Miltä nuorten aikuisten työelämä näyttää enemmän elämää nähneiden silmissä?
Itse täytän tänä vuonna 18, ja tähän hienoon ikään mennessä olen kerennyt kerryttämään itselleni kaikennäköistä työkokemusta, lähinnä myyntiä ja asiakaspalvelua (opiskelen nykyään kyseisellä alalla). Kuulin tänään sitten itseäni vuoden nuorempien tyttöjen ja muutaman pojan käyvän keskustelua kesätöistä ja työelämästä muutenkin. Tytöt olivat ehdottomasti sitä mieltä, että kesätöihin on turha hakea, kun vanhemmat antavat rahaa pyydettäessä. Pojat olivat sitä mieltä, että toisaalta voisi sitten ryypätä ja rällätä enemmän, jos saisi töistä rahaa. Esille tuotiin myös kaikki valtion tuet - toimeentulotuki, opintotuki, asumistuki, vammaistuki yms.
Minua henkilökohtaisesti ärsyttää tällaisten ihmisten yhteiskuntakelvottomuus ja ajattelemattomuus. Mikä siinä on, kun järki ei vaan uppoa päähän? Vai onko se vanhemmissa vika, että nuoret uskovat voivansa elää pelkillä tuilla? Minkä takia nuoria ahdistaa ajatus työn teosta? Itse koen ruumiillisen työn erittäin miellyttäväksi ja palkitsevaksi. En tee sitä pelkästään rahan takia, vaan myöskin työn tuottaman mielihyvän takia.
Tiedän kyllä myös aikuisia ihmisiä, jotka ajattelevat näin typerästi. "En jaksa käydä töissä, elän tuilla."
Toivon kovasti, että yhteiskunnassamme on tarpeeksi eteviä tiedemiehiä keksimään jonkin lääkkeen/hoitomenetelmän tämän kaltaisille loisille. Myös valtio voisi käyttää mielikuvitustaan rangastusmenetelmiä keksiessä niille, jotka kieltäytyvät tekemästä töitä.
Mielipiteitä? Ei paskamyrskyä kiitos.
Ja vielä jos saisin pyytää, kertokaa hieman ikäluokkaanne ja minkälaisia töitä olette elämänne aikana tehneet.
Nuorten työllistyminen
fuhrer
0
<50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m2905489- 705056
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest484166- 513850
- 423493
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo893133Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv723006- 422187
- 492128
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami272088