Linukskäyttäjät heitteille!

Onneksi__On_Windows

"RedHat veti Spectre-korjauksen pois ja jätti asiakkaat korjaamaan ongelman itse" http://bot.fi/29qc

Näin toimii siis "maailman johtava Linux-palvelujen tarjoaja", niin kuin artikkelista voimme lukea?

Onneksi meillä normaaleilla tietokoneen käyttäjillä on turvallinen Windows ja meistä huolehtiva Microsoft erinomaisine käyttöjärjestelmineen tukenamme - emme joudu tuollaisiin vaikeuksiin, kuin mihin linukshihhulit joutuvat tuon tuostakin......†

15

245

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jo.yli.8.vuotta.puppua

      Eihän tuo haittaa täällä ketään, paitsi M-Karia.

      "emme joudu tuollaisiin vaikeuksiin, kuin mihin linukshihhulit joutuvat tuon tuostakin......†"
      Taas tuli ristintumputtaja heittämään hetulaa.

    • Spectre kakkosvariantti melko teoreettinen. AMD prosujen kanssa on ollut ongelmia ja niiden päivitys vasta tulossa.... Siitä ei ole näyttöä onko tuota uhkaa voitu käyttää hyväksi. AMD prosun omistaja on paremmassa turvassa.

      90% kaikista vuodoista on korjattu lauseella, älä käytä internet exploreria. Windows on muuttunut turvallisemmaksi XP:n ajoista. On enempi suunniteltu verkkokäyttöön kuin edeltäjänsä. Valitettavasti vuotaa tietoja käyttäjästä.
      https://www.io-tech.fi/uutinen/amd-paivitti-tilannettaan-spectre-haavoittuvuuden-osalta-paivitysten-jako-jo-kaynnissa/

      Prosujen valmistajien sivuilta löytyy paikkauksia mikrokoodiin. Firmikset ja CPU:n mikrokoodi eivät ole vapaata softaa ja on hieman harmaata aluetta saako joku Linux-jakelu jakaa niitä. Debian käyttäjät joutuvat asentamaan niitä erikseen. Ubuntu ja moni muu jakelu taas sisältää firmiksiä ei laitteille.

    • Semmoinen se Windows on! Käyttäjät heittellä.

      • Tuhoisa__Tubutin

        Meillä turvallista Windowsia käyttävillä on valtava koneisto takanamme Microsoftin tehtaalla. Meistä pidetään huolta monin tavoin, sillä eihän nyt kaupallista tuotetta voi hylätä noin vain.

        Sen sijaan linuksit ovat mitä lie, mistä lie rypistyksiä, joiden asentajat ovat pelkkää karjalauma, jotka jätetään heitteille aina kun ei keinot enää linuksissa riitä korjaamaan vikoja!


      • Tuhoisa__Tubutin kirjoitti:

        Meillä turvallista Windowsia käyttävillä on valtava koneisto takanamme Microsoftin tehtaalla. Meistä pidetään huolta monin tavoin, sillä eihän nyt kaupallista tuotetta voi hylätä noin vain.

        Sen sijaan linuksit ovat mitä lie, mistä lie rypistyksiä, joiden asentajat ovat pelkkää karjalauma, jotka jätetään heitteille aina kun ei keinot enää linuksissa riitä korjaamaan vikoja!

        Eli Windowsin käyttäjät ovat heitteillä ja Windows on rypistys.


    • tolloaloitus
    • Microsoft_hidas_sytytys
      • Jälkeenjäänyt_linuks

        Linuks ei ole herännyt vieläkään...........heh heh!


      • win.sekopää
        Jälkeenjäänyt_linuks kirjoitti:

        Linuks ei ole herännyt vieläkään...........heh heh!

        Mistäköhän sinä jälkeenjäänyt mitään tietäisit.


      • iivari.julma

      • Linuks_Takinkääntäjä

        Microsoft sentään yrittää, mutta mitä tekevät tubutinpojat - eivät mitään!
        "RedHat veti Spectre-korjauksen pois ja jätti asiakkaat korjaamaan ongelman itse"

        Aloitus eli ongelma on yhä voimassa, vaikka miten yrittäisitte vääntää keskustelua muualle!


      • käännä.takki.uudelleen
        Linuks_Takinkääntäjä kirjoitti:

        Microsoft sentään yrittää, mutta mitä tekevät tubutinpojat - eivät mitään!
        "RedHat veti Spectre-korjauksen pois ja jätti asiakkaat korjaamaan ongelman itse"

        Aloitus eli ongelma on yhä voimassa, vaikka miten yrittäisitte vääntää keskustelua muualle!

        Microsoftilla onkin melkein 200000 henkilöä "yrittämässä"


      • Linux_on_jo_kaikkialla
        Linuks_Takinkääntäjä kirjoitti:

        Microsoft sentään yrittää, mutta mitä tekevät tubutinpojat - eivät mitään!
        "RedHat veti Spectre-korjauksen pois ja jätti asiakkaat korjaamaan ongelman itse"

        Aloitus eli ongelma on yhä voimassa, vaikka miten yrittäisitte vääntää keskustelua muualle!

        Karilla ne on aina vaan pojat mielessä ja huolena.


    • Kyllä korjauksia löytyy ja niihin käytetty paljon aikaa. Jos käyttää korjattua kerneliä sen voi tarkistaa grep . /sys/devices/system/cpu/vulnerabilities/*.

      clamav sisältää haavoittuvuuksia. Kannattaa päivittää jos moista käyttää.

      Gentoon Wiki usein hyvä tietolähde. Ks https://wiki.gentoo.org/wiki/Project:Security/Vulnerabilities/Meltdown_and_Spectre

      Ongelma melko monimutkainen ja noita voi tietysti löytyä lisää. Osaava Linux käyttäjä voi valita kernelinsä ja mitä firmistä käyttää. Koneita on paljon erilaisia ja sama korjaus ei välttämättä toimi ilman ongelmia kaikissa koneissa. Onneksi netistä löytyy paljon tieto aiheesta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1955
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      109
      1035
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      757
    5. 52
      704
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      32
      633
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      608
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      556
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      482
    Aihe