Skype / Logitech Quickcam

Terve!
Ubuntu 16.04 LTS / 64 bit, jonkin päivityksen jälkeen lakkasi kamera toimimasta Skypessä, muissa sovelluksissa kyllä toimii. Löytyisköhän jeesiä tähän?

12

270

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 23rq3r21r3

Varmista että mikään muu sovellus ei käytä kameraa. Skypellä ei pääsyä jos kamera on "käytössä".

• Kiitosta, tästä ei kuitenkaan ole kyse.

• kokeileppas___

Poista skype, asenna skype.

• Tuonkin olen MONTA kertaa tehnyt.......

• 4j4j6
        ThreeMice kirjoitti:

Tuonkin olen MONTA kertaa tehnyt.......

Kannattaa poistaa myös ohjelman piilohakemisto jossa ohjelman asetustiedot muutoin ohjelman "uudelleenasennuksessa" jää vanhat asetukset voimaan.

• skypetön
        ThreeMice kirjoitti:

Tuonkin olen MONTA kertaa tehnyt.......

Oletko aina käynnistänyt tietokoneen uudelleen? Skype näkyy olevan käynnistettävissä ohjelmissa.

• Kolmihiiri
        4j4j6 kirjoitti:

Kannattaa poistaa myös ohjelman piilohakemisto jossa ohjelman asetustiedot muutoin ohjelman "uudelleenasennuksessa" jää vanhat asetukset voimaan.

Mä olen ensin poistanut Skypen kokonaan ja sitten vasta jälleen asentanut.
        Ubuntu/Skype-saitilta löytyi muitakin "kohtalontovereita", eli jostain järeämmästä bugista vissiinkin on nyt kyse. Kiitos vaan halustasi jeesata!

• skype_ei_tue_kameroita
        Kolmihiiri kirjoitti:

Mä olen ensin poistanut Skypen kokonaan ja sitten vasta jälleen asentanut.
        Ubuntu/Skype-saitilta löytyi muitakin "kohtalontovereita", eli jostain järeämmästä bugista vissiinkin on nyt kyse. Kiitos vaan halustasi jeesata!

Entä se tärkeä uudelleen käynnistys? Skype kun suljettua soosia niin voi vain arvailla miksi se oikuttelee.

• suljettuasoosia

Työkalut -> Ääni- ja videoasetukset -->? Eikö tuolta klikata kamera näkyviin?

• Aivan, mutta ruutu on vain musta, eli ei kuvaa.

• hehehehhh

"Install the libv4l 32bit version (even if you are using 64bit)

sudo apt-get install libv4l-0:i386"

• Rattle

Muuten hyvä, mutta 32-bit versiota ei tueta enää.....ainakaan Ubuntussa, eikä se toimi edes 32-bit koneessakaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      97
      4419
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3283
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2370
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1378
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      33
      1058
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      32
      1016
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      11
      1014
    8. 158
      997
    9. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      924
    10. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      862
    Aihe