Mulla on todettu (mm) Asperger. Mä palan ihan loppuun parin tunnin hengailusta kavereiden kaa ja jo silloin haluaisin vaan paiskoa tavaroita. Lisäkseni perheessäni on neljä ihmisistä ja vaikka makaisin vain sängyssä koko päivän olen aivan uupunut enkä mahda kiukuttelulleni mitään. Vanhempani eivät asiaa tajua (vaikka olen selittänyt) ja huutavat ja antavat rangaistuksia vaikka muut eivät niitä edes saa vaikka käyttäytyvät tahalteen huonosti,
Tekee vain mieli itkeä koko ajan.
Mitä teen?
Tarviin apua
5
1993
Vastaukset
Koeta saada vanhempasi lähtemään perheneuvolaan kanssasi, jotta ammattilaiset voivat kertoa heille niistä asioista, joita vanhempien pitäisi lapsistaan tietää.
- Väsynytnuorityttö
Varaa aika perheneuvolaan tai psykiatrille, niin minä tein kun vanhemmat eivät tajunneet mistään mitään ja sain Suomi24 keskusteluista apua:) tsemppiä sulle
- jaaa
Millai sen asbergerin sai todettua? antaaks joku diagnooseja jossain,
- sadcsdasd
Onko se semmosta tommosta https://youtu.be/1W8vp7orObw?t=3 Ite näin kerran ton ninon Aleksi kolmessatoista ohimennen
- Tiedän.tunteen
Minulla on diaknosoitu laaja-alainen kehityshäiriö ja siinä on aspergerin adhd:n ja autismin piirteitä. Minullakin oli lapsena todella vaikeaa. Sain apua toimintaterapiasta ja perheneuvolasta kävin myös psykiatrilla ja tapasin useampia psykologeja. En olisi halunnut käydä niissä mutta nyt 21v :nä ymmärrän että se auttoi suunnattoman paljon. Nyt kukaan ei huomaa edes että olen erilainen. Paitsi töissä kun tulee kiire meinaa keskittyminen vielä olla hankalaa. Mutta siitä selviää. Tsemppiä sullekki :)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1651566
- 104921
- 75743
- 51635
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa16605ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40537Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45488Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m157476Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;185422- 26419