selaimet

urpo

Useilla keskustelupalstoilla kerrotaan, että IE on kelvoton ja Mozillat sun muut turvallisia ja kunnon selaimia. Ihmettelen vaan tällaisia käsityksiä. IE on ainoa jota näköjään kehitetään ja päivitetään. Muissa on ikivanhat ohjelmaversiot. Onko esim. nuo Mozillan tekijät olleet alusta pitäen niin paljon IE:n tekijöitä edellä, että ohjelmaa ei tarvii parantaa.

15

1301

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • totta

      Ei IE selainta käyttäisi yli 90% tietokoneiden käyttäjistä jos se olisi huono.

      Totuus on jotta XP/IE selain on kaikkein paras toimivin ja turvallisin järjsetelmä käytäöä tietokonetta.
      Piste.

      Eihän noiden muiden selaimien käyttäjiä edes ole kuin muutama prosentti tietokoneiden käyttäjistä eli narrattavat höppänät niitä firefoxeja yms. selaimia käyttää ja niitäkin IE-selaimen rinnalla.

      Ei ole maailmassa vielä edes näköpiirissä minkäänlaista todellista kilpailijaa Microsoftille, eikä ainakaan vielä lähivuosina edes tule olemaankaan.

      • Kaspersky

        "Totuus on jotta XP/IE selain on kaikkein paras toimivin ja turvallisin järjsetelmä käytäöä tietokonetta.
        Piste. " Perusteles toi väitteesi


      • jee

        Milläs tähän asennat IE:n ?
        Opera toimii hyvin :)
        (Opera/8.0 (X11; Linux i686; U; en)


      • Kaspersky
        Kaspersky kirjoitti:

        "Totuus on jotta XP/IE selain on kaikkein paras toimivin ja turvallisin järjsetelmä käytäöä tietokonetta.
        Piste. " Perusteles toi väitteesi

        Mites muuten perustelet väitteesi,että "Totuus on jotta XP/IE selain on kaikkein paras toimivin ja turvallisin järjsetelmä käytäöä tietokonetta.
        Piste. " Ihan mielenkiinnosta odatan vastausta.

        Tossa vähän fakta tietoa xp pro aukkoja tällä hetkellä 21 http://secunia.com/product/22/
        ja home versiossa 18 aukkoa http://secunia.com/product/16/

        Odotan mielenkiinnolla miten perustelet väitteesi?


      • perustelemaan
        Kaspersky kirjoitti:

        "Totuus on jotta XP/IE selain on kaikkein paras toimivin ja turvallisin järjsetelmä käytäöä tietokonetta.
        Piste. " Perusteles toi väitteesi

        eihän se pysty perustelemaan. Vaikka onkin MS:n mainosmies niin ei se näköjään kehtaa kuitenkaan ihan mahdottomasti valehdella...


    • noinkohan

      yleinen käsitys on kyllä just niinpäin että IE:tä ei ole kehitetty enää vuosiin kun taas mm. Operaa ja FF kehitetään koko ajan. Kokeile vaikka kaikkia noita niin näet mikä niistä on jälkeenjäänyt...

    • jjp

      Internet exploderia vain paikkaillaan, kuten tuo viime tiistain 3.7 MB paikkaus muiden windows paikkojen ohella.
      Mozilloita ja Operaa ei ole upotettu käyttöjärjestelmään.

    • Joo

      Muitakin selaimia niin minä tein, enkä ainakaan minä käytä enää IE.tä muuta kuin päivityksiin.

      Kun luet keskustelupalstoilta näitä arvosteluja niin ne arvostelijat eivät ainakaan saa palkka mistään vaan he sanovat oman mielipiteensä ihan pyytettömästi ja käytännön hyvien kokemusten perusteella näistä muistakin selaimista.

      Itse joskus surffaan IE..läkin mutta se loppuu kun jää ihmettelemään missä vika kun ei joku systeemi toimi kunnes huomaan ...tämähän oli IE..kele.

      Selaimen lataus ja asennus ei paljoa aikaa vie niin että koitappa niitä muitakin.

    • urpo

      Olen minä kokeillut muitakin, enkä huomaa mitään fantastisia eroja, en turvallisuudessa, latautumisessa tms. Tuossa nimim. "Totta" tekstissä oli asiaa. Luulen, että useat IE:n moittijat haluavat vain ärhennellä windowsille kun ovat sotkeneet jotain koneessaan. On tietysti niitäkin, jotka osaavat tutkia asioita perinpohjin, havaitsevat selaimissa eroja ja kertovat tosiasioista. Nämä esiintyvät vaan harvemmin tällaisilla keskustelupalstoilla. Useimmat reagoivat tunteella.

      • kitizen

        >Olen minä kokeillut muitakin, enkä...

        Jos ole oikeasti kokeillut nykyaikaisia, "oikeita" selaimia niin pakko sinunkin on myöntää että kyllä niiden jälkeen IE tuntuu tosi surkealta viritykseltä.


      • kummastelen

        ettet huomaa eroja.Itse käytin IE:tä versiosta 1 versioon 6 kunnes tutustuin Firefoxiin. Aloitin sen käytön versiosta 0.7 . Ja kyllä minä ainakin huomaan eroja. Saapi tuo IE parantaa aika paljon ennenkuin vaihdan takaisin... Niin ja en ole sotkenut koneitani, edes silloin kun käytin IE:tä.


    • Oskari

      Tosiaankin useilla keskustelupalstoilla kehutaan Firefoxia ym.
      Oletko huomannut että IE:tä kehuisivat muut kuin sen palkkalistoilla suoraan tai epäsuorasti olevat?

    • VesaP

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Trollaus


      Näin tunnistat trollin:

      Väite 1) IE on ainoa jota näköjään kehitetään ja päivitetään.

      - Internet Explorerista ilmestyi edellinen uusi versio 2001. IE:n edellinen lisäominaisuus tuli alkusyksystä 2004. IE:n edellinen selaamista parantava ja helpottava ominaisuus tuli joskus vuonna 1999 tai 2000.


      Väite 2) Muissa on ikivanhat ohjelmaversiot.

      - mm. Firefoxista voi käydä kopioimassa ihan kuka tahansa keskeneräisen kehitysversion, jolla näkee hyvin selaimen tilanteen. Operasta on saatavilla version 8 beta. Netscapesta julkaistaan pian Firefoxin rungon päälle rakennettu 7.2 versio.


      Väite 3) Onko esim. nuo Mozillan tekijät olleet alusta pitäen niin paljon IE:n tekijöitä edellä, että ohjelmaa ei tarvii parantaa.

      - Mozilla-projekti sai alkunsa vuonna 1998. Mozilla saavutti vakaan 1.0 version (muistaakseni) vuonna 2002, eli vuosi sen jälkeen kun IE6:sta oli julkaistu tällä hetkellä viimeinen uusi versio.


      Sitten vielä mietitään kuinka monesti yksi ja sama henkilö on eri identiteettien alla tähän vastannut... ;)

    • Paikka

      Jos kumiveneesi vuotaa, sitä pitää paikata että vene pysyisi pinnalla. Kutsutko sinä tuota paikkaamista kumiveneen kehittelyksi ?

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      65
      1980
    2. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      79
      1327
    3. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      78
      1264
    4. 46
      1148
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      160
      1002
    6. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      999
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      920
    8. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      41
      881
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      878
    10. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      873
    Aihe