Elikkäs omistan Nikonin D3200 kameran, ja haluaisin nyt vähän laajentaa valokuvaustani. Ostaisin uuden objektiivin, mutta tuosta sopivuudesta en tiedä. Olen katsonut Rajalasta Nikkor AF-S 35mm f/1.8 objektiivia, kun tuntuu täyttävän kaikki vaatimukset eikä ole liian kalliskaan. Mutta ongelmana siis se, etten ole ymmärtänyt, onko kamerani ja tämä objektiivi yhteensopivat. Kameran tuotetiedoista olen löytänyt, että objektiivikiinnitys tulisi olla Nikon F, mutta tämä objektiivi on ilmeisesti Nikon DX. (Toivon etten tee itseäni naurunalaiseksi, jos nämä eivät ole läheskään sama asia :D). Tällä hetkellä käytössä on vielä kameran mukana tullut kittiobjektiivi, Nikonin AF-S Nikkor 18-55mm. Tässä kyseisessä objektiivissa mainitaan silti DX.
Toivottavasti joku ymmärsi ja joku viisaampi osaa auttaa! :)
Kamera-apua, kiitos!
3
152
Vastaukset
DX Nikonilla tarkoittaa APS-C kennoa, FX on full frame. Sinulla on DX kenno, joten siihen käy molemmat. Kameraan käy lähes kaikki Nikonin objektiivit paitsi AF-P objektiivit (ja tietysti Nikon 1)
Täältä voit ladata tarkemman yhteensopivuustaulukon:
https://www.nikonimgsupport.com/eu/BV_article?articleNo=000005532&lang=fi
Siis FX kenno on 36 mm leveä ja DX 23.5 mm. Tämän takia tuo 35 mm on normaaliobjektiivi (vastaa FX kameran 53 mm objektiivia). Tuo on Nikonin parhaita ensimmäiseksi primeksi.- ND750
Käy ja on hyvä objektiivi. Superkuvassa halvempi, 199€.
- ymmärtänyt
Kiitos todella paljon vastauksista, oon kärsinyt tän asian kanssa kun oon objektiiveja ettinyt!
Lueskelin, että tää oliskin tosiaan tosi hyvä hintaansa nähden. Ja tuolta halvemmasta paikasta vois kyllä hankkia! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984