Toytan huoltoväli lyhyt

potopatta

vain 10 tuhatta ja kallis huolto oi oi
Muissa autoissa jopa 50 tuhatta.

25

738

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • otappakolliselvää

      et taija tietää faktaa,Toyotan huoltoväli 15000 ja huollot muihin merkkeihin verrattuna halpoja

      • TeroEiOsaaLaskeaNeroja

        Miksi Toyotan huollot ovat kuitenkin kalliimpia kun lasketaan esim. 60 tkm huollot yhteensä?


      • Kovarassi

        Eipäs muutrn ole.nimim kokemusta.


      • lopettakaa.arvailu
        Kovarassi kirjoitti:

        Eipäs muutrn ole.nimim kokemusta.

        TM 60 tkm kestotestit näyttivät että hybridi Auris on 40% kalliimpi huoltaa kuin Golf TSI. Myös vakuutukset olivat kalliimmat.
        Tässä ei tarvitse luottaa kenenkään mielipiteeseen asiassta kun TM on laskenut kulut pennilleen.


      • ToyotauskoOnSairaus

        No, tuota ei umpiuskovaisten usko, kun ei halua uskoa.


      • jesariteippi
        lopettakaa.arvailu kirjoitti:

        TM 60 tkm kestotestit näyttivät että hybridi Auris on 40% kalliimpi huoltaa kuin Golf TSI. Myös vakuutukset olivat kalliimmat.
        Tässä ei tarvitse luottaa kenenkään mielipiteeseen asiassta kun TM on laskenut kulut pennilleen.

        monestikko olet auriksen huollattannu. NIIMPÄ et yhtään luulet tietäväsi
        ja kaverin kaverin kummi kun kertoi.
        minä olen auriksen huollatannu 3 vuotta ja halpaa on


    • aloittaja.oikeassa

      Jos ajaa vain 10 tkm vuodessa, niin huoltoväli on 10 tkm.

      • Tero.vaan.ajelee

        Ja Suomessa ajetaan keskimäärin 18500 km, Euroopassa yleisesti 15 000km. Eli huoltoväli on kerran vuodessa, mutta Toyotan korjausvälit ovat yli 200 000 km kun monet germanengineering autot laukeavat jo alle 30 000 km:ssä.
        Katsastusasemien pihoilla tulee olemaan kuhina ensi keväästä alkaen kun vikavaloiset ja runsaspäästöiset kansanvaunut hylätään ja ajaminen loppuu siihen paikkaan. Toyotat käyvät vain hakemassa leiman entiseen malliin.


      • itsehän-myönsit
        Tero.vaan.ajelee kirjoitti:

        Ja Suomessa ajetaan keskimäärin 18500 km, Euroopassa yleisesti 15 000km. Eli huoltoväli on kerran vuodessa, mutta Toyotan korjausvälit ovat yli 200 000 km kun monet germanengineering autot laukeavat jo alle 30 000 km:ssä.
        Katsastusasemien pihoilla tulee olemaan kuhina ensi keväästä alkaen kun vikavaloiset ja runsaspäästöiset kansanvaunut hylätään ja ajaminen loppuu siihen paikkaan. Toyotat käyvät vain hakemassa leiman entiseen malliin.

        Suomen Tojokuskit käyvät autoineen huollossa alle 10 kk välein.


      • viimeinenOljenkorsi
        Tero.vaan.ajelee kirjoitti:

        Ja Suomessa ajetaan keskimäärin 18500 km, Euroopassa yleisesti 15 000km. Eli huoltoväli on kerran vuodessa, mutta Toyotan korjausvälit ovat yli 200 000 km kun monet germanengineering autot laukeavat jo alle 30 000 km:ssä.
        Katsastusasemien pihoilla tulee olemaan kuhina ensi keväästä alkaen kun vikavaloiset ja runsaspäästöiset kansanvaunut hylätään ja ajaminen loppuu siihen paikkaan. Toyotat käyvät vain hakemassa leiman entiseen malliin.

        Tuo vikaatumisen perustelu on juurikin Toyotauskovaisen tyhmän ja nolon viimeinen yritys selittää miksi ei ole varaa ajaa kunnollisella autolla.


    • takuu.katkeaa

      Toyotan hybrideissä huoltokuluja nostaa sekin pieni jekku toyotan puolelta että akkutakuu edellyttää että kaikki huollot pitää tehdä merkkihuollossa. Hybridikuskin on pakko maksaa mitä tojo pyytää. Kaikki muunmerkkisillä ajavat voivat käyttää myös muita huoltoliikkeitä ja valita halvimman vaihtoehdon. Hybridikuskilla tällaista mahdollisuutta ei ole.

      • Tojo.tytteli

        Käytin juuri Toyota hybridini 15 000 huollossa, maksoi 180 euroa, minusta hyvinkin kohtuullinen.


      • öljylle.hintaa
        Tojo.tytteli kirjoitti:

        Käytin juuri Toyota hybridini 15 000 huollossa, maksoi 180 euroa, minusta hyvinkin kohtuullinen.

        Pelkkä öljynvaihto.


      • helppoa.rahaa
        öljylle.hintaa kirjoitti:

        Pelkkä öljynvaihto.

        Moottoriöljyn ja suodattimen vaihto
        Polttimoiden sekä äänimerkin toiminnan tarkastus
        Ajovalojen tarkastus
        Lukkosylinterien huolto
        Lasinpyyhkimien ja pesimien tarkastus
        Pesunestesäiliön täyttö
        Akun huolto
        Ilmansuodattimen tarkastus
        Jarrunestemäärän tarkastus
        Rengaspaineidentarkastus
        Vararenkaan tarkastus
        Lopputarkastus

        - alle 30 min homma vaikka hitaastikin tekisi


      • rahat.pois.tyhmiltä

        Volsussa 15.000km kohdalla ei käydä huollossa lainkaan. Siitä tulee heti 180 euroa säästöä plus ei tarvitse pilata yhtä työpäivää sumplia autoaan pajalle ja sieltä pois. Ylimääräistä häsläystä tuollainen.


      • asiakas.maksaa
        Tojo.tytteli kirjoitti:

        Käytin juuri Toyota hybridini 15 000 huollossa, maksoi 180 euroa, minusta hyvinkin kohtuullinen.

        Tuohon ei sisältynyt edes tärkeää jarrujen toiminnan tarkastusta eikä koeajoa. Odota 30 tkm ja 45 tkm huoltoja, kyllä se hinta alkaa nousta.


      • oilonseon
        rahat.pois.tyhmiltä kirjoitti:

        Volsussa 15.000km kohdalla ei käydä huollossa lainkaan. Siitä tulee heti 180 euroa säästöä plus ei tarvitse pilata yhtä työpäivää sumplia autoaan pajalle ja sieltä pois. Ylimääräistä häsläystä tuollainen.

        Miksi tarvitsisikaan. Öljyäkään ei tarvitse vaihtaa kun, ne on palanut monta kertaa ulos..


    • vuonna2018

      "Polttimoiden sekä äänimerkin toiminnan tarkastus"

      Onko tojot vielä niin alkeellisia etteivät ne osaa itse kertoa kun jokin polttimo on palanut?

    • Jaakko_M

      Toyotan huoltoväli on Suomen oloissa kohtuullinen 15.000km.
      On silkkaa hulluutta luulla, että jokin 30.000 tai peräti 50.000km olisi järkevää. Paitsi jos sitä öljyä joutuu lisäämään 1-2 litraa jokaisen kymppitonnin ajon jälkeen. Niinhän toki monet kuuluvat tekevän....

      • paras.systeemi

        Tässä taas puhutaan varmuudella jonka antaa täydellinen tietämättömyys tekniikasta. Surkea yritys kääntää korkeat huoltokustannukset jotenkin hyväksi asiaksi. Kalliimpi vaihtoehto on aina aina huono juttu kuluttajalle, hyvin yksinkertainen asia jonka jokainen ymmärtää.

        Olen ajanut koko tämän vuosituhannen autoilla joissa on pitkä huoltoväli. Mitään ongelmia ei ole ollut ja öljyä en ole joutunut lisäilemään. Pelkkiä höpöhöpö juttuja kirjoitellaan kun ei muutakaan pysty.
        Volsua saa toki huoltaa paljon tiuhempaankin jos siltä tuntuu, se on täysin oma valinta. Tojon kohdalla tiheä huoltoväli on pakko jos haluaa että pysyy takuut voimassa. Lisäksi Volsun kone "haistelee" koko ajan huollon tarvetta, ei se automaattisesti ole kiinteävälinen niinkuin näissä kivikauden tojoissa. Jos ajaa pätkäajoa ja kilometrejä ei kerry paljon vuodessa niin huoltoväliksi tulee paljon vähemmän kuin 30.000 km. Lyhyesti sanottuna olosuhteista riippumatta Volsu osaa pyytää huoltoa silloin kun kone sitä tarvitsee. Jos ajaa paljon ja pitkää matkaa niin ei tule turhia öljynvaihtoja ja rahanmenoa. Toisaalta raskaissa olosuhteissa auto käy huollossa tarpeeksi usein.
        German Engineering rules.


