Oras-hana valuu "tyhjäksi" sulkemisen jälkeen

kysyvä

Vaihdoin hanan bideeliittimeen bideesuihkuletkun. Tämän jälkeen kun hanan sulkee, niin hanasta valuttaa vettä vähän aikaan. Ikäänkuin bideesuihkuletku tyhjenisi hanan kautta. Entinen letku oli samanlainen ja samanmittainen, mutta tätä hanan valumista ei esiintynyt.

Voisiko olla joku hanan komponenteista ehtoopuolella?

13

10481

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ilmat.Veks

      Varmaan hoksastikin jo mistä johtuu. Laske bidestä vähän aikaa vettä jotta letku täyttyy vedellä.

    • kysyväjatko

      Ehkä selostukseni oli hiukan epäselvä.

      Eli tällähetkellä pesuallashana valuu vähän aikaan sulkemisen jälkeen. Vaikuttaa siis, että pesuallashana imee bideeletkun tyhjäksi.

      Kummallinen juttu? Mitään muita muutoksia ei ole tehty, kuin bideesuihkuletku vaihdettu uuteen.

      • Osa-aikaeläkeläinen

        Ilmaa hana sen uuden bideesuihkun kautta saa. Onko se jokin erikoinen tms.


    • Kysyjäjatkuu

      Hana on Oraksen perushana 90-luvulta. Hanan ilmaus? Saapi selostaa tarkemmin..

    • kumpiakin_löytyy

      Niitä on kahdenlaisia. Toisista suihkukahvan kytkin sulkee myös lähtöpuolen, jolloin letku ei sulkemisen jälkeen pysty imemään ilmaa ja tyhjentymään hanan juoksuputken kautta. Meillä on ollut kumpiakin.

    • kysyvä

      Kahdelaisia varmasti on. Erikoinen juttu tässä vaan on, että vanhalla suihkuletkulla hana toimi normaalisti. Uudelle letkulla ei. Bideekahva on entinen.

      • onpa_vaikeaa

        Eikö sulle jo sanottu että vääränlainen letku!


    • kysyvä

      Kerros uusi letku mikä ei tätä valuttamista tee?

      • onpa_vaikeaa

        Tsekkaa vaan että se kahvasta liikkuva "tappi" pystyy tiiviisti sulkemaan letkun reiän. Tai voihan se letkusi olla vain väärinpäin laitettuna.


    • minkälainen_letku

      on nyt, onko metallispiraali, jonka sisällä kuminen letku vai onko muovivaippainen Oras?
      Jos se on ensin mainittu, vaihda viimeksi mainitsemaan malliin. Kumiletkun jousto aiheuttaa tuon ilmiön.

    • spiraalion

      Tuota arvelinkin. Entinen kun oli muovivaipalla, uusi spiraali.

    • AhmedLook

      Meidän KOTI INSINÖÖRIT taas vauhdissa... Tietenki siihen hanaan pitää lisätä välijäähdytin ja se jälkeen kalibroida se vetämällä kossu naamaan.

    • Hana567

      Meillä sama ilmiö. Vaihdettiin käsisuihkun letku vessaan. Sen jälkeen aina, kun lavuaarin hanan sulkee se valuttaa vettä hetken. Aiempi ongelmaton oli metallirakenteinen, tämä uusin on halvinta Oraksen mallia valkoista muovia. Koskaan aiemmin ei vastaavaa ole ollut.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4091
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3428
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2979
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2911
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2244
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2181
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1945
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1940
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1889
    Aihe