Olen miettinyt tynnyrisaunan hankkimista pihasaunaksi. Minkälaiset ovat löylyt tynnyrisaunassa kun löylyn laki ei toteudu? Eli alalaudetta ei monissa ole ollenkaan ja ylälaudekkin kovin matalalla. Löylyn lakihan on että pääsääntöisesti alalauteiden tulisi olla kiuaskivien yläpuolella, jotta jaloille riittää myös lämpöä. Kuitenkin siten että katosta ylälauteisiin on 100-120cm. Miten on, joutuuko tynnyrisaunassa saunomaan villasukat jalassa?
Löylyn laki tynnyrisaunassa
3
402
Vastaukset
- mietintä-myssy
Näitä miettisiä on aika paljon täällä Suomella, parempi olisi vetää päähän...
- trolli_mutta
"Löylyn laki" asia minkä hämmästyttävän usea saunoista omasta mielestään perillä oleva ymmärtää täysin väärin yhdistäessä sen koskemaan saunoja joissa on jatkuvalämmitteinen kiuas vaikka ilmiö esiintyy ainoastaan saunojen yhteydessä missä on kertalämmitteinen kiuas. Niissäkin vain kun löylyä ei lyödä.
- Saunajonne
Kyllä sillä aika iso ero on sisäsaunassakin puukiukaalla istuuko lauteilla ja lyö löylyä kunnolla vai istuuko alalauteilla ja roikottaa jalkoja lattianrajassa, vissi ero lämpötilassa. Sillontällöin tulee saunottua lattiattomassa puusaunassa jossa jatkuvalämmitteinen puukiuas, ilmarakoa seinän ja maan välissä, kyllä se on alhaalta aina kylmä vaikka katonrajassa on että pää palaa. kesällä toimii paremmin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 836349
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj524566- 764297
- 1314091
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?563417Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️263078Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan72747- 362386
- 2052198
- 462046