Korpi nuoret

Korpinuoret

Onko muita korvessa eläviä nuoria?
Miten syrjässä asutte?
Millaista elämänne on?
Miten saatte aikanne kulumaan?
Joudutteko osallistumaan talon töihin?

Itse olen 13w,poika.Ja minulla elo karseaa kaivovesi,puulämmitys (sekä sauna että talo) ,telkku ja netti aika hyvin rajallista.Lukea ja ulkoilla saa vapaasti kunhan on työnsä/läksynsä tehnyt minun töihin kuuluu halonhakkuu.Lähimpään kylään 100km.Ja siellä käydään 2 kertaa kuussa paitsi tietty koulussa käydään siskojen ja veljien kaa,kaverit jäi entiselle asuinpaikalle,uusia mahdoton hankkia,kylän nuoret täys juntteja jotka ei tajuu mitään nykymaailmasta niillä ei ole edes älypuhelimia!

2

60

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En elä ihan noin korvessa kuin sinä, vaikkakin haluaisin. Naapureita ei ole, mutta kylään on vain muutama kilometri. Elämä täällä on oikein kivaa; metsä on virikkeellinen ympäristö, ja ihmisiä pelkäävänä & meluherkkänä olen mielelläni kaukana muista.
      Mitään epätavanomaisia töitä en joudu (tahi pääse) tekemään. Ellei sitten tiskaaminen ole nykyään epätavallista (meillä ei ole tiskikonetta). Lämmintä vettä ei tule, mutta saunassa voi peseytyä (sen sijaan mikäli en jossakin pääse pitkään aikaan saunaan, tunnen itseni likaiseksi vaikka kävisin suihkussa).
      Ajan täällä saa tietysti kulumaan metsässä. Myös talosta poistumatta voi tehdä kaikenlaista. Usein kuuntelen tahi soitan musiikkia.
      Ylipäätään kaikenlainen taide, liikunta ja luonnon tutkiminen ovat hyviä ajanviettotapoja korvessa. Ei miksikään lintubongariksi tarvitse ruveta (pahoja kokemuksia heikäläisistä....), vaan voi keksiä jotain omaperäistä, kuten metsään eksyttäytymistä, pahaenteisen näköisten "puitten" ja "kivien" tarkkailua tai luonnollisessa elinympäristössään maleksivien oluttölkkien ja matkagrillien valokuvausta (ja pois keräämista).
      Tai sitten opettele kokkaamaan. Se muuttuu kotityöstä taiteenlajiksi kun alkaa hahmottaa yksityiskohtia. Voisit soveltaa mukaan sienien ja marjojen keräämisen tai opetella metsästämään. Tekstiä alkaa tulla vitusti liikaa. Innostuin hieman. Lopetan tähän.
      Tai en ihan. Tutki muurahaisia. Ne ovat kiehtovia.

• Inarinpoika

Missä on Suomessa paikka jossa 100km lähimpään kylään? En ihan heti tuohon usko.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      91
      5846
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4762
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      91
      2988
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      26
      2770
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      25
      2026
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1486
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      335
      1047
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      85
      1018
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      125
      940
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      744
    Aihe