Miks mä enää töihin menisin?

AliJahambar

Lopetin juuri lukion ja tajusin että tässhän pärjää hyvin peruspäivärahal:D Miksi ihmeessä mun kannattaais ees hakea töitä? tai jatko-opiskelupaikkaa? Enkä enää edes keski mistä löytäisin motivaatiota töiden tekoon. elämä on paljon helmpompaa näin!

18

269

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lawetorder

      Hieno provo, yritä uudelleen, jospa lähimmän sadan vuoden aikana onnistuisit.

      • Helmiinalle1

        Kyllä minä ainakin tälläisiä tapauksia olen nähnyt.. Huolestuttaa


    • miimush

      Joku lukiolainen voi noin ajatellakin. Viiden tai kymmenen vuoden päästä saattaa tuntua että muutakin vois tehä kun "pärjätä".

      • AliJahambar

        Ei kiinnosta:D


    • 123-321

      "Uskovaiset" kristinuskossa sanovat: "Ihminen ei elä vain leivästä, vaan Jumalan sanasta". Vähän omituinen lause, mutta kukin ajatelkoon tavallaan.

      Kieltämättä Jeesus historiallisena henkilönä antoi kyllä piupaut kaikelle työn työnteolle. Jeesuksella oli isänsä mukaan perimätietona sen aikaisen puusepän taidot, mutta Jeesus ei ainakaan Raamatun mukaan paljolti rakennuksilla ollut töissä.

      Kun opetuslapset olivat hädissään leivästä ja vaatetuksesta, niin Jeesus vastasi heille: "Jumalan huolenpito

      25 "Sen tähden minä sanon teille: älkää huolehtiko hengestänne, siitä mitä söisitte tai joisitte, älkää ruumiistanne, siitä millä sen vaatettaisitte. Eikö henki ole enemmän kuin ruoka ja ruumis enemmän kuin vaatteet? [Luuk. 12:22-31 : Fil. 4:6; Hepr. 13:5; 1. Piet. 5:7]
      26 Katsokaa taivaan lintuja: eivät ne kylvä, eivät ne leikkaa eivätkä kokoa varastoon, ja silti teidän taivaallinen Isänne ruokkii ne. Ja olettehan te paljon enemmän arvoisia kuin linnut! [Job 38:41; Ps. 147:9]
      27 Kuka teistä voi murehtimalla lisätä elämänsä pituutta kyynäränkään vertaa?
      28 "Mitä te vaatetuksesta huolehditte! Katsokaa kedon kukkia, kuinka ne nousevat maasta: eivät ne näe vaivaa eivätkä kehrää.
      29 Minä sanon teille: edes Salomo kaikessa loistossaan ei ollut niin vaatetettu kuin mikä tahansa niistä. [1. Kun. 10:5,25; 2. Aik. 9:4]
      30 Kun Jumala näin pukee kedon ruohon, joka tänään kasvaa ja huomenna joutuu uuniin, niin tottahan hän teistä huolehtii, te vähäuskoiset! [Ps. 90:5,6]
      31 "Älkää siis murehtiko: 'Mitä me nyt syömme?' tai 'Mitä me juomme?' tai 'Mistä me saamme vaatteet?'
      32 Tätä kaikkea pakanat tavoittelevat. Teidän taivaallinen Isänne tietää kyllä, että te tarvitsette kaikkea tätä. [Ps. 55:23; Matt. 6:8]
      33 Etsikää ennen kaikkea Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskasta tahtoaan, niin teille annetaan kaikki tämäkin. [1. Kun. 3:13; Ps. 37:25, Ps. 127:2; 1. Tim. 4:8]
      34 Älkää siis huolehtiko huomispäivästä, se pitää kyllä itsestään huolen. Kullekin päivälle riittävät sen omat murheet."

      Jeesus suhtautui ainakin opetuslapsiensa kohdalla todella huolettomasti leipään ja työhön. Olen varma siitä, jos Jeesus eläisi nyt, hän tuomitsisi aktiivimallin ja ja laittaisi Jumalan pelästyttämään sen laatijat pahanpäiväisesti!

      • 123-321

        Tiukasti Jeesuksen ohjeita noudattaen palkkatyö ja kaikkinaiset yhteiskunnalliset tuet olisi torjuttava, koska vain pakanat ovat kiinnostuneita maallisesta mammonasta. Hänen mukaansa pelkkä Hänen suraamisensa riittää..

