Youtube vie tulot pieniltä kanavilta

I.quit.Youtube

Youtube ilmoitti että kaikki kanavat joilla on alle 4000 tuntia katseluaikaa vuodessa sekä alle tuhat tilaajaa, menettävät mahdollisuutensa kaupallistamiseen 20.2.2018 alkaen.
Tämähän ei ole ensimmäinen kerta kun kaupallistamista on rajoitettu, viimeksi olikohan se keväällä 2017 kun kanavalla piti olla 10.000 näyttökertaa ennenkuin se oli kelvollinen kaupallistamiseen.
Mitähän seuraavaksi? Pitääkö kohta jo rueta maksamaan että saisi ladata videoita Youtubeen...

Itsellä on niin vähän katseluaikaa ja tilaajia että ei ole minkäänlaisia realistisia mahdollisuuksia saavuttaa vaadittuja lukuja tuohon helmikuun 20. päivään mennessä. Lienee sitten niin että aiheet ja tapani tehdä videoita ei kiinnosta katsojia joten sama sulkea koko kanava koska vuorotyön vuoksi ei ole oikein aikaa ja energiaa enempään, lisäksi en halua näkyä itse videoilla kun en kaipaa julkisuutta. Mahdollisesti tämä lienee suuri syy videoitteni heikkoon suosioon mutta en halua myydä yksityisyyttäni kovin vähästä rahasta.

Olisihan tuo ollut ihan mukava tapa saada jonkinlaista lisätuloa vakiduunin päälle mutta eipä näköjään sitäkään vähää mulle taaskaan suotu >_<!

47

3468

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • I.quit.Youtube

      Lisään vielä kokemuksiani youtubesta.
      Esimerkiksi kaikissa ohjeissa neuvotaan julkaisemaan videoita usein että tilaajien mielenkiinto säilyisi yllä ja kannustaisi ehkä uusiakin tilaajia kanavalle. No, latailin videoita enimmillään 5 kuukaudessa eli enemmän kuin kerran viikossa. Mitäpä tästä seurasi? Ei yhtään mitään, kanavalle alkoi vain kasaantua useita videoita joilla oli nolla tai korkeintaan pari näyttökertaa joten ilmeisesti ne vähäiset tilaajat eivät saaneet tietoa uusista videoistani tai eivät välittäneet niitä katsoa.

      Katsoin analytiikasta millaiset videot olivat olleet suosituimpia kanavani mittakaavassa, latailin lisää saman aiheen piiristä videoita mutta ne eivät menestyneetkään lähellekään aiempien saman aiheen videoiden tavoin. Lisäilin kortteja ja päätösruutuja niihin aiempiin paremmin menestyneisiin videoihin joissa linkitin uudemmat saman aiheen videot mutta ei vaikutusta. Todella harva näköjään klikkailee niitä kortteja, päätösruutuja ehkä enemmän joskin harva katsoo videoita kokonaan jolloin päätösruudutkin jäävät katsomatta.

      Kokeilin myös kaikenlaisia uusia aiheita videoille, eri tapoja jäsentää videota, eri pituisia videoita, houkuttimia katsoa video loppuun saakka, jne. mutta kertakaikkiaan mikään ei toiminut.

      • awscasc

        Ilmeisesti et mainosta Youtube videoitasi juuri millään tavalla?

        Vähintä mitä tuon mainostamisen suhteen voi esim. tehdä, että laittaa Youtube videoN linkin esim. johonkin forumiin, missä videon sisältö aihetta nimenomaan käsittellään, mistä video kertoo.

        Tietenkin katsojalukuihin vaikuttaa loppujen lopuksi se tärkein, että kuinka laadukkaita ja kiinnostavia ne laajemmin ovat, kuinka hyvin ne erottuvat massasta. Jos useimmat innostuu videosta tavallista enemmän, niin sana siitä leviää myös sosiaalisessa medioissa, mikä tuo ks. videolle ja kanavalle tietenkin entistä enemmän katsojia.

