Toyotan juhlaa 2018

Peräkylän_Arska

Viime vuosi antoi viitteitä Toyotan mahtavasta suosiosta ja tämä vuosi saattaa tuoda mukana veret seisauttavan menestyksen automarkkinoilla, ennusmerkit tähän ovat jo olemassa. Nimittäin tammikuu on perinteisesti melko hiljaista myynnin suhteen, mutta nyt moni Toyota-myyjä kertoo oven käyneen poikkeuksellisen vilkkaasti ja nimiä on kirjattu tilaussopimuksiin puolet enemmän kuin vuosi sitten.

Lisäksi tammikuun ja helmikuun rekisteröinnissä povataan Toyotalle ylivoimaisesti parhainta tulosta koko 2000-luvun aikana. Monihan teki kaupat loppuvuodesta ja rekisteröi auton 2018 mallina. Erityisesti C-HR ja Prius kävivät viime vuoden lopulla todella hyvin kaupaksi..

Hybridimyynnissä odotetaan tietenkin uutta ennätystä, onhan Toyotalla laajin, teknisesti edistyksellisin ja tuorein hybridimallisto. Sokerina pohjalla on sen merkittävä laajentuminen, tulossa on joko uusi Avesis Hybrid tai Camry Hybrid, mutta on mahdollista, että jopa nämä molemmat legendaariset mallit tulevat hybrideinä myyntiin!

Avensiksen maine luokkansa turvallisempana, kestävämpää ja mukavimpana mallina on kiistämätön, se tunnetaan autona vailla heikkouksia. Niinpä uuden Avensiksen tulo merkitsisi melkoista myynnin kasvua nykyiseen malliin verrattuna. Sekin on toki edelleen erittäin kilpailukykyinen ja myy hyvin.

Camry taas on ollut poissa markkinoilta 15 vuotta, mutta myös sen maine on raudanluja. Erityisesti Camryn kolmas, 90-luvun alussa tullut malli muistetaan isojen autojen ystävien keskuudessa todellisena helmenä. Se asetti aikoinaan mittapuun muille ajettavuudellaan, varustelullaan ja suorituskyvyllään ja sai loistavat arviot asiantuntevilta autotoimittajilta, jotka rankkasivat sen eurooppalaisia kilpailijoitaan etevämmäksi. Tuo malli myös osoittautui niin teknisesti kuin korinkin suhteen todella kestäväksi.

Nyt tarjolla on samaa tinkimätöntä laatua ja tyylikkyyttä USA:ssa tehdyn upean Camryn voimin ja todellakin tuo iso hybridi tulisi olemaan todella kovaa valuuttaa meillä, mikäli se tulee myyntiin.

Kansa janoaa hybridejä ja Toyotalla niitä on tarjolla. Vain legendaarinen Corolla on toistaiseksi jäämässä ilman hybridimallit ennen kuin uusi malli vuoden parin päästä tulee markkinoille. Sitä ennen tämä vuonna on odotettavissa muita hybridejä, pieni Aygokin saattaa tulla ns. kevythybridinä ja pakupuolella pitäisi tulla myyntiin myös hybridiversioita. Näissä Toyota olisi ensimmäinen valmistaja, joka tarjoaa laajamittaisesti hybridihyötyajoneuvoja.

Kun Toyotan perinteisiin vahvuuksiin eli kestävyyteen, luotettavuuteen, hyvään korroosionkestoon, nautittavaan ajettavuuteen ja mukavuuteen sekä arvon säilymiseen yhdistetään paras ympäristöystävällisyys ja uusi uljas moderni muotoilu ylistetyn muotoiluikoni C-HR:n tyyliin, ei ole mikään ihme, että vuoden 2018 myydyin merkki on jo nyt selvillä.

41

588

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • revi.siitä.huumorisi

      Opelkin myi Euroopassa joulukuussa yli 10000 autoa enemmän kuin Toyota.

