Volkswagen on aina jumbosijoilla

JumbojenJumbo

Aivan uusin tutkimus luotettavimmista autoista. Volkswagen viimeisenä:

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/uutinen/CKrcHmCZ

Autobild-lehden uusin tutkimus:

Volkswagen sijoittui lehden uusimman laatututkimuksen toiseksi viimeiselle jaetulle sijalle eli sijalle numero 18/20, jonka VW siis jakoi yhdeksänneksitoista sijoittuneen merkin kanssa.

Käytännössä tulos tarkoittaa sitä, että Volkswagenin taakse laadussa jäi selvästi ainoastaan kahdenneksikymmenenneksi sijoittunut Fiat.

https://www.is.fi/autot/art-2000001105149.html

Uusin Autobild-lehden laaturapostti:

Auto Bild lehti nro 1/2016 julkaisi suuren automerkkien välisen laatututkimuksen tuloksen. Volkswagen oli laadultaan toiseksi huonoin automerkki. Siis listan toiseksi viimeinen!

Laadultaan huonoin automerkki oli Fiat. Suomalaisessa autolehdessä ei tällaista tulosta kyllä uskallettaisi julkaista.

http://www.autobild.de/

Merkkien merkki

Tuulilasin merkkien merkki-testissä Volkswagen sijalla 18 ja Audi sijalla 19. Taakse jäivät vain Opel, Fiat ja Lada.

36

829

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näillämennääntänäänkin

      Siis mielipidetutkimus on eri asia kuin laatu!!
      No, trollin ei ole tarvettta asiaa käsittääkkään:

      • saastekohujatkuuVW

        Mielipide saattaa maksaa kun moottori tai DSG hajoaa


      • Miksi.valehdella

        Meinaatko että Volkkarin omistajat huvikseen autojaan haukkuvat kun niiltä mielipidettä kysytään. Veikkaan että moni on saanut tarpeekseen konsernimerkkien epäluotettavuudesta, heikosta kestävyydestä ja valmistajan, maahantuojan ja merkkikorjaamojen politiikasta reklamaatioiden käsittelyssä. Varmasti moni on myös pettynyt konsernin politiikkaan saastehuijauksien hoidossa.


    • ei.mikään.huutoäänestys

      Mun oma laatututkimus kertoo ett yli 20 vuoden aikana korjauksiin on mennyt 200 euroa. Tojolla samana aikana olisin joutunut maksamaan ylimääräisistä huolloista paljon enemmän.
      VW: parempia kilometerjä halvemmalla, siksi niitä ostettiin viime vuonna Suomessa yli 32.000 kpl kun tojo joutui tyytymään 15.000 kpl myyntiin. Kansan omat kokemukset ratkaisevat autonvalinnan, siksi VW on niin suosittu. kansa luottaa ja äänestää lompakollaan VW:tä.

      Noiden lehtien kyselyt ovat mitä ovat. Kun jätetään mielipiteet sikseen ja katsotaan mitä katsastustilastot kertovat niin viesti on selvä; Saksa on kärjessä, Toyota heikko.

      https://www.moottori.fi/liikenne/jutut/tuv-2018-katsastusraportti-saksa-nousee-toyota-heikkenee/

      • huijausVWjyrääaudi

        http://www.iltalehti.fi/autouutiset/201710182200469303_oa.shtml

        meneehän ne katsastuksesta läpi mutta vauriot ja tehdasviat on taas toinen juttu

        Löytyykö kialta ja tojolta vastaa vaa touhua-sekä saastehuyijaus ei näy katsastuksessa


    • omanoksansahaus

      No onneksi nuo japsit kyllästää maailman vanhoilla autoilla. Kukaan niiden ostajista ei tarvitse uutta.

      • tarvetta.olisi.kykyä.ei

        En oikein usko että se menee noin. Kun esimerkiksi miettii Pohjois-Karjala casea niin vanhalla Avella ajavat kyllä tarvitsisivat uuden auton, mutta taloudelliset rajoitteet tekevät uuden , tai edes uudemman ostamisen mahdottomaksi.


      • Onsekone

        Ei tarvitse ei, koska japsit käy ja kukkuu, vuosikymmenistä toiseen. Miksi takuta kertakäyttötuotteiden kanssa. Karjalassa on viisasta porukkaa, vaikka tulotaso onkin matala.


