Auttakaa!!!

Tattikeitto

Oon 14 vuotias tyttö ja oon noin 165cm ja painoa löytyy 55,6kg. Oon omasta mielestä aika läski niinkuin myös mun äidin mielestä. Mut mun kaverit sanoo et oon ylilaiha. Noo aloin 2 viikkoo sit laskee kalorei ja laihuttaa ja nyt kaikki henkisesti menny huonompaan suuntaan. Päätin syödä vaan sen 850 kcal päivässä ja mun pitäis syödä yli 2000 kcal koska kasvan vielä vähän. Nyt mä en tiiä mitö mun pitäis tehä. En haluu lopettaa kalorien laskemista koska haluun painaa about 43kg.haluun ite vaa laihtuu mutten liikaa. Mitä mun pitöis tehä?

10

777

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kg24v

      Rauhoitu ei hätää mun sisko on 159cm ja painaa 62kg ja ei oo ylipäinoinen et oo tosiaan läski ja sun tavoite on 43kg ei ei!! liian laiha, voi olla vaarallista jos halut painaa vaan 43kg voi olla että alat kärsiä ravintopuutteesta tai voit jopa saada anoreksiaa ajattelin siis sun pituutta ett oot 165 sit saa kyllä painaa 60kg en tiiä jos sillä iällä on merkitystä...? Onko terveystarkastuksessa sanottu ett oot ylipainoinen jos saan kysyy :) tavoite vois olla vaikka 50-52kg ehkä?...

    • Kg24v

      Voisit myös googlata sun ikä ja pituus ja mikä paino siinä iässä on ok en oo varma iästä niinkuin sanoi edellisessä viestissä

    • Mitävaa

      Ei hätää et oo ylipainoinen millään tasolla:) ite oon sua vuotta vanhempi ja painan viitisen kiloa enemmän, ja pituuttakin on 165cm. Ja edes mä en ole ylipainoinen joten et ole säkään:) ymmärrän et oot epävarma sun kehosta mut hei niin oon mäkin... Sun pitää vaa ite opetella arvostaa ittees sellaisena kun oot. Ja jos toi paino häiritsee sua paljon ja koet sen ongelmaksi niin suosittelen puhumaan siitä jollekin luotettavalle ihmiselle( se auttoi mua ainakin pääsemään eroon anoreksian alkuvaiheesta ja masennuksesta:))
      Voimia sulle❤️

    • moreuknow

      Jos haluat laihtua ja näyttää hyvältä rupea treenamaan. Tuollainen paino on jo alunperin liian pieni niin turha sitä pienentää. Jos asia on vain sitä että haluat näyttää hyvältä treena. Jos kyse on painosta niin sitten sun pitää vaan ajatella enemmän

    • Random06

      Mä oon 11.v tyttö ja oon 166cm ja 63 kg pidin itseäni läskinä mutta vähä aikaa sitten tajusin etten oo yhtään sen lihavempi kuin muut luokkalaisetkaan (meijä luokassa on oikeestaan tosi laihoi tyttöjä) mutta joka tapaukses kaikil ihmisil onn rasvakerros ja jos alkaa miettii laihduttamista nii mieti sitä vasta sitte ku oot abaut 20kg painavampi ku sun pituus on koska paino indeksi katotaan silleen että jos oot vaikka 165cm nii oisit sopu suhtane jos painaisit 65kg että ei sulla oo hätää :")

    • iheminen

      "Suunta antava painoindeksi on 20,42, joka voidaan tulkita normaaliksi painoksi." -Laskurini.fi

      No siis painoindeksin mukaan olet normaalipainoinen ja minunkin mielestäni tuon pituinen ja painoinen on normaalia. Eli sinulla ei ole mitään hätää "lihavuuden" suhteen.

    • auttavakäsi

      Älä turhaan huoli sun painosta, sitten kun kasvat pituutta vielä lisää ja muutenkin aikuistut painosi kyllä tasaantuu. Jos vielä aikuisenakin olet sitä mieltä että olet lihava niin kannattaa sitten mennä jollekkin ammattilaiselle niin saat sietä oikeat ohjeet turvalliseen laihduttamiseen. Kasvuvaiheessa ei IKINÄ kannata laihduttaa sillä se voi ”vaurioittaa” kasvamista että et kasvakkaan normaaliksi tms.

    • ajallaan

      Tuossa kehitys vaiheessa laihdutus voi tehdä alkaviin kuukautiskierron ongelmia,
      Käy terkkarin luona juttelemassa, sinun kokoiselle, normipaino, ehkä hieman alle ihannepainon jopa,
      Äitisi asenne väärin, kannustusta, kehitys vasta alkamassa, lapsen pyöreät asettuu niilläkin joilla sitä on lähempänä aikuistumista monella

    • anssi_nieminen

      päässipä puristelee jinku 14 w tytön rasviu ;33

    • Sunkaveri

      Jos sun ihannepaino on 43kg olistit pian anorektikko. Kasvavassa iässä älä ala laihduttaa, koska kadut vielä vanhempana ja se vaikuttaa muotojen kasvuun. Jos sun äiti väittää sun olevan lihava, se on ihan hutsu. Ole ylpeä sun vartalosta! Oot nyt kauniimpi kuin anorektikkona. ❤️ T. Alipainoinen, joka yrittää tavoittaa normaalipainoa

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      226
      3505
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2191
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2081
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1965
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      83
      1640
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1271
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe