Mikä riittää ?

arwet

Olen pieneläkeläinen . Ajatus olisi muuttaa Thaimaahan pidemmäksikin aikaa . Kysynkin minkälaisella summalla kuukauden selviää jos ei dokaile lainkaan , vaan elelee hissun kissun eläkeläisen elämää . Paikkana tietenkin Pattaya , koska siellä kumminki aktiviteetit parhaimmat , sekä hintataso kohtuullinen ?

7

123

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tonnikuussa

      Noh, ei todellakaan ole Pattayalla parhaimmat aktiviteetit, vaikka tämän palstan perusteella sellaisen harhakuvan voisi saada. Aktiviteetteja arvostava valitsee asuinpaikakseen yli 8 miljoonan asukkaan Bangkokin, jossa on rantaa lukuunottamatta kaikkea mitä toivoa saattaa ja vielä enemmänkin, ja sykettä riittää läpi vuorokauden. Vaikka Pattaya toki on yksi maailman monipuolisimmista turistikohteista, niin silti Pattaya on Bangkokiin verrattuna vain kalpea kalastajakylä, josta on rakennettu turistikohde.

      Mutta että paljonko? - riippuu aivan elämäntyylistä. Tonnilla kuussa pärjää hyvin, pystyy ajamaan kohtalaisesti skytrainillä ja taksilla, syömään katukeittiöissä ja välillä paremmissakin ravintoloissa, käymään kahviloissa ja vähän baareissakin, mutta jos tinkii noista, niin paljon vähemmälläkin selviää.

      Vaikka katukeittiöiden hinnat ovat edullisia, niin kotona kokkailu tulee Thaimaassakin edullisemmaksi kuin valmiina ostettu ruoka. Jos ostaa ruokansa paikallisista marketeista, säästää selvästi, mutta jos jaksaa suunnata aamutunteina toreille, niin hinnat ovat vieläkin pienempiä kuin kaupoissa. Halvimmalla pääsee kun opettelee syömään riisiä (perunat on tosi kalliita). Lisukkeeksi yksinkertaisimmillaan vihanneksia ja paistettua kananmunaa, mutta marketeista saa myös valmiita kastike- ja keittoaineksia, joista saa kanaa, kalaa tai lihaa lisäämällä hyvää thairuokaa. Kahvilat on tosi kalliita, kannattaa investoida pieneen kahvinkeittimeen, joita saa marketeista halvimmillaan n. 10 eurolla, eikä ole huono ajatus tuoda keitintä mukana Suomestakaan, jos sellainen on kotona joutilaana ja laukussa on tilaa.

      Kun valitsee asuntoa, kannattaa valita asunto sellaisesta talosta, jossa on juomavesiautomaatti. Yleensä vettä saa automaatista 1 bahtilla/litra eli n. 3 centillä. Kun ei tarvitse ostaa juomavettä muovipulloissa kaupasta, säästää rahan lisäksi myös paljon vaivaa ja ympäristöä. Kun vielä lisäksi varmistaa, että talossa on uima-allas, niin rannan puutuminen ei oikeastaan haittaa. Samalla voi katsoa, että talossa on wifi ja ehkä oma kuntosali yms mukavaa.

      Jos haluaa liikkua halvalla kaupungilla, niin kannattaa liikkua julkisilla. Bangkokissa on toimiva julkinen liikenne, mikä tekee liikkumisesta huomattavasti halvempaa kuin Pattayalla. Bussilippu maksaa tavallisessa bussissa n. 20 centtiä ja ilmastoidussa bussissa n. 50 centtiä.

      Joku tähän tietysti murjoo perään että mitä sinne menee säästelemään. Mutta säästyneillä rahoilla voi esimerkiksi matkustella käymään naapurimaihin tai rantakohteisiin, vaikka pistäytymään Pattayalla. Bussikyyti Bangkokista Pattayalle kestää n. 3 tuntia ja maksaa n. 120 - 400 bahtin (3-10 euron) välillä riippuen bussiyhtiöstä, pääteasemasta ja onko ilmastoitu vai ei jne. Ne 3 euron bussit lähtee Ekkamailta ja on ihan ookoo. Pattayan ranta tosin on liian likainen uimarannaksi, mutta esimerkiksi Hua Hiniin, Rayongiin tai Sametille pääsee myös melko nopeasti, ja lentämällä tietysti pääsee paljon useampaan paikkaan.

      • KerroAktiviteettis

        Olen samaa mieltä Pattayan ranta on liian likainen uimarannaksi.