      • pakko.mikä.pakko
        Onsekone kirjoitti:

        Ei tarvitse ei, koska japsit käy ja kukkuu, vuosikymmenistä toiseen. Miksi takuta kertakäyttötuotteiden kanssa. Karjalassa on viisasta porukkaa, vaikka tulotaso onkin matala.

        Käy ja kukkuu Kempin pikaliiman voimalla.
        https://www.youtube.com/watch?v=akUEO0ba1ow&t=62s

        Kyllä sen jokainen tietää että tuo kalusto vaihtuisi kertaheitolla tuoreempaan jos taloudellisia mahdollisuuksia olisi. Ei noilla kukaan ilokseen aja ja hitsaa joka vuosi katsastuskuntoon.

        Eikä siinä mitään, jokainen tekee valinnat omista lähtökohdistaan. Turha silti tulla väittämään että PK:n tojoilla ajetaan pitkään siksi että ne ovat niin hyviä autoja.

        Aivan sama juttu kun siinä jenkkitutkimuksessa jossa pisimpään alkuperäisellä omistajalla oli useita tojomalleja. No, ne samat tojomallit oli niitä jotka ruostuvat rungosta poikki jo melko tuoreina. Se että auto on liikenteessä pitkään ei tarkoita että kyseessä olisi vähän ruostuva auto. Tojo on käynyt oikeudessa asti ruosteongelmien takia.


      • Orange_Coynty_ym
        pakko.mikä.pakko kirjoitti:

        Käy ja kukkuu Kempin pikaliiman voimalla.
        https://www.youtube.com/watch?v=akUEO0ba1ow&t=62s

        Kyllä sen jokainen tietää että tuo kalusto vaihtuisi kertaheitolla tuoreempaan jos taloudellisia mahdollisuuksia olisi. Ei noilla kukaan ilokseen aja ja hitsaa joka vuosi katsastuskuntoon.

        Eikä siinä mitään, jokainen tekee valinnat omista lähtökohdistaan. Turha silti tulla väittämään että PK:n tojoilla ajetaan pitkään siksi että ne ovat niin hyviä autoja.

        Aivan sama juttu kun siinä jenkkitutkimuksessa jossa pisimpään alkuperäisellä omistajalla oli useita tojomalleja. No, ne samat tojomallit oli niitä jotka ruostuvat rungosta poikki jo melko tuoreina. Se että auto on liikenteessä pitkään ei tarkoita että kyseessä olisi vähän ruostuva auto. Tojo on käynyt oikeudessa asti ruosteongelmien takia.

        Jos on rahasta tiukkaa niin tottakai sitä haluaa ajaa mahdollisimman vähillä kuluilla ja ilman harmeja. Siksi valinta on Toyota joka kestää eikä aiheuta ylimääräisiä harmeja. Jenkkilaadusta olemme samaa mieltä: paskaahan sieltä pääasiassa tulee ja laatu on kuin ryssissä, ei yhtään parempaa. Jos auton runko ruostuu poikki, kannattaisi katsoa peiliin ja miettiä kuka onkaan mokannut, runkopalkkien jenkkivalmistaja vai auton käyttäjä lyömällä koko auton huollon laimin. Sellaisia perusjenkit ovat, kissansa mikroaaltouunissa kuivaavia idiootteja. Olen katsellut jenkkien tuunausohjelmia joiden tekeleet eivät täyttäisi minkään Euroopan maan katsastusvaatimuksia. Oli kyse sitten autoista tai choppereista. Hengenvaarallisia tekeleitä.


      • tarvitaanko.lisävinkkejä
        Orange_Coynty_ym kirjoitti:

        Jos on rahasta tiukkaa niin tottakai sitä haluaa ajaa mahdollisimman vähillä kuluilla ja ilman harmeja. Siksi valinta on Toyota joka kestää eikä aiheuta ylimääräisiä harmeja. Jenkkilaadusta olemme samaa mieltä: paskaahan sieltä pääasiassa tulee ja laatu on kuin ryssissä, ei yhtään parempaa. Jos auton runko ruostuu poikki, kannattaisi katsoa peiliin ja miettiä kuka onkaan mokannut, runkopalkkien jenkkivalmistaja vai auton käyttäjä lyömällä koko auton huollon laimin. Sellaisia perusjenkit ovat, kissansa mikroaaltouunissa kuivaavia idiootteja. Olen katsellut jenkkien tuunausohjelmia joiden tekeleet eivät täyttäisi minkään Euroopan maan katsastusvaatimuksia. Oli kyse sitten autoista tai choppereista. Hengenvaarallisia tekeleitä.