        Youtubessa näkee paljon myös heikko laatuisia ja tylsiä videoita, mutta silti niilläkin voi olla yllättävänkin paljon katsojia/seuraajia, johtuen silloin taas siitä, että tekijä tekee kaikki mahdolliset mainos temput, että saisi videoilleen mahdollisimman paljon näkyvyyttä.


      • awscasc
        awscasc kirjoitti:

        Ilmeisesti et mainosta Youtube videoitasi juuri millään tavalla?

        Vähintä mitä tuon mainostamisen suhteen voi esim. tehdä, että laittaa Youtube videoN linkin esim. johonkin forumiin, missä videon sisältö aihetta nimenomaan käsittellään, mistä video kertoo.

        Tietenkin katsojalukuihin vaikuttaa loppujen lopuksi se tärkein, että kuinka laadukkaita ja kiinnostavia ne laajemmin ovat, kuinka hyvin ne erottuvat massasta. Jos useimmat innostuu videosta tavallista enemmän, niin sana siitä leviää myös sosiaalisessa medioissa, mikä tuo ks. videolle ja kanavalle tietenkin entistä enemmän katsojia.

        Youtubessa näkee paljon myös heikko laatuisia ja tylsiä videoita, mutta silti niilläkin voi olla yllättävänkin paljon katsojia/seuraajia, johtuen silloin taas siitä, että tekijä tekee kaikki mahdolliset mainos temput, että saisi videoilleen mahdollisimman paljon näkyvyyttä.

        "johtuen silloin taas siitä, että tekijä tekee kaikki mahdolliset mainos temput, että saisi videoilleen mahdollisimman paljon näkyvyyttä. "

        Tarkoittaa yleensä tässä tapauksessa vielä sitä, että kulutetaan aikaa enemmän omien videoiden mainostamiseen, kuin niiden tekemiseen ja kehittämiseen.


      • Anonyymi

        ALAS KAIKKI SEKOPÄISET JA NATSIKANAVAT!


      • I.Quit.Youtube

        Aloitin ilman kaupallistusta vuoden 2013 alussa ja kaupallistin 2016 loppupuolella.
        Julkisuudessa tuodaan yksipuolisesti esille vain niitä menestyjiä jotka luovat mielikuvaa että Youtubella on helppoa tehdä rahaa. Kuitenkin nyt tässä kaupallistamisen muutoksessa Youtube itsekin sanoi että tyyliin 99% tienaa jotain murusia vaan millä ei ole mitään merkitystä kenellekään ja nekin jotka tienaavat paljon, tienaavat eniten muita väyliä käyttäen ja Youtube mainostulot ovat itseasiassa merkityksettömän pieniä heillekin.
        Näyttää tämäkin olevan vain paljon melua tyhjästä.


      • I.Quit.Youtube kirjoitti:

        Aloitin ilman kaupallistusta vuoden 2013 alussa ja kaupallistin 2016 loppupuolella.
        Julkisuudessa tuodaan yksipuolisesti esille vain niitä menestyjiä jotka luovat mielikuvaa että Youtubella on helppoa tehdä rahaa. Kuitenkin nyt tässä kaupallistamisen muutoksessa Youtube itsekin sanoi että tyyliin 99% tienaa jotain murusia vaan millä ei ole mitään merkitystä kenellekään ja nekin jotka tienaavat paljon, tienaavat eniten muita väyliä käyttäen ja Youtube mainostulot ovat itseasiassa merkityksettömän pieniä heillekin.
        Näyttää tämäkin olevan vain paljon melua tyhjästä.

        Jep, ja sponsorointisopimukset pääosin ovat todella tärkeitä. Mutta toisaalta myös sen vuoksi, onko järkevää aloittaa YT-kanavaa tienestin toivossa? Ymmärtääkseni suurin osa tekee sitä enemmän sen vuoksi että se on mukava harrastus.

        Tunnen henkilökohtaisesti parin YouTube-kanavan pitäjät joilla on 100k-500k seuraajaa ja ainakin he eivät aloittaneet sitä (aiemminkin pienehköjen) lisätienestien toivossa.


      • I.Quit.Youtube
        Oudoksuva kirjoitti:

        Jep, ja sponsorointisopimukset pääosin ovat todella tärkeitä. Mutta toisaalta myös sen vuoksi, onko järkevää aloittaa YT-kanavaa tienestin toivossa? Ymmärtääkseni suurin osa tekee sitä enemmän sen vuoksi että se on mukava harrastus.

        Tunnen henkilökohtaisesti parin YouTube-kanavan pitäjät joilla on 100k-500k seuraajaa ja ainakin he eivät aloittaneet sitä (aiemminkin pienehköjen) lisätienestien toivossa.

        En minäkään sitä aloittanut rahan toivossa silloin 2013, lähinnä kokeilun, huvin ja mielenkiinnon vuoksi. Olikohan silloin edes Tuben kaupallistaminen mahdollista Suomessa?
        Tämäkin kaupallistaminen oli oikeastaan kokeilun ja mielenkiinnon vuoksi mutta ainahan pettymys harmittaa, varsinkin kun elämässä on muutenkin ollut paljon pettymyksiä ja vastoinkäymisiä. Lisätulot olisivat ihan tarpeellisia elämässä eteenpäin pääsemiseksi, puualalla on hyvin heikot palkat vaikka raastaa itsensä väsyksiin tälläkin viikolla yövuorossa vähän rahan takia :/


      • I.Quit.Youtube kirjoitti:

        En minäkään sitä aloittanut rahan toivossa silloin 2013, lähinnä kokeilun, huvin ja mielenkiinnon vuoksi. Olikohan silloin edes Tuben kaupallistaminen mahdollista Suomessa?
        Tämäkin kaupallistaminen oli oikeastaan kokeilun ja mielenkiinnon vuoksi mutta ainahan pettymys harmittaa, varsinkin kun elämässä on muutenkin ollut paljon pettymyksiä ja vastoinkäymisiä. Lisätulot olisivat ihan tarpeellisia elämässä eteenpäin pääsemiseksi, puualalla on hyvin heikot palkat vaikka raastaa itsensä väsyksiin tälläkin viikolla yövuorossa vähän rahan takia :/

        Olen pahoillani tästä... Mikäli silti päätät jatkaa, toivon että saat houkuteltua sen tarvittavan määrän katsojia että pääset siihen :)

        Ainakin itse aina olen pitänyt siitä että seuraan mm. työkalu-kanavia kuten AvE.


      • Anonyymi
        Oudoksuva kirjoitti:

        Olen pahoillani tästä... Mikäli silti päätät jatkaa, toivon että saat houkuteltua sen tarvittavan määrän katsojia että pääset siihen :)

        Ainakin itse aina olen pitänyt siitä että seuraan mm. työkalu-kanavia kuten AvE.

        Ihan koemielessä perustin youtube kanavan ja latasin ensimmäisen pelivideon sinne marraskuussa 2022.
        Nyt on jo 280 videota ladattu tubeen, tilaajia on 85 eli 1000 tilaajaan on vielä todella pitkä matka, voi olla ettei koskaan 1000 tilaajaa täyty.
        Ilmeisesti vaatii ne 1000 tilaajaa ennekuin videoista youtube mitään maksaa.
        Socialblade sivulta näkee arviot mitä youtube videot tuottaa, mut niillä ole mitään merkitystä, jos kanavaa ei ole kaupallistettu, eihän tube silloin mitään maksa, vaikka
        tube saa videoita kuitenkin tuloja, muttei tarvi maksaa tekijälle, kun kaupallistamis ehdot ei ole täyttyneet.
        Kai tube lähettää ilmoituksen, jos se jotain maksaa, en tiiä.

        Mitään pitkiä videoita en ole tehnyt, koska ei katsojat edes jaksais koko videota katosa, jos se oli yli tunnin pituinen.
        Sellanen muutamasta minuutista max. 30 minuuttia on videoiden pituus.
        Yhdellä tubettajalla oli 3-5 tunnin pelivideoita eikä katselukertoja ollut kuin muutama.
        Ihmisillä on elämässä niin kiire ja vähän vapaa-aikaa, ettei ne pitkiä videoita jaksa katsoa.
        Osan videoista on pakko editoida lyhemmiksi leikkamalla ja nopeuttamalla videon kohtauksia, muuten 20 minuutin videosta tulis yli 30-40 minuutin video.


      • Anonyymi
        I.Quit.Youtube kirjoitti:

        Aloitin ilman kaupallistusta vuoden 2013 alussa ja kaupallistin 2016 loppupuolella.
        Julkisuudessa tuodaan yksipuolisesti esille vain niitä menestyjiä jotka luovat mielikuvaa että Youtubella on helppoa tehdä rahaa. Kuitenkin nyt tässä kaupallistamisen muutoksessa Youtube itsekin sanoi että tyyliin 99% tienaa jotain murusia vaan millä ei ole mitään merkitystä kenellekään ja nekin jotka tienaavat paljon, tienaavat eniten muita väyliä käyttäen ja Youtube mainostulot ovat itseasiassa merkityksettömän pieniä heillekin.
        Näyttää tämäkin olevan vain paljon melua tyhjästä.

        Niitä menestyjiä on vain prosentin kymmenys osia.
        Täytyy olla kymmeniä tuhansia tilaajia, kymmeniä miljoonia katselukertoja videoille.
        Youtube ei maksa katselukerroista, vaikka olis miljoona katselukertaa, niin tulot niistä on nolla euroa 0€.
        Virheellisesti kerrotaan, että youtube maksaa videoiden näyttökerroista 5000 näyttökertaa, niin tiena 5€, ei tienaa.
        Näytetyistä ja klikatuista mainoksista vaan tienaa ja ne maksaa google.
        Youtube ei maksa mistään mitään, mutta ottaa kylläkin osan tubettajan tuloista.


      • Anonyymi
        Oudoksuva kirjoitti:

        Olen pahoillani tästä... Mikäli silti päätät jatkaa, toivon että saat houkuteltua sen tarvittavan määrän katsojia että pääset siihen :)

        Ainakin itse aina olen pitänyt siitä että seuraan mm. työkalu-kanavia kuten AvE.

        MENE HOITOON!


    • vastustan_mainontaa

      Tuollaisella katselumäärällä mahtaisiko saada muutamaa euroakaan kuukaudessa (4000 h/v = 18 411 min per 28 vuorokauden tarkastelujakso Youtubessa)?

      Oma kanavani ylittää tuon rajan moninkertaisesti, muttei ole tullut mieleenkään minkäänlainen kaupallistaminen, en edes salli mainontaa omissa videoissa.

      Joskus laskeskelinkin sitä ja arvelin että ei mahda olla vaivan arvoista ja on vain kiusan tuottamista katselijoille.

      • Anonyymi

        Nykyään youtube kuulemma lisää mainoksia videoihisi, etkä voi sitä estää.
        Lisää mainoksia, vaikket siais mainoksista edes tuloja, jos et ole kaupallistanut kanava, melkoista touhua.
        Youtube tienaa videoillasi, muttei maksa videon tekijälle, jos ei ole kaupallistanut kanavaa.


    • Jjlkcjnvhjk

      Mua ei edes kiinnosta videoiden teko, sain katsojia tai en, tein kyl lähelle 20 pelivideota ps4 prolla mut enpä saanu katsojia, poistin kaikki si, ei mun heiniä, en panostanu tarpeekseen niihin ni ei voi tulla katsojiakaan sillon. Riittää kun katselen muiden videoita mut kenenkään tubettajan fani en oo.

      • ffdsfsfdsfsff

        Pelivideoita... hah hah hah...


      • Anonyymi
        ffdsfsfdsfsff kirjoitti:

        Pelivideoita... hah hah hah...

        Mitä höhötät...
        Jotkut tienaa paljonkin pelivideoilla, jopa miljoonia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä höhötät...
        Jotkut tienaa paljonkin pelivideoilla, jopa miljoonia.

        Niitä varmaan sitten pitäisi katsoa paljon.

        Ei kyllä kiinnosta pätkääkään katsoa jonkun pelaamista kun voin samalla ajankäytöllä pelata itse.

        Enemmän järkeä vaikka peliarvosteluvideoissa jos pelaa vaikka 100 peliä läpi ja tekee niistä jokaisesta laadukkaan arvion, englannin kielellä toki, tiivistäen sen sopivan tiiviiksi. Tuollaisia kun tiputtaa kanavalle kerta viikkoon parin vuoden ajan niin ehkäpä siinä sitten jotkut tarttuu seuraamaan?


    • PuoskariTV
      • Anonyymi

        Seuraatko aivan mitä tahansa kanavaa, todellakinko ???


    • Videot_ei_ratkaise

      Lukematta kaikkia vastauksia, kokemukseni on, että YouTube kanavan saa menestymään siten, että alkaa ITSE tilaamaan toisia kanavia!
      Tilaa aamusta iltaan niin paljon kuin mahdollista, kyllä sieltä vastatilaajia tulee aivan varmasti. Näin olen nähnyt tehtävän, kun olen seurannut muitakin kanavia.
      Esim. minun kanavan on tilannut sellainenkin kuin "lakko" niminen kaveri, joka taitaa olla toisena klikkauskertojen määrässä Suomessa.
      Mutta tuskin se minun videoista juurikaan välittää, vaan hakee itselleen uusia seuraajia.
      Tätä tekevät kaikki muutkin julkisuuskiimaiset tubettajat.

      Toinen esimerkki oli ihan samalta paikkakunnalta, kun kaveri lähestyi kohteliaasti videoitani kehuen, että olenko katsonut hänen videoitani? Kohteliaisuussyistä meninkin katsomaan ja näin suttuisia kännykällä otettuja, arkipäiväisiä mitään sanomattomia videoita!

      Mutta tilaajia oli kertynyt hänelle jo yli 700 viidessä kuukaudessa! Ymmärsin heti, ettei ainakaan niillä videoilla sitä voinut saada aikaan, vaan erittäin agressiivisella tavalla tilaajia hankkimalla. Jokainen tilaaja saa viestin tästä ja vastatilaus on tehty hyvin helpoksi, joten useimmat tekevät vastatilauksen sen kummempia ajattelematta.

      Näin siis toimii YouTube.

    • Käykää tilaamassa #tukezjaanez YouTubessa

    • Anonyymi

      Katselua ja seuraajia voi ostaa halvalla. Ihan sama mistä ne ovat ja ymmärtävätkö mitään. Katselevat yhtä aikaa monella koneella jne.

      • Anonyymi

        Maksetut taputtajat on hyvin halveksittava ilmiö.

        Myös taputa-sinä-minulle-niin-minä-taputan-sinulle. Esim. suomalainen ns. nuorisomusiikin kentttähän on aina koostunut suurinpiirtein tällaisesta.


    • Anonyymi

      Itsellä on YouTubessa montakin videota jotka on saaneet satojakintuhansia katsojia, ja yksi joka on yltänyt miljooniin.

      Mitään en ole koskaan mainostanut enkä seuraajia kerjännyt.

      Joskus kyllä ihmetyttää että miksi ihmiset niitä minun videoita katsoo. Kaikenlaisia hulluja sitä onkin...

      Mutta ei ole käynyt kanavan kaupallistamisajatus mielessäkään.

    • Anonyymi

      Oisko kellään mulle ohjeita miten saisin mun youtube kanavan edistymään mul on vaan 13 tilaajaa oon koittanu kaikkea että saisin lisää tilaajia niin oisko teillä mulle vinkkejä

      • Anonyymi

        Tee sellaista sisältöä mikä katsojia kiinnostaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tee sellaista sisältöä mikä katsojia kiinnostaa.

        Kiitos


      • Anonyymi

        Niistä tuhannesta tilaajastakaan ei ole mitään hyötyä jos ne eivät katso videoitasi. Myös katsonta-aikaa pitää olla vuodessa 4000 tuntia. Jos sulla on kovin lyhyitä videoita ja vähänlaisesti niitäkin, tuohon 4000 tuntiin ei pääse.

        Näyttää pahasti siltä, että ns. tienaaminen Youtube videoilla on paljon melua tyhjästä.
        Videoiden laadulla ja aiheilla ei ole mitään merkitystä, vaikka näin yritetään väittää.