        Aloittaja ei kertonut aktiviteettimielenkiintojaan.

        On olemassa miljoonia aktiviteetteja ja selvää on että ei yksiihminen niitä kaikkia kaipaa eikä harrasta.

        Siis mitkä aktiviteetit aloittajaa mahtanee kiinnostaa muutkin kuin palstalle aktiivikirjoittelut PAIKKANA TIETYSTI PATTAYA ?


      • RunkJaWifiHalpaa
        KerroAktiviteettis kirjoitti:

        Olen samaa mieltä Pattayan ranta on liian likainen uimarannaksi.

        Aloittaja ei kertonut aktiviteettimielenkiintojaan.

        On olemassa miljoonia aktiviteetteja ja selvää on että ei yksiihminen niitä kaikkia kaipaa eikä harrasta.

        Siis mitkä aktiviteetit aloittajaa mahtanee kiinnostaa muutkin kuin palstalle aktiivikirjoittelut PAIKKANA TIETYSTI PATTAYA ?

        Minua kiinnostaa myös mitä aktiviteetteja kuuluu hissun kissun PIENeläkeläisen elämää viettävän viikko-ohjelmaan.


      • syölääkkeesipoju

        Sitä alkaa sianmainmies soittamaan suutaan pienituloisille, hyvin on palsta päässyt onnellisen aviomiehen ihon alle. Vai onko 2010 määrännyt sinut ajattelemaan, että aloittaja on 2010?


      • LääkkeetkinMaksaa
        syölääkkeesipoju kirjoitti:

        Sitä alkaa sianmainmies soittamaan suutaan pienituloisille, hyvin on palsta päässyt onnellisen aviomiehen ihon alle. Vai onko 2010 määrännyt sinut ajattelemaan, että aloittaja on 2010?

        Pienituloisen aktiviteetit ?

        2010 on näreissään kun verorahoillaan joutuu elättämään tuottamatonta työtä suorittaneita.

        Varmaan tätä 2010 jonka peppunappia nuolet, on myös kiinnostunut mitä aktiviteetteja pienituloinen harrastaa 2010 rahoilla.

        Kerro ihmeessä kenelle on suotuisaa SINUN PALSTALLASI soittaa suuta ja kenelle ei.


      • rulla-alahuuli

        Ikäisesi, menestyvän miehen, joka on kaiken lisäksi onnistunut saamaan itselleen Thaimaalaisen vaimon? Mielestäni onnellisella ja elämäänsä tyytyväisellä ihmisellä on muutakin tekemistä kun tarve soittaa suutaan kenellekkään tuntemattomalle NETISSÄ?? En tiedä sitten, ajattelenko erilailla kun Thaimaassa aikaansa kuluttavat kaltaisesi.

        Thaimaalaiset naiset eivät kaikkien kelkkaan hyppääkkään, mitä olen ymmärtänyt? Mutta, jos hammaslääkäri vaimosi ei palvele sinua mielestäsi hyvin. Panosta 1000e ja sinulla on uusi thaimaalainen vaimo, nuorempi ja nöyrempi. Seksiä saa useimmin kun pelkästään jouluna.... ainakin aluksi.


      • AlahuuliLerpallaan
        rulla-alahuuli kirjoitti:

        Ikäisesi, menestyvän miehen, joka on kaiken lisäksi onnistunut saamaan itselleen Thaimaalaisen vaimon? Mielestäni onnellisella ja elämäänsä tyytyväisellä ihmisellä on muutakin tekemistä kun tarve soittaa suutaan kenellekkään tuntemattomalle NETISSÄ?? En tiedä sitten, ajattelenko erilailla kun Thaimaassa aikaansa kuluttavat kaltaisesi.

        Thaimaalaiset naiset eivät kaikkien kelkkaan hyppääkkään, mitä olen ymmärtänyt? Mutta, jos hammaslääkäri vaimosi ei palvele sinua mielestäsi hyvin. Panosta 1000e ja sinulla on uusi thaimaalainen vaimo, nuorempi ja nöyrempi. Seksiä saa useimmin kun pelkästään jouluna.... ainakin aluksi.

        Kerro että ymmärrän.
        Kenelle sinun mielestäsi on ok soittaa suutaan tuntemattomille netissä?
        Ennenkuin vastaat,lue ymmärryksellä palstaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2733
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      74
      1460
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      40
      1433
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      31
      1211
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1164
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1163
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1151
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1151
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1080
    Aihe