Olen tällä hetkellä 24v. konetekniikan opiskelija ja haluan vaihtaa ala joko sähköinsinööriksi tai ICT-asentajaksi. Syitä on muutama, konetekniikka ilmeisesti ei kiinnosta yhtään mutta luulin saavani ainakin yleisien aineiden perusteet jotta ne voi olla hyväksyttäviä sähkölinjan koulutuksessa. Minulla on kuitenkin epäilyksiä pärjäänkö sähköalallakin vai en. Minun pohja on ulkomaalainen lukio (sillä pääsin suoraan AMKoon). Omat matiikan ja fysiikan taidot ovat vähän heikot, arvosanat ovat olleet 'Tyydyttävä tai 'Hyvä'. Se toinen asia on, että suomea ei ole mun äidinkieli, sen takia en aina pystynyt ymmärtää kokeiden kysymykset ja sain aina vähemmän pisteita kuin olisi voinut. Sähköinsinööriksi menisin opiskelemaan pelkkä englannin kielellä joka osaan sujuvasti. Mutta vielä toinen ajatus käy, että ehkä se inssi linja on liian vaativa ammattiopistoon verrattuna? Olisi helpompi opiskella ICT-asentajaksi ? Kyllä elektroniikka kiinnostaa paljon mutta olen nähnyt miten syvemmälle AMK-aiheet etenevät ajan kuluttua, ja osaamis-vaatimukset ovat helvetin isot. Vaikka kieli joskus oli suuri este, osa opiskelusta oli niinkuin "Logikka meni täysi ohi. Tuskin pääsin läpi".
ICT-asentajaksi tai Sähköinsinööriksi?
Eksynyt92
2
97
Vastaukset
- yhdyssanaonyhdyssana
Opettele ensin oikeinkirjoitus.
Btw, ICT-asentaja ei opiskele elektroniikkaa pelkästään.- Eksynyt92
Ymmärtääkseni, ne opiskelee kaikenlaisia tietotekniikka liittyviä asioita, eikö niin?
Lol. Sen takia minä sanoin että suomea ei ole minun äidinkieli. Opiskelin sen vain yhden vuoden ja kielitasoni oli riittävä AMKon pääsyvaatimuksien mukaan. Kuitenkin todellisuudessa tämä ei todellakaan pidä paikkaansa. Mutta selvisin puoli vuotta jo päitsi arvosanat oli huonot vaikka joskus ymmärsin aiheet 90%, joskus en ymmärtänyt yhtään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984