Tukholmassa lähtenyt jo tonni pois neliöhinnasta

vvvoooouuuuuu

Sanaa romahdus silti vältellään:) Moni on nyt elinikäisessä loukussa. Ja huomatkaa, lasku on kovinta tietenkin juuri pääkaupungissa, kuten tulee Suomessakin olemaan.

"Ruotsissa asuntojen hinnat jatkavat putoamistaan ja samalla uusien asuntolainojen saantia tiukennetaan. Keskuspankille ja poliitikoille sataa kritiikkiä.

Tuoreimmat tilastot Ruotsin asuntomarkkinoilta paljastivat sen, mitä monet osasivat pelätä. Asuntojen hinnat jatkoivat laskuaan koko maassa. Toistaiseksi laskun tasoittumista tai käännettä ei ole näkyvissä.

Samalla länsinaapurissa on käynnistynyt kiivas syyllisten etsintä. Kenen piikkiin ongelmallinen tilanne menee?

Jyrkintä asuntohintojen alamäki on ollut Tukholmassa. Perässä seuraavat toiset suurkaupungit, Göteborg ja Malmö."

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/tukholman-keskineliohinta-tippunut-jo-yli-tuhat-euroa---kuoleman-kosketus-kerrostaloille/NGnAbRKw

13

335

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SuomiSeuraavaksi

      "Samalla länsinaapurissa on käynnistynyt kiivas syyllisten etsintä. Kenen piikkiin ongelmallinen tilanne menee?"

      Uskomatonta. Ihmiset todellakin ovat täysiä tampioita ja taantuvat lapsen tasolle, kun on aika kohdata omat, totaalisen väärien olettamusten seuraukset.

      • Lapsentasoista argumentoitia tai sen puutetta sinulta anonyyminä tietenkin, jotta ei tarvitse koskaan vastata huuteluihinsa, jotka ovat osoittautuneet vääräksi. Olen sen sanonut ennenkin ja sanon taas, että sillä mitä Ruotsissa tapahtuu ei ole suoria vaikutuksia Suomeen.


      • Haans.seA
        pundit kirjoitti:

        Lapsentasoista argumentoitia tai sen puutetta sinulta anonyyminä tietenkin, jotta ei tarvitse koskaan vastata huuteluihinsa, jotka ovat osoittautuneet vääräksi. Olen sen sanonut ennenkin ja sanon taas, että sillä mitä Ruotsissa tapahtuu ei ole suoria vaikutuksia Suomeen.

        Sanotaan suoraan vastaus suoraan kysymykseen: KOKOOOOOOMUS

        ymmärsittekö passskahousut `?


    • näin.kävi

      Ennen Länsimetron tuloa hehkutettiin sen varrella asuntojen hinnat nousee. Ja jo nyt kirjoitetaan, että ideaali etäisyys metroasemalta on 400-500 metriä. Asemien lähellä on levotonta, ja kauempana on liityntäliikenteen ongelmia.
      Ei mitään uutta, kun vähänkään asiaa ajatteli.

      Länsiväylä lehti 20-21.1 Liityntäliikenne voi laskea asuntojen hintoja

      • Tulevien metroasemien ympäristön asuntojen hinta nousi jo pari vuotta sitten (ehkä aiemminkin, en seurannut). Jos se nyt laskee, niin sitten laskee. Tuskin kuitenkaan alle sen hinnan, mitä se olisi jos metroa ei oltaisi rakennettu.

        Toki yksittäisiä kohteita voi olla, joissa metro jopa laskee arvoa. Ei varmaan kovin montaa...


    • kalevipoek

      Suomessa voisi lähteä sellainen pari tonnia nelliöhinnasta seuraavan parin vuoden aikana.

    • 8883456

      Ilmaa on hinnoissa ollutkin. Tämähän on tyypillistä keinottelua. Jos siihen lähtee mukaan ja tulee tappiota, niin peiliin katsomalla löytyy syyllinen.

      • PortugalissaLämmintäNyt

        Suomi on jo romahtanut maa ja ihmiset maksavat siitä illuusiosta että omistavat "oman kämpän"....Muistakaa kuitenkin: Omistatte vasta sitten sen kämpän kun velkapapruissa lukee:Mitätön.Ette ennen!


