Aktiivimalli on herättänyt paljon tunteita ja kirjoituksia, siinähän ei esim. ole varmistettu että se kohtelee eri alueita ja eri elämäntilanteissa olevia ihmisiä tasapuolisesti. Laki tullaan myös varmasti kohdistamaan kantaväestöä edustaville, sekä muualta Euroopasta tai Venäjältä tulleille maahanmuuttajille, mutta tuskin kovin aktiivisesti kolmansien maiden tulijoille.
Ja laki ei tietenkään koske lainkaan näitä laittomasti maassa olevia ihmisiä, heille myönnetään nyt perusturva ja perusterveydenhoito jne. Ei vaatimuksia.
Pitkäaikaistyöttömälle ja työmarkkinatuella elävälle tulee kuitenkin raippaveroa, jos ei aktiivivaatimukset täyty. Eli monelle käy niin että hän saattaa saada vähemmän rahaa kuussa, kuin laittomasti maassa oleva. Se on aika uskomatonta.
Raippaveroa myös Lieksan työttömille!
32
379
Vastaukset
- rgfgggffgg
Vero tuskin koskee Lieksankaan somaleita tai romaneita.
- näin.on
No ei tietenkään, noi porukat kyllä saavat rahansa.
- Pääpumppu
Kaooas vaan. Taas uusi ulkomaalaisiin kojfistuva pilkkaaminen.
Ilmo ylläpidolöe tejty taas kerran.
🐃... ... ...😲- pankon.alter.ego
Kovasti tunnut haluavan huomiota. Mitä muuten kertoo susta se, että olet keski-ikäinen henkilö ja haluat kirjoittaa tahallaan väärin?
Avaus on muuten hyvä ja asiallinen. pankon.alter.ego kirjoitti:
Kovasti tunnut haluavan huomiota. Mitä muuten kertoo susta se, että olet keski-ikäinen henkilö ja haluat kirjoittaa tahallaan väärin?
Avaus on muuten hyvä ja asiallinen.Avaus on asiallinen, mutta ei pidä paikkaansa. Aktiivimalli koskee tasapuolisesti kaikkia työttömiä etnisestä taustasta riippumatta. Turvapaikanhakijoita laki ei tietenkään koske, koska he eivät työttomiä ole eikä siinä ole mitään ihmeellistä tai valittamista.
Uuninpankko kirjoitti:
Avaus on asiallinen, mutta ei pidä paikkaansa. Aktiivimalli koskee tasapuolisesti kaikkia työttömiä etnisestä taustasta riippumatta. Turvapaikanhakijoita laki ei tietenkään koske, koska he eivät työttomiä ole eikä siinä ole mitään ihmeellistä tai valittamista.
Avaus on siis kirjoitettu asialliseen tyyliin, mutta koska siinä valehdellaan mahdollisesti tarkoituksella rasistisin tarkoitusperinvoidaan tulkita että se on rasistinen.
- no.huhhuh
Uuninpankko kirjoitti:
Avaus on siis kirjoitettu asialliseen tyyliin, mutta koska siinä valehdellaan mahdollisesti tarkoituksella rasistisin tarkoitusperinvoidaan tulkita että se on rasistinen.
Aivan uskomatonta on tämä sinun rasismi höpötyksesi. Kuinka tervettä on yrittää väkisin nähdä rasismia joka kirjoituksessa?
- no.ei.tulla
Uuninpankko kirjoitti:
Avaus on asiallinen, mutta ei pidä paikkaansa. Aktiivimalli koskee tasapuolisesti kaikkia työttömiä etnisestä taustasta riippumatta. Turvapaikanhakijoita laki ei tietenkään koske, koska he eivät työttomiä ole eikä siinä ole mitään ihmeellistä tai valittamista.
Eikä laittomia musuja, he saavat perustulon.
Etkä voi tietää kuinka tasapuolisesti se koskaa kaikkia työttömiä, löisin vetoa että ei koske esim. Lieksan somaleita. Vai luuletko että heidän kuukausitulostaan tullaan jotain vähentämään? - ettänäintuassiisa
no.ei.tulla kirjoitti:
Eikä laittomia musuja, he saavat perustulon.
Etkä voi tietää kuinka tasapuolisesti se koskaa kaikkia työttömiä, löisin vetoa että ei koske esim. Lieksan somaleita. Vai luuletko että heidän kuukausitulostaan tullaan jotain vähentämään?Lieksan somalit saavat pätäkkää entiseen malliin, " mies" asuu erillään pullukasta somaliakastaan ja kuinkaollakkaan ämmä vetää tonneja kuukaudessa koska on "yksinhuoltaja" nämä parasiitit on pakko poistaa maastamme.......
- Nimensäveroinenko
Uuninpankko kirjoitti:
Avaus on siis kirjoitettu asialliseen tyyliin, mutta koska siinä valehdellaan mahdollisesti tarkoituksella rasistisin tarkoitusperinvoidaan tulkita että se on rasistinen.
Normaali töissä käyvä ihminen ei ehdi seurata palstaa kuin Uuninpankko. Uuninpankkoon törmää jostain syystä aina kun avaa palstan. Taitaa siis nikki olla harvinaisen oikeaan osunut.
- gafgfgafgfgv
Miksi turvikset ei ole työttömiä vaika valtio ne elättää? Minusta se on ihmeellistä, ja valitettavaa!
Minusta on ihmeellistä ja valitettavaa, että valtio ei ole vielä moneen vuoteen saanut sinua todennäköisesti päiväksikään töihin tältä palstalta valittamasta.
- suvakin.dilemma
Uuninpankko kirjoitti:
Minusta on ihmeellistä ja valitettavaa, että valtio ei ole vielä moneen vuoteen saanut sinua todennäköisesti päiväksikään töihin tältä palstalta valittamasta.
Kuinkas on muuten sinun laitasi, oletko oikeissa töissä? Veikkaan että et, mutta et ole eläke-iässäkään.
Etkä muuten voi tietää tuosta kaverista, että onko töissä vai ei mutta huutelet kuitenkin. - Nauravasomali
Uuninpankko kirjoitti:
Minusta on ihmeellistä ja valitettavaa, että valtio ei ole vielä moneen vuoteen saanut sinua todennäköisesti päiväksikään töihin tältä palstalta valittamasta.
Taas on pankko syvällä varjojenyössä.....todella syvällä
- ettänäintuassiisa
Uuninpankko kirjoitti:
Minusta on ihmeellistä ja valitettavaa, että valtio ei ole vielä moneen vuoteen saanut sinua todennäköisesti päiväksikään töihin tältä palstalta valittamasta.
Minäkin olen ihmeissäni kun valtio ei ole saanut somaleita työllistettyä kolmeen sukupolveen??????
- gafgfgafgigv
En minä tosissani ollut. Eikös tuo ole joku vanha sanonta?
Anteeksi. - Pääpamppu
Ilmo tehtynä pankon kirjotusisa
🐃... ... ... 😲 Ole rekisterissä.
🐃... ... ...😲- ettänäintuassiisa
Oletko somali tai muuten vaan?
- häiriköintiä
Pääpumppu kirjoitti:
Voi sua reppanaa! Etkö muuta keksinyt?
🐃... ... ...😲Katos, nyt kirjoitit selvää suomea. Mikä on vikana on keski-ikäisenä henkilönä, kirjoitat usein epäselvää siansaksaa?
- ettänäintuassiisa
Niin olen jos rekisteri koskee valkoista suomalaista heteromiestä joka käy töissä ja maksaa veronsa.........
- ettänäintuassiisa
Pääpumppu kirjoitti:
Voi sua reppanaa! Etkö muuta keksinyt?
🐃... ... ...😲En keksinyt sinulle ääliölle muuta TOTUUTTA kuin TOTUUDEN ;-))) oletko muuten kuullut nettipoliisista, vaihtelevan kirjoitustyylisi perusteella olet jo paljastettu.........
- ettänäintuassiisa
ettänäintuassiisa kirjoitti:
Niin olen jos rekisteri koskee valkoista suomalaista heteromiestä joka käy töissä ja maksaa veronsa.........
Tätä asiaahan eivät toisiaan kaulapannassa taluttavat sateenkaari ja feministi tyypit suvaitse, vaan veroeuroni kyllä kelpaavat tämän perverssion levittämiseen........
- ettänäintuassiisa
ettänäintuassiisa kirjoitti:
En keksinyt sinulle ääliölle muuta TOTUUTTA kuin TOTUUDEN ;-))) oletko muuten kuullut nettipoliisista, vaihtelevan kirjoitustyylisi perusteella olet jo paljastettu.........
Ettekö te nettipoliisit muuhun kykene????
- vinkki.joensuusta
Rokottakaa hallitusta jo nyt siten että äänestätte presidentinvaaleissa jotain muuta kuin hallituspuolueen ehdokasta!
Seuraavaksi maakuntavaaleissa ja eduskuntavaaleissa samalla rokotuskampanjalla!
Näin meidän perheessä päädyttiin tekemään! - pääpamppu
Vihapuheta ihmisryhmää vasten.Myös työtömmät ihmisiä joila ihmisarvo.
Ilmotehtynä,poistoon,poistoon.🐃... ... ... 😲- Vajakilletiedoksi
Sinähän et päätä mitä täältä poistetaan.
- ettänäintuassiisa
Tunnusta nyt pelle olevasi nettipoliisi joka kyylää mielipiteitä! Voi vittu sinua saastaa;-)))
- Pääpimppi
Pakolaisille possua!
🐖 ... ... ... 😲
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä792392Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1421538- 1331462
- 1581234
- 1091033
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten386965Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82774Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55724Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683