Paljonko maksaa espada kilo

Kokki_Ykkönen

Paljonko maksaa espada kilo kauppahallissa. Voiko sitä ostaa sieltä palan vai täyttyä ostaa koko kala. Onko espadaa myynnissä tavallisissa ruokakaupoissa tuoreena ja mihin hintaan.

Miten noin yleensäkin on ruokakaupoista saatavana tuoretta kalaa.

14

3142

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kalakokki

Kun googlaa espada food, vain harva annoksista näyttää todella mehukkailta. Etupäässä kala näytetään valmisteltavan öljyssä friteeraamalla ja lisäksi jossakin kuorutuksessa. Ei taida kalan oma maku enää maistua ollenkaan. Eikö kastikkeet kuulu Madeiralaiseen keittiöön?
      Ajattelin itse valmistaa espadasta ruoan voissa paistamalla ja siihen kunnon bearnaisekastikkeen. Googlen annoksissa ei näy tilliä, onko tilliä saatavissa kaupoista?

Mutta alkuperäinen kysymykseni oli tuo espadan saatavuus pienemmissä erissä ja mihin hintaan?

• Eisoossia

Madeiralaisissa ruoka-annoksissa ei ole tyypillisesti kastikkeita.
        Joskus kuivahkon lihan kanssa sitä kaipaisi ja tonnikalapihvin.

• Mustahuotrakala

Kyllä sitä on ruokakaupoissakin myytävänä, kun kaupassa on vain laajempi kalatiski.
      Kauppahallin kalahalli on käsittääkseni enemmänkin tukku, eli myy ravintoloille kalaa jne.

• voissa_paistettu

Lidon Porto Maren korttelin supermarketissa kokonainen kala 7.90 kilo ja nyljetty ja paloiteltu 19.90 kilo.
      Huomenna testaan, miltä maistuu itsepaistettu.

• espada_kalapuikko

Noniin testattu on ja kun on tottunut suomalaisiin ahveniin, muikkuihin ja siikoihin, niin aika mitättömän makuinen tuo espada on.
      Lähinnä se on turskan makuinen eli ei maistu oikein miltään, joten ylimääräisillä härpäkkeillä esim.
      banaanilla siis yritetään saada siihen makua.
      Huomenna kokeillaan jotain toista, valikoimaa kyllä riittää...

• Jääpedillä

Mutta parasta on ettei siinä ole ruotoja, ainakaan ravintola-annoksissa.
        Itse ne voi sietää näitä kotimaisia "piikkisimppuja" kuten ahventa.

Toisaalta monessa ravintolassa on laajempi kalavalikoima ja voi halutessaan valita kalansa itse.

• ts18056
        Jääpedillä kirjoitti:

Toisaalta monessa ravintolassa on laajempi kalavalikoima ja voi halutessaan valita kalansa itse.

No joo, jos ahventa pitää piikkisenä ja vaikeasti syötävänä, lienee parasta pysytellä kalapuikoissa ;-)

• Kotitarvekalastaja
        Jääpedillä kirjoitti:

"Itse ne voi sietää näitä kotimaisia "piikkisimppuja" kuten ahventa."

Ahvenen, siian, kuhan ja hauen saa perattua ruodottomaksi kun vähän harjoittelee.

• Kaikkeaskeidaa
        Kotitarvekalastaja kirjoitti:

"Itse ne voi sietää näitä kotimaisia "piikkisimppuja" kuten ahventa."

Ahvenen, siian, kuhan ja hauen saa perattua ruodottomaksi kun vähän harjoittelee.

Edelleen en siedä niitä.
        Kumma kun ravintolassakin saa ruotoja niistä kurkkuunsa.
        Siika kelpaa savustettuna kerran vuodessa.

• Kalanpyytäjä

Minusta Espada oli aivan hyvän makuista. Kauppahallissa hinta oli maaliskuun lopulla muistaakseni 4,90 kilo kokonaisena.

En muista ruotoja saaneeni ravitsemusliikkeissä.

• Tahtookunnonruokaa

Täytyy sanoa eilen illalla espadaa syöneenä, etten toista kertaa maksa tuosta mauttomasta kalasta 15 euroa, ei ole sen arvoista. Enkä sen puolesta siitä lihavartaasta 20 euroa. Parasta ravintolaruokaa on ollut kalakeitto, siinä ei ollut iänikuisia ranskanpoppuja, jota joka annokseen tuputetaan.
      Mehukkaan ruoan saaminen kohtuuhintaan tuntuu täällä olevan mahdotonta. Paellat ja pastat toimii, mutta niitä tarjotaan harvassa.
      Parhaimman makuista ruokaa olemme saaneet yhdessä kauppakeskuksessa, jossa oli buffa ja hyviä salaatteja ja paikallisia ruokia, siellä käymme toistekin.

• Soppaa

Kalakeitto kunnon ruokaa..., makunsa kullakin.
        Tomaattisipulikeitto valkosipulileivän kera on hyvä alkuruuaksi.

• Keväälläfunchaliin

Onko kellään tietoa, voiko tuota espada kalaa löytyä myös säilykkeenä, eli siis purkissa? Olisi mukava tuoda tuttavalle tuliaisena.

• Tehdäänsitä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      138
      7705
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1925
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1900
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1623
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      180
      1555
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      104
      988
    7. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      49
      920
    8. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      4
      859
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      820
    10. Muistatko hänen

Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      33
      793
    Aihe