Pahoittelen nainen,, mutta

Jäähyvästi

En näe että tässä tilanteessa tutustuminen kannattaa.
En tahdo olla osa sitä sosiaalista hevonpaskaa jossa sinäkin näytät vellovan kuten niin moni muu. Se että vaikka olisitkin vain sivustakatselija niin silti ne "ihmiset" ovat kavereitasi ja tuttaviasi jotka luokittelisin ihmiskuonaksi.

Olen joskus päättänyt että en tahdo minun elämääni sotkemaan moista vaikka se tarkoittaisi luopumista monesta asiasta sekä ehkä siitä etten saavuta jotain elämässä tai yksin oloa. En osaa arvostaa tai kunnioittaa noita ihmisiä joten en osaa tehdä sitä myöskään sinulle. Ehkä joku päivä löydät tiesi ulos heidän vaikutuspiiristään tai sitten et.
Koska hinta siitä on liian kova joutuen sitten tuolle ihmiskuonalle teeskentelemään että "kaikki on ok".

Mietin joskus että jos olisin voinut tavata tietyt harvat naiset, sinutkin jossain muualla tai voisimme paeta pois täältä jonnekin kauas tämän ihmiskuonan ulottuvilta.

Mutta se on vain haave.

43

732

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vastauksenisinulle

En halua enkä aio olla osa sitä sosiaalista kuonaa. En ole koskaan pitänyt siitä itsekään yhtään. Se minusta on sinussa niin ihanaa mm., että sinä ymmärtäisit minua tässä "toisinajattelussa", koska olen ymmärtänyt, että ajattelet samalla tavalla kuin minä. Sinun kanssasi tuntuu myös, että saisi olla juuri sellainen, kuin on, ilman sitä kaikkea esittämistä, joka tähän sosiaaliseen kuonaan myös kuuluu.

Inhoan kaikenlaista ihmissuhdedraamaa yms. Olen inhonnut sitä lapsesta asti. En ole koskaan ymmärtänyt tiettyjä "sosiaalisia sääntöjä", jotka tuntuvat olevan suurimmalle osalle niin tärkeitä ja joiden mukaan monen elämä määrittyy.

Sinun kanssasi on ihana olla myös siksi, että minusta tuntuu, että sinä ymmärrät minussa tämän puolen.

• Jäähyvästi

Tuo olisi kaunis ja hyvä vastaus häneltä jos hän tosiaan ajattelisi noin. Valitettavasti tilanne on huomattavasti hankalampi kuin viestisi antaa ymmärtää ja olen ehkä kokenut että tuo nainen on sellaisten ihmisten ympäröimä joista hän ei pääse eroon. Olisiko hän valmis luomaan ympärille kuplan ja suodattamaan kaiken sen pois vain minun vuokseni? En usko.

• Jäähyvästi

Niin, en siis usko että olet tuo nainen.

• Vastauksenisinulle
        Jäähyvästi kirjoitti:

Niin, en siis usko että olet tuo nainen.

Olisiko mahdollista antaa jokin tunniste hänestä? Tai teihin liittyen?

• Jäähyvästi
        Vastauksenisinulle kirjoitti:

Olisiko mahdollista antaa jokin tunniste hänestä? Tai teihin liittyen?

Auttaisiko se jotain? Ei täällä palstalla pääse koskaan siihen pisteeseen että toisen oikeasti tunnistaisi on parempi selvittää asiat lopulta IRL:ssä jos on aihetta.
        Itsellä on se tilanne että en voi sietää vain tiettyjä sosiaalisia aspekteja, mutta viestini voisi varmaan sopia moneenkin tilanteeseen.
        En tunne naista kovin hyvin, joka tavallaan on helpotus kun tajuan että en todellakaan tahdo olla siinä sosiaalisessa sekametelisopassa mukana. En missään olosuhteissa. Enkä usko että se nainen ymmärtää.

• Vastauksenisinulle
        Jäähyvästi kirjoitti:

Tuo olisi kaunis ja hyvä vastaus häneltä jos hän tosiaan ajattelisi noin. Valitettavasti tilanne on huomattavasti hankalampi kuin viestisi antaa ymmärtää ja olen ehkä kokenut että tuo nainen on sellaisten ihmisten ympäröimä joista hän ei pääse eroon. Olisiko hän valmis luomaan ympärille kuplan ja suodattamaan kaiken sen pois vain minun vuokseni? En usko.

Millä tavalla hän on sellaisten ihmisten ympäröimä? Oletko varma, että ne ihmiset ovat hänelle oikeita ystäviä? Tai ettei hän kärsi asiasta samalla tavalla kuin sinä?

Jos nainen on sinulle tärkeä, en sanoisi jäähyväisiä, ennen kuin olet kuullut hänen ajatuksiaan. Asia ei välttämättä ole niin, kuin miltä näyttää.

• Vastauksenisinulle
        Jäähyvästi kirjoitti:

Auttaisiko se jotain? Ei täällä palstalla pääse koskaan siihen pisteeseen että toisen oikeasti tunnistaisi on parempi selvittää asiat lopulta IRL:ssä jos on aihetta.
        Itsellä on se tilanne että en voi sietää vain tiettyjä sosiaalisia aspekteja, mutta viestini voisi varmaan sopia moneenkin tilanteeseen.
        En tunne naista kovin hyvin, joka tavallaan on helpotus kun tajuan että en todellakaan tahdo olla siinä sosiaalisessa sekametelisopassa mukana. En missään olosuhteissa. Enkä usko että se nainen ymmärtää.

Auttaisi. Haluaisin tietää, jos viestisi olisi minulle.

• Jäähyvästi

Auttaisi. Haluaisin tietää, jos viestisi olisi minulle.

