ICT-asentajaksi tai Sähköinsinööriksi?

Eksynyt92

Olen tällä hetkellä 24v. konetekniikan opiskelija ja haluan vaihtaa ala joko sähköinsinööriksi tai ICT-asentajaksi. Syitä on muutama, konetekniikka ilmeisesti ei kiinnosta yhtään mutta luulin saavani ainakin yleisien aineiden perusteet jotta ne voi olla hyväksyttäviä sähkölinjan koulutuksessa. Minulla on kuitenkin epäilyksiä pärjäänkö sähköalallakin vai en. Minun pohja on ulkomaalainen lukio (sillä pääsin suoraan AMKoon). Omat matiikan ja fysiikan taidot ovat vähän heikot, arvosanat ovat olleet 'Tyydyttävä tai 'Hyvä'. Se toinen asia on, että suomea ei ole mun äidinkieli, sen takia en aina pystynyt ymmärtää kokeiden kysymykset ja sain aina vähemmän pisteita kuin olisi voinut. Sähköinsinööriksi menisin opiskelemaan pelkkä englannin kielellä joka osaan sujuvasti. Mutta vielä toinen ajatus käy, että ehkä se inssi linja on liian vaativa ammattiopistoon verrattuna? Olisi helpompi opiskella ICT-asentajaksi ? Kyllä elektroniikka kiinnostaa paljon mutta olen nähnyt miten syvemmälle AMK-aiheet etenevät ajan kuluttua, ja osaamis-vaatimukset ovat helvetin isot. Vaikka kieli joskus oli suuri este, osa opiskelusta oli niinkuin "Logikka meni täysi ohi. Tuskin pääsin läpi".

2

118

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yhdyssanaonyhdyssana

Opettele ensin oikeinkirjoitus.
      Btw, ICT-asentaja ei opiskele elektroniikkaa pelkästään.

• Eksynyt92

Ymmärtääkseni, ne opiskelee kaikenlaisia tietotekniikka liittyviä asioita, eikö niin?

Lol. Sen takia minä sanoin että suomea ei ole minun äidinkieli. Opiskelin sen vain yhden vuoden ja kielitasoni oli riittävä AMKon pääsyvaatimuksien mukaan. Kuitenkin todellisuudessa tämä ei todellakaan pidä paikkaansa. Mutta selvisin puoli vuotta jo päitsi arvosanat oli huonot vaikka joskus ymmärsin aiheet 90%, joskus en ymmärtänyt yhtään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko mokannut?

Oletko omasta mielestäsi mokannut jotain kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      180
      2005
    2. Oletko ymmärtänyt

Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?
      Ikävä
      159
      1717
    3. Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin

"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I
      Perussuomalaiset
      46
      1686
    4. Ottaisitko miten

Kaivattusi?
      Ikävä
      123
      1463
    5. Liian paljon hylättyjä ääniä

Ottakaa avustaja mukaan jos ette osaa äänestää oikein. Moni varmaan sekosi kahden listan ja lipun takia. Oliko tarkoitus
      Maailman menoa
      156
      1238
    6. Ikäero suhteessa

Huomasin äsken Iltalehden tuoreen artikkelin, jossa kerrottiin, että vain 5% parisuhteista on yli 10v ikäero. Millaisia
      Parisuhde
      50
      1102
    7. Tiedän kyllä sen

Että käyt täällä. En kuvittelisi sellaista asiaa. Tiedän kyllä senkin, että olet ainakin ollut minusta kiinnostunut. Sen
      Ikävä
      58
      1000
    8. Ärsyttää et olet

Niin välinpitämätön suhteeni
      Ikävä
      69
      892
    9. Tämä Kuhmon valtuusto

Pöh, sanon minä.
      Kuhmo
      15
      889
    10. Ähtärin vaalitulos ja nyt neuvottelut alkavat

Keskusta voitti yhden paikan Ähtärissä kun oli hyvin ehdokkaita ( 32) ja kansanedustaja veturina keräämässä ääniä. P
      Ähtäri
      26
      887
    Aihe