    • One.trick.pony

      Onks tää se sama kun koeajoi Aven viikko sitten? Kotikoomikko jota äiti on kerran sanonut hauskaksi.
      Näitä samantoistajia on neljätoista tusinassa.

    • nevertohjo

      En usko, tammikuukin meni Rellulle! Revi siitä! Rellun koneet kelpaavat muillekin, jopa meselle, mutta tohjon ei kellekään muulle, pitää lainatakin osa. Itse en Rellua omista, mutta ottaisin ennen kuin onnettoman tohjon, jolla huonompi takuukin.

      • TarkkaTaavi

        Miten niin meni? Tammikuu on menossa.


    • parempiaLöytyyHelposti

      Toyotan juhlaa Suomessa ja samalla omistajien nöyryyttä ja tyhmyyttä.
      Jos välttämättä haluaa aasialaisen auton ja haluaa tukea Aasialaista teollisuutta, niin ostakaa nyt edes Hyny joka on kaikessa parempi kuin tuo Toyotan ruostuja.

    • Toyota.rules

      "Toyotan juhlaa Suomessa ja samalla omistajien nöyryyttä ja tyhmyyttä."

      Aika noloa ettei saa pidetyä mölyjä mahassaan vaikka harmittaa ja kiukuttaa ja omistajat ja ostajatkin pitää haukkua omasta valinnastaan jotka itse ovat päättäneet ja maksaneet. Ei pitäisi ryhtyä automyyjäksi jos ei kestä häviötä. Vai meinaatko, että suolipalstalla ostajia haukkumalla sinun edustamasi merkki jotenkin muuttuisi paremmaksi? Jos ja kun on Toyotan juhlaa Suomessa niin se vaan on vaikka kuinka haukkuisit!

      • Kuinka.pitkälle.riittää

        Jos tojolle sattuu aivan supervuosi ja VW kompuroi pahasti niin tojo saattaa päästä jopa puoleen VW:n (VW, Seat, Audi, Skoda) myynnistä.

        Ei tule välttämättä supervuotta. Avensis ei välttämättä enää tätä joulua näe.
        Prius myynti on hajakappaleita vaikka kaikki menisikin nappiin.
        Olisiko tämä GT86:n vuosi? Ostaisiko joku yhden?
        C-HR:n myynti tasaantui alkuinnostuksen jälkeen sijoille ynnämuut jo marraskuussa.
        Auriskin alkaa olemaan jo kuudenkympin ja kuoleman välissä.

        Toyotan ainoa syömähammas tulee olemaan tänä vuonna romutuskampanjan myötä Yaris. Muita valopilkkuja ei tule olemaan.


      • Saattohoidossa

        Avensiksen Final Edition on jo alennusmyynnissä hyvillä tarjouksilla. Loppu ei ole kaukana. CHR:n ja Rav4:n väliin tarvitaan uusi syömähammas.


    • teininhöpötystä

      " Itse en Rellua omista, mutta ottaisin ennen kuin onnettoman tohjon, jolla huonompi takuukin."

      Minä en voi mitään autoa "ottaa" kun olen jo teini-iän ylittänyt. Joudun sen ostamaan ja maksamaan itse. Siksi valintani on Toyota. Vähiten vikoja ja säilyttää parhaiten arvonsa . Mikä on Rellun sijoitus laatu ja luotettavuustutkimuksissa? Entä katsastustilastoissa ja arvon säilymisessä?

      • MyToyota

        Täyttä asiaa on kirjoitettu. Todellakin vähiten vikoja, paras kestävyys kaikin puolin ja hyvä arvon säilyminen ovat tärkeät jutut. Todistetusti Toyota kestää ja myös meidän suolatuilla ja huonoilla teillä.
        Renault voi kestää Ranskan auringossa, meidän talvessa se ruostuu, sähköt eivät toimi ylläpito on sikakallista. Miksi ostaisin Renaultin, kun samalla rahalla saan parhaan?


