Tietääkö kukaan missä voisi opiskella eläintenhoitajaksi (ei koe-eläinhoitaja tai turkistarhaaja) ja kuinka hyvin saa töitä? ja millaisissa paikoissa voi koulutuksen jälkeen työskennellä.. Haluaisin työskennellä eläinten parissa, mutta en tiedä millaisia mahdollisuuksia on olemassa. Jos joku tietää niin vastatkaa ihmeessä, kaipaan apua!! -Kiitos jo etukäteen-
Eläintenhoitaja
6
4392
Vastaukset
- Tiramizu
samanlainen ongelma,oliskohan jossain vammalas päin ollu joku koulu mistä voi valmistua eläintenhoitajaks tai sitten oppisopimuksella,tosin oppisopimuspaikkoja on tosi vaikee löytää..kokemusta on,kaikissa vaan sanotaan et paikka on jo täytetty.Missä päin muuten asut?
- OPO
Tietoa löytyy mm näistä osoitteista:
Tutkintohan on maatalousalaan kuuluva.
http://www.opintoluotsi.fi/sivu.asp?id=1055
Päijänne-Instituutti, Asikkalan toimipiste www.salpaus.fi/pi
Ylä-Savon ammattiopisto, Peltosalmi www.ysao.fi
Muistakaa, että eläintenhoitajan tutkinto ei ole mikään pupunsilittelykurssi vaan todella aika raadollisesta ammatista on kysymys. Ammatti on vaativa ja raskas, koska usein hoitoon tuodaan eläimiä, joilla on suuret kärsimykset. Ala ei sovellu turkistuotannon vastustajille todellakaan. - Nimetön
Oon tästä tampereen lähettyviltä, orivedeltä. En tosin vielä oo hakemas mihinkään vasta vuoden päästä, mutta taitaa tulla sitten ongelmia, jos minnekkään ei meinaa päästä. Olis vaa unelmien täyttymys päästä töihin eläinten pariin:)
- eläintenhoitoa
Karkun sosiaalialan oppilaitos tms. http://www.vak.fi kautta ainakin pääsee karkun sivuille.
- laborantti
Tuorlassa pieneläinhoitaja linja, ikäraja 20v
- Minä49509
suunnittelen tässä myös lähteä opiskelemaan pieneläinhoitajaksi mutta on aika auki viellä koko asia. Kuulin että oppisopimus paikat on kiven alla että eläinlääkäri asemat yms. ei mielellään ota. Löysin netistä semmosen paikan kuin Amiedu, opiskelu siellä kyllä ei ole ihan ilmasta mutta se olisi semmonen paikka mitä voisin harkita. Mulla ei oikeestaan ole muuta mietittävää tossa eläintenhoitajan hommassa kuin vaan se miten sitten oikeessa tilanteessa suhtaudun veren näkemiseen yms. muuten kyllä oon tottunu eläimiin ja oon kovin eläinrakas.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi624282Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1541812Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141513Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !351278Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1681063- 56914
- 78904
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.167829Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54811- 39781