        "Jos auton runko ruostuu poikki, kannattaisi katsoa peiliin ja miettiä kuka onkaan mokannut,"

        Samassa maassa samanlaiset ihmiset ajavat monenmerkkisillä autoilla. Kuitenkin vain tojot ruostuvat poikki muutaman vuoden ikäisinä. Mulle tässä on aika vahva vinkki siitä kuka on mokannut.


      • 30.vuotta.halvemmalla
        Orange_Coynty_ym kirjoitti:

        Jos on rahasta tiukkaa niin tottakai sitä haluaa ajaa mahdollisimman vähillä kuluilla ja ilman harmeja. Siksi valinta on Toyota joka kestää eikä aiheuta ylimääräisiä harmeja. Jenkkilaadusta olemme samaa mieltä: paskaahan sieltä pääasiassa tulee ja laatu on kuin ryssissä, ei yhtään parempaa. Jos auton runko ruostuu poikki, kannattaisi katsoa peiliin ja miettiä kuka onkaan mokannut, runkopalkkien jenkkivalmistaja vai auton käyttäjä lyömällä koko auton huollon laimin. Sellaisia perusjenkit ovat, kissansa mikroaaltouunissa kuivaavia idiootteja. Olen katsellut jenkkien tuunausohjelmia joiden tekeleet eivät täyttäisi minkään Euroopan maan katsastusvaatimuksia. Oli kyse sitten autoista tai choppereista. Hengenvaarallisia tekeleitä.

        "Jos on rahasta tiukkaa niin tottakai sitä haluaa ajaa mahdollisimman vähillä kuluilla ja ilman harmeja. Siksi valinta on Toyota joka kestää eikä aiheuta ylimääräisiä harmeja. "

        Olen ajanut yli 30 vuotta erimerkkisillä autoilla eikä niistä mikään ole aiheuttanut mulle rikkoutumalla taloudellisia harmeja. Päinvastoin tojon huoltokustannukset ja bensankulutus olisi tuonut tänä aikana mulle lisämenoja ja ajanhukkaa ylimääräisine pajalla juoksemisineen. Tojomies on laskukyvytön ja lisäksi lähestyy asioita pelon kautta.


    • ehhehe ehhhehe :D itäauto skoota TAAS luotettavuustilaston viimeinen :D kolmas vuosi peräkkäin, hattutemppu :D ei juma! miten voi vuosi toisen jälkeen laatu olla niin kuralla!? miksi ei opita edellisen vuoden tyyppivioista yhtään mitään? uusimpina vitsauksina hirveä öljynkuluminen ja korit jotka ruostuvat vuodessa puhki :D eiköhän oteta konjakit jo näin alkuviikosta :D

    • viatVWskodaudi

      Luotettava tulonlähde korjaamoille

    • ainavika

      Harmittaahan se, kun tojo on aina vertailun viimeinen.

    • HolistinTyhmyysNäkyy

      Melkoista vääristelyä jälleen Holistilta. Ei edes tuossa jenkkilän 650.000 hutkimuksessa Vw ollut viimeinen, vaan viidestoista. Kuinhan monia kymmeniä automalleja noina vuosina on oikein myyty?

      • Viimeinenmikäviimeinen

        Kyllä se nyt vaan oli viimienen kun sinne viidentoista jälkeen ei ollut yhtään autoa laitettavana.


    • kaikki se itäauto skodasta mätäni mikä mädätä voi ja lujuuslaskelmatkin vaadittiin hitsausurakoissa :D

    • laatusukeltaa

      "Siis mielipidetutkimus on eri asia kuin laatu!!"