      • lompakko.edellä
        paras.systeemi kirjoitti:

        Tässä taas puhutaan varmuudella jonka antaa täydellinen tietämättömyys tekniikasta. Surkea yritys kääntää korkeat huoltokustannukset jotenkin hyväksi asiaksi. Kalliimpi vaihtoehto on aina aina huono juttu kuluttajalle, hyvin yksinkertainen asia jonka jokainen ymmärtää.

        Olen ajanut koko tämän vuosituhannen autoilla joissa on pitkä huoltoväli. Mitään ongelmia ei ole ollut ja öljyä en ole joutunut lisäilemään. Pelkkiä höpöhöpö juttuja kirjoitellaan kun ei muutakaan pysty.
        Volsua saa toki huoltaa paljon tiuhempaankin jos siltä tuntuu, se on täysin oma valinta. Tojon kohdalla tiheä huoltoväli on pakko jos haluaa että pysyy takuut voimassa. Lisäksi Volsun kone "haistelee" koko ajan huollon tarvetta, ei se automaattisesti ole kiinteävälinen niinkuin näissä kivikauden tojoissa. Jos ajaa pätkäajoa ja kilometrejä ei kerry paljon vuodessa niin huoltoväliksi tulee paljon vähemmän kuin 30.000 km. Lyhyesti sanottuna olosuhteista riippumatta Volsu osaa pyytää huoltoa silloin kun kone sitä tarvitsee. Jos ajaa paljon ja pitkää matkaa niin ei tule turhia öljynvaihtoja ja rahanmenoa. Toisaalta raskaissa olosuhteissa auto käy huollossa tarpeeksi usein.
        German Engineering rules.

        Asiakas maksaa pitkät ja lyhyet takuut. Otetaan esimerkiksi 10 vuotias Prius. Niillä on muutamaa yksilöä lukuunottamatta ajettu alle 350 tkm (Nettiauto) , useimmilla vain noin 150000 km tai alle. Kuitenkin, jotta hybriditakuu 8v/150 tkm tai akkutakuu 10v/350 tkm on pysynyt voimassa, niitä on jouduttu käyttämään 1v/15 tkm välein valtuutetussa hybridihuollossa. Väitän, että takuukorjaukset ovat tulleet Toyotalle maksamaan vain pienen murto-osan siitä summasta, jonka auton omistajat ovat "pakkohuoltoihin" 10 vuoden aikana kantaneet. Valtuutettu hybridihuolto jatkuu vielä takuuajan jälkeenkin.


    • ei.osaoptimointia

      Taas yksi osoitus siitä miten tojon muka-hybridin ostaminen vaatii laskutaidottomuutta ja osaoptimointia.
      Hybridikuski rullailee liikenteessä silmä tarkkana tuijottaen ajotietonetta ja on tohkeissaan kun saa näytölle pieniä lukemia. Kokonaiskustannukset laskeva kuluttaja näkee tuon fuulan läpi.

    • Eialkukommentoija

      Varmaankin ihan hyvä auto on hybridi Toyota, mutta kun hintaa on 31000e farmari Nauriksella hilikoineen, niin ei tullut enää ajatustakaan Toyotan suuntaan. Pikkuautolla farmari Passatin alkaen hinta.

    • Eiooniikuennen

      Tuosta huollosta.palijo volkkariin maksaa 30tkm huolto?

    • pöösöse

      Tohon omiistajat nuukaa tuulipukukansaa ja rassaavat rottelonsa itse kerran viikossa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      26
      4108
    2. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      299
      3534
    3. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      29
      2431
    4. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      37
      2339
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      139
      2071
    6. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      1916
    7. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      120
      1801
    8. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      8
      1515
    9. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      2
      1393
    10. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      19
      1300
    Aihe