      • C5TourerHdi163aut

        Minulla on ollut yksi Toyota, ja kolme Citroenia. Omalla rahalla ei osta huonoa kahta kertaa. Hyvästä maksaa vaikka vähän enemmän.


    • arvo.nollaan.ennen.muita

      "paras kestävyys kaikin puolin ja hyvä arvon säilyminen ovat tärkeät jutut. "

      Mitä tarkoitat hyvällä arvon säilymisellä? Kaikista autoista tulee 15 vuodessa tonnin-parin katiskoita. Ainoa asia joka tuossa voi merkistä toiseen vaihdella on se missä kohtaa ikävuosia lasku on jyrkempää tai loivempaa. Lopputulos kaikilla autoilla on aina sama.
      Ja kun katsoo Suomen katsastustilastoja niin se nolla-arvo eli liikenteestä poistuminen tapahtuu tojolla nopeammin kuin autoilla keskimäärin.
      Pitkään kestävää autoa haluaville Toyota ei ole vaihtoehto, ainakaan sellaisille jotka ajavat paljon. tallissa tai pihassa seisova tojo tietenkin kestää paljon vuosia, mutta kilometrejä tojo ei kestä.

      Teron toiveajattelua taas ilman mitään totuuspohjaa. Tojon kestävyys on mielkuva joka romuttuu jos katsotaan reaalielämän mitattua dataa

      http://static.iltalehti.fi/autot/karttaa_19052016_au.jpg

      • Koplköl

        Arvon säilyminen tarkoittaa selkokielellä, että kun vaihdat sen Toyotan uuteen Toyotaan tai mihin tahansa muuhun merkkiin, niin väliraha on pienempi kuin jollakin ranskalaisella tai muulla eurooppalaisella. Ja kestävyys tarkoittaa sitä, että varsinkin ranskalaiset rapistuvat pahasti parissa vuodessa, koska käytetyt materiaalit ja työn laatu on paljon heikompaa Toyotaan verrattuna. Toyota käyttää selkeästi parempia osia ja materiaalia kuin muut tavalliset merkit ja kokoonpanon laatu on poikkeuksellisen korkea. Siksi vielä useampi satatuhatta kilometriä ja 10 vuoden käyttö ei Toyotassa tunnu missään.


      • sokeaUskoOnSairasta
        Koplköl kirjoitti:

        Arvon säilyminen tarkoittaa selkokielellä, että kun vaihdat sen Toyotan uuteen Toyotaan tai mihin tahansa muuhun merkkiin, niin väliraha on pienempi kuin jollakin ranskalaisella tai muulla eurooppalaisella. Ja kestävyys tarkoittaa sitä, että varsinkin ranskalaiset rapistuvat pahasti parissa vuodessa, koska käytetyt materiaalit ja työn laatu on paljon heikompaa Toyotaan verrattuna. Toyota käyttää selkeästi parempia osia ja materiaalia kuin muut tavalliset merkit ja kokoonpanon laatu on poikkeuksellisen korkea. Siksi vielä useampi satatuhatta kilometriä ja 10 vuoden käyttö ei Toyotassa tunnu missään.

        Nykysillä Toyotilla ei pääse satojatuhansia kilometrejä, eikä niillä yleensä sitä edes yritetä. Toyotan osat ja materiaalit on viimeisen kymmenen vuoden aikana heikentyneet entisestään, koska Toyota ei tahdo maksaa alihankkijoilleen edes kohtuullista hintaa ja siitä on näyttöä vaikka kuinka paljon. Pääjohtajan esiintulosta ei varmaankaan tarvitse enää kertoa.
        Takaisinkutsuja ja vvti:n öljynsyönti ja D-4D:n kansiongelmat ovat vain jäävuoren huippu nykyisissä malleissa. Kymmenen vuotta ka 250tkm kestää ihan mikä auto vaan ilman suuria ongelmia, myös VW.


      • Tilasto

        Siis ylösalaisinko luet tuota linkin takana olevaa listaa kun vedät siitä johtopäätöksen, että Toyotat poistuu liikenteestä keskimääräistä aiemmin?

        Toyotan jälkeen jää listatuista 30 automerkistä 21 eli Alfa Romeo, Chevrolet, Chrysler, Citroen, Dodge, Fiat, Ford, Honda, Hyundai, Jaguar, Kia, Lada, Mazda, Mini, Nissan, Opel, Peugeot, Renault, Skoda, Subaru ja Suzuki.

        Toyota on vain karvan verran perässä esimerkiksi sellaisia merkkejä kuin Audi ja BMW. Mese ja Volvo ovat kyseisen listan selviä kilometrikuninkaita.


    • 100.metriä.rautalankaa

      "Arvon säilyminen tarkoittaa selkokielellä, että kun vaihdat sen Toyotan uuteen Toyotaan tai mihin tahansa muuhun merkkiin, niin väliraha on pienempi kuin jollakin ranskalaisella tai muulla eurooppalaisella. "

      Matikka tai logiikka ei näytä olevansun vahva alue. Kun tojo 15 vuotta vanha, se on menettenyt lähes kaiken arvonsa. Aivan kuten kaikki muutkin autot.
      Jos tojo pitää paremmin arvonsa ekana viitenä vuotena, se menettää enemmän seuraavina vuosina. Silloin tojo olisi tosi huono pitämään arvonsa 5-15 vuotiaana.
      Toisaalta jos rellu pudottaa tojoa enemmän viitenä eka vuotena, se pitää paremmin arvonsa vuosina 5-15.
      Kaikista bulkkiautoista tulee 1-2 k€ katiskoita 15 vuodessa.

      Ymmärrätkö? Ei pitäisi olla vaikeaa.


      https://www.nettiauto.com/toyota/avensis/9347574

      • RenullaRuostuu

        Ja siitä huolimatta vanhoilla Toyotilla on hyvä kysyntä ja niistä maksetaan 2x se mikä ruostuneita Renukoista. Yli 10 vuotta vanhat Renukat ovat ruostuneet sellaiseen kuntoon, ettei niistä tahdo olla muuta kuin Kuusakoskelle, Toyotissa taas ruostunut 10 vuotta vanha malli on ultraharvinainen.


      • helppoa.matikkaa
        RenullaRuostuu kirjoitti:

        Ja siitä huolimatta vanhoilla Toyotilla on hyvä kysyntä ja niistä maksetaan 2x se mikä ruostuneita Renukoista. Yli 10 vuotta vanhat Renukat ovat ruostuneet sellaiseen kuntoon, ettei niistä tahdo olla muuta kuin Kuusakoskelle, Toyotissa taas ruostunut 10 vuotta vanha malli on ultraharvinainen.

        "Ja siitä huolimatta vanhoilla Toyotilla on hyvä kysyntä ja niistä maksetaan 2x se mikä ruostuneita Renukoista."

        Voi olla, mutta se ei muuta tämän casen logiikkaa miksikään. Itse asiassa se tarkoittaa sitä että kymmenvuotias tojo on tosi huono ostos, koska se menettää arvoaan euroissa kaksi kertaa niin paljon kuin rellu seuraavien vuosien aikana.
        Kaikkien autojen arvo laskee suht samalle tasolle 15-18 vuoden ikäisenä. Eli ei paljon paskankaan arvoinen. Jos maksaa yhdestä 10 vuotiaasta autosta kaksi kertaa enemmän kuin toisesta niin koko se rahamäärä katoaa joka tapauksessa seuraavien vuosien aikana.


      • MieOstanToyotan
        helppoa.matikkaa kirjoitti:

        "Ja siitä huolimatta vanhoilla Toyotilla on hyvä kysyntä ja niistä maksetaan 2x se mikä ruostuneita Renukoista."