        Youtubessa menestyvät vain ne, jotka muutenkin ovat joka somessa huutelemassa päivittäin suureen ääneen asioistaan.
        Ihan sattuman oikusta saattaa joku muukin siellä menestyä, mutta millään videoiden laadulla tai aiheilla, eli perinteisesti "kovalla työllä" ei tubessa menesty, eipä kyllä työnteolla tässä maassa enää muutenkaan pärjää...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niistä tuhannesta tilaajastakaan ei ole mitään hyötyä jos ne eivät katso videoitasi. Myös katsonta-aikaa pitää olla vuodessa 4000 tuntia. Jos sulla on kovin lyhyitä videoita ja vähänlaisesti niitäkin, tuohon 4000 tuntiin ei pääse.

        Näyttää pahasti siltä, että ns. tienaaminen Youtube videoilla on paljon melua tyhjästä.
        Videoiden laadulla ja aiheilla ei ole mitään merkitystä, vaikka näin yritetään väittää.

        Youtubessa menestyvät vain ne, jotka muutenkin ovat joka somessa huutelemassa päivittäin suureen ääneen asioistaan.
        Ihan sattuman oikusta saattaa joku muukin siellä menestyä, mutta millään videoiden laadulla tai aiheilla, eli perinteisesti "kovalla työllä" ei tubessa menesty, eipä kyllä työnteolla tässä maassa enää muutenkaan pärjää...

        Youtube studiossa on yleisö osiossa katsoja tilasto, josta näkee ketkä katsoo videoita.
        Eipä ne tilaajat videon katselukertoja paljon lisää, kun näytti olevan vaan 0,9%
        Muut, kuin tilaajat oli 99,1%.
        Jos kaikki tilaajat katsoisi videoitasi, niin joka videolle tulis vähintään se tilaajamäärä katselukertoja.

        Kyllä videoiden laatu vaiuttaa videon katseluun.
        Jos video on kuvattu, että video heiluu, on taustamelua, eikä puheesta saa mitään selvää, niin ei sellaista kukaan viitsi katsoa.
        Joistakin videoista voi tulla hittejä eli katselukertoja miljoonia.
        Ei sitä voi ennalta tietää millainen video menestyy tubessa.
        Onhan se tosiasia, että jos tekee kovalla vaivalla ja työllä videoita ylutubeen, muttei videoille saa tilaajia ja on vain muutama katselukerta, niin eihän sellainen innosta ja lopahtaa koko videonteko innostus, kun ajattelee, että jollakin on mijoonia tilaajia ja videoilla miljoonia katselukertoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Youtube studiossa on yleisö osiossa katsoja tilasto, josta näkee ketkä katsoo videoita.
        Eipä ne tilaajat videon katselukertoja paljon lisää, kun näytti olevan vaan 0,9%
        Muut, kuin tilaajat oli 99,1%.
        Jos kaikki tilaajat katsoisi videoitasi, niin joka videolle tulis vähintään se tilaajamäärä katselukertoja.

        Kyllä videoiden laatu vaiuttaa videon katseluun.
        Jos video on kuvattu, että video heiluu, on taustamelua, eikä puheesta saa mitään selvää, niin ei sellaista kukaan viitsi katsoa.
        Joistakin videoista voi tulla hittejä eli katselukertoja miljoonia.
        Ei sitä voi ennalta tietää millainen video menestyy tubessa.
        Onhan se tosiasia, että jos tekee kovalla vaivalla ja työllä videoita ylutubeen, muttei videoille saa tilaajia ja on vain muutama katselukerta, niin eihän sellainen innosta ja lopahtaa koko videonteko innostus, kun ajattelee, että jollakin on mijoonia tilaajia ja videoilla miljoonia katselukertoja.

        "Kyllä videoiden laatu vaiuttaa videon katseluun.
        Jos video on kuvattu, että video heiluu, on taustamelua, eikä puheesta saa mitään selvää, niin ei sellaista kukaan viitsi katsoa."

        Joo kyllähän itse vaihdan videon heti jos on jotain suttua missä puheesta ei saa kunnolla selvää. Sulkenut myös videon siksi kun sitä selostaa niin ruman näköinen tyyppi että katsonut vaan kommentit tai jos puheääni ärsyttävää vinkumista niin kiinni vaan.

        Videokin olisi hyvä olla lähetettynä 4K:na kun FullHD versiot pakattu niin rajusti että ovat suttuisia.

        Editoinnilla ja käsikirjoituksella tietysti myös väliä että saa asian riittävän tiiviisti.


    • Anonyymi

      Tilatkaa mun kanava SukkaPlayz ja kattokaa mun osia videoita jos niissä ois jotain pielessä niin kertokaa mitä siinä on pielessä ja miten edistyisin

      • Anonyymi

        Kanavan sisältö on kelvotonta, ja kanavan haltijan asenne ilmeisen väärä.
        Aivan rauhassa voit hävittää kanavasi, ei tuollaisella mitään virkaa ole.


    • Anonyymi

      Onko niitä tuloja mitä viedä, ei taida olla.

      • Anonyymi

        4000 h katsomismäärällä per vuosi tuskin sai kun muutaman euron kuussa.


    • Anonyymi

      Tilatkaa minun kanava Sukkap
      Ja kertokaa minkälaisen videon tekisin

      • Anonyymi

        Roskaa koko kanavasi. Videoiden katsojaluvut sen mukaiset. Pelivideoita. Hyh hyh.


    • Anonyymi

      Jokainen YouTuber, joka näkee tämän, tulet menestymään jonain päivänä niin halutessasi. Älä vain ikinä anna periksi.

      Kiitos tykkäyksistä ja tervetuloa kanavallemme: Odisseia Etc
      tai oheisen linkin kautta:

      https://www.youtube.com/channel/UCoU41VOFiL1PayLay1tQz8g/videos

      Jos sinulla on kanava, niin seuraamme mielellämme takaisin.

    • Anonyymi

      Kyllä, kohta alkaa taas tulemaan spämmiä jossa luvataan katseluaikaa ja seuraajia, ja sitten kun maksaa niin jotkut köyhät intiassa sitten katselee ja tilailee näitä että pysyy listoilla mukana.

      Eli, kyllä, kohta joutuu maksamaan.

      Mutta, ei se mitään! Kohta on toisaalta pystyssä useita muita pienempiä lafkoja tällaisia palveluja varten!

    • Anonyymi

      Kenties Youtube itse vehkeilee joidenkin kanavien menestymistä vastaan, esim. itse taisin yllättää Tuben housut kintuissa kun teinkin Shorts videoita vaihteeksi, aluksi niiden katsojaluvut olivat rakettimaisia verrattuna aiempiin tavallisiin videoihin, mutta sitten Tube taisi hoksata ja jälleen sai jollain keinolla estettyä katsojia näkemästä videoitani...

    • Anonyymi

      Kaikki "oppaat", joiden neuvoilla pitäisi muka menestyä tubessa, ovat osoittautuneet silkaksi bullshitiksi. Menestyneet kanavat tekevät jotain jota eivät kerro, vaan viljelevät kaikenlaista disinformaatiota hämätäkseen muita.

    • Anonyymi

      Youtube yrittää aina väittää että syy heikkoon menestymiseen on tubettajassa itsessään, mutta se ei ole totta.
      Esim. itsellä on erääseen keräilyharrastukseen keskittyvä kanava, menestys on ollut olemattoman heikkoa ja kanava on kuolemassa kohti nollaa katsojamäärillä mitattuna, tilaajiakaan ei ole kuin kolmasosa kaupallistamisen rajasta.
      Kuitenkin mulla on näitä harrastuskuvia myös eräällä nettifoorumilla ja sielläpä yllättäen niillä onkin aivan käsittämätön suosio, joten syy youtubessa menestymättömyyteen ei ole aihe tai kuvat tai videot, tube ei todennäköisesti niitä edes näytä kenellekään, algoritmi on suunniteltu syrjimään aloittelevia ja algoritmin takia heikosti pärjänneitä kanavia, joten se on itseään toteuttava kierre, mutta youtube ei tätä myönnä tyypillisen arrogantin ja ylimielisen suurkorporaation tyyliin... perkele!