      • katkeruus.paistaa.läpi
        PortugalissaLämmintäNyt kirjoitti:

        Suomi on jo romahtanut maa ja ihmiset maksavat siitä illuusiosta että omistavat "oman kämpän"....Muistakaa kuitenkin: Omistatte vasta sitten sen kämpän kun velkapapruissa lukee:Mitätön.Ette ennen!

        Käykää tyffelit vaan niillä pikavipeillä maksetuilla äkkilähdöillä. Oma on oma ja ikioma on aina parempi kuin toisen oma. Velallakin ostettu asunto on oma vaikka kuinka täällä muuta väittäisit.


      • Hahhahahah
        katkeruus.paistaa.läpi kirjoitti:

        Käykää tyffelit vaan niillä pikavipeillä maksetuilla äkkilähdöillä. Oma on oma ja ikioma on aina parempi kuin toisen oma. Velallakin ostettu asunto on oma vaikka kuinka täällä muuta väittäisit.

        Totuus ottaa koville muulilla.


      • tuhnun.defenssit.kasvaa
        Hahhahahah kirjoitti:

        Totuus ottaa koville muulilla.

        Kerotoisitko lisää siitä kuinka kiinteistö ei ole oma vaikka siitä vielä vähän velkaa onkin? Mitä jos pyytäisin pankkia maksamaan kiinteistöveron? Kun enhän sinun mukaasi omista kiinteistöä, niin miksi siitä verojakaan maksaisin... luulen tosin, että pankki kieltäytyy maksamasta vedoten, että ei ole kiinteistön omistaja... kuka se omistaja sitten on jos se en ole minä tai pankki? Kenelle voin ohjata kiinteistöverolaput?


      • käyttäjä.maksaa.kulunsa
        tuhnun.defenssit.kasvaa kirjoitti:

        Kerotoisitko lisää siitä kuinka kiinteistö ei ole oma vaikka siitä vielä vähän velkaa onkin? Mitä jos pyytäisin pankkia maksamaan kiinteistöveron? Kun enhän sinun mukaasi omista kiinteistöä, niin miksi siitä verojakaan maksaisin... luulen tosin, että pankki kieltäytyy maksamasta vedoten, että ei ole kiinteistön omistaja... kuka se omistaja sitten on jos se en ole minä tai pankki? Kenelle voin ohjata kiinteistöverolaput?

        Tuskin autonhankintasi luotottanut rahoituslaitoskaan bensojasi maksaa, vaikka rekisteriotteessa omistajana onkin.
        Haltija maksaa käyttökulut niin auton kuin asunnonkin osalta.
        Ja saa nimensä omistaja-kohtaan maksamalla velkansa viimeiseen euroon.


      • tyffen.defenssit.syvenee
        käyttäjä.maksaa.kulunsa kirjoitti:

        Tuskin autonhankintasi luotottanut rahoituslaitoskaan bensojasi maksaa, vaikka rekisteriotteessa omistajana onkin.
        Haltija maksaa käyttökulut niin auton kuin asunnonkin osalta.
        Ja saa nimensä omistaja-kohtaan maksamalla velkansa viimeiseen euroon.

        Heh, vero ei ole käyttökulu kuten polttoaine. Sähkö tai kaukolämpö voisi olla sellainen.

        Kiinteistön tai asunto-osakkeiden omistaminen ja lainarahalla hankkiminen poikkeaa lisäksi ajoneuvosta, sillä ne ovat kiinteää omaisuutta, kun taas ajoneuvo on irtainta sellaista. Lukaise vaikka tuosta alla olevasta kuka veron maksaa.

        "Kiinteistövero on Suomessa maan ja sillä olevien rakennusten arvoon perustuva vero, jonka kiinteistön omistaja maksaa vuosittain tontin tai tilan sijaintikunnalle."

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Kiinteistövero_Suomessa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8925
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2653
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      129
      2390
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1999
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1756
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1550
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1507
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1438
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      5
      1247
    Aihe