Muuttaako se tilannetta jos viesti ei olisi sinulle? Joudut kuitenkin sen miehen kanssa toimimaan kuten ennenkin ja yrittämään.
        En minä ole varma kuka on kenenkin ystävä varmasti, mutta tahdonko ottaa siitä selvää ja sotkea itseeni siihen mukaan?

Tietysti on mahdollista että arvioin naista väärin. Vaikeammaksi se luopuminen tulee myöhemmin jos naisesta tulee entistä tärkeämpi ja pettymys on vain suurempi. En oikeastaan tiedä edes mitä voisi tehdä.

En taida uskaltaa antaa tuntomerkkejä koska asia on hieman monimutkainen.

• Vastauksenisinulle
        Jäähyvästi kirjoitti:

Millaisia sosiaalisia aspekteja et voi sietää? Haluaisin kuulla, koska minulla on samanlainen tilanne. Olen kärsinyt asiasta koko elämäni, mutta en oikein ole tavannut perheen ulkopuolista ihmistä, joka asiaa ymmärtäisi. Myös siksi minusta on ollut ihana tavata hän, koska hän tuntuu niin samanlaiselta tässäkin asiassa.

• Vastauksenisinulle
        Jäähyvästi kirjoitti:

Muuttaako se tilannetta jos viesti ei olisi sinulle? Joudut kuitenkin sen miehen kanssa toimimaan kuten ennenkin ja yrittämään.
        En minä ole varma kuka on kenenkin ystävä varmasti, mutta tahdonko ottaa siitä selvää ja sotkea itseeni siihen mukaan?

Tietysti on mahdollista että arvioin naista väärin. Vaikeammaksi se luopuminen tulee myöhemmin jos naisesta tulee entistä tärkeämpi ja pettymys on vain suurempi. En oikeastaan tiedä edes mitä voisi tehdä.

En taida uskaltaa antaa tuntomerkkejä koska asia on hieman monimutkainen.

Minä kerron sitten sellaisen tuntomerkin, että asumme Helsingissä.

Minulle on sanottu, että haasteeni alalla, jolla haluaisin työskennellä, on siinä, että siihen liittyy niin paljon sellaista kaikenlaista sosiaalista p*skaa, jota minun on vaikea ymmärtää. Tämän siis sanoi ihminen, joka on tuntenut minut aina.

En voi ymmärtää esim. sellaista, että puhutaan selän takana toisista pahaa, sitten kuitenkin esitetään ystävää, juoruilua yms. Minulle tällaiset asiat menevät yli hilseen, enkä halua edes kuulla sellaisista asioista.

• Jäähyvästi

Kaksinaamaisuutta, tekopyhyyttä, pinnallisuutta, turhamaisuutta, omalla tai toisten ihmisten elämällä mässäily, pahansuopaisuus, juoruilu, alistaminen, vähättely, oman itsen tai oman sosiaalisen verkoston korostaminen jne. jne. jne.

Vanhempani ovat onneksi samanlaisia kuin minä ja heidän kauttaa olen nämä asiat oppinutkin, mutta ne ovat vahvistuneet vuosi vuodelta omien kokemusten myötä.

Nuoruuden jälkeen jolloin syrjäänvetäydyin paljonkin niin oli aika jolloin altistin itseäni noille asioille kun ajattelin että pitäisi yrittää. Se oli virhe. Näin ihmisten sisimpään.
        Nyt olen siinä pisteessä että en halua tai en yksinkertaisesti voi ottaa riskejä, en edes merkittävän naisen takia jotta olisin tekemisissä noiden ihmisten kanssa.

Tulee usein tunne että olen kuin pyhiinvaeltaja epäpyhässä maassa vaikka en ole uskonnollinen enkä myöskään koe itseäni pyhäksi tai paremmaksi kuin muut.

En jaksa selittää myöskään asiaa ihmisille koska tulee tunne että pitäisi puhua kuin lapsille vaikka kyseessä on aikuiset ihmiset. Olen odottanut aina naista joka ymmärtäisi, mutta valitettavasti vaikka nainen olisi samanlainen niin useimamt ovat liian helppoja eli ovat silti mukana siinä "laumassa".

• Jäähyvästi

Minä kerron sitten sellaisen tuntomerkin, että asumme Helsingissä.

Minulle on sanottu, että haasteeni alalla, jolla haluaisin työskennellä, on siinä, että siihen liittyy niin paljon sellaista kaikenlaista sosiaalista p*skaa, jota minun on vaikea ymmärtää. Tämän siis sanoi ihminen, joka on tuntenut minut aina.

En voi ymmärtää esim. sellaista, että puhutaan selän takana toisista pahaa, sitten kuitenkin esitetään ystävää, juoruilua yms. Minulle tällaiset asiat menevät yli hilseen, enkä halua edes kuulla sellaisista asioista.

Asun minäkin Helsingissä.
        Työskentely valitettavasti voi altistaa noille ihmisille, sen takia se voi vaikuttaa merkittävästi työtehtäviin ja uraan. Olen mnäkin joutunut tekemään uhrauksia noiden asioiden vuoksi koska yksinkertaisesti en tahdo tuntea noita ihmisiä edes. Tosin en sotke työeämääni yksityisasioita enkä toisin päin, yleensä.

• Vastauksenisinulle
        Jäähyvästi kirjoitti:

Kaksinaamaisuutta, tekopyhyyttä, pinnallisuutta, turhamaisuutta, omalla tai toisten ihmisten elämällä mässäily, pahansuopaisuus, juoruilu, alistaminen, vähättely, oman itsen tai oman sosiaalisen verkoston korostaminen jne. jne. jne.

Vanhempani ovat onneksi samanlaisia kuin minä ja heidän kauttaa olen nämä asiat oppinutkin, mutta ne ovat vahvistuneet vuosi vuodelta omien kokemusten myötä.

Nuoruuden jälkeen jolloin syrjäänvetäydyin paljonkin niin oli aika jolloin altistin itseäni noille asioille kun ajattelin että pitäisi yrittää. Se oli virhe. Näin ihmisten sisimpään.
        Nyt olen siinä pisteessä että en halua tai en yksinkertaisesti voi ottaa riskejä, en edes merkittävän naisen takia jotta olisin tekemisissä noiden ihmisten kanssa.

Tulee usein tunne että olen kuin pyhiinvaeltaja epäpyhässä maassa vaikka en ole uskonnollinen enkä myöskään koe itseäni pyhäksi tai paremmaksi kuin muut.

En jaksa selittää myöskään asiaa ihmisille koska tulee tunne että pitäisi puhua kuin lapsille vaikka kyseessä on aikuiset ihmiset. Olen odottanut aina naista joka ymmärtäisi, mutta valitettavasti vaikka nainen olisi samanlainen niin useimamt ovat liian helppoja eli ovat silti mukana siinä "laumassa".

Olikohan tämä viesti sinun vai minun kirjoittama?

Olisi nimittäin voinut olla suoraan minun kynästäni tuo.

Inhoan juuri noita samoja piirteitä ihmisissä. Nykyään sellainen sosiaalisen verkoston, kavereiden määrän ja omien tekemisten korostaminen tuntuu olevan monille tärkeää, ja minua se taas ahdistaa suuresti.

Minulla on sama juttu. Perheeni on samanlainen kuin minä, ja sekä vanhemmillani että sisaruksillani on samanlaisia kokemuksia.

Minulle kävi itse asiassa samoin kuin sinulle. Lukion jälkeen aloin altistaa itseäni noille asioille, vaikka kärsin niistä todella paljon ja myös koko muu elämäni kärsi siitä paljon. Luulin, että pitäisi yrittää olla niin kuin muut. Ja samoin, se oli suuri virhe. Kärsin todella paljon siitä, että luulin, että minun pitää ymmärtää tuollaisia asioita, joita en oikeasti ymmärrä yhtään. Samoihin aikoihin, vajaat kymmenen vuotta sitten, vielä Facebookit sun muut alkoivat levitä laajalle, ja se ahdisti minua entistä enemmän. Yhtäkkiä kavereiden määrä, tykkäysten määrä, omien tekemisten hehkuttaminen ja korostaminen oli kaikille tärkeintä. Se on minusta tosi outoa ja ahdistavaa.

• Vastauksenisinulle

Minua ahdisti Facebook ja sen meininki lopulta niin paljon, että lähdin sieltä kokonaan pois.

Tuo toisten ihmisten elämillä mässäily on asia, jota olen viime aikoina miettinyt paljon, koska siihen on ikävä kyllä tullut törmättyä. Mielessäni on käynyt usein laulu, jossa lauletaan "idiootit aina iloitsee, väsymättä mässäilee". Olen joutunut viime vuosina tuon mässäilyn kohteeksi siinä ympäristössä, jossa käyn päivittäin.

En vain suoraan sanottuna voi ymmärtää, miten ihmiset jaksavat mässäillä ja juoruta muista kaiket päivät. En voi ymmärtää sellaista. Ajattelevatko he olevansa itse niin hyviä ja muita parempia ihmisiä, että heillä on varaa arvostella muita?

• Vastauksenisinulle

Jännä, miten jollakulla on tismalleen samanlaisia kokemuksia kuin minulla. Erityisesti nuo nuoruuden jälkeiset kokemukset... En olisi voinut kuvitella, että törmään ihmiseen, jonka elämässä on käynyt samalla tavalla.

• Jäähyvästi

Olikohan tämä viesti sinun vai minun kirjoittama?

Olisi nimittäin voinut olla suoraan minun kynästäni tuo.

Inhoan juuri noita samoja piirteitä ihmisissä. Nykyään sellainen sosiaalisen verkoston, kavereiden määrän ja omien tekemisten korostaminen tuntuu olevan monille tärkeää, ja minua se taas ahdistaa suuresti.

Minulla on sama juttu. Perheeni on samanlainen kuin minä, ja sekä vanhemmillani että sisaruksillani on samanlaisia kokemuksia.

Minulle kävi itse asiassa samoin kuin sinulle. Lukion jälkeen aloin altistaa itseäni noille asioille, vaikka kärsin niistä todella paljon ja myös koko muu elämäni kärsi siitä paljon. Luulin, että pitäisi yrittää olla niin kuin muut. Ja samoin, se oli suuri virhe. Kärsin todella paljon siitä, että luulin, että minun pitää ymmärtää tuollaisia asioita, joita en oikeasti ymmärrä yhtään. Samoihin aikoihin, vajaat kymmenen vuotta sitten, vielä Facebookit sun muut alkoivat levitä laajalle, ja se ahdisti minua entistä enemmän. Yhtäkkiä kavereiden määrä, tykkäysten määrä, omien tekemisten hehkuttaminen ja korostaminen oli kaikille tärkeintä. Se on minusta tosi outoa ja ahdistavaa.

Kyllä, ajattelen samoin.
        Kyse ei ole edes somesta vaan myös muusta sosiaalisesta ympäristöistä. Ihmiset haluavat tuntea olevansa jotain ryhmää. Osalla siinä korostuu oma itse ja elämisen hienous kun taas toiset ovat mukana tottumuksesta ja toisaalta ehkä jonkinlaisesta heikkoudestra laittaa vastaan. Osa noista jutuista on sanalla sanoen uskomattomia miten alas voi vajota.