      Mistä asiasta kuvittelisit että, se mielipidetutkimus on järjrstetty? Ei kai vaan laadusta?
      Kuvitteletko että käyttäjät ei tiedä. mitä laatu tarkoittaa? Laaatu ei ole sama kuin laatumielikuva.
      Tarvitaanko siihen jokin maksettu taho valehtelemaan ja julkaisemaan "oikeaa"tietoa

    • Auto-Eino

      KORI EI KESTÄ VAAN LAHOAA NOPEASTI:

      "Uudempi keskustelu sensijaan on ryöpsähtänyt toisesta ja vähintään yhtä kiusallisesta laatuongelmasta. Uudempien Volkswagenien eli vuoden 2005 jälkeen valmistettujen pellit nimittäin näyttävät joissain tapauksessa ruostuvan kohtuuttoman nopeasti"

      http://www.talouselama.fi/uutiset/saksalaisen-laatuauton-uusi-ongelma-ruoste-kukkii-ja-asiakas-maksaa-3444482

      Ruostuvat polttoainesäiliöt räjähtevät:

      "Saksan Auto Bildin mukaan VW Touran EcoFuelin maakaasusäiliössä esiintyy ruostumisongelmia, jotka ovat Saksassa johtaneet ainakin kahdesti maakaasusäiliön räjähtämiseen."

      http://autobild.fi/uutiset/vw-touran-maakaasuautojen-sailioissa-vakava-ongelma

    • dsgtsitdieikestäVWaudi

      Ei kestä käytössä

      ja todelliset viat paljastuu kun et käytä merkkiliikkeessä

    • ei.kerro.laadusta

      Olisi hyvä ymmärtää mitä tuo tilasto kertoo. Se kertoo kuinka kauan ensimäinen omistaja pitää autoa. Se ei kerro mitään siitä millaisia ongelmia auton kanssa on sinä aika.

      Tässä esimerkki kahdesta kärkikymmenikössä olevasta Tojosta:

      Toyota Tacoma (12.4%)
      https://www.youtube.com/watch?v=MkbaVm6XI3Q

      Toyota Tundra
      https://www.youtube.com/watch?v=wbn1-EjcxUQ

      Päällepäin Tojot voivat näyttää oikein hyviltä, mutta ruoste syö niitä sisältäpäin.
      https://www.youtube.com/watch?v=oA2BpBan7E8

      Tässä perussyy miksi tojo pysyy pitkään ekalla omistajalla. Ei kukaan tuollaista ruostepesää halua ostaa.

      • vaarallista-leikkiä

        Miten on mahdollista ettei tuollaisia autoja aseteta suoraan ajokieltoon? Nuohan ovat täysiä tappovehkeitä. Tuollainen kun katkeaa kesken ajon niin tulee rumaa jälkeä.


    • tojon.laatu.pudonnut

      "Auto Bild lehti nro 1/2016 julkaisi suuren automerkkien välisen laatututkimuksen tuloksen. Volkswagen oli laadultaan toiseksi huonoin automerkki. Siis listan toiseksi viimeinen!"

      Vuosia vanhoja juttuja. Tässä tuoreempaa tietoa saksalaisista laatumittauksista. TUV on ei kaupallinen kuluttajajärjestö ja sen tutkimukset perustuvat melkein yhdeksän miljoonan auton otantaan ja ovat paljon luotettavimpia kuin yksittäisen lehden mielipidekyselyt.

      https://www.moottori.fi/liikenne/jutut/tuv-2018-katsastusraportti-saksa-nousee-toyota-heikkenee/

      VW pieksee tojon joka ryhmässä selkeästi.

    • trollinongelma

      Kuinka idiootti pitää olla että edes vertailee tarkoitushakuista melkein uusien autojen saksalaista katsastustilastoa laaja-alaiseen laatu ja luotettavuustutkimukseen ? Kyllä yleensä uudet ja uudehkot autot toimivat , jopa VW , jos ei lasketa mukaan öljysyöppöjä moottoreita, jotka tietenkin läpäisevät katsastuksen, mutta joihin omistajat eivät ole tyytyväisiä, samoin kun surullisen kuuluisat TSI-jakopäät. jotka eivät nekään ole murheita katsastuksessa. Todellinen laatu ja luotettavuus tulee esille vasta vuosien kulutua huolettomuutena ja viattomuutena, ja tietenkin omistajien tyytyväisyytenä, joka myös näkyy AutoBildin julkaisemassa tutkimustuloksessa, jossa ei ole rajattu mitään vuosimalleja pois. Typerää yrittää vähätellä tutkimusta kyselytutkimukseksi.
      Sehän on vain osa tutkimuksesta jossa omistajien tyytyväisyyttä kysytään ja kysytään kaikkien merkkien omistajilta tyytyväisyyttä autoonsa. Eikä siihen vaikuta kukaan muu kuin tyytyväinen omistaja. Juuri siksi toyotan merkkiuskollisuus on kadehdittavan korkealla tasolla. Naurettavinta asiassa on esittää Suomessa jotain saksalaista katsastustilastoa kun paljon paremmin olosuhteisiin
      soveltuva löytyy suomalaiskatsurilta. Eihän kukaan suomalainen katsasta autoaan saksassa?

    • Ei.kestä.Suomessakaan

      https://m.iltalehti.fi/autot/2016051921593165_au.shtml
      Eipä tojon kestävyys muutu miksikään täällä Suomessakaan. Tuosta voi jokainen omin silmin katsoa kuinka tojot katoavat liikenteestä ennen muita autoja.
      Paaliin tai Afrikkaan. Aivan sama Suomessa niillä ei voi enää ajaa.

      • analisaattori

        Aivan sama, mitä yrität sopertaa. On jo niin sataan kertaan linkitetty fakta että Toyotat ovat pisimpään liikenteessä eikä kerää hylsyjä katsastuksessa niinkuin VW. Et varmaan ole kuullut että ikä vanhentaa autoja niinkuin volkkareitakin. VW kestää vaan lyhyen aikaa paljon rempattuna. Ei ole kelvannut pohjoiskarjalankaan koviin olosuhteisiin . Turha väittää että Toyota olisi halvempi. Murheita on paljon vähemmän, Laatu ja luotettavuustutkimukset todistaa, kun VW on täyttä sontaa ,toiseksi viimeisellä sijalla trollaamatta


    • Hölmöläisen.väistö

      "Aivan sama, mitä yrität sopertaa."
      Mun argumentti perustuu 700.000 suomalaisen auton katsastustietoihin.
      Tämä tilasto kertoo että Toyota poistuu liikenteestä ennen keskiarvoa.
      Ei mitään soperrusta vaan faktaa.
      Missä sun faktat ovat?

    • Täysin.ruosteessa
    • Surkea.auto

      "On jo niin sataan kertaan linkitetty fakta että Toyotat ovat pisimpään liikenteessä eikä kerää hylsyjä katsastuksessa niinkuin VW"
      Myös kuppa on kestävä mutta kuka haluaa sellaisen?

    • saludopaketin.hakuun

      Tojofanaatikot toistavat oman pään keksimiä juttuja tojon kestävyydestä. Kun katsotaan oikeita faktoja niin nähdään että tojo uupuu paaliin ennen muita autoja.

      On ylipäätään typerää tojofaneilta lähteä paukuttelemaan henkseleitä kestävyysasioissa. Tojoa ei kelpuuteta mukaan lainkaan kun valitaan autoja kovempaan ammattikäyttöön. Tojo on auto pieneen ajoon. Työkäyttöön tojo valitaan vain todella harvoin.

    • tojotoimiiVWeiaudiskoda
      • ei.kestä.ajoa

        Ja höpöhöpö taas. Suomen maanteillä kulkee melkein kaksi kertaa enemmän puolen miljoonan Volsua kuin tojoja.

        https://www.hs.fi/autot/art-2000002883294.html

        Tojon kestävyys on pelkkä myytti joka perustuu siihen että niillä ei ajeta paljoa. Tojoja ei näy missään ammattikäytössä koska ne eivät kestä kilometrejä. Papoille ja peheenäideille pieneen ajoon. Siinä on tojon paras käyttö.


    • eikestäkäyttöäVWaudi
    • Mikääneikestä

      Jumbo mikä jumbo.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2691
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      154
      1290
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1145
    4. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1018
    5. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      206
      979
    6. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    7. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      15
      939
    8. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      879
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      875
    10. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      865
    Aihe