        Voi olla, mutta se ei muuta tämän casen logiikkaa miksikään. Itse asiassa se tarkoittaa sitä että kymmenvuotias tojo on tosi huono ostos, koska se menettää arvoaan euroissa kaksi kertaa niin paljon kuin rellu seuraavien vuosien aikana.
        Kaikkien autojen arvo laskee suht samalle tasolle 15-18 vuoden ikäisenä. Eli ei paljon paskankaan arvoinen. Jos maksaa yhdestä 10 vuotiaasta autosta kaksi kertaa enemmän kuin toisesta niin koko se rahamäärä katoaa joka tapauksessa seuraavien vuosien aikana.

        No mie ostan kyllä sen ruosteettoman ja kestävän vanhan Toitsun ja voin mie siitä maksaa kunnon hinnan. Mie kun aion ajella sillä halvalla ilman kalliita remppoja. ..Miks mie sen Renun ostaisin tai voishan tuo ostaa, jos se kestäis nipussa eikä olis pahasti ruosteessa...


      • se.pahiten.ruostuva

        "No mie ostan kyllä sen ruosteettoman ja kestävän vanhan Toitsun"
        Ruosteeton vanha toitsu on samanlainen taruolento kuin rehellinen politiikko tai älykäs painija.

        https://www.youtube.com/watch?v=3-Qv2m4yzq4&t=74s

        Näitä Toyotan ruosteenkorjausvideoita on netti pullollaan. Suomalaisia pääosa.


      • Daasautoo
        se.pahiten.ruostuva kirjoitti:

        "No mie ostan kyllä sen ruosteettoman ja kestävän vanhan Toitsun"
        Ruosteeton vanha toitsu on samanlainen taruolento kuin rehellinen politiikko tai älykäs painija.

        https://www.youtube.com/watch?v=3-Qv2m4yzq4&t=74s

        Näitä Toyotan ruosteenkorjausvideoita on netti pullollaan. Suomalaisia pääosa.

        Tässä lisää
        https://www.youtube.com/watch?v=U8wQLSWtkTA
        https://www.youtube.com/watch?v=JsO2l0Ju9lM
        https://www.youtube.com/watch?v=-NneEPlROX8
        https://www.youtube.com/watch?v=KrBEIKEMlc4
        https://www.youtube.com/watch?v=lQ3-0gzst2w
        https://www.youtube.com/watch?v=Cm_dVYrZxiU
        https://www.youtube.com/watch?v=KtCOiU2g-3k


    • Pakotoisto.maanikolla

      Eipä näe tojohönö malkaa omassa skitsoilussan. Tojohönö on täysin omassa luokassaan pakkotoistaessaan samoja ilmauksia ja sanoja aina uudestaan ja uudestaan.
      Kirjoitatko ne aina uudelleen vai käytätkö copy-pastea?

      • aavistus.kyllä.on

        Olisi kiinnostavaa tietää, missäpäin Suomea Hönön kaltaisia sekopäitä sikiää.


      • suunta_selvä
        aavistus.kyllä.on kirjoitti:

        Olisi kiinnostavaa tietää, missäpäin Suomea Hönön kaltaisia sekopäitä sikiää.

        Noin sitkeää oman pään seinään lyöntiä ei voi olla muualla kuin Kanta-Hämeessä!


    • asiumnq

      En voi ymmärtää miksi jotkut suosivat aasialaisia tuotteita. Ei nekään meiltä mitään osta. Suomen suurimmat vientimaat ovat saksa ,ruotsi kolmannesta sijasta kisaavat jenkit ja neukut. Suosi näitä maita niin kauppataseemme pysyy kunnossa. Itsellä on autona made in uusikaupunki ja made in sweden ja jopa kolmosautona sakemanni. kaikki uutena ostettuja. jos kaikkien ostokäyttäytyminen olisi minun tasoistani suomessa ei olisi yhtään työtöntä. ja teidän itämaan tietäjiekin lapsilla olisi töitä. Eikä tarvitsisi katkeruuttanne huonoista valinnoista tänne purkaa. ja kukaan ei voi väittää että olen väärässä ja ettenkö olisi oikeassa .

