Olen tällä hetkellä 24v. konetekniikan opiskelija ja haluan vaihtaa ala joko sähköinsinööriksi tai ICT-asentajaksi. Syitä on muutama, konetekniikka ilmeisesti ei kiinnosta yhtään mutta luulin saavani ainakin yleisien aineiden perusteet jotta ne voi olla hyväksyttäviä sähkölinjan koulutuksessa. Minulla on kuitenkin epäilyksiä pärjäänkö sähköalallakin vai en. Minun pohja on ulkomaalainen lukio (sillä pääsin suoraan AMKoon). Omat matiikan ja fysiikan taidot ovat vähän heikot, arvosanat ovat olleet 'Tyydyttävä tai 'Hyvä'. Se toinen asia on, että suomea ei ole mun äidinkieli, sen takia en aina pystynyt ymmärtää kokeiden kysymykset ja sain aina vähemmän pisteita kuin olisi voinut. Sähköinsinööriksi menisin opiskelemaan pelkkä englannin kielellä joka osaan sujuvasti. Mutta vielä toinen ajatus käy, että ehkä se inssi linja on liian vaativa ammattiopistoon verrattuna? Olisi helpompi opiskella ICT-asentajaksi ? Kyllä elektroniikka kiinnostaa paljon mutta olen nähnyt miten syvemmälle AMK-aiheet etenevät ajan kuluttua, ja osaamis-vaatimukset ovat helvetin isot. Vaikka kieli joskus oli suuri este, osa opiskelusta oli niinkuin "Logikka meni täysi ohi. Tuskin pääsin läpi".
ICT-asentajaksi tai Sähköinsinööriksi?
Eksynyt92
2
140
Vastaukset
- yhdyssanaonyhdyssana
Opettele ensin oikeinkirjoitus.
Btw, ICT-asentaja ei opiskele elektroniikkaa pelkästään.- Eksynyt92
Ymmärtääkseni, ne opiskelee kaikenlaisia tietotekniikka liittyviä asioita, eikö niin?
Lol. Sen takia minä sanoin että suomea ei ole minun äidinkieli. Opiskelin sen vain yhden vuoden ja kielitasoni oli riittävä AMKon pääsyvaatimuksien mukaan. Kuitenkin todellisuudessa tämä ei todellakaan pidä paikkaansa. Mutta selvisin puoli vuotta jo päitsi arvosanat oli huonot vaikka joskus ymmärsin aiheet 90%, joskus en ymmärtänyt yhtään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
PÄIVÄN PARAS: Nigerialainen haki turvapaikkaa Suomesta, lähti takas huilaamaan
kotimaahansa, koska turvapaikan saaminen kesti niin kauan. Ja tämän kertoo ihan Yle, eikä yhtään toimittaja kyseenalaist1493690Mikä vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin sinne tyhjään tilaan, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki963602Ohjelma "Rikollisjengien Ruotsi" hyvin paljasti jakautuneen maan
eli ns. ruotsalaiset yhdellä puolella, muslimit ja muut kehitysmaalaiset toisella puolella. Siinäkin hyvin näki mitä ma423143Pidennetään viikko 8 päiväiseksi
Ja jätetään työpäivien määrä nykyiseen 5:een. Tuo olisi kompromissiratkaisu vellovaan keskusteluun työajan lyhentämisest182501- 1812162
Jos Katja Ståhl ei pääse juontamaan Elämäni biisiä, kenet haluaisit nähdä juontohommissa?
Katja Ståhl on ollut kuluvalla viikolla sairaalahoidossa. Jos Katja Ståhl ei pääse juontamaan Elämäni biisiä, kenet halu251367- 951211
Tiesitkö? Tuure ja Saana Boelius ovat sisaruksia!
Tiesitkö? Tuure Boelius ja Saana Boelius ovat tänä syksynä kumpainenkin reality-ohjelmissa tv:ssä: Tuure Petollisissa ja241051Jos elämäsi ihminen
on osoittanut kiinnostuksensa, niin kannattaa vastata edes jotain vaikka mikä olisi. Toista mahdollisuutta ei välttämätt69998Vähäkankailla ollut ongelmia vuokra-asunnossa
Aina ne ikävätkin asiat tulevat mediaan. Jasmin ja Marko saaneet edellisestä asunnostaan häädöt ja Jasmin todettu varatt114967