    • Anonyymi

      Jos on tuloja, on hyvä ilmoittaa. kaveri ei ilmoittanut 3000 e tuloja.

      joutui tekemään selvityksen 5 v taaksepäin ja lopputulos sakkoja, kuluja ja 400 e veroja.

      https://yle.fi/a/74-20032603

    • Anonyymi

      Siis miten tämä youtubella tienaaminen toimii.
      Mulla on youtube kanava, jossa on pelivideoita.
      Tilaajia on vasta alle 100 ja videon esityskertoja vajaa 20 000.
      Reilun vuoden ajan olen pelivideoita kanavalle puskenut eli 280 videota on.
      Kolmesta pelistä olen pelivideoita tehnyt ja 10 peliä on, joista voi tehä lisää.
      Socialblade sivulta katsoin, et arvioitu vuosi tulot olis 33-528€.
      Siellä on arviotulot jokaiselle päivälle erikseen.
      Mut eihän tube maksa, jos kanava ei täytyä kaupallistamis ominasuutta eli
      pitää olla 1000 tilaajaa?
      Ilmottaako youtube maksamistaan tuloista ja minne ne tulot maksetaan?
      Maksetaankoo tulot kerran vuodessa vai kerran kuukaudessa?
      Entä ne tulot, jotka tekijä tienaa ennen kaupallisuus kelpoisuutta???

      Veron täytyy tuloista kuitenkin maksaa mitä tilille tulee, ei veroja kyllä makseta socialblade kaanvan arvion erusteella, jos tuloja ei ole saatu.
      Youtube kanavan tein ihan mielenkiinnosta, että voiko sillä mitään tienata ja kuinka paljon tilaajia ja katselukertoja voisi erilaisilla videoilla saada.
      Siihen, että meikäläinen saa 1000 tilaajaa taitaa mennä ikuisuus, kun on vasta 82 tilaajaa.
      Tosin 4 viimeisintä kuukautta on tullut eniten tilaajia.
      Eu youtubella kyllä hirveitä summia tienaa, jollei ole kymmeniä tuhansia tilaajaa ja videoiden esityskertoja kymmeniä tuhansia joka päivä.
      Uusilla tubettajilla on paljon vaikeampaa saada jalansijaa tubessa eli tilaajia ja katsojia, kuin niillä, jotka on aloittaneet tubettamaan silloin, kuin youtube tuli.
      Tai sitten täytyy tehdä sellaisia videoita, jotka voi saada miljoonia katselukertoja.

    • Anonyymi

      Tube on lisänyt mainoksia vidoeille, eikä käyttäjät voi rajoittaa mainoksia, koska mainoksista tube saa itsekin tuloja.
      Jos youtube ei saisi mainostuloja käyttäjien kuatta, niin tuskinpa olisi ilmainen.
      Youtubehan ei voi mainoksia laittaa niiden tubettajien sivuille, jotka eivät voi kanavaansa kaupallistaa.
      Osa tubettajista on todennut, että mainoksia on aivan liikaa ja ne häiritsevät videon katselua, eikä voi määrätä mainoksia poiskaan.

      Olen yhden suomalaisen tubettajan videoita katsonut, jolla on yli 10 000 tilaaja ja näyttökertoja varmaan jo yli miljoona.
      Yhtään mainosta ei hänen videoillaan ole.
      En tiedä onko hän jättänyt kaupallistamatta videokanavansa.

      Sitten huomasin yhden tubettajan, jolla tilaajia oli alle 1000, mutta kanavalla pöri mainokset, siis mitä, eihän niitä mainoksia voi olla kanavalla, jolla on alle 1000 tilaajaa, eihän tube edes maksa tekijälle videoista, vaikka olisi tuhansia katselukertoja.

    • Anonyymi

      Ei youtube maksa videoiden katselukerroista, vaan klikattujen mainosten perusteella.
      Mainostuloja maksetaan 1€/1000 katselukertaa, jos katsoja klikkaa mainosta.

    • Anonyymi

      Ihan järki päätös!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3839
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2298
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2121
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2015
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1694
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1301
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      301
      1228
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe