Skype / Logitech Quickcam

Terve!
Ubuntu 16.04 LTS / 64 bit, jonkin päivityksen jälkeen lakkasi kamera toimimasta Skypessä, muissa sovelluksissa kyllä toimii. Löytyisköhän jeesiä tähän?

12

113

Vastaukset

• Varmista että mikään muu sovellus ei käytä kameraa. Skypellä ei pääsyä jos kamera on "käytössä".

• Kiitosta, tästä ei kuitenkaan ole kyse.

• Poista skype, asenna skype.

• Tuonkin olen MONTA kertaa tehnyt.......

• ThreeMice kirjoitti:

Tuonkin olen MONTA kertaa tehnyt.......

Kannattaa poistaa myös ohjelman piilohakemisto jossa ohjelman asetustiedot muutoin ohjelman "uudelleenasennuksessa" jää vanhat asetukset voimaan.

• ThreeMice kirjoitti:

Tuonkin olen MONTA kertaa tehnyt.......

Oletko aina käynnistänyt tietokoneen uudelleen? Skype näkyy olevan käynnistettävissä ohjelmissa.

• 4j4j6 kirjoitti:

Kannattaa poistaa myös ohjelman piilohakemisto jossa ohjelman asetustiedot muutoin ohjelman "uudelleenasennuksessa" jää vanhat asetukset voimaan.

Mä olen ensin poistanut Skypen kokonaan ja sitten vasta jälleen asentanut.
      Ubuntu/Skype-saitilta löytyi muitakin "kohtalontovereita", eli jostain järeämmästä bugista vissiinkin on nyt kyse. Kiitos vaan halustasi jeesata!

• Kolmihiiri kirjoitti:

Mä olen ensin poistanut Skypen kokonaan ja sitten vasta jälleen asentanut.
      Ubuntu/Skype-saitilta löytyi muitakin "kohtalontovereita", eli jostain järeämmästä bugista vissiinkin on nyt kyse. Kiitos vaan halustasi jeesata!

Entä se tärkeä uudelleen käynnistys? Skype kun suljettua soosia niin voi vain arvailla miksi se oikuttelee.

• Työkalut -> Ääni- ja videoasetukset -->? Eikö tuolta klikata kamera näkyviin?

• Aivan, mutta ruutu on vain musta, eli ei kuvaa.

• "Install the libv4l 32bit version (even if you are using 64bit)

sudo apt-get install libv4l-0:i386"

• Muuten hyvä, mutta 32-bit versiota ei tueta enää.....ainakaan Ubuntussa, eikä se toimi edes 32-bit koneessakaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.