    • PriusGurko

      Kovasen ostamat 160 taksia ovat alkusoittoa Priuksen menestykselle, on selvää, että taksikurkoa seuraavat muutkin. Dieselit ovat mennyttä, eläköön Toyota hybrid.

      • pikkukaloja

        Kyllä noilla eväillä menee 200 myytyä autoa rikki ensi vuonna. Jihuu!!!

        Ocuja menee sama määrä kahdessa viikossa.


      • Hymy.levenee

        Hehheh, Toyon täysikäsi hybrideissä jyrää muut. Kansa haluaa hybridejä. Muilla ei ole toimivia pelejä. Toyon vuosi on satavarmaa.


      • kuoleva.laji
        Hymy.levenee kirjoitti:

        Hehheh, Toyon täysikäsi hybrideissä jyrää muut. Kansa haluaa hybridejä. Muilla ei ole toimivia pelejä. Toyon vuosi on satavarmaa.

        Se on aivan sama kuin Mazda oli eniten Wankel-koneita myyvä valmistaja. Omaa kivaa joka ei edes kiinnosta muita valmistajia ja myyntimäärät ovat isossa kuvassa mitätömiä.
        Kuolevaa tekniikkaa kaikenkaikkiaan, ilman latausmahdollisuutta hybridi on turhake.


      • Surullista.sanoa

        Eipähän tarvitse enää tilata Kovasen taksia meidän firman asiakkaille. Kiitos Heikki menneistä vuosista, palvelu oli erinomaista.


    • Hyvä_Arska

      Upea ja älyllinen kirjoitus Peräkylän_Arskalta. Siihen on kirjoitettu tämän edessä olevan vuoden historia, etkä sinä mahda sen toteutumiselle yhtään mitään.

      • Edellä

        Toyotan historia kirjoitetaan etukäteen, siinäkin Toyota on edellä muita.


    • vittu.mitä.luusereita

      Toyota on köyhälistön eli SAK:n jäsenten auto.

    • HyväArska

      Peräkylän_Arska on kirjoittanut hienon aloituksen.

      • Luuserikamaa

        Jos ei piittaa tosiasioista mitään niin varmaan näin.
        Faktoina voi kirjoittaa pari asiaa tojon vuodesta 2018:
        -Avensis saa lopullisen niskaukauksen ja täysin flopannut malli lopetetaan kokonaan
        -Corolla ei tule mahtumaan missään kohtaa top-30 listalle vaan jatkaa valumistaan automallien unholaan
        -C-HR ei mahdu myyntitilastossa top-15 listalle
        -Toyota Corpin myyntiluvut jäävät alle puoleen VW AGn myynnistä.

        Kiva jos joku on noihin tyytyväinen.


    • HyväArska

      Siinä se älykkö-Arska on kirjoittanut upean jutun. Tosi kuin vesi.

    • se.tulee.vielä

      Toyotan mallisto on kyllä kilpailukykyisin, siinä on aloittaja osunut oikeaan. Edes Ave ei oikeasti ole vanhentunut ja kyllä sieltä vielä uusi malli tulee, vaikka siis piti tulla jo viime syksynyä, mutta yhteistyö PSA:n kanssa ei edennyt niin nopeasti kuin luvattiin. Ensin pitää saada näköjään tuo uusi 508 myyntiin ja sitten on Aven vuoro. Ranskalaisten kanssa pelatessa ei aikataulut näemmä pidä sanoi tuttu myyjä.

      • Oliskohanse

      • luotto.myyjä

        Vanhoja kuviahan tuossa on nykymallista, uusi näyttänee jotakuinkin 508-Peugeotin näköiseltä, paitsi keula ja perä erilaisin muodoin. Eikä tietysti tule sellaisa pikkurattia kuin Pösössä.
        Koneissa ei tietenkään dieseliä enää, mutta mahdollisesti kahdella eri tehoisella hybridipadalla pelkän bensakoneen lisäksi.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6263
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4006
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2416
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1960
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1413
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1316
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1087
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1060
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      996
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      971
    Aihe