        Hieman samanlaisia ajatuksia myöhemmin on esittänyt gnostilaiseksi katsottu munkki Tuomas Kempiläinen teoksessaan latinan kielisessä teoksessaan "De imitatione Christi" (Kristuksen seuraamisesta):

        "Kristuksen elämä esitetään korkeimpana asian, mitä kuolevainen voi opiskella. Hänen opetuksensa ylittävät ehdottomasti kaikkien pyhimysten opetukset. Kirja antaa neuvoja Raamatun lukemiseen, kovan onnen kohtaamiseen ja auktoriteetin alle nöyrtymiseen, varoituksia kiusauksia vastaan ja neuvoja niiden välttämiseen, pohdiskelua kuolemasta ja tuomiosta, mietiskelyä Kristuksen antamasta uhrista sekä varoituksia maailman turhuuksien karttamiseksi. Kristus itse on enemmän kuin kaikkien koulukuntien opit, ja nostaa ihmisen mielen havaitsemaan ikuisen totuuden paremmin kuin kymmenen vuoden opiskelu erilaisissa kouluissa.

        Teos oli munkin kirjoittama ja tarkoitettu toisille munkeille. Kristillisenä kirjana teos on ollut suosittu ja arvostettu, sillä se painottaa Kristuksen ensisijaista merkitystä ja sitä, että ihminen voi saavuttaa yhteyden Jumalaan välittömästi jo tässä elämässä.

        Protestanttisessa maailmassa kirjaan kohdistunut arvostelu on suuntautunut sen sisältämiin "keskiaikaisiin virheisiin": hyvien tekojen painotukseen, transsubstantiaatio- ja kiirastulioppeihin ja pyhimysten "palvontaan". (Wikipedia)


    • olentyötön

      2018 kuukauden alusta panot 1500 euroa. En ole ottanut vippejä enkä ole sosiaalipuolen asiakas. Mielestäni olen nytkin ihan perse aukinen kun Suomi kallismaa elää ja kuitenkin saa*ana joku Sipilän retku hallitus käy pullikoimaan rehdeille työtä etsiville työttömille aktiivi suunnitelmia a mikä vie viimesetkin roposet oli aktiivinen tai ei, mielellään ei kun tulee halvemmaksi tuo ei. otan mielummin kunnollisen työn kuin aktiivipaskaa. Äänestin Laura Huhtasaarta kostoksi vaikka olen kepulainen. Mielummin Lauraa kuin tuollaisia Sipilöitä Orpoja joilla nousee menestys hattuun.

    • olentyötön

      Ei persusuomalainen työtön kelan työmarkkina tuella pärjää aktiivisuus suunnitelmien puitteissa kun en minäkään meinaa pärjätä vaikka talletuksia 1500 18 päivässä. Eikö Sipilä Orpo siniset possut ym Niinistö osaa laskea. Onko siellä tukan alla mitään vai eikö ole mitään. Tyhjää vaan ja Suomalaiset on entistä syvemmässä suossa. Tuho tulee.

    • 123-321

      Koittaisitko rukailla sinulle annen kasteen perusteel? Minä olen pakana ja koskaan edesmennyt äitini mukaan kuulunut kirkkoon. Toisaanta en väitä mitään. Kirkossa on tapahtunut järjen vastaisia asioita!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • 123-321

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen myös hukkuu"

      Haluan käsitellä kahta aihetta, jotka kyllä linkittyvät toisiinsa. Nimittäin negatiivisia tunteita ja nimenomaan vihaa, sekä toisen tunteiden peilaamista.

      Otsikon lausahdus "joka miekkaan tarttuu se miekkaan hukkuu" on Raamatusta. En ole sitä koskaan oikein ymmärtänyt. Eihän jokainen sotilas, henkivartija tai muu, joka joutuu väkivallan kanssa tekemisiin työkseen kuole väkivallan seurauksena. Ei jokainen sotilas kaadu sodassa tai myöhemmin kotiutuneena väkivaltaisen teon kautta. Mutta totta on, että todennäköisyys kuolemalle työtehtävissä on huomattavasti korkeampi kuin "tavallisilla" ihmisillä "tavallisissa" töissä.

      Eräänä päivänä keskustelimme vihasta, vihanhallinnasta sekä katkeroitumisesta ja muista negatiivisista tunteista. Tuo lausahdus tuli mieleeni ja ajattelin, että ehkä se ei tarkoitakaan kirjaimellisesti sitä, mitä olin sen kuvitellut tarkoittavan, eli kuolemaa. Ehkäpä se tarkoittaa, että eläessään väkivallan täyttämää elämää, moni kokee paljon negatiivisia tunteita, vihaa ja raivoa, ja lopulta henkilö "hukkuu" näihin tunteisiin. Huomaamattaan hän kehonsa viestien ja reaktioiden kautta viestittää agressiivisuuttaan lähipiirilleen sekä muissa kanssakäymisissä. Sen näkevät peilaavat huomaamattaan taas agressiivisuutta takaisin. Onhan totta, että vihaista henkilöä on vaikea taltuttaa olemalla itse vihainen vastaan. Näin viha ja agressiivisuus ruokkii itse itseään ja vähitellen muuttuu kuluttavaksi voimaksi henkilön sisällä.

      Ne, jotka kokevat vihaa ja joutuvat tekemään rajusti töitä pitääkseen sen kurissa tietävät miten kuluttava tunne se on. Vihan täyttämään mieleen on vaikeampaa saada positiivisia ajatuksia ja ajatusmalleja. Henkilö mieluummin epäilee ja suhtautuu kyynisesti muihin ihmisiin ja asioihin. Toki heistä voi löytyä positiivisuutta. Ja monesti löytyykin runsain määrin vihaisuutta hallitsemaan.

      • 123-321

        Martin Lutherin sanoin, joka oli järkimies:

        "Tässä seison, en muuta voi".

        Kirkon oveen naulatut teesit merkistivät hänen kuolemaansa, mutta kukaan ei uskaltnut totettaa sitä.


    • ettästiiätny

      Ensinnäkkin et saa perusp,rahaa kun et ole valmistunut ammattiin et sillee.Lukion käyminen ei riitä.

      • Pitkäaikatyötön

        Niinpä, lukio ei ole ammatillista koulutusta.
        "Jos olet 18–24-vuotias työtön, jolla ei ole ammatillista koulutusta, voit saada työmarkkinatukea työttömyysajalta vain, jos
        -et ole kieltäytynyt TE-palvelujen sinulle tarjoamasta työstä tai koulutuksesta
        olet hakenut sinulle soveltuvaan ammatilliseen koulutukseen etkä ole kieltäytynyt, eronnut tai
        -et ole tullut omasta syystäsi erotetuksi tällaisesta koulutuksesta (ks. tarkemmat tiedot TE-palvelujen sivuilta). Tämä koskee sekä työmarkkinatukea että peruspäivärahaa.
        Jos sinulla ei ole ammatillista koulutusta, voit saada työmarkkinatukea vasta 5 kuukauden odotusajan jälkeen." http://www.kela.fi/rajoituksia-alle-25-vuotiaille-hakijoille

        Peruspäivärahaa saavat vain töitä tehneet henkilöt:
        "Jos olet työttömäksi jäädessäsi jo ollut työelämässä ja täytät palkansaajan tai yrittäjän työssäoloehdon, voit saada Kelalta peruspäivärahaa." http://www.kela.fi/peruspaivaraha


    • dtydtyuj

      Entäs jos mitään ei kerta kaikkiaan vain tarjota ? Aika munaton ollut tuo TE tarjoilemaan mitään minun 40 v ikään mennessä...sittenpä olen hakenut myös toimeentulotukea. Työt joissa olen ollut olen hakenut itse.

    • 123-321
    • OOOOPS_you_did_it_again

      Aloittaja-provon pitäisi ottaa paremmin selville miten sosiaalietuuksia jaellaan.

      Menee uskottavuus, kun väittää jotain, mikä ei millään pidä paikkaansa (että lukion käynyt saisi peruspäivärahaa suoraan heti lukion jälkeen).

      • Antimusulmaani

        Mannet alkavat saamaan kelalta rahaa 17vuotiaana, millä nimellä sitä kutsutaankaan kun ensimmäisen kerran pääsee taikaseinään, ja eläkkeelle siitä parin vuoden jälkeen.


    • tonnikuussa

      Hyi sinne kisayhteiskunnan oravan pyörään , ei ikään - olen ollut jo 40 eläkkeellä , se työelämän stressaavuus ei mulle sopinut ,hyppäsin ulos. -enkä kadu.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1590
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1279
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1275
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1258
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1253
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1234
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1200
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe