testaan korjaamani pumput autossa paikallaan, takuutyö. Yhteydnotto email [email protected]
- Anonyymi
Olisi ylinmääräinen viallinen pumppu onko tarvetta?
- sorahiekka
Alkuperäinen polttoainepumppu on suunnitteluvikainen. Jos ostaa uuden samanlaisen ei se auta kuin vähäksi aikaa. KAIKKI ongelmat hävisi autosta kun osti polttoainesäätimen, paineensäätimen ja polttoainepumpun täältä:
http://www.shop.f5r.co.uk/?en_opel-vauxhall-22-direct,20
ikinä ei ole ollut näin hyvä vääntö ja teho autossa ja kulutus putosi kohdalleen. Ennen meni helposti 10L/100km keskikulutus, nyt putosi 8,5 luokkaan ja matka-ajossa vielä alemmas.
Tässä uudessa pumpussa ei ole kalvoja, jotka ei kestä etanolia, eikä hydrauliöljyä, joka karkaa pois, jonka vuoksi pumppu lakkaa toimimasta. Express-toimitus kestää noin viikon. Porukka vastaa hyvin emaileihin.- Anonyymi
Kiitos tästä 👍🏻
- Anonyymi
Löytyy uusia kestäviä korvausmalleja huonon alkuperäisen tilalle:
https://www.tori.fi/pirkanmaa/Opel_z22yh_polttoainepumppu_54473461.htm?ma=1
Näiden kanssa ei tarvi paineensäädintä vaihtaa uuteen, toimii alkuperäisellä. - Anonyymi
Moro, olisko kellään myynnissä tuollaista korkeapainepumppua?
- Anonyymi
Vanha ketju, mutta koska näitä Opel Vectra direct malleja vieläkin on liikenteessä niin kerron tarinan. Varokaa sitten jos ostatte noita alkuperäisisiä pumppuja "korjattuna" että aina ei pidä paikkaansa että on korjattu oikein. Meillä kävi niin että erehdyimme sellaisen ostamaan ja pari viikkoa kesti ja se oli siinä. Pumppu avattiin itse ja todettiin että oli kasattu rikkinäisellä laakerilla ja leikannut melkein kiinni. Laakerin kuulapidikkeestä puuttui puolet eikä siitä löytynyt yhtään osaa pumpun sisältä. Kalvot rikki ja näyttii ihan kun olisi jäteöljyllä kasattu. Myyjä ei tuntenut sellaista vaihtoehtoa, että hän olisi tehnyt mitään väärin. Onneksi Puolasta löytyi tuo aijemmin mainuttu mäntä mallinen pumppu jota saa siis uutena samaan hintaan kun mitä tämä "korjattu" maksoi.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.35088781 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12581Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill692358- 1791955
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161542Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91401- 1121347
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181841328RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601310Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j421227