Minäkin olen tuntenut ahdistusta kun olen yrittänyt sopeutua ihmisiin. Tosin usein olen pärjännyt siellä minne olen mennytkin, mutta tajunnut että se on johtunut siitä että olen voinut olla "hiljainen yhtiökumppani" eli osaltani ulkopuolinen. Mitä enemmän olen itseni laittanut likoon sosiaalisesti sitä enemmän olen mielestäni tuntenut ahdistusta vaikka siis nuo asiat eivät olisi kohdistuneet minuun.

Olen yleensä nähnyt näiden ihmsiten läpi yleensä, mutta seurauksena on usein ahdistusta jota yritän joko piilotella tai sitten vältellä joka tarkoittaa hyvin rajattuja sosiaalisia ympyröitä. Tunnen toisaalta itseni joskus "teeskentelijäksi" ja "näyttelijäksi". Tilanne on siis absurdi. Minun täytyy pitää yllä tiettyä näiden ihmisten käsitystä itsestään vähän kuin nojaten johonkin kulissin karmiin ettei se vaan kaadu rymisten kaikkien heidän päälle.

Motiiveja noiden ihmisten osalta en tahdo edes pohtia toimia noin. Tosin olen niitä miettinyt ja tajunnut että ajattelen niiiin eri tavoin asioista jo kasvatuksesta ja mahdollisesti myös ihan geenien perusteella että sopeutuminen noihin ihmisiin on mahdotonta.

Myönnettävä on että en näe siksi monissa naisisa potentiaali kumppaniksi koska näen heidät osana tuota samaa systeemiä eri tavoin osallisina siinä. Mutta jos joku asia syö elämän voimaa pois niin miten se koskaan voisi kääntyä energiaa tuovaksi asiaksi?
        Ja kun naisten taholta on jo muutenkin huonoja kokemuksia niin uskallanko ottaa juuri hänen kohdallaan riskejä että altistuisin tuolle? Jos hän ei tee selvää pesäeroa siihen porukkaan?

• Jäähyvästi

Jännä, miten jollakulla on tismalleen samanlaisia kokemuksia kuin minulla. Erityisesti nuo nuoruuden jälkeiset kokemukset... En olisi voinut kuvitella, että törmään ihmiseen, jonka elämässä on käynyt samalla tavalla.

On meitä muitakin. Et ole yksin niiden osalta.
        Sen voin kertoa että on ihmisiä jotka ovat vaipuneet noiden takia masennukseen tai alkoholismiin, luopuneet opiskelu- ja työelämästä sekä ihmissuhteista, on ihmisiä jotka ovat päättäneet että itsemurha on ainut ratkaisu.

Katsos kun minä en pysty edes noiden ihmisten jotka ovat näistä asioista kärsineet olemaan tekemisissä noiden ihmisten kanssa. Jos naisen mielestä on jollain tavalla ok nuo asiat tai että pitää vain hyväksyä "erilaiset" ihmiset tai että pitää vain sopeutua, sanon, että ihan hevonkukkua.

• Jäähyvästi

Minua ahdisti Facebook ja sen meininki lopulta niin paljon, että lähdin sieltä kokonaan pois.

Tuo toisten ihmisten elämillä mässäily on asia, jota olen viime aikoina miettinyt paljon, koska siihen on ikävä kyllä tullut törmättyä. Mielessäni on käynyt usein laulu, jossa lauletaan "idiootit aina iloitsee, väsymättä mässäilee". Olen joutunut viime vuosina tuon mässäilyn kohteeksi siinä ympäristössä, jossa käyn päivittäin.

En vain suoraan sanottuna voi ymmärtää, miten ihmiset jaksavat mässäillä ja juoruta muista kaiket päivät. En voi ymmärtää sellaista. Ajattelevatko he olevansa itse niin hyviä ja muita parempia ihmisiä, että heillä on varaa arvostella muita?

-Olen joutunut viime vuosina tuon mässäilyn kohteeksi siinä ympäristössä, jossa käyn päivittäin.-

Hetkinen, olet joutunut tuollaisen kohteeksi itsekkin? Kuulostaa ikävälle ja tietysti se harmittaa jos se kohdistuu erityisesti itseen. Niitä on vaikea juosta karkuun ja tekisi mieli vain huutaa että ei kiinnosta.

• Vastauksenisinulle
        Jäähyvästi kirjoitti:

Kyllä, ajattelen samoin.
        Kyse ei ole edes somesta vaan myös muusta sosiaalisesta ympäristöistä. Ihmiset haluavat tuntea olevansa jotain ryhmää. Osalla siinä korostuu oma itse ja elämisen hienous kun taas toiset ovat mukana tottumuksesta ja toisaalta ehkä jonkinlaisesta heikkoudestra laittaa vastaan. Osa noista jutuista on sanalla sanoen uskomattomia miten alas voi vajota.

Minäkin olen tuntenut ahdistusta kun olen yrittänyt sopeutua ihmisiin. Tosin usein olen pärjännyt siellä minne olen mennytkin, mutta tajunnut että se on johtunut siitä että olen voinut olla "hiljainen yhtiökumppani" eli osaltani ulkopuolinen. Mitä enemmän olen itseni laittanut likoon sosiaalisesti sitä enemmän olen mielestäni tuntenut ahdistusta vaikka siis nuo asiat eivät olisi kohdistuneet minuun.

Olen yleensä nähnyt näiden ihmsiten läpi yleensä, mutta seurauksena on usein ahdistusta jota yritän joko piilotella tai sitten vältellä joka tarkoittaa hyvin rajattuja sosiaalisia ympyröitä. Tunnen toisaalta itseni joskus "teeskentelijäksi" ja "näyttelijäksi". Tilanne on siis absurdi. Minun täytyy pitää yllä tiettyä näiden ihmisten käsitystä itsestään vähän kuin nojaten johonkin kulissin karmiin ettei se vaan kaadu rymisten kaikkien heidän päälle.

Motiiveja noiden ihmisten osalta en tahdo edes pohtia toimia noin. Tosin olen niitä miettinyt ja tajunnut että ajattelen niiiin eri tavoin asioista jo kasvatuksesta ja mahdollisesti myös ihan geenien perusteella että sopeutuminen noihin ihmisiin on mahdotonta.

Myönnettävä on että en näe siksi monissa naisisa potentiaali kumppaniksi koska näen heidät osana tuota samaa systeemiä eri tavoin osallisina siinä. Mutta jos joku asia syö elämän voimaa pois niin miten se koskaan voisi kääntyä energiaa tuovaksi asiaksi?
        Ja kun naisten taholta on jo muutenkin huonoja kokemuksia niin uskallanko ottaa juuri hänen kohdallaan riskejä että altistuisin tuolle? Jos hän ei tee selvää pesäeroa siihen porukkaan?

Joo, Facebookit ja muut ovat vain osa sitä, mutta kyse on pitkälti ihan kaikesta sosiaalisesta ympäristöstä. Olen huomannut saman ilmiön, esim. siellä, missä päivittäin olen, on viime vuosina syntynyt sellaisia laumoja, joissa korostuu nuo mainitsemasi asiat. Niissä sitten mässäillään muiden elämillä ja puhutaan selän takana pahaa ihmisistä, jotka eivät juuri sillä hetkellä ole paikalla. Toisaalta olen huomannut, että osa on siinä porukassa mukana vain vähän puolittain, juuri siksi, että ovat liian heikkoja laittaakseen vastaan, ajatellakseen omilla aivoilla ja toimiakseen toisin. Heille ryhmässä mukana oleminen ja siten tietty sosiaalinen asema tuntuu menevän etusijalle.

Olen esimerkiksi nähnyt, kuinka eräs nainen istuskeli usein tässä porukassa, mutta kun hän ei ollut paikalla, kuulin, kuinka hänestä puhuttiin pahaa. En voi käsittää tällaista.

Toisaalta, ne pahanpuhujat ovatkin sitten yksin ollessaan melko heikkoja, heidän "voimansa" tulee siitä lauman tuesta.

Olen tietyssä mielessä niin itsepäinen ja toisaalta jo geenien puolesta niin erilainen, etten ole koskaan osannut olla missään tällaisessa mukana. Olen päättänyt, että teen ja ajattelen, niin kuin itse ajattelen, vaikka se sitten tarkoittaisi sitä, että olisin outo, erilainen ja yksinäinen.

Tuo sosiaalisten ympyröiden rajoittuneisuus kuulostaa myös tutulta. Olen melko yksinäinen siellä, missä yleensä olen, koska en halua olla osana sitä kaikkea kuonaa. Joskus olen yrittänyt tutustua joidenkin kanssa syvemmin, mutta joidenkin kanssa olen huomannut myös hyvin pian, että he ovat niin mukana siinä systeemissä ja ajattelevat asioista hyvin eri tavalla kuin minä, että olen ahdistunut.

Minun kohdallani ei ainakaan tarvitse pelätä sitä, että joutuisi olemaan tuollaisen kanssa tekemisissä, koska en itsekään ole, enkä halua olla tekemisissä tuollaisen kanssa.

• Vastauksenisinulle
        Jäähyvästi kirjoitti:

-Olen joutunut viime vuosina tuon mässäilyn kohteeksi siinä ympäristössä, jossa käyn päivittäin.-

Hetkinen, olet joutunut tuollaisen kohteeksi itsekkin? Kuulostaa ikävälle ja tietysti se harmittaa jos se kohdistuu erityisesti itseen. Niitä on vaikea juosta karkuun ja tekisi mieli vain huutaa että ei kiinnosta.

Joo, enkä ihan vähääkään. Mutta en halua antaa sen vaikuttaa liikaa, vaikka kyllähän se kirpaisee, että jo pelkkä olemassaolo antaa joillekin aihetta mässäillä.

Eli ei tosiaan tarvitse pelätä, että minun kauttani joutuisi tekemisiin minkäänlaisen kaksinaamaisuuden yms. kanssa.

• Jäähyvästi

Joo, enkä ihan vähääkään. Mutta en halua antaa sen vaikuttaa liikaa, vaikka kyllähän se kirpaisee, että jo pelkkä olemassaolo antaa joillekin aihetta mässäillä.

Eli ei tosiaan tarvitse pelätä, että minun kauttani joutuisi tekemisiin minkäänlaisen kaksinaamaisuuden yms. kanssa.

Vaikeahan sitä on puuttua asiaan jos se kohdistuu itseensä. Toisaalta voi olla vaikea saada ihmisiä ymmärtämään että et välitä toisten ihmisten puheista tai jostain suosiosta ylös tai alaspäin lainkaan. Että ne ihmiset jotka pitävät ja eivät moiseen sotkeennu toimivat oikein ja sitten ne jotka eivät, saavat olla ihan keskenään.
        Mutta kun kyse on tärkeästä ihmissuhteesta kuten parisuhde on niin vaikea ajatella että kumppanina olisi joku joka tahtoo olla moisen vaikutuksen alla läsnä.

Olen hyvin väsynyt siihen sosiaaliseen hevonpaskaan sekä pettymyksiin ihmisten kohdalla. Sen takia on hyvin vaikea lähentyä. Ei sen takia että toinen ei hyväksyisi minua tai ei olisi kiinnostunut koska pakit otan mikä tahansa päivä vastaan verrattuna siihen että toisesta ihmisestä paljastuu noita ominaisuuksia joita halveksin.

Ja kun tilanne on mikä on, en tiedä miten voisin avautua sille naiselle näistä asioista koska joutuisin käymään ne läpi hänen kanssaan.

• Vastauksenisinulle

Toisaalta, olen ja olen aina ollut sen verran omapäinen ihminen, tietyllä tavalla erilainen, etten ole oikein koskaan antanut tuollaisten vaikuttaa minuun. Puhukoot mitä puhukoot, se on heidän heikkouttansa. En ole koskaan halunnut antaa tuollaisen vaikuttaa itseeni.

Täytyy muuten kertoa, että siskoni tyttö, joka on myös kummityttöni, on ihan samanlainen kuin minä. Hän on myös todella omapäinen, eikä tasan tee mitään vain siksi, että muut tekevät niin. :)

• Vastauksenisinulle
        Jäähyvästi kirjoitti:

Vaikeahan sitä on puuttua asiaan jos se kohdistuu itseensä. Toisaalta voi olla vaikea saada ihmisiä ymmärtämään että et välitä toisten ihmisten puheista tai jostain suosiosta ylös tai alaspäin lainkaan. Että ne ihmiset jotka pitävät ja eivät moiseen sotkeennu toimivat oikein ja sitten ne jotka eivät, saavat olla ihan keskenään.
        Mutta kun kyse on tärkeästä ihmissuhteesta kuten parisuhde on niin vaikea ajatella että kumppanina olisi joku joka tahtoo olla moisen vaikutuksen alla läsnä.

Olen hyvin väsynyt siihen sosiaaliseen hevonpaskaan sekä pettymyksiin ihmisten kohdalla. Sen takia on hyvin vaikea lähentyä. Ei sen takia että toinen ei hyväksyisi minua tai ei olisi kiinnostunut koska pakit otan mikä tahansa päivä vastaan verrattuna siihen että toisesta ihmisestä paljastuu noita ominaisuuksia joita halveksin.

Ja kun tilanne on mikä on, en tiedä miten voisin avautua sille naiselle näistä asioista koska joutuisin käymään ne läpi hänen kanssaan.

Kuulostaa tutulta. Sen lisäksi, että olen muutenkin ihastunut tuohon mieheen, hän vaikuttaa ihanalta myös siksi, että olen ymmärtänyt, ettei hänen kanssaan tarvitsisi kohdata tuollaista ja että hän ymmärtää, miksi ajattelen niin kuin ajattelen. Hän ajattelee omilla aivoillaan ja on minusta varmaan viisain ihminen, jonka olen tavannut. Arvostan ja ihailen häntä suuresti. :)

Olen joskus miettinyt, että jos pitäisi seurustella miehen kanssa, joka on mukana tuollaisissa kuvioissa. Totesin, etten ikinä pystyisi sellaiseen. Tosin, olisi ehkä myös aika epätodennäköistä, että sellaiseen seurustelusuhteeseen koskaan päätyisin.

• Vastauksenisinulle

Koska et kertonut mitään tunnisteita, niin minä kerron sitten vielä sen verran, että hänen sukunimensä alkukirjain on aivan aakkosten alkupäässä, minun taas lähempänä loppupäätä.

• Jäähyvästi

Koska et kertonut mitään tunnisteita, niin minä kerron sitten vielä sen verran, että hänen sukunimensä alkukirjain on aivan aakkosten alkupäässä, minun taas lähempänä loppupäätä.

Tiedätkö, hetken ajan toivoin että olisit ollut se nainen. En tosin uskonut ja nyt minun on todettava että nuo tunnisteet eivät ihan minun osaltani osu kohdalleen.
        Saanko kysyä kuitenkin että oletko nähnyt lähiaikoina tuota miestä useinkin?

Ajatuksesi ovat kuitenkin hyvin samansuuntaisia joten lohdutuksena meitä muitakin samanlaisia on olemassa. :)

-Olen joskus miettinyt, että jos pitäisi seurustella miehen kanssa, joka on mukana tuollaisissa kuvioissa. Totesin, etten ikinä pystyisi sellaiseen. Tosin, olisi ehkä myös aika epätodennäköistä, että sellaiseen seurustelusuhteeseen koskaan päätyisin. -

Olen kamppaillut tuon asian kanssa joskus ja todennut että siitä ei varmana tulisi mitään. Voi olla että se estää sitten tutustumasta "elämäni rakkauteen", mutta voiko ihminen olla "elämän rakkaus" jos joutuisi luopumaan kaikesta mitä itse tahtoo edustaa tai että menettäisi oman itsekunnioituksensa? En usko.

• Mitäsosiaalista

En ymmärrä mitä tarkoitat? Itsehän vellot vielä pahemmassa sosiaalisessa hevonpaskassa. Mietin pitkään haluanko olla osa sitä ja joutua ns. muiden silmätikuksi. Päätin sitten kuitenkin viattomasti yrittää, koska ei minulla ole mitään menetettävää tuntemattomien kanssa. Sitten tulikin raja vastaan eli sinusta tämä haluttomuus olikin kiinni. Joutuisin minäkin esittämään sinun ihmiskuonallesi mitä oikein ajattelit? Tämä on ihan vastavuoroinen juttu ja mitään ei kuitenkaan tapahdu vaikka niin kuvittelee. Olisin halunnut edes tutustua ja puhua edes pari sanaa kanssasi. Ollaan sitten tuntemattomia toisillemme ja kävellään ohi sanomatta mitään!! Sitähän sinä halusit.

• hornantuuttiin

Narsistin puhetta. Määmää ja mun erinomaisuus. Määmää oon parempi kuin muut ja mulla on ennakkoluuloja yms. mutta kun määmää en tajua sitä. Mää vaan kutsun sitä valinnanvapaudeksi yms.

• Jäähyvästi

Blah-blah-blah. Siinä oli viestisi sisältö.
        Osa ihmisistä on ihmiskuonaa. Ne eivät olet ennakkoluuloja vaan todistettuja tosiasioita.
        Valinnanvapaus on pysyä sellaisista ihmisistä erillään ellei ole ihan pakko hetkellisesti.

Mutta jos ei ole ymmärrystä niin ei ole ymmärrystä kuten sinulla.

• hukujuorusontaan

hyvästi vaan!!! eipä minuakaan kiinnosta sellainen mies joka elää vaan juorujen parissa.

• Jäähyvästi

Nyt meni vähän väärään osoitteeseen tuo. :)
        Juorut kun ovat osa sitä sosiaalista paskaa josta minä yritän pysyä ulkona kaikin keinoin.

• HyväElämäNato

Kansojen sarjamurhaaja putin on ilkivalta vain miehitys saatanan valtakunta russia.

PAAVO VÄYRYNEN ON VASTENMIELINEN ei halua lopettaa putinia (vaan vahvistaa).

Pahinta olisi tukea perkelettä. Putin on vain miehitys (keskitysleiri) saatanan valtakunta.
      Valitse kuka tahansa. Henkilö joka yrittäisi vahvistaa saatanan valtakuntaa on vaarallinen.
      Koko maailma piirittää rikosta ihmisyyttä kohtaan saatanan valtakuntaa putin miehitystä.

• ryssäLOPPUUpian

Saatanan valtakunta russia painu helvettiin. Hyvä maailma on puhdas Nato.

• HyväNato

rikos ihmiskuntaa kohtaan russia

• NatoaVahvistetaan

Mies joka ei rakasta pillua on sairas. Tätä taustaa vasten. Donald Trump on paras.

• AukotonPuolustus

PAAVO VÄYRYNEN ON VASTENMIELINEN

Suomea ei saa jättää yksin suupalaksi tärkeä.
      Euroopan Yhdysvallat (ryssä luhistuu täysin).

• Köklöhxxghj

ahhahhaa sallikaa mun nauraa :DDD

• Miksi pahoittelet? Onhan tuo suora ilmaisu miten haluat asian jatkuvan. Kerro se vaan suoraan. älä kautta rantain kiertäen, vaan suoraan sille ketä tarkoitat!

• Sivullisenhuomautus

Mistä päättelet että se nainen on osa sitä sosiaalista hevonpaskaa? Onhan sulla kai jokin syy ajatella noin.

• Jäähyvästi

Jos on tekemisissä sellaisten ihmisten kanssa niin ehkä se tulee siitä. Valitettavasti se ympäristö vaikuttaa ihmisiin ja sitä miettii onko toinen riittävän vahva vastustamaan sitä aikka ei ei aktiivinen osapuoli olisikaan. Matkan varrella on ollut myös pettymyksiä noiden osalta että on hyvin vaikea poimia joukosta joku joka ei olisi sellainen.
        En ylipäätään pidä ihmisistä jotka ovat vaikutusille alttiita. Vaisto sanoo että pitää olla varovainen, mutta sitä tietysti miettii onko tässä nyt samanlainen kuin mitä minä olen.

• notaveragepississ

Mulle tulee mieleen josko hieman puolustelet itseäsi tässä? Kategorisoit naisen rivien välistä samaan pussiin, kuin muunkin ihmiskuonan. Toisaalta jos joku on akateeminen seurapiirihuisku, niin onko se hänen syynsä?? Pakkohan tässä maailmassa on jotenkin pärjätä! Jos asema nousee cocktail-kutsuilla käymisestä, niin sitten menet sinne.. Onko pakko syrjäytyä lappiin mökkiin, rahattomana? Miten se olisi parempi vaihtoehto?

Saattaisihan tuo nainen rakkauden takia muuttuakin, mutta olet jo tehnyt päätöksesi!

• Jäähyvästi

Puolustelen jos joudun luopumaan ajatuksesta suhteesta naisen kanssa sen takia millaisessa ympäristössä hän pyörii ja ehkä on osallisena.
        Hän ei ole välttämättä samaa ihmiskuonaa, mutta hän ei nähtävästi tällöin tajua kupletin juonta jos on tieten tahtoen niiden ihmisten kanssa yhdessä.

"Jotenkin pärjätä" ei tarkoita oman sielun myymistä saatanalle. Jos naista kiinnostaa joku vitun asema jollaain cocktail-kutsulla käymisestä niin haistattaisin vitut koko cocktail kutsujen porukoille.
        Kukaan ei ole puhunut mistään Lappiin muuttamisesta rahattomana enkä myöskään puhunut akateemisesta seurapiireistä.
        Mutta jos seurapiirihuiskuna toimimiseen kuuluu itsensä parempana pitäminen, seurapiireily oman suosion nostamiseksi ja toisten alentaminen niin sillä naisella ei ole sielua joka minua kiinnostaisi.

Minua ei kiinnosta että rakkauteni muuttaa jotain naista. Tahdon että nainen on tajunnut sen kaiken jo omillaan. Jos jotain olen oppinut niin ketään ihmistä ei voi pelastaa itseltään. En ala siis kenenkään pelastajaksi, vapahtajaksi, sankariksi jne.

Jos nainen taas sanoisi "painukoot nuo vittuun, valitsen sut" niin se kertoo siitä missä naisen sydän ja sielu lepää. Hänellä on myös vahvuutta vastustaa tuota porukkaa.

• notaveragepississ
        Jäähyvästi kirjoitti:

Puolustelen jos joudun luopumaan ajatuksesta suhteesta naisen kanssa sen takia millaisessa ympäristössä hän pyörii ja ehkä on osallisena.
        Hän ei ole välttämättä samaa ihmiskuonaa, mutta hän ei nähtävästi tällöin tajua kupletin juonta jos on tieten tahtoen niiden ihmisten kanssa yhdessä.

"Jotenkin pärjätä" ei tarkoita oman sielun myymistä saatanalle. Jos naista kiinnostaa joku vitun asema jollaain cocktail-kutsulla käymisestä niin haistattaisin vitut koko cocktail kutsujen porukoille.
        Kukaan ei ole puhunut mistään Lappiin muuttamisesta rahattomana enkä myöskään puhunut akateemisesta seurapiireistä.
        Mutta jos seurapiirihuiskuna toimimiseen kuuluu itsensä parempana pitäminen, seurapiireily oman suosion nostamiseksi ja toisten alentaminen niin sillä naisella ei ole sielua joka minua kiinnostaisi.

Minua ei kiinnosta että rakkauteni muuttaa jotain naista. Tahdon että nainen on tajunnut sen kaiken jo omillaan. Jos jotain olen oppinut niin ketään ihmistä ei voi pelastaa itseltään. En ala siis kenenkään pelastajaksi, vapahtajaksi, sankariksi jne.

Jos nainen taas sanoisi "painukoot nuo vittuun, valitsen sut" niin se kertoo siitä missä naisen sydän ja sielu lepää. Hänellä on myös vahvuutta vastustaa tuota porukkaa.

En puhunut siitä, että sinun rakkautesi muuttaisi naista!! Vaan ainahan rakkaus muuttaa ja kasvattaa ihmisiä. Rakkaus voi kuitenkin virrata vasta jos kumpikin sille avautuu. Pointtini oli, että jos sinä olisit rakkaudelle avoin ja nainen vastavuoroisesti, kumpikin saattaisi kasvaa rakkauden kautta. Rakkaus ei vain toimi ehdoilla, usko pois. Ja sinähän lataat tässä ehtoja naiselle. Mitä siirtoja sinä olet valmis tekemään?

Samansuuntaisia asioita olen itse miettinyt, kai viestisi vain kolahti. Ensinkin inhoan FB.tä mutta toisaalta itse saattaisin ottaa osaa ns. kissanristiäisiin, joissa small talk on aidosti pinnallista.. Tämä ei kuitenkaan tee minusta pinnallista kunhan vain on niinkuin on.. Ihmisen on joskus tehtävä asioita, esimerkiksi uransa takia.

• Jäähyvästi
        notaveragepississ kirjoitti:

En puhunut siitä, että sinun rakkautesi muuttaisi naista!! Vaan ainahan rakkaus muuttaa ja kasvattaa ihmisiä. Rakkaus voi kuitenkin virrata vasta jos kumpikin sille avautuu. Pointtini oli, että jos sinä olisit rakkaudelle avoin ja nainen vastavuoroisesti, kumpikin saattaisi kasvaa rakkauden kautta. Rakkaus ei vain toimi ehdoilla, usko pois. Ja sinähän lataat tässä ehtoja naiselle. Mitä siirtoja sinä olet valmis tekemään?

Samansuuntaisia asioita olen itse miettinyt, kai viestisi vain kolahti. Ensinkin inhoan FB.tä mutta toisaalta itse saattaisin ottaa osaa ns. kissanristiäisiin, joissa small talk on aidosti pinnallista.. Tämä ei kuitenkaan tee minusta pinnallista kunhan vain on niinkuin on.. Ihmisen on joskus tehtävä asioita, esimerkiksi uransa takia.

En puhunut mistään yksittäisistä ns. kissanristiäisistä. kyse on pakkomielteestä ett äniihin on osallistuttava jotta olisi osa jotain "laumaa". Osaan minä pinnallista small talkia ja osa sosiaalisuudesta on sellaista. Mutta et nähtävästi lukenut ketjua kokonaisuutena etkä ymmärtänyt millaisista sosiaalisista porukoista ja paineista on kysymys.

Kerroin juuri että en ole valmis niihin edes muka rakastamani naisen takia.
        Tuollainen höpönpöppö että rakkaudelle avautuminen tarkoittaisi tuollaisessa tapauksessa luopumista itsestä ja omasta itsekunnioituksesta.

USko pois? Minä teidän että rakkaus toimii ehdoilla. Se ei toimi siten että omien tunteiden ja halujen ja himojen takia ollaan jonkun kanssa yhdessä samalla kun tajutaan että ei voi sietää sen ihmisen sosiaalista ympäristöä.
        Mitä siirtoja?
        Miksi minun pitäisi tehdä siirtoja sen takia että olisin ihmiskuonan kanssa tekemisissä?

Olet juuri niitä heikkoja surkimuksia joille kaikki asiat ovat neuvoteltavissa ja kaikki muuttuu hyväksytyksi ihanaksi kunhan on sen "rakkaan" vierellä.
        Selllainen rakkaus on teeskentelyä.

Sinun mukaasi siis ihmisen tulee luopua itsestään, itsekunnioituksestaan ja sopuetua ihmiskuonan vaatimuksiin koska se nainekin on valmis siihen tai suorastaan halua sitä.

Todella sairasta ajatella noin, mutta oletkin selkeästi erilainen ihminen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      91
      2900
    2. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      299
      1686
    3. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      246
      1557
    4. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      87
      1391
    5. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      402
      1374
    6. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      398
      1292
    7. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      2
      1079
    8. Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa

Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1037
    9. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      329
      874
    10. Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?

"Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden
      Maailman menoa
      257
      855
    Aihe