Kysymys testamentistä

Tyhmäblondi

En mennyt perunkirjoitukseen enkä ole vastaanottanut/nähnyt perukirjaa.
Nyt minulta pyydetään allekirjoitusta siihen etten moiti testamenttiä.

En tiedä onko testamentin kohde arvokkaampi kuin loppu jaettava omaisuus.
Silti pitäisi hyväksyä testamentti.
Meneekö se näin? Mistä tiedän että testamentilla ei jaeta yli lakiosaa?

11

408

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PostiPetenauto

      Saitko jo testamentin kopsun ?

      • Tyhmäblondi

        Kyllä sain. Siinä suht arvokas asunto ( 250 000) kokonaan testamentattu yhdelle pesän osakkaista.


    • Alahan_jo_kiinnostua

      Et mistään ennen kuin näet perukirjan ja testamentin. Pyydä nyt ensiksi niistä kopiot. Periaatteessahan jaettavaa omaisuutta voi olla menossa sivu suusi vaikka kuinka paljon.

      • Tyhmäblondi

        Testamentista sain kopion, perunkirjasta en. Miksi?


      • kimuranttiaon
        Tyhmäblondi kirjoitti:

        Testamentista sain kopion, perunkirjasta en. Miksi?

        Perunkirjasta on sinulle anettava kopio. Elä allekirjoita mitään ennen kuin näet sen. Tee rikosilmoitus jos eivät anna sinulle kopiota. Muista myös selvittää onko tehty jo jakokirjakin ilman hyväksymistäsi.


    • opetustako

      Ei sun tyarvitse tietää lakiosaa vaatiaksesi mitään jäämistön arvoja. Jos haluat lakiosan, niin vaadi sitä. Lakiosan määrä selviää perinnönjaossa aikanaan.

    • Meedio23

      älä hyväksy testamenttia,vaadi lakiosuutta.
      Jos hyväksyt testamentin et välttämättä saa edes lakiosuutta.

      Sun ei ole pakko sitä hyväksyä,konsultoi lakimiestäsi ennenkuin teet mitään päätöksiä.

      • Tyhmäblondi

        Joo tota just mietin et minkä arvoinen loppuomaisuus mahtaa olla kun yhdelle lapselle testamentattu se n. 250 000e arvonen asunto. Todi outos etten ole saanut kopiota perunkirjasta. Kymmeniä muita papereita tuli, pitäisi allekirjoittaa valtakirjoja monelle taholle. Tämä testamentin saaja hoitaa asiat.


      • Jkbobob

        Miten asiat menivät? Olisi kiva tietää.


      • Tyhmäblondi
        Jkbobob kirjoitti:

        Miten asiat menivät? Olisi kiva tietää.

        Sain lopulta perukirjan ja siinä selvisi että minut yritettiin jättää kokonaan ilman minkäänlaista perintöä. Vaadin pesänselvittäjän oikeudesta ja saan lakiosani. Nyt nämä epärehelliset eivät enää tee mitään. Oikein toivon että oikeuden määräämä pesänselvitys ja jako tulee maksamaan mahdollisimman paljon koska nämä kieroilijat rakastavat rahaa yli kaiken, se on heille tunneasia. Minua ei haittaa vaikka menettäisin muutaman satasen oikeuden määräämän pesänselvittäjän takia.
        Vieläkin nämä kieroilijat pyytävät valtuutuksia satojen tuhansien asunnon myyntiin koska eivät jaksa odottaa pesänselvitystä. Enää en allekirjoita mitään.
        Jäi kyllä todella paska fiilis siitä suvusta enkä halua olla missään tekemisissä näiden "minua rakastavien" ihmisten kanssa enää!


      • Tyhmäblondi kirjoitti:

        Sain lopulta perukirjan ja siinä selvisi että minut yritettiin jättää kokonaan ilman minkäänlaista perintöä. Vaadin pesänselvittäjän oikeudesta ja saan lakiosani. Nyt nämä epärehelliset eivät enää tee mitään. Oikein toivon että oikeuden määräämä pesänselvitys ja jako tulee maksamaan mahdollisimman paljon koska nämä kieroilijat rakastavat rahaa yli kaiken, se on heille tunneasia. Minua ei haittaa vaikka menettäisin muutaman satasen oikeuden määräämän pesänselvittäjän takia.
        Vieläkin nämä kieroilijat pyytävät valtuutuksia satojen tuhansien asunnon myyntiin koska eivät jaksa odottaa pesänselvitystä. Enää en allekirjoita mitään.
        Jäi kyllä todella paska fiilis siitä suvusta enkä halua olla missään tekemisissä näiden "minua rakastavien" ihmisten kanssa enää!

        Hyvä että pidät puolesi


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1633
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      655
